Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2011 - 10:26

swiece byly wymieniane moze z miesiac przed sprzedaza.


@Beast: Dzięki za info! Dopisałem już to info do swojej "karty pojazdu" ;-) Fajnie że Ty się tym autkiem zajmowałeś, w innej sytuacji pewnie pierwsze co to wydałbym kasę na nowe świece.

Kontynuując moją przygodę z wypadaniem zapłonu na LPG, dodam że dzisiaj znowu zrobiłem próbę jazdy na gazie, ale tym razem na zimnym silniku. Na wolnych obrotach tak zaczelo szarpac, ze od razu przelaczylem na Pb95. Dodatkowo czuję zupełnie inny zapach tego trefnego gazu. Zazwyczaj ten propan-butan z Shella lub Statoila pachnie. Ten zwyczajnie śmierdzi mixem gazu z jakimiś roponośmymi zapachami.

Błędy zczytane wczoraj na spokojnie metodą mrugania kontrolką:
- 0335 - Obwód czujnika pozycji walu korbowego "A", wadliwe dzialanie
- 0150 -
Obieg prądowy czujnika O2, za silne napięcie (Rząd 2 Czujnik 1)
Obieg prądowy czujnika O2, zwolniona reakcja (Rząd 2 Czujnik 1)
Czujnik O2, nie wykryto działania obiegu prądowego (Rząd 2 Czujnik 1)
Obwód sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 2 czujnik 1)
- 0420 - Wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości (Bariera 1)
- 0430 - Wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości (Bariera 2)
- 0302 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2
- 0304 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4
- 0306 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 6
- 0330 - Obwód czujnika spalania stukowego 2, sygnal za wysoki (rzad 2)

Nie kasowałem błędu po wymianie czujnika wału, więc to pewnie stary błąd.

BTW. Dlaczego zwykle kiedy pojawiały mi się błędy 0420, 0430 to CheckEngine cały czas się świecił aż przez kilkadziesiąt odpaleń silnika, kiedy to samoczynnie gasł (gdyż usterka ustąpiła), a teraz kiedy wystąpiło razem tyle błędów, po kolejnym odpaleniu kontrolka gaśnie jakby wszystko było ok?

BTW2. Przypomniało mi się, że w czasie jazdy z Krakowa po A4, tak przy 160km/h na Pb95, tak na parę sekund zamrugała pomarańczowa kontrola "klucz płaski na tle obrysu auta". Zdjąłem nogę z gazu, przestała mrugać i jechałem dalej. Nic nie poczułem aby się działo z silnikiem, ani z autem. Czy któryś z błędów wypisanych powyżej mógł mieć na to wpływ? Czy błędy obrazowane kontrolką "klucz płaski na tle obrysu auta" da się odczytać metodą "mrugania kontrolki", czy trzeba OpComem?

#122 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 stycznia 2011 - 10:41

BTW2. Przypomniało mi się, że w czasie jazdy z Krakowa
po A4, tak przy 160km/h na Pb95, tak na parę sekund zamrugała pomarańczowa kontrola "klucz płaski na tle obrysu auta". Zdjąłem nogę z gazu, przestała mrugać i jechałem dalej. Nic nie poczułem aby się działo z silnikiem, ani z autem. Czy któryś z błędów wypisanych powyżej mógł mieć na to wpływ? Czy błędy obrazowane kontrolką "klucz płaski na tle obrysu auta" da się odczytać metodą "mrugania kontrolki", czy trzeba OpComem?


mruganie kontrolki oznacza wlasnie wypadanie zaplonow




 


#123 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2011 - 11:52

Beast dobrze pisze
Lampka z pieronem świeci się w momencie wykrycia aktualnej usterki. Jeśli błąd jest zapamiętany, ale aktualnie (czyli od ostatniego odpalenia silnika) się nie pojawi to lampka z pieronem się nie świeci, ale o zapamiętanych błędach informuje kontrolka z kluczem, która nie gaśnie po włączeniu zapłonu aż do odpalenia. Gdy błędów nie ma - kontrolka z kluczem gaśnie po chwili jeszcze przed uruchomieniem silnika.
Migająca kontrolka z kluczykiem przy odpalaniu oznacza problemy z immobilizera *)

Kontrolka z kluczem:
- jeśli zapala się podczas jazdy to wystąpiła usterka, ale nie jest ona niebezpieczna dla silnika i można jechać dalej
- jeśli podczas jazdy miga to występują poważne problemy grożące uszkodzeniem kolejnych podzespołów (głównie katalizatorów) i należy zdjąć nogę z gazu aż przestanie migać, a jeśli to nie pomoże to zatrzymać i ponownie uruchomić silnik (nie polecam tego robić podczas jazdy, choć sam tak robiłem) a jeśli to nie pomoże to laweta albo ryzyk-fizyk

skasuj błędy i pojeździj na samej benzynie - trzeba wyeliminować usterki podzespołów,
zrób zdjęcie redutkora i pokaż tutaj
zrób zdjęcia instalacji gazowej - wtrysków, węży, filtrów i też pokaż

#124 OFFLINE   arras

arras

    Było 2.6; 2.5... jest 3.2

  • 78 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2011 - 13:20

Kiedyś próbowałem trochę zgłębić różnice między tymi dwiema kontrolkami i tak oględnie ujmując to wygląda tak:

- kontrolka samochodzik z kluczykiem - kontrolka serwisowa z cyklu "jedź do najbliższego serwisu", bo prawdopodobnie coś źle działa czyli masz nieprawidłowe działanie jakiegoś podzespołu, ale nie jego awarię. Gdzieś też trafiłem (na forum Vectry chyba), że komuś zapaliła się po przekroczeniu wymaganej ilości km od ostatniego serwisu, czyli po prostu wzywała go do ASO.

- kontrolka pomarańczowy silnik ( w B był z piorunem ) - "awaria" jakiegoś podzespołu, wyłącz silnik i "jedź do najbliższego serwisu", ale na lawecie :D

Oczywiście obydwie kontrolki mogą też mrugać, albo gasnąć z opóźnieniem itd. tak jak pisał @doncortino ma to swoje odrębne znaczenie np. problemy z imo.

Wracając do tematu Twoje błędy tak jak pisał @Beast są zapamiętane, ale nie aktywne czyli w danej chwili nie występują, musisz je skasować, w B kasowały się też samoczynnie po bodajże 40 prawidłowych odpaleniach, nie wiem jak w B Fl.

Odcina Ci całą cewkę 2-4-6 tą "przyjemniejszą" ;). Wróżąc z fusów sprawdziłbym po pierwsze wtryskiwacze gazu z tej strony. Możesz je np. przełożyć na drugą stronę, najlepiej wszystkie i sprawdzić. Jak problem zacznie występować z drugiej strony to na 99% wtryskiwacze gazu. Sprawdź też przewody doprowadzające gaz czy nie są gdzieś zagięte (może podczas wymiany filtru gdzieś się zagiął), stan gumy, może któryś puszcza gaz? Mój przypadek pokazał, że awaria tylko jednego wtrysku pokazywała wypadanie zapłonu na dwóch cylindrach 2 i 6. Do tego jednak będziesz potrzebował sprawnego OPCOMa, żeby wyczyścić błędy.

Interfejs do gazu też może się przydać, bo może wykryć błędy w LPG bez kombinacji. Ja ostatnio dokupowałem u Viakena kabel do Diego G3, bo miałem kabelek ze starszą wtyczką pasującą także do Twojej instalki i po zamówieniu była już następnego dnia. Interfejsik znajdziesz poniżej 50pln.

Pozdrawiam

#125 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2011 - 15:31

Dzięki beast, doncortino i arras za dodatkowe info.

Ciekawostką jest jeszcze fakt, że u mnie nie ma ikonki/kontrolki z piorunem ;-)
Poniżej wklejam fotki z instrukcji do Omegi, na których są przedstawione te które ja mam. Jednak ich opis pozostawia wiele do życzenia. Wszędzie występuje magiczne "lub". Więc w sumie nie wiem która ikonka jest od czego. Zapewne obie od elektroniki silnika.

Jeszcze jedna sprawa której nie rozumiem, to dlaczego wcześniej kiedy pojawiły mi się błędy od katalizatorów 0420 i 0430, to zapaliła się kontrolka checkEngine (zółta bez kluczyka) i świeciła dopóki nie skasowałem tych błędów. Silnik wcale nie był w żadnym trybie awaryjnym, można było spokojnie z tym jeździć. Teraz mam całą masę tych błędów w pamięci, także 0420 i 0430 a kontrolki się nie świecą.

Poniżej mętne opisy z instrukcji:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

@arras: zamówię sobie też interfejs do gazu, bo ciężko będzie wykminić za samych błędów silnika co może być nie tak.
Myślę że może też gaz przy większym butowaniu gdzieś uciekać. Jak jest bardzo zimno i czekam aż LPG się załączy, to czuć lekko gazem. Ale na sprawdzaniu szczelności niby wszystko ok było.

#126 OFFLINE   arras

arras

    Było 2.6; 2.5... jest 3.2

  • 78 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2011 - 15:47

Oczywiście w B Fl nie ma kontrolki pomarańczowy silnik z piorunem tylko sam silnik, już poprawiłem mój wpis. Zbyt wieloma samochodami jeżdżę i zasugerowałem się powyższym wpisem, w każdym razie chodzi o kontrolkę silnika, która stała się już niemal standardem w prawie każdym aucie.

Tak jak pisaliśmy wcześniej błędy masz po prostu w pamięci ecu, ale nie są aktywne czyli nie występują, ale komputer je zapamiętał. OPCOMem możesz to wyczyścić, ale jak odepniesz np. akumulator na kilka minut to kontrolka silnika zgaśnie, a błąd pozostanie w Ecu jako nie aktywny ( dot. to tylko usterki, której faktycznie nie ma, albo ECU może ją wychwycić dopiero po dłuższej analizie danych jak np. "katalizatory").

Pozdrawiam

#127 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2011 - 11:35

Udało mi się OpCom'a w piątek naprawić. Dolutowałem kabelki, podłączyłem programator Microchip'ai wrzuciłem "wsad" do procka. Z tym dolutowaniem trochę walczyłem, bo obudowa PIC'a jest SMD, więc musiałem to z zegarmistrzowską precyzją lutować. Ale się udało.

Błędy pokasowałem, więc teraz muszę wymusić przy większej prędkości wypadanie zapłonu.
Przez weekend zrobiłem z 600km na LPG, ale już zalany na Statoilu. Znaczna poprawa w porównaniu do trefnego LPG z Orlenu. Co prawda nie było dobrej pogody i dróg by pocisnąć porządnie. Do tego wczoraj potworne mgły. Ale na obwodnicy jak cisnąłem ok 130~140km/h to czułem już lekkie szarpnięcia. Pewnie jeszcze trochę gazu i by mi wyleciał zapłon na kilku garnkach.
Upewnię się czy jest jakaś reguła, np. 2-4-6, czy też z drugiej strony mi wypada i pojadę do gazownika popytać co i jak. Być może te wtryski są już do wymiany. W końcu już 65.000km przejechane na nich jest. Jak się sprawa wyklaruję, to podzielę się oczywiście na forum.

Póki co, poradami mechanicznymi się z Wami nie mogę podzielić, bo brak garażu i warunków pogodowych skutecznie mnie ogranicza w tych kwestiach. Ale jak znaleźć wyciek płynu chłodniczego (metoda Beast'a z zaworkiem w zakrętce zbiorniczka wyrównawczego) już na PW udało mi się porady udzielać. Teraz do moich kompetencji doszła naprawa OpCom'a po resecie przez trefny soft ;-)

#128 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2011 - 11:39

Udało mi się OpCom'a w piątek naprawić. Dolutowałem kabelki, podłączyłem programator Microchip'ai wrzuciłem "wsad" do procka. Z tym dolutowaniem trochę walczyłem, bo obudowa PIC'a jest SMD, więc musiałem to z zegarmistrzowską precyzją lutować. Ale się udało.

Błędy pokasowałem, więc teraz muszę wymusić przy większej prędkości wypadanie zapłonu.
Przez weekend zrobiłem z 600km na LPG, ale już zalany na Statoilu. Znaczna poprawa w porównaniu do trefnego LPG z Orlenu. Co prawda nie było dobrej pogody i dróg by pocisnąć porządnie. Do tego wczoraj potworne mgły. Ale na obwodnicy jak cisnąłem ok 130~140km/h to czułem już lekkie szarpnięcia. Pewnie jeszcze trochę gazu i by mi wyleciał zapłon na kilku garnkach.
Upewnię się czy jest jakaś reguła, np. 2-4-6, czy też z drugiej strony mi wypada i pojadę do gazownika popytać co i jak. Być może te wtryski są już do wymiany. W końcu już 65.000km przejechane na nich jest. Jak się sprawa wyklaruję, to podzielę się oczywiście na forum.

