Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Hid a kontrola policji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
163 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 07 grudnia 2010 - 20:53

A na głównej stronie .. widzieliście banner ? ... OKP współpracuje z policją .. a mimo wszystko niektóre tematy na forum .. eh ..

Mozesz rozjasnic?

Moze mi sie wydaje, ale fora sa z zasady miejscem wymiany opinii. Jesli na cos nie pozwalamy poprzez powiedzmy administracyjne usuwanie to to sie nazywa cenzura...o to Ci chodzi?

Przejzyj temat podany przez kocyka - tam jest przedstawione stanowisko wielu osob na temat hida.

#62 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2010 - 20:56

uprzejmie proszę o nieodbieganie od tematu

wszelkie uwagi wysyłamy używając opcji raportuj post



 


#63 OFFLINE   and8l37

and8l37
  • 4 postów
  • Dołączył: 13-12-2010

Napisany 13 grudnia 2010 - 22:24

Ja miałem HID-a w swojej Omedze. Gdy go zamontowałem "wreszcie zobaczyłem jezdnię w nocy" szczególnie w czasie opadów deszczu.Super świeci.
Ale musiałem zdemontować bo policja stała na wjeździe na posesję szefa (jakis znajomy jego) i suszyli sobie. I nie chciałem mieć zabranego dowodu w czasie powrotu do domu z pracy (Jeżdżę wywrotką i stąd parkuję u szefa)Ale jak przebywałem poza granicami kraju w Norwegii to policja norweska i szwedzka nie przyglądała się lampom i nie miała nic mi do zarzucenia

#64 OFFLINE   bartez55

bartez55
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dłużyna Dolna / Lubin

Napisany 14 grudnia 2010 - 11:01

Miałem kiedyś Hid-a w soczewce hella ze spryskiwaczami pożegnałem się z dowodem, Zakupiłem oryginalne lampy od omegi na d2s z homologacją, spryski wysuwane a na przeglądzie diagnosta do mnie że mam ręczne sterowanie lampami i mi nie podbije przeglądu, po krótkiej rozmowie zmiękł. Ciekawy jestem jak do moich lamp podszedłby policjant?

#65 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 14 grudnia 2010 - 12:18

Zabralby dowod z racji podejrzenia braku samopoziomowania! Wtedy musialbys jechac do tego samego diagnosty a on by Ci powiedzial: "A nie mowilem panie!"

:jump::jump::jump:

#66 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 14:42

Ale jak przebywałem poza granicami kraju w Norwegii to policja norweska i szwedzka nie przyglądała się lampom i nie miała nic mi do zarzucenia


i u nas by się nie przyglądała gdyby co poniektórzy nie pchali HIDa gdzie popadnie , już nawet motorowery mają "ksenony" - lekkie przegięcie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#67 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 14 grudnia 2010 - 17:00

Miałem kiedyś Hid-a w soczewce hella ze spryskiwaczami pożegnałem się z dowodem, Zakupiłem oryginalne lampy od omegi na d2s z homologacją, spryski wysuwane a na przeglądzie diagnosta do mnie że mam ręczne sterowanie lampami i mi nie podbije przeglądu, po krótkiej rozmowie zmiękł. Ciekawy jestem jak do moich lamp podszedłby policjant?


Zabralby dowod z racji podejrzenia braku samopoziomowania! Wtedy musialbys jechac do tego samego diagnosty a on by Ci powiedzial: "A nie mowilem panie!"




Lampy ksenonowe NIE MUSZĄ mieć samopoziomowania...
Było na forum zgodnie z przepisami dopuszcza się ręczną korektę ksenonów... nie chce mi się szukać ale kto chce to znajdzie....

#68 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 18:45

Lampy ksenonowe NIE MUSZĄ mieć samopoziomowania...
Było na forum zgodnie z przepisami dopuszcza się ręczną korektę ksenonów...

Tak samo odpowiedział mi policjant (nie przy kontroli) kiedy z ciekawości zaczepiłem go na ulicy.

#69 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 19:09

Lampy ksenonowe NIE MUSZĄ mieć samopoziomowania...


po przeczytaniu tego też tak myślałem :

Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej


6.2.6.2. K o r e k t o r u s t a w i e n i a ś w i a t e ł p r z e d n i c h


6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny
jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.

