Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Hid a kontrola policji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
163 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 grudnia 2010 - 11:26

maksiu, ale co ja mam powiedziec/napisac??
pokaze wam zdjecie lini swiatlocienia w lampach DEPO pod H1, troche przerobione. nadmieniam, ze to co jest oswietlone powyzej lni, jest oswietlone swiatlem odbitym od podloza,

na skupienie swiatla tez nie patrzec, bo to wlasnie ustawialem.

najwazniejsze jednak osiagnelem, czyli po prawej stronie, switalo nie bije w "niebo", tylko zostalo odciete

podczas jazdy, znaki sa widoczne, nie swiaca jak ksiezyc, ale widac je bardzo ladnie,
choc nie sa bezposrednio oswietlane,

w normalnej lampie pod halogen, prawa czesc lampy swieci w gore bez odciecia,
czyli jak jedziemy po zakrecie w prawo, to ladnie swiecimy w oczy kierowcom z naprzeciwka.
u mnie natomiast linia swiatlocienia przebiega przewaznie, po krawedzi maski, nie wchodzi swiatlo kierowcom i pasazerom przez szyby do auta, ze tak sie wyraze ;)

jezeli jedziecie swoim samochodem i macie zalozone hida, to sprobujcie spojrzec na twarze kierowcow w mijanych samochodach, jezeli je widzicie, to macie problem,
jezeli macie oswietlone znaki, ktore bija jasnym swiatlem, to macie problem,
jezeli po podjechaniu do sciany, nie zauwazycie wyraznej lini swiatlocienia, lub prawa gorna strona jes oswietlona, to macie problem.
jezeli nie zauwazycie w ogole lini swiatlocienia, to wtedy musicie wrzucic wsteczny, cofnac sie jakies 30 metrow, wrzucic jedynke i jak najszybciej spotkac sie ze sciana, wtedy lampy powinny juz nikogo nie razic.

ja sie o swoje hidy nie obawiam, gdy spotykam sie z policja,
linia swiatlocienia poprawna, barwa 4300, wszystko wyglada na orginal.
spryskiwaczy u mnie brak i jestem tego braku swiadomy, gdzie mam jakis postoj podczas "mokrej" pogody, to czyszcze lampy, ale atrap sobie nie bede zakladal.
jezeli natomiast policjant bedzie skrupulatny i zauwazy, ze na lampie jest inna homologacja niz zastosowane zrodlo swiatla, no coz. dowod poleci i sie z tym trzeba liczyc, ale wiem, ze kierowcy z naprzeciwka nie musza zakladac ciemnych okularow, gdy sie ze mna mijaja.


maksiu - sa swieta i bardziej rzeczowo nie chce mi sie pisac ;););)

#82 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 25 grudnia 2010 - 12:26

wyszlo ze mozna cos napisac gdy sa watpliwosci razi,oslepia itp a tekst wyjasnienia jest wystarczajacy.
co do tego samopoziomowania to mam wyjasnienie i dzieki za to.zaloze TYC'e i wsadze zwykle i Hid'y to porownam.
dzieki za info:)

#83 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 25 grudnia 2010 - 12:50

piotrus3108 - przestawiaja sie bo dostosowuja sie do zadanej pokretlem wysokosci. Z mojej obserwacji wynika ze pokretlo dziala jak potencjometr i do silniczka jest podawana jakas wartosc oporu i odpowiednio do niej silniczek sie ustawia. Na postoju niekiedy, nie wiem czemu, one sie przestawiaja, stad po wlaczeniu slychac ich prace, bo nie zgadza im sie wartosc zadana pokretlem z tym jak sa ustawione wiec sie dostosowuja :)

tomspeed - chodzilo mi wlasnie o Twoje wrazenia ze swiecenia ;)
W kwestii 'lunarnych' znakow to u mnie tez nie swieca bo sa bezposrednio oswietlone lampa, takie np. tablice na zakrecie w prawo nie maja prawa byc bezposrednio oswietlone, a widac je z bardzo daleka.
Wynika to moim zdaniem z rozproszenia przez soczewke dosc duzej ilosci swiatla ponad linie swiatlocienia.