Póki co, poradami mechanicznymi się z Wami nie mogę podzielić, bo brak garażu i warunków pogodowych skutecznie mnie ogranicza w tych kwestiach. Ale jak znaleźć wyciek płynu chłodniczego (metoda Beast'a z zaworkiem w zakrętce zbiorniczka wyrównawczego) już na PW udało mi się porady udzielać. Teraz do moich kompetencji doszła naprawa OpCom'a po resecie przez trefny soft ;-)



sprawdz jeszcze jedna rzecz skoro to sie dzieje przy wiekszych predkosciach. przejedz sie z podlaczonym kompem od lpg i sprawdz temperature lpg. wyglada mi to na za niska temp gazu i stad szarpaniem. mam to samo w takich temp powyzej 160 km.h.




 


#129 OFFLINE   h4nter

h4nter
  • 87 postów
  • Dołączył: 09-05-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2011 - 12:19

sprawdz jeszcze jedna rzecz skoro to sie dzieje przy wiekszych predkosciach. przejedz sie z podlaczonym kompem od lpg i sprawdz temperature lpg. wyglada mi to na za niska temp gazu i stad szarpaniem. mam to samo w takich temp powyzej 160 km.h.


Dzięki Beast! Dobra sugestia! Dzisiaj zamawiam na Allegro interfejs do LPG + samochodową ładowarkę do laptopa (w tych temp. bateria mi szybko pada).

Czytałem też że newralgicznym parametrem do sprawdzenia będzie ciśnienie gazu. Ale czy ja mam jakikolwiek na to wpływ?

Dodam że killer100 na PW pisał mi by przenieść reduktor bliżej wtrysków i ogólnie skrócić przewody fazy lotnej gazu. Być może gdy teraz reduktor jest przy chłodnicy a przewody do listwy wtrysków mają sporą długość, to temp na tyle spada że przy większym zapotrzebowaniu (140km/h+) brakuje mocy.

#130 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2011 - 14:12

zrób zdjęcia wtryskiwaczy i reduktora, choćby telefonem i pokaż.
Dodam jeszcze, że pisząc o kontrolce z piorunem miałem na myśli oczywiście tą pomarańczową z symbolem silnika którą nazywasz CheckEngine. Byłem pewien że wewnątrz obrysu silnika jest piorun (tak jest w wielu autach)

#131 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 maja 2011 - 16:29

Odswieze nieco temat.

Mam klasyczny problem z 420/430. Ale w czasie jazdy mialem objaw ze mi odpinalo 5 cylinder jak przeciagnalem w trybie S. Po zgaszeniu i odpaleniu wracalo do normy.
Ostatnio przy odpalaniu rano potrafil sobie zagadac na 5 garow. A dzisiaj wymrygalem bledy i wyszlo
0173
0300
0301
0303
0304
0305
0306.

No i pytanie - obstawiac swiece czy co innego? Cewka od pasazera nowa.

#132 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2011 - 16:30

swiece nie zaszkodzi, ale raczej listawa 1-3-5 do wymiany

#133 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 maja 2011 - 16:35

ciekawe, jest nowa oryginalna.
Poza tym obie naraz padly? Bo nie wypada tylko na 2 cylindrze.

EDIT
Bo sie pogubilem - po stronie pasazera jest 2-4-6, a po stronie kierowcy 1-3-5 ?

Swiece maja nalatane 10k km - tylko pb.

#134 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2011 - 16:42

a 173 to nie przypadkiem przepływomierz?

#135 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 maja 2011 - 16:45

wedle xls z kodami to :
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata

#136 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2011 - 16:52

Bo sie pogubilem - po stronie pasazera jest 2-4-6, a po stronie kierowcy 1-3-5 ?


nie. Po stronie kierowcy są parzyste czyli 2-4-6 a po stronie pasażera 1-3-5

#137 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maja 2011 - 16:58

yatta - jakie masz swiece? symbol/nr kat
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#138 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 maja 2011 - 17:26

no wlasnie mam gm 12 04 011...

nie. Po stronie kierowcy są parzyste czyli 2-4-6 a po stronie pasażera 1-3-5


No to cewke 1-3-5 mam nowa.

#139 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maja 2011 - 18:07

1204011 ...... nic mi to nie mowi
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#140 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 02 maja 2011 - 19:16

literowka 12 14 011