Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:36

nie bedzie to czujnik. walil by innym bledem. jak bym zamienil cewki stronami. wtyczki chyba pasuja bedzie wiadomo czy cewka czy szukac dalej




 


#182 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:39

wtyczki chyba pasuja bedzie wiadomo czy cewka czy szukac dalej


jak dobrze pamiętam to wtyczki nie pasują :hmm: na pewno mają inne kolory i wydaje mi się że różnią się jakąś pierdołą

#183 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:40

ja bardzo dziekuje za zainteresowanie ale dlaczego wchodzisz w tak "cięzką" mechanike??

czy moje objawy az tak bardzo NIE podchodzą pod uszkodzoną cewke?

wczoraj mialem kompreche sprawdzac jak w zajezdzonym aucie
teraz sworzen tłoka moze byc luzny

auto jest z 2002 roku, nalatalo 120tkkm

#184 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:43

jak dobrze pamiętam to wtyczki nie pasują :hmm: na pewno mają inne kolory i wydaje mi się że różnią się jakąś pierdołą


oj chyba pasuja. ostatnio przyjechal do mnie klient 3.2 v6 w omedze ktory mial 2 cewki wsadzone 1-3-5 :)

nie zaglebialem sie czy cos pilowal bo to normalnie jezdzilo.




 


#185 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:44

czy moje objawy az tak bardzo NIE podchodzą pod uszkodzoną cewke?


jak masz kase żeby luźną ręką wydać około 400-500zł to kupuj, ale jak jest możliwość to lepiej sprawdzić ;)

auto jest z 2002 roku, nalatalo 120tkkm


pod warunkiem że przebieg jest prawdziwy ;)

#186 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:49

wyskakuje:

0420 - cos tam z katalizatorem rzad pierwszy, chyba za mala sprawnosc


i

nalatalo 120tkkm


nie idą ze sobą w parze :)

na pewno mają inne kolory


jedna wtyczka jest szara a druga czarna.

Wczoraj Doncortino wziął ode mnie dwie cewki bo w zasadzie problem ma identyczny (też jedna strona na wolnych - wypada jeden garnek).

Może poproś Go, żeby porównał czy wtyczki są identyczne ??

Bo jeśli tak, to po zamianie cewek miejscami, problem powinien przenieść się razem z cewką jeśli jest winna :)

#187 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:51

Quote Napisał tomekMV6 Zobacz post
wyskakuje:

0420 - cos tam z katalizatorem rzad pierwszy, chyba za mala sprawnosc

i
Quote Napisał tomekMV6 Zobacz post
nalatalo 120tkkm

nie idą ze sobą w parze


Moze byc wlasnie przez wypadanie zaplonu. Kat zalany paliwem i jest niesprawny

#188 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:54

to niech ma nawet 300tkkm.... i od razu sworzen tłoka...yhy

#189 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 kwietnia 2012 - 20:58

Kat zalany paliwem i jest niesprawny

faktycznie - o tym nie pomyślałem :)

to niech ma nawet 300tkkm.... i od razu sworzen tłoka...yhy

ja stawiam na cewkę i w związku z tym napisałem Ci w poprzednim poście co warto zrobić :)

#190 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:01

jedna wtyczka jest szara a druga czarna.


tego akurat też byłem pewien, ale wydaje mi się że poza tym różnią się czymś jeszcze... i nie pamiętam czy jedna była bardzie owalna a druga prostokątna... wydaję mi się że bardzo delikatnie się różniły

#191 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:04

dlatego do rozwiania naszych wątpliwości napisałem do TomekMV6:)

Wczoraj Doncortino wziął ode mnie dwie cewki bo w zasadzie problem ma identyczny (też jedna strona na wolnych - wypada jeden garnek).

Może poproś Go, żeby porównał czy wtyczki są identyczne



#192 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:04

masz lpg w tym aucie??