6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem
że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone
w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.
Ręczny korektor ustawienia świateł musi być obsługiwany z fotela kierowcy.
Urządzenia regulowane w sposób ciągły muszą posiadać skalę wskazującą takie warunki
obciążenia, które wymagają korekty ustawienia świateł mijania.
Liczba możliwych ustawień dla urządzeń regulowanych w sposób nieciągły musi zapewniać
zgodność z zakresem wartości przewidzianych w pkt 6.2.6.1.2 dla wszystkich warunków
obciążenia określonych w załączniku 5.
Ponadto dla takich urządzeń warunki obciążenia z załącznika 5 wymagające ustawienia
świateł mijania muszą być jednoznacznie oznaczone w pobliżu regulatora sterującego korektorem

6.2.6.2.3. W przypadku awarii urządzeń opisanych w pkt 6.2.6.2.1 i 6.2.6.2.2 wiązka świateł mijania
nie może znaleźć się w położeniu, którego odchylenie od poziomu jest mniejsze niż w chwili
zaistnienia awarii urządzenia

ale znalazłem coś jeszcze co dotyczy właśnie ksenonów i co potwierdza że regulacja musi być automatyczna

6.2.9. Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 [9]. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#70 OFFLINE   bartez55

bartez55
  • 52 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Dłużyna Dolna / Lubin

Napisany 14 grudnia 2010 - 19:19

Zdurniałem, już sam nie wiem czy może być ręczne sterowanie czy nie:)

#71 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 19:23

nie może , to o korektorze ręcznym nie dotyczy ksenonów

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#72 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 14 grudnia 2010 - 20:20

nie może , to o korektorze ręcznym nie dotyczy ksenonów


A widzisz... a ja się właśnie na twoich postach opierałem, a tyś wtedy wyciął ważne fragmenty :D

#73 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 21:36

a tyś wtedy wyciął ważne fragmenty


ale właśnie się zreflektowałem :D

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#74 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 19 grudnia 2010 - 16:50

A widzisz... a ja się właśnie na twoich postach opierałem, a tyś wtedy wyciął ważne fragmenty :D


Dlatego należy się opierać tylko na źródłach informacji. Ludzie różne rzeczy w internecie piszą, spora część tego to bzdety które są powielane w nieskończoność. Kiedyś policja nie zwracała szczególnej uwagi na nielegalne xenony ale dzisiaj już ich na tyle dobrze wyszkolili że dowody rejestracyjne i mandaty lecą hurtowo. Musi być automatyczne poziomowanie, lampa homologowana pod xenon i spryskiwacze wysokociśnieniowe. Do tego palnik xenonowy musi mieć barwę zbliżoną do białej. Czyli odpadają Chińskie palniki >6000k.

#75 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 24 grudnia 2010 - 20:00

Ja w swojej B starej wymienialem na HIDy, róznica na samej drodze diametralna i nikogo nie oślepiałem i nikt mi nie mrugał, bo tak ustawiłem. Do dziś jeździ kuzyn i ani mandatu nie dostał ani żadnego problemu. Jedynie już musiał wymieniać palniki, bo to jednak jest chińszczyzna.

Ja nie długo będę potrzebował oryginalne D2Sy do swojej. Znacie jakieś namiary na ORYGINALNE palniki, bo teraz to wszystko podróby robią?

#76 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 24 grudnia 2010 - 21:18

Oj kolego... Wstyd... Komplet TYCów kosztuje ok 350zł. Stać Cię na hidy za ok 200zł to pomyśl o soczewkach.

moze u Was tyle kosztuja bo u nas to kpl 260zeta
a jak to jest z tym oslepianiem ,o ja nie widze zadnych sygnalow od kierowcow z naprzeciwka i swiatlo lepsze,problem moze byc jedynie wtedy kiedy wjezdzamy na wzniesienie i wtedy ksenon poziomuje swoj poziom a "hid"razic moze bo idzie za wzniesieniem.
jezde juz tyle i jeszcze mi nikt nie zwrocil uwagi,nawet pytalem czy nie raza moje lampy i nic.
jesli zle pisze to wytlumaczcie na czy polega owe oslepianie.
mam jeszcze Helle i hid ale zmieniam na TYC(luzne mam odblaski)
pozdrawiam i czekamy na wyjasnienie

jak tak czytam to widze ze kazdy ma swoja opinie i do Klubu sie czepia ,a zycie robi swoje ,jak wspomnialem mam Hidy i nikt nie dal mi "opr" a wielu z was pisze ze oslepiaja i zle to wplywa na bezpieczenstwo i takie tam bzdety.
niech napisze ktos jakie sa objawy ze ma sie owe hidy w soczewkach i sa one "razące"
poczytajcie wszystkie posty o tym i wybierzcie co kogo boli bo ja nic nie widze ze mamy niektorzy hidy,helle,tyc,depo ,ksenony philipsy + itp urzadzenia.
mamy poprawic widocznosc na drodze by ja widziec.
pomyslmy co mamy i jak uzywamy?
poprawcie mnie jak cos zle napisalem bo sam niewiem kto czego szuka

#77 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 25 grudnia 2010 - 07:33

problem moze byc jedynie wtedy kiedy wjezdzamy na wzniesienie i wtedy ksenon poziomuje swoj poziom a "hid"razic moze bo idzie za wzniesieniem.


To nie tak działa, żeby ksenon na wzniesieniu miał się opuszczać to by żyrokompas musiał mieć :)
To działa na zasadzie ze jak obciążysz tył to czujniki na zawieszeniu wykrywają że tył się obniżył i opuszczają lampy, jadąc pod górkę tył zawieszenie nie opuszcza sie bardziej niż jadąc po prostej drodze.

#78 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 25 grudnia 2010 - 10:11

To nie tak działa, żeby ksenon na wzniesieniu miał się opuszczać to by żyrokompas musiał mieć :)
To działa na zasadzie ze jak obciążysz tył to czujniki na zawieszeniu wykrywają że tył się obniżył i opuszczają lampy, jadąc pod górkę tył zawieszenie nie opuszcza sie bardziej niż jadąc po prostej drodze.


Dobrze mówi. Normalne lampy też oślepiają na wzniesieniach! :D
W tym przypadku się nie różnią. Tu chodzi tylko o obciążenie bagażnika. Z normalnymi lampami jak zapakujesz bagażnik to musisz opuścić lampy ręcznie, z (fabrycznymi) xenonami same to robią.

#79 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 25 grudnia 2010 - 10:44

z (fabrycznymi) xenonami same to robią.

Jeśli są sprawne ;)

Moje zdanie kolego raczka100 na temat oslepiania jest takie, ze nie oslepia tylko swiecenie prosto w oczy. Bo tak to nawet h1 oslepi (chociaz ksenon nieporownywalnie mocniej).
Z moich obserwacji wynika, ze oryginalny ksenon np. w bmw ma swiatlo jakies takie hmmm....delikatne. Tez jest soczewka, tez jest palnik ale jak mijasz sie z nim to mozesz patrzec mu caly czas na lampę i nie musisz mrużyć oczu. A popatrzysz na dowolnego hida ktory tez jest w soczewce to bez zmrużenia oczu nie dasz rady. Nie wiem z czego to wynika, pewnie jakis wplyw na to ma barwa. Z moich obserwacji rowniez wnioskuje, ze im wiecej k tym bardziej nieprzyjemne jest spotkanie z takim na drodze. 6000k to juz jest za duzo, bo jak sie troche wypalą to świecą na niebiesko.

Inną sprawą jest rozpraszanie światla. Przyznam sie ze nie wiem dokladnie jak robi to ksenon (bo nie widzialem), ale przypuszczam ze soczewki dla H1, podobnież jak zwykle lampy ryflowane (z wzorkami na kloszu) jak i lampy z gladką szybą, stosunkowo 'duzo' swiatla kierują ponad linię światłocienia. Na droge tyle ile mozna, na ile pozwala zarowka, a ponad linię tyle, żeby oświetlić znaki czy pieszego z odblaskami. Zauważ ze hid robi to po stokroć lepiej, ale tu znow mowie, ze nie wiem jak to wygląda z oryginalnym ksenonem. Moze tez tak jest.

Ja jadąc za kimś oświetlam mu wszystkie znaki, każdy jeden jest dosłownie biały i widoczny jak w dzień, tak wybierają światło hida, tyle go idzie w górę. Stąd wydaje mi się, że nawet soczewka dla H1 podobnie jak zwykle lampy kieruje w gore za duzo światła z palnika. Przy h1 jest ok bo daje to mniejszy strumiej swiatla, ale przy hidzie jest juz tego za duzo.

Prosze o opisanie swoich wrazen innych z hidem (ale szczerze, bez podejscia "łe ja to mam, wydaje mi sie ze nie oślepiam wiec to jest ok"), szczegolnie kolege tomspeeda bo on wypowiada sie na ten temat bardzo rzeczowo :)

#80 OFFLINE   piotrus3108

piotrus3108
  • 118 postów
  • Dołączył: 15-06-2010
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 25 grudnia 2010 - 10:53

a ja sie podlacze do tematu ja mam zwykle zarowki :D i swieca jak Hidy :D aaaa malo tego mam zwykle ryffle Helli i czasami jak stoje na przechyle czy na gorce po przekreceniu zaplonu slysze jak silniczki pracuja w lampach tak jak by sie same ustawialy:D