Dzieki za wypowiedz, udanych swiat ;)

#84 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 grudnia 2010 - 13:22

w najbliższej przyszłości zamierzam zmienić lampy, mam zwykłe H1 które już dają mało światła z powodu wieku, czytam ale się pogubiłem.
Mam pytanie co wybrać; zwykłe lampy czy soczewkowe?? czy te dwie lampy podobnie świecą?
Xenon byłby najlepszy ale to dosyć duże koszty.
z góry dzięki za podpowiedzi.:)

#85 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 25 grudnia 2010 - 13:45

Jeśli są sprawne ;)

Moje zdanie kolego raczka100 na temat oslepiania jest takie, ze nie oslepia tylko swiecenie prosto w oczy. Bo tak to nawet h1 oslepi (chociaz ksenon nieporownywalnie mocniej).
Z moich obserwacji wynika, ze oryginalny ksenon np. w bmw ma swiatlo jakies takie hmmm....delikatne. Tez jest soczewka, tez jest palnik ale jak mijasz sie z nim to mozesz patrzec mu caly czas na lampę i nie musisz mrużyć oczu. A popatrzysz na dowolnego hida ktory tez jest w soczewce to bez zmrużenia oczu nie dasz rady. Nie wiem z czego to wynika, pewnie jakis wplyw na to ma barwa. Z moich obserwacji rowniez wnioskuje, ze im wiecej k tym bardziej nieprzyjemne jest spotkanie z takim na drodze. 6000k to juz jest za duzo, bo jak sie troche wypalą to świecą na niebiesko.

Inną sprawą jest rozpraszanie światla. Przyznam sie ze nie wiem dokladnie jak robi to ksenon (bo nie widzialem), ale przypuszczam ze soczewki dla H1, podobnież jak zwykle lampy ryflowane (z wzorkami na kloszu) jak i lampy z gladką szybą, stosunkowo 'duzo' swiatla kierują ponad linię światłocienia. Na droge tyle ile mozna, na ile pozwala zarowka, a ponad linię tyle, żeby oświetlić znaki czy pieszego z odblaskami. Zauważ ze hid robi to po stokroć lepiej, ale tu znow mowie, ze nie wiem jak to wygląda z oryginalnym ksenonem. Moze tez tak jest.

Ja jadąc za kimś oświetlam mu wszystkie znaki, każdy jeden jest dosłownie biały i widoczny jak w dzień, tak wybierają światło hida, tyle go idzie w górę. Stąd wydaje mi się, że nawet soczewka dla H1 podobnie jak zwykle lampy kieruje w gore za duzo światła z palnika. Przy h1 jest ok bo daje to mniejszy strumiej swiatla, ale przy hidzie jest juz tego za duzo.

Prosze o opisanie swoich wrazen innych z hidem (ale szczerze, bez podejscia "łe ja to mam, wydaje mi sie ze nie oślepiam wiec to jest ok"), szczegolnie kolege tomspeeda bo on wypowiada sie na ten temat bardzo rzeczowo :)


Fabrycznie montują xenony 4300k, 6000k są jaśniejsze, ale tez "bielsze" a nawet podchodzą już pod fiolet.

#86 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 grudnia 2010 - 15:48

Mam pytanie co wybrać; zwykłe lampy czy soczewkowe?? czy te dwie lampy podobnie świecą?


zwykle, a soczewkowe.
jak masz dobre zwykle to mozesz odniesc wrazenie, ze swieca lepiej od soczewki, bo swiatlo w soczewce jest/powinno byc tylko do lini swiatlocienia, wyzej powinna byc ciemnosc.
w zwyklych lampach nie masz wyraznej lini swiatlocienia, stad mozna odebrac wrazenie, ze swiatla jest jakoby wiecej.
ale to tylko wrazenie ;)

jak chcesz to kup DEPO/TYC soczewke,
rozbierz, przerob przeslony i zamontuj HID-a
po takim zabiegu bedziesz zadowolony.

potem stwierdzisz, ze to jednak jest malo i bedziesz kombinowal nad zaadaptowaniem soczewek z innego auta ;)
albo kup soczewkie HELLA, zapewne uzywki, bo nowe to czasem 1/3 wartosci auta,
jak kupisz uzywki to czasem mozesz trafic na wieksza "kupe" niz nowe DEPO/TYC

ja sie do tego przymierzam, ale nie wiem czy zdaze to wykonac przed zmiana auta ;)

Fabrycznie montują xenony 4300k, 6000k są jaśniejsze, ale tez "bielsze" a nawet podchodzą już pod fiolet.


6000K nie jest jasniejsze od 4300K, wrecz przeciwnie, w nocy w mokrym ta barwa swiatla po prostu "ginie"
ktos juz dobrze przemyslal sprawe skoro fabrycznie do lamp leci 4300K
jak dla mnie 6000K i wyzej to zwykly szpan.

#87 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 25 grudnia 2010 - 16:13

zwykle, a soczewkowe.
jak masz dobre zwykle to mozesz odniesc wrazenie, ze swieca lepiej od soczewki, bo swiatlo w soczewce jest/powinno byc tylko do lini swiatlocienia, wyzej powinna byc ciemnosc.
w zwyklych lampach nie masz wyraznej lini swiatlocienia, stad mozna odebrac wrazenie, ze swiatla jest jakoby wiecej.
ale to tylko wrazenie ;)

jak chcesz to kup DEPO/TYC soczewke,
rozbierz, przerob przeslony i zamontuj HID-a
po takim zabiegu bedziesz zadowolony.

potem stwierdzisz, ze to jednak jest malo i bedziesz kombinowal nad zaadaptowaniem soczewek z innego auta ;)
albo kup soczewkie HELLA, zapewne uzywki, bo nowe to czasem 1/3 wartosci auta,
jak kupisz uzywki to czasem mozesz trafic na wieksza "kupe" niz nowe DEPO/TYC

ja sie do tego przymierzam, ale nie wiem czy zdaze to wykonac przed zmiana auta ;)



6000K nie jest jasniejsze od 4300K, wrecz przeciwnie, w nocy w mokrym ta barwa swiatla po prostu "ginie"
ktos juz dobrze przemyslal sprawe skoro fabrycznie do lamp leci 4300K
jak dla mnie 6000K i wyzej to zwykly szpan.


6000k jest bielsze od 4300k i daje efekt jasniejszego, przynajmniej według mnie.

W starej omci założyłem lampy depo z soczewkami i nic nie kombinowalem z przeslonami i świeciły jak trzeba. To było z 4 lata temu i kosztowały około 380zl. Za lampy hella chcieli 1800zl za jedna lampe!

#88 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 grudnia 2010 - 19:20

W starej omci założyłem lampy depo z soczewkami i nic nie kombinowalem z przeslonami i świeciły jak trzeba.


jezeli miales zalozone zarowke taka do jakiej lampa zostala przeznaczona, to sie nie dziwie, ze swiecila tak jak trzeba.

ale jak do tej samej lampy hid-a chcesz wpakowac, to juz niestety musisz sie pobawic z przeslona by swiecilo tak jak trzeba

6000k jest bielsze od 4300k i daje efekt jasniejszego, przynajmniej według mnie.


o i tutaj widze prawidlowa wypowiedz.
"daje efekt jasniejszego" inaczej brzmi od stwierdzenia, ze "sa jasniejsze"

poza tym w oswietleniu w aucie nie chodzi o to by uzyskac jak najbardziej biale swiatlo, tylko zeby bylo jak najbardziej zblizone do swiatla dziennego/slonecznego, bo ludzkie oko wtedy wlasnie widzi najlepiej i najmniej sie meczy ludzki wzrok.
ot i cala odpowiedz,

#89 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 25 grudnia 2010 - 19:41

Ja do swojego musze kupić d2s tylko nie wiem skąd, bo na Allegro/eBay to "oryginalna" chinszczyzna tylko :/

#90 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 26 grudnia 2010 - 16:00

potem stwierdzisz, ze to jednak jest malo i bedziesz kombinowal nad zaadaptowaniem soczewek z innego auta ;)
albo kup soczewkie HELLA, zapewne uzywki, bo nowe to czasem 1/3 wartosci auta,
jak kupisz uzywki to czasem mozesz trafic na wieksza "kupe" niz nowe DEPO/TYC

ja sie do tego przymierzam, ale nie wiem czy zdaze to wykonac przed zmiana auta ;)

Z wlasnego doswiadczenia, polecam takie rozwiazanie :)

Ja sie waham miedzy zakupem 4300k a wlozeniem spowrotem H1...

#91 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 grudnia 2010 - 17:01

czyli lampy soczewkowe lepiej kupić ze względu na ew. próby z różnymi żarówkami, ale wracajac do soczewek H1 to chyba nie musą mieć samopoziomowania?? i czy spryskiwacze lamp muszą być??

#92 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 26 grudnia 2010 - 17:29

Czy soczewki czy zwykle jak masz xenony to prawo wymaga autopoziomowania i spryskiwaczy. Moją starą omcia kuzyn już jeździ 5 lat bez autopoziomowania i spryskiwaczy i na razie ma spokój, ale już musiał wymieniać palniki. W mojej już 9lat świecą palniki, ale to niemieckie a nie chinszczyzna.

#93 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 grudnia 2010 - 18:55

Ja sie waham miedzy zakupem 4300k a wlozeniem spowrotem H1...


kupuj 4300, bedziesz zadowolony :)

#94 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2010 - 18:20

U mnie linia na ścianie wychodzi mniej więcej tak ___/ ___/
Od prawej połowy lamp światło ucieka do góry - DEPO + ksenon 4300k.
Tomspeed widzę że znasz się na rzeczy więc może mi podpowiesz czy da się to jakoś poprawic? Nikt mi nie mruga światłami więc raczej nie oślepiają ale Twoja linia światłocienia bardziej mi się podoba:) i bym chciał to poprawić. Ile od ściany i na jakiej wysokości prawidłowo powinna przebiegać linia światła?

#95 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2010 - 22:17

U mnie linia na ścianie wychodzi mniej więcej tak ___/ ___/
Od prawej połowy lamp światło ucieka do góry - DEPO + ksenon 4300k.
Tomspeed widzę że znasz się na rzeczy więc może mi podpowiesz czy da się to jakoś poprawic? Nikt mi nie mruga światłami więc raczej nie oślepiają ale Twoja linia światłocienia bardziej mi się podoba:) i bym chciał to poprawić. Ile od ściany i na jakiej wysokości prawidłowo powinna przebiegać linia światła?


kurcze nie pamietam dokladnie, u ciebie linia swiatlocienia jest taka jaka powinna byc pod halogen
pod ksenon musisz niestety do przeslony dolozyc kawaleczek blaszki, aby odciac ta czasc po prawej,
ja to robilem metoda prob i bledow, sugerujac sie linia swiatlocienia jaka jest w org, ksenonie helli.

#96 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 27 grudnia 2010 - 22:59

kurcze nie pamietam dokladnie, u ciebie linia swiatlocienia jest taka jaka powinna byc pod halogen
pod ksenon musisz niestety do przeslony dolozyc kawaleczek blaszki, aby odciac ta czasc po prawej,
ja to robilem metoda prob i bledow, sugerujac sie linia swiatlocienia jaka jest w org, ksenonie helli.


A ja nie do konca rozumiem o jakiej ty przeslonie mówisz. W starej omedze z HIDem (w lampach depo) jak i nowej z fabrycznymi xenonami (w lampach hella) światło świeci tak samo, mianowicie z lewej po lini prostej horyzontalnej, a z prawej pod skos do góry, wiec jaką ty "prawą część" chcesz uciąć?

#97 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:31

A ja nie do konca rozumiem o jakiej ty przeslonie mówisz. W starej omedze z HIDem (w lampach depo) jak i nowej z fabrycznymi xenonami (w lampach hella) światło świeci tak samo, mianowicie z lewej po lini prostej horyzontalnej, a z prawej pod skos do góry, wiec jaką ty "prawą część" chcesz uciąć?


a widziales linie swiatlocienia na moich zdjeciach??

taka wlasnie jest w wiekszosci lamp przystosowanych do zrodla swiatla jakim jest ksenon, a to po to by nie oslepiac kierowcow jadacych z naprzeciwka, kiedy mamy zakret w prawo,
niestety, ale nasze lampy nie sa skretne i swieca na takim zakrecie prosto
ja sie wzorowalem na orginalnej lampie pod ksenonn helli z omegi 99 rok.

i wlasnie o tym pisze, nie wiem skad te rozbieznosci.

ja pisze jak jest i jak powinno byc.

#98 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:33

A ja nie do konca rozumiem o jakiej ty przeslonie mówisz. W starej omedze z HIDem (w lampach depo) jak i nowej z fabrycznymi xenonami (w lampach hella) światło świeci tak samo, mianowicie z lewej po lini prostej horyzontalnej, a z prawej pod skos do góry, wiec jaką ty "prawą część" chcesz uciąć?


z hid lampy powinny świecić mniej więcej tak:

___/¯¯¯ ___/¯¯¯

#99 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:40

z hid lampy powinny świecić mniej więcej tak:

___/¯¯¯ ___/¯¯¯


ale ktos tu sugeruje, ze ma fabryczny ksenon i swieci inaczej,
chyba ktos mu lampy wczesniej wymienil ;)

#100 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:47

z hid lampy powinny świecić mniej więcej tak:

___/¯¯¯ ___/¯¯¯


Zwracam honor :D
rzeczywiście tak mi świecą helli ___/¯¯¯ ___/¯¯ a tak depo ___/ ___/ teraz rozumiem.
(ja doskonale o tym wiedziałem, ale tematem zajmowałem się ostatnio 4 lata temu i do konca nie mogłem zrozumieć o co wam chodzi ;P )

W USA zaś świecą tak ___ ___ :] a w UK itp tak ¯¯¯\___ ¯¯¯\___ i powiem wam, ze na codzień jeżdżę po UK a i tak nikt mi nie mruga światłami, aż dziwne.