#193 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:18

juz napisalem do doncortino.... dzieki andzg

ale tez mi sie wydaje ze wtyczki sa inne. dzis ta kompresje mierzylem, kolory na pewno inne. zakladam ze wtyczki tez bo byloby zbyt łatwo:)

nie mam gazu poki co

#194 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 kwietnia 2012 - 21:46

wczoraj zrobiłem sobie małą wycieczkę na południe - andzg rzeczywiście udostępnił (tak to nazwijmy) mi komplet cewek, jak tylko znajdę chwilę wolnego to podmienię i dam znać jakie tego efekty. Myślę że jutro lub pojutrze będę już wiedział.

A objawy mam takie:
- podczas jazdy ok
- przyspieszanie ok
- wolne obroty - ok
- wolne obroty + D + klima = wypadanie zapłonu na 1. cylindrze
- ruszanie z miejsca - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, po ruszeniu już jest ok.

A jak doszedłem do tego ciekawego zjawiska - dwa tyg. temu pogoda była piękna, więc wziąłem wąż ogrodowy i umyłem omegę. Przy okazji strumieniem wody spłukałem chłodnice, a potem naszła mnie szalona myśl, by ze szlaucha umyć silnik - czapę miałem upaćkaną smarem. Gąbka, szampon były pod ręką, więc chwila moment i silnik zaczął błyszczeć. Dodatkowe efekty tego mycia opisałem powyżej... :masakra:

#195 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 02 kwietnia 2012 - 22:13

noo..przynajmniej
wiesz ze to nie sworzen tłoka:D:D
joke.

daj znac czy wtyczki w cewkach roznia sie, czy mozna je zamienic stronami?

#196 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 kwietnia 2012 - 00:43

nie bedzie to czujnik. walil by innym bledem. jak bym zamienil cewki stronami. wtyczki chyba pasuja bedzie wiadomo czy cewka czy szukac dalej


Nie chodzi mi o sam czujnik, ale jego zbyt mocne przykręcenie, które może powodować zafałszowanie odczytu (mocniejszy sygnał). Choć muszę przyznać że ciągle objawy nie bardzo pasują... Może rzeczywiście pora sprawdzić cewkę.

BTW. Z natury nie lubię wydawać cudzych pieniędzy, w tym i pieniędzy moich klientów na rzeczy zbędne. Dlatego wolę posprawdzać wszystko kilka razy zanim zaczynam wymieniać, z tąd mój mały "opór" przed podmianą cewki od razu...

#197 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2012 - 08:14

Nie chodzi mi o sam czujnik, ale jego zbyt mocne przykręcenie, które może powodować zafałszowanie odczytu (mocniejszy sygnał). Choć muszę przyznać że ciągle objawy nie bardzo pasują... Może rzeczywiście pora sprawdzić cewkę.

BTW. Z natury nie lubię wydawać cudzych pieniędzy, w tym i pieniędzy moich klientów na rzeczy zbędne. Dlatego wolę posprawdzać wszystko kilka razy zanim zaczynam wymieniać, z tąd mój mały "opór" przed podmianą cewki od razu...


znam tan bol bo mam 2 cewki na stanie od 1.0 z10xe i 1.8 z18xe gdzie wypadanie zaplonow bylo skutkiem braku kompresji na danym garku. a elektroniki nie moge zwrocic. tyle ze zle przykrecony/wadliwy KS bedzie walil bledem od niego a nie wypadaniem zaplonow. pozatym bardzo ladnie na kompie widac jego prace patrzac na korekte zaplonu.




 


#198 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 03 kwietnia 2012 - 08:44

jaka byla strata kompresji na tych garach?

#199 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2012 - 08:45

corsa miala 2 bar, astra 8. u ciebie nie ma straty. wtyczki sa inne ale kwestia spilowania 2 prowadnic i bedzie pasowac.




 


#200 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 03 kwietnia 2012 - 09:08

dzieki, jutro je podmienie