Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

elektryczna pompka wody


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
166 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 12 maja 2013 - 09:03

Przeczytałem cały temat i kilka razy pojawiło sie pytanie o 2.5 TD.

No i ja także w tej sprawie :)

Temat jest taki że najpierw walczyłem z niedziałającą klimatyzacją (auto mam świeżo kupione). Na pierwszy ogień poszedł do wymiany czujnik temp w zderzaku bo nic nie pokazywał. Potem wentylator na chłodnicy - jeden doszczetnie zniszczony, drugi ocierający o obudowe - oba wymienione. Klima nabita - oba chodza po zapięciu kompresora (wiem - układ równoległy:)), po jakimś czasie zaczęły chodzić na max biegu - czyli też wszystko działa. Ale jaki byłem zdziwiony gdy odpiąłem czujnik w chłodnicy na dwa piny i po jego zwarciu wcale nie wystartowały wentylatory tylko odkurzacz "w ECU" i pompka pod zbiorniczkiem wyrównawczym? W TD z moich obserwacji jest tylko jedna pompka, i nie jest podpieta do nagrzewnicy a właśnie w obwód chłodnicy, ponadto jeżeli zwieram czujnik w chłodnicy to chyba normalne ze wentylatory powinny działać? Jeżeli przy klimie chodzą to znaczy że są sprawne i ogólne połączenie śmigła -> skrzynka bezpiecznikow/przekaźników jest w porządku. Jeżeli po zwarciu czujnika pompka i odkurzacz działają to także to połączenie wydaje sie w porzadku.
Czy ktoś może sprawdzić co sie u niego dzieje przy włączonym zapłonie i zwartym górnym czujniku w chłodnicy (strona kierowcy jakby ktoś szukał)?

A tak wygląda w 2.5 TD skrzynka:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#102 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2013 - 00:58

Przeczytałem cały temat i kilka razy pojawiło sie pytanie o 2.5 TD.

No i ja także w tej sprawie :)

Ale jaki byłem zdziwiony gdy odpiąłem czujnik w chłodnicy na dwa piny i po jego zwarciu wcale nie wystartowały wentylatory tylko odkurzacz "w ECU" i pompka pod zbiorniczkiem wyrównawczym? W TD z moich obserwacji jest tylko jedna pompka, i nie jest podpieta do nagrzewnicy a właśnie w obwód chłodnicy, ponadto jeżeli zwieram czujnik w chłodnicy to chyba normalne ze wentylatory powinny działać? Jeżeli przy klimie chodzą to znaczy że są sprawne i ogólne połączenie śmigła -> skrzynka bezpiecznikow/przekaźników jest w porządku. Jeżeli po zwarciu czujnika pompka i odkurzacz działają to także to połączenie wydaje sie w porzadku.


raczej wentylatory to są od klimy i nie mają nic wspólnego z chłodzeniem silnika, a u ciebie jest chyba wisko do chłodzenia i czujnik włącza pompkę i chłodzenie ECU, wygląda na zdrowy objaw:)

#103 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 13 maja 2013 - 11:13

Pytam, bo może coś jest poknocone, nie sądze żeby np przy wyłączonej klimie (np brak czynnika), samo wisko w korku przy upale lejącym sie z nieba dawało rade na dłuższą mete, no ale może sie myle :) Skoro tak ma być to gitara, bo nikt w końcu nie napisał jak to ma być w TD :)

Zasugerowałem sie tak bo w 2.0 16V po zwarciu tego czujnika wentylatory chodziły (tam wiem, nie ma tam wisko :p)

#104 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 18 czerwca 2013 - 23:28

To jak chłopaki w końcu jest? Ktoś tu twierdził że nie działanie pompki może doprowadzić do zagrzania pieca...z kolei inni twierdzą że pompka służy tylko i wyłącznie do ogrzania kabiny po wyłączeniu silnika i ustawieniu panela na auto, poniżej 4 stopni, To jak w końcu jest?

Bardzo proszę, niech ktoś kompetentny, pewny na stówę zamieści dementi.

#105 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2013 - 00:54

To jak chłopaki w końcu jest? Ktoś tu twierdził że nie działanie pompki może doprowadzić do zagrzania pieca...z kolei inni twierdzą że pompka służy tylko i wyłącznie do ogrzania kabiny po wyłączeniu silnika i ustawieniu panela na auto, poniżej 4 stopni, To jak w końcu jest?

Bardzo proszę, niech ktoś kompetentny, pewny na stówę zamieści dementi.


są 2 pompki, jedna do obiegu wody przez chłodnicę, druga przez nagrzewnicę, o którą pytasz??

#106 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 19 czerwca 2013 - 09:10

Wiem, wiem, przestudiowałem cały wątek;) pytam o tą pod zbiorniczkiem.

#107 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 19 czerwca 2013 - 13:49

ta jest do wzmocnienia ogrzewnia :) i poprawienia obiegu do nagrzewnicy ,oraz na zalaczonym zaplonie bedzie mielic wode,poki nie spadnie temperatura ;p

#108 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 19 czerwca 2013 - 15:17

No to już jestem mądrzejszy :2zlosc:

#109 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 00:39

Od jakiegoś miesiąca zauważyłem że po wyłączeniu silnika który chodził wraz z wentylatorem nie działa mi pompka przy chłodnicy oraz wentylatory. Wcześniej parę minut po wyłączeniu zapłonu wentylatory przednie (te same co są do klimy) chodziły wraz z pompką schładzając silnik. Wentylatory są sprawne bo jak włączam klimę to się uruchamiają. Teraz działa tylko jeden wentylator (ten od strony silnika) i to chodzi na max obrotach. Czy dobrze podejrzewam czujnik na chłodnicy? Chodzi mi o ten u góry pod wężem. Z dolnym czujnikiem miałem przeboje, wymieniałem 2 razy i nie chciała mi działać sprężarka klimy (przez niego idzie obwód masy sprężarki) w sklepie z częściami opla facet miał złe czujniki, po zakupie w innym sklepie sprężarka zaczęła działać :-)

#110 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 07:29

U mnie pompka przy chłodnicy działa jak tylko zapłon właczę... Sprawdź czy na pompce masz zasilanie.. Może silnik pompki się skończył i bezpiecznik uszkodził?

PS. Jak skończyły się szczotki w pompce to jest to spokojnie do naprawienia.

#111 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2013 - 08:59

U mnie pompka przy chłodnicy działa jak tylko zapłon właczę...

powinna po wyłączeniu zapłonu

#112 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 10:55

U mnie pompka przy chłodnicy działa jak tylko zapłon właczę... Sprawdź czy na pompce masz zasilanie.. Może silnik pompki się skończył i bezpiecznik uszkodził?

PS. Jak skończyły się szczotki w pompce to jest to spokojnie do naprawienia.


A jak sprawdzić czy jest zasilanie na tej pompce? Poprzez wpięcie multimetru w kostke ?

#113 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 12:14

Tak najprościej. musisz mieć 12V

powinna po wyłączeniu zapłonu

Tylko jak silnik gorący... i wiatraki się kręcą...

#114 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 sierpnia 2013 - 12:41

Nie wiem czy u mnie prawidlowo dziala. Wiatