Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 września 2014 - 09:42

Upewnij się, że nie wpiąłeś się na odwrót do kompa lpg.

#322 OFFLINE   Irwusek

Irwusek
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-09-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 06 września 2014 - 13:40

Ale ja z tym nic nie robiłem tak już była założona instalacja i było wszystko okej. Także teraz kompletnie nie wiem za co się złapać i szukać przyczyny.

Okej auto działa, podgiąłem bolczyki w wtyczce od staga i widzi czasy wtrysków :) Mam nadzieje że będzie koniec problemów :) Wielkie dzięki za wszystkie wskazówki i rady.

#323 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 lutego 2015 - 20:40

Podepnę się pod temat. W czasie jazdy zaświecił się czek i po sprawdzeniu wyszło mi z odczytu błędów wypadanie zapłonu na 2,3,5,6cylindrze po wymianie świec i cewek na nowe mam wypadanie na 1,2,3,5,6cylindrze . czy nowe cewki felerne czy coś innego. Jakieś sugestie z doświadczenia ktoś może ma. żadnych innych błędów.Kable, podciśnienia wyglądają ze są ok! Sondy ok!


#324 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 marca 2015 - 13:22

czy nowe cewki felerne czy coś innego


A cewki oryginalne czy chińskie? Bo jak nie kupiłeś oryginalnych to one mogą być powodem. Lepiej kupić używany oryginał Bosch niż nową chińszczyznę. Mi niedawno udało się kupić cewkę od kolegi z forum używaną za 96 zł z wysyłką i od razu inny samochód. Do tej pory jeżdżę. Świec i przewodów nie ruszałem :)

#325 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 marca 2015 - 13:26

A cewki oryginalne czy chińskie? Bo jak nie kupiłeś oryginalnych to one mogą być powodem. Lepiej kupić używany oryginał Bosch niż nową chińszczyznę. Mi niedawno udało się kupić cewkę od kolegi z forum używaną za 96 zł z wysyłką i od razu inny samochód. Do tej pory jeżdżę. Świec i przewodów nie ruszałem :)


Tylko Ty nie masz przewodów zapłonowych.

#326 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 marca 2015 - 13:30

Tylko Ty nie masz przewodów zapłonowych.


Faktycznie wars, zapomniałem :D

#327 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 marca 2015 - 15:34

jak zamawiałem cewkę do swojego to dopiero na 3ci rzut przyszła nie china

#328 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 marca 2015 - 01:49

No wlasnie kupilem zamienniki i czekam na przesylke od kolegi z forum na sprawdzone na jego aucie cewki bym nie wywalal kasy na darmo.Bo jesli cewki sa ok to cos w instalacji.Bo kupilem zamieniki ! i wiecej tego nie zrobie.
Cewki wymienione na 100% sprawne, bo wyjęte z drugiej sprawnej omegi i bez zmian wypadanie zapłonów jest nadal. Odstawiłem omcie do Serka zobaczymy co znajdzie.

#329 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 16 czerwca 2015 - 19:54

No wlasnie kupilem zamienniki i czekam na przesylke od kolegi z forum na sprawdzone na jego aucie cewki bym nie wywalal kasy na darmo.Bo jesli cewki sa ok to cos w instalacji.Bo kupilem zamieniki ! i wiecej tego nie zrobie.
Cewki wymienione na 100% sprawne, bo wyjęte z drugiej sprawnej omegi i bez zmian wypadanie zapłonów jest nadal. Odstawiłem omcie do Serka zobaczymy co znajdzie.

W temacie cisza!Moja omcia stoi od marca i nie mozna dojsc co jest przyczyna wypadania zaplonu.Wszystko bylo podmieniane ze sprawnej omegi.Wszystkie czujniki wtryski,sprawdzane cisnienie i zmieniona wiazka kabli od kompa sam komp tez byl podmieniany i usterka nie ustapila.Nadmienie ze przy okazji wymieniony jest rozrząd. gdzie jeszcze szukac??????:masakra:

#330 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2015 - 23:25

Glowice? jakis problem z zaworami?

#331 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 czerwca 2015 - 14:50

Glowice? jakis problem z zaworami?


Gdyby bylo cos z zaworami to cisnienia by nie bylo dobrego.A cisnienie jest jak trzeba.

#332 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2015 - 15:51

mialem przypadek podwieszajacego sie zaworu....efekt identyczny jak przy wadliwej cewce...skoro elektrycznie wykluczyles wszytsko to moze poszukaj mechanicznej przyczyny...

#333 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 czerwca 2015 - 19:05

Stoi u Serka i jeszcze dla pewnosci podmieni jeszcze raz wszystko i sprawdzi jesli nie bedzie dobrze nadal chodzic bedzie musial zwalic obie glowice bo blad jest na obu stronach.I to jest wlasnie dziwne !

#334 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 czerwca 2015 - 23:23

Wątpie aby komp pokazał wypadanie zapłonu poprzez zawory. Bardziej bym się kierował, że rozrząd nie halo lub coś co odpowiada za iskrę. W tym przypadku może być to nawet CPW. Świece cztero elektrodowe założone jako nowe?

#335 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 13:06

Gdyby bylo cos z zaworami to cisnienia by nie bylo dobrego.A cisnienie jest jak trzeba.


Ja stawiam jednak na zawory, z autopsji. Ten silnik działa na bardzo ubogiej mieszance. Każda nieszczelność na ssących zaworach będzie skutkować wypadaniem.
Podmieniłeś już wszystko więc pozostają głowice.

Wiesz jak to sprawdzić? To Ci podpowiem. Zdejmujesz kolektor, wykręcasz świece i zamiat nich podłączasz kompresor - trzeba tylko dorobić rudkę ze starej świecy. Po tem juz tylko ustawiasz tłok w GMP i dmuchasz. Nie ma bata aby nie sprawdzić. Czuję że silnik jest po mini kolizji i leci zaworami ssącymi.

Wątpie aby komp pokazał wypadanie zapłonu poprzez zawory. Bardziej bym się kierował, że rozrząd nie halo lub coś co odpowiada za iskrę. W tym przypadku może być to nawet CPW. Świece cztero elektrodowe założone jako nowe?


Mnie pokazywał, a wypadania nie czułem. Kiedyś w kadecie miałem wypalone zawory. Silnikiem nieznacznie telepało na wolnych obrotach. Zaraz po kupieniu czepiałem się wszystkiego. Zmierzyłem ciśnienia i nie było większej róznicy niż 1 bar, a telepało. Po zrobieniu zawotów jek ręką odjął.

#336 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 czerwca 2015 - 21:54

Ja stawiam jednak na zawory, z autopsji. Ten silnik działa na bardzo ubogiej mieszance. Każda nieszczelność na ssących zaworach będzie skutkować wypadaniem.
Podmieniłeś już wszystko więc pozostają głowice.

Wiesz jak to sprawdzić? To Ci podpowiem. Zdejmujesz kolektor, wykręcasz świece i zamiat nich podłączasz kompresor - trzeba tylko dorobić rudkę ze starej świecy. Po tem juz tylko ustawiasz tłok w GMP i dmuchasz. Nie ma bata aby nie sprawdzić. Czuję że silnik jest po mini kolizji i leci zaworami ssącymi.



Mnie pokazywał, a wypadania nie czułem. Kiedyś w kadecie miałem wypalone zawory. Silnikiem nieznacznie telepało na wolnych obrotach. Zaraz po kupieniu czepiałem się wszystkiego. Zmierzyłem ciśnienia i nie było większej róznicy niż 1 bar, a telepało. Po zrobieniu zawotów jek ręką odjął.

No na tych cylindrach co wypada zaplon to po prostu zalewa go tak jak by.Nie spala mieszanki.A iskra jest!Swiece cztero elektrodowe.

#337 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 czerwca 2015 - 21:59

To może wtryski leją albo regulator ciśnienia za dużo daje i przez to wtrysk przepuszcza?

#338 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 19 czerwca 2015 - 05:14

To może wtryski leją albo regulator ciśnienia za dużo daje i przez to wtrysk przepuszcza?

Tez byly podmieniane.

#339 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 30 czerwca 2015 - 10:13

wlasnie zobyaczylem temat.
auto przyjechalo z wypadaniem zaplony wiec na poczatek poszly cewki do wymiany ale brak reakcji wiec po koleji
-sprzwdzona kompresja
- rozrzad wyglada ok ale mimo wszystko kola rozrzadu zostaly zdjete zeby upewnic sie ze wszysto jest ok zaden klin nie sciety.
-kolektor dolotowy z wtryskami kompem podmienione z innego spwnego auta
- walki rozrzadu sprawdzone nie ukruszone
- swiece GM 4 elektordowe iskra jest na wszystkich cylindrach
-wiezka silnika wynieniaona zeby wykluczyc jakie kolwiek uszkodzone kable
- czujnik walu GM wymieniony

#340 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 02 lipca 2015 - 11:11

wlasnie zobyaczylem temat.
auto przyjechalo z wypadaniem zaplony wiec na poczatek poszly cewki do wymiany ale brak reakcji wiec po koleji
-sprzwdzona kompresja
- rozrzad wyglada ok ale mimo wszystko kola rozrzadu zostaly zdjete zeby upewnic sie ze wszysto jest ok zaden klin nie sciety.
-kolektor dolotowy z wtryskami kompem podmienione z innego spwnego auta
- walki rozrzadu sprawdzone nie ukruszone
- swiece GM 4 elektordowe iskra jest na wszystkich cylindrach
-wiezka silnika wynieniaona zeby wykluczyc jakie kolwiek uszkodzone kable
- czujnik walu GM wymieniony

Nie wie nikt nic! Wiec Wymieniamy caly silnik na 3.2