

3.2 V6 wypadanie zapłonu
#161
OFFLINE
Napisany 27 marca 2012 - 20:00
czy swiece BERU 14FGR-8KQU sa poprawne dla y32se??
sa oczywiscie 4ro elektrodowe ale auto mrowi na jalowym biegu.
#162
OFFLINE
Napisany 31 marca 2012 - 23:27
__________________________________
procz tego mrowienia to coraz czesciej zaplon wypada
generalnie caly czas wywala blad 420, 300 i 305.
tylko na 5 garze wypada....nigdy na innym
dzis podmienilem swieczki i nadal ten sam blad.
na jalowym tylko, ostatnio juz bardzo czesto.i check sie zapala jak tylko dodam troche gazu to jest ok. pracuje plynnie i przestaja szarpac, znika check
czy na bank kupowac juz ta cewke 1-3-5?
koszt kolo 400 zl? zakladam ze boscha kupic? gdzie najlepiej?
#163
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 17:21

#164
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 18:11
sugerujesz zuzyty silnik? ostatnie na co bym wpadł
#165
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 18:17
#166
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 18:58
#167
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 19:02
ale ci powiem o cewce że w Aklasach benz.cewki czasem właśnie na wolnych nie chodzą dobrze a przy dodaniu gazu ,chodzi na wszystkie ,pare razy miałem przypadek właśnie z tym G.....autem ,i cewki do wymiany, auto jest wredne i czasem wychodzą dziwne żeczy co byś się nie spodziewał
#168
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 19:12
wybacz ale co ma wspolnego kompresja z wypadaniem zaplonow?
sugerujesz zuzyty silnik? ostatnie na co bym wpadł
mai to bardzo duzo. jak na garku nie ma kompresji komp bedzie walil bledem wypadania zaplonu. mialem juz pare takich przypadkow.
#169
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:39
ale ok, jutro sprawdze ta kompresje
#170
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:47
matko to auto ma 120 tys...
jeżeli prawdziwy to gratuluje

ale ok, jutro sprawdze ta kompresje
a świece nie pływają w oleju??
#171
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 20:53
#172
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 21:03
swiece suche jak pieprz, fajki od cewek jak nowe,paste do swiec beru widac...
podpinałeś pod kompa i patrzyłeś na której stronie silnika wypada zapłon??
#173
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 21:04
#174
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 21:09
Pisał przecież że 5 cylinder, czy tylko mi się przywidziało??
faktycznie, przegapiłem tego posta.
To sprawdzaj kompresje.
#175
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:20
nadal nie wiem dlaczego od razu taka pesymistyczna opcja ale przynajmniej sprawdzilem w jakiej formie jest motor. (mialem sporo starsze i bardziej wysluzone maszyny gdzie kompresja pod nominal wiec w ogole o tym nie myslalem, juz predzej jakas wada ukryta)
mam nadzieje ze ta mala roznica fakt faktem na 5 garnku nie jest powodem wypadania zaplonu. zacząłem pomiar od 5 garka i chyba manometr musial sie obudzic po zimie, bo przy kolejnych pomiarach juz bylo lepiej, a jechalem chyba 3 razy do okola

a wypadanie zaplonu nadal tylko na 5 garze.
wyskakuje:
0420 - cos tam z katalizatorem rzad pierwszy, chyba za mala sprawnosc
0300 - wypadanie zaplonu
0305 - wypadanie na 5 garnku
mozna te cewki zmierzyc? bo naprawde swiezo wygladaja, no ale coz... chyba trzeba bedzie kupic...
#176
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:24
Wyniki wskazują że źródło problemu jest raczej inne. W takim razie spróbuj podmienić cewkę 1-3-5, może nie koniecznie od razu na nową. Przy okazji możesz sprawdzić poprawność siły dokręcenia czujnika spalania stukowego.
#177
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:32
wez tu teraz taka cewke znajdz na podmianke:)
dodam tylko ze po odpaleniu, problem pojawia sie po krotkiej chwili, wypadanie sie nasila, zapala sie check, wtedy jest slabo bo auto w ogole nie pali na tym garku
wystarczy ponownie wlaczyc silnik i jest ok...
przez chwile...wtedy znowu zaczyna szarpac, po chwili check i tak w kolko macieja.
objaw ustepuje jezeli dodam gazu jak zacznie wypadac, wtedy moge jechac i jest ok
ale jak juz sie kontrolka zapali to nawet gazowanie nie pomoze
#178
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 19:34
#179
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:21
Pedał gazu to za mało przy elektronicznej przepustnicy, pomiar będzie odrobinę zafałszowany (ale raczej pokaże mniej niż w rzeczywistości) - poprawna jest metoda brutalna, trzymamy przepustnicę otwartą ręką/demontujemy przepustnicę.
albo kompem robimy test sprezania wtedy odlacza wtryski, iskre i otwiera przepustnice.
#180
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:25
A wracając do tematu, zastanawiam się co może być przyczyną... Może luźny sworzeń powoduje stuk na 5 cylindrze którzy czujnik spalania stukowego wyłapuje na wolnych obrotach :confused: Choć w tym przypadku raczej by się nasilało z obrotami, nie wiem czy inne dźwięki zdołałyby zagłuszyć. Ja bym dla świętego spokoju sprawdził jeszcze dokręcenie czujników spalania stukowego, może są zbyt mocno skręcone (tak bywa w VW 1.8T).