A to tylko dlatego, że palnik z HIDa (nie wiem jak oryginalny) ma plastikowy cokół, który jest dosyć gruby przez co palnik jyst cofnięty. Zwykła żarówka mająca metalowy cienki cokół wchodzi troszkę głębiej przez co inaczej się światło rozkłada na drodze.Warto dodac, ze soczewka HID swieci inaczej niz soczewka na zarowke i w praktyce HIDy w Omedze siegaja blizej niz zarowki przez co w nocy lepiej jezdzi sie na normalnych soczewkach.


Hid a kontrola policji
#21
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 13:58
#22
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 14:30
Zalaczam kreskowke z roznicami jesli podjedziesz pod sciane to przy standardowej soczewce bedziesz widzial to co na gorze, ale jesli HID (xenon) byl montowany oryginalnie to bedziesz mial to co na dole. Po wlozeniu palnika do zwyklej soczewki dalej bedzie to co na gorze tylko swiecic bedzie na bialo. Dlatego bardzo latwo poznac co jest zamontowane w aucie. Wystarczy zobaczyc czy gorna granica odcina sie mocno czy idzie do gory.
#23
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 15:52
#24
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 16:42
mam soczewki Hella i niby by można spokojnie ale obawiam się czy w razie spotkania z Policjantami nie będzie problemów...
no i czy przy robieniu przeglądów zawsze będe musiał demontować i jechać ze zwykłymi H1?
a o co chodzi z tą przesłoną?
czy ktoś poradzi czy warto w tego HIDa się wpakować?
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;
#25
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 17:12
szczerze wladaj hida i zawsze miej przy sobie zarowki na wszelki wypadek.
#26
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 18:01
Tylko ze w skrocie myslowym napiszesz xenon majac na mysli hida H1 i juz zostaniesz nie zrozumiany.Ale po co wprowadzać nieprawdziwe nazewnictwo które może jeszcze kogoś w bład wprowadzić. Potem ktoś Ci powie że wyczytał na forum omegi nowinke o trzech różnych żarówkach. Xenonach, hidach i jakichś nowych zenonach. Zenon to się mówiło na zwykłe żarówki halogenowe "made in China" z niebieską bańką. HID = Xenon, to jest dokładnie to samo. Jak napiszesz Xenon pod H1 czy H7 to wiadomo o co chodzi.
Nie wiem jak z tymi niebieskimi bankami, tu na forum per 'zenon' znaczna wiekszosc wola wlasnie na tanie zestawy hid z allegro (a wiec te H1, H7, H4 itd).
A jednak jest roznica midzy hidem H1 a ksenonem d2s/d2r, i dlatego chcialem aby przynajmniej w tym watku jakos to rozroznic.
Cel jest prawdopodobnie taki, aby nie oslepiac kogos kto by jechal prawym pasem w tym samym kierunku co Ty. Masz linie odciecia to nie swiecisz powyzej niej, a zwykla soczewka swieci na prawno w niebo/w okna domow/lusterka/pieszych.Nie wiem jakie dokladnie sa roznice w budowie (to chyba wyjasnil Lord), ale swiatla z oryginalnymi palnikami HID swieca blizej (mniej doswietlaja pobocze) niz zwykle soczewki z noralnymi zarowkami.
#27
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 18:38
Cel jest prawdopodobnie taki, aby nie oslepiac kogos kto by jechal prawym pasem w tym samym kierunku co Ty. Masz linie odciecia to nie swiecisz powyzej niej, a zwykla soczewka swieci na prawno w niebo/w okna domow/lusterka/pieszych.
no i jeśli droga skręca w prawo, to byś oślepiał kierowców z naprzeciwka....
#28
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 20:51
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;
#29
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2009 - 21:00
Teoretycznie tak, praktycznie nikt o tym nie wie i nikt tego nie robi.czy to w takim razie oznacza, że trzeba przerobić jakoś tą soczewkę od H1 i przesłonę w niej jak bym chciał założyć hida?
Jesli masz oryginalne hellki to mozesz poprobowac z przymykaniem tej przeslonki ktora zamykasz przy jechaniu do brytoli. Efekt podobny lub nawet taki sam.
#30
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:45
muszę przemyśleć na spokojnie tego hida
w maju mam przegląd techniczny to podpytam diagnostę jak się oni zapatrują na takie hidy w soczewkach i bez sprysków
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;
#31
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:50
#32
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 08:20
Podjedz sobie pod sciane, tak na 2-3 metry, odkrec plastiki nad chlodnica, zdejmij gume od dlugich i tam masz wajche od zamykania przeslony. Poruszaj nia i zobacz jak zmienia sie linia swiatlocienia na scianie. Bez problemu uzyskasz to co jest na rysunku tu wyzej.mam oryginalne helle na H1
muszę przemyśleć na spokojnie tego hida
w maju mam przegląd techniczny to podpytam diagnostę jak się oni zapatrują na takie hidy w soczewkach i bez sprysków
A jaki problem zalozyc?

#33
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2009 - 16:26

możesz jeździć 5 lat albo na drugi dzień dowód zabiorą
#34
OFFLINE
#35
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 17:31
c co myslicie o wlozeniu hida w ryfle jest sens?
Nie ma najmniejszego sensu.
#36
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 17:41
c co myslicie o wlozeniu hida w ryfle jest sens?
gwarantuje ci ze przyjaznie beda ci kierowcy mrugac dlugimi - ja rowniez poczestuje cie bixenonem jak sie bedziemy mijac

#37
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 18:45
gwarantuje ci ze przyjaznie beda ci kierowcy mrugac dlugimi - ja rowniez poczestuje cie bixenonem jak sie bedziemy mijac
Dzieki ale juz kupilem nowe ryfle wiec nie bedzie takiej potrzeby:D
#38
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 22:54

Jedyne wyjscie to wymiana na soczewki, choc i to nie gwarantuje. Ja jeszcze wymienilem same soczewki i wtedy nastała jasność. A z hidem to juz jest poezja.
#39
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 23:41
c co myslicie o wlozeniu hida w ryfle jest sens?
najwieksza porażka jaka moze byc i beznadzieja .....
#40
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 08:16
najwieksza porażka jaka moze byc i beznadzieja .....
A ja mam założone hidy w ryfle takie auto kupiłem 2 lata temu, miałem kontrole policji i nic a to że daje po gałach to druga para butów!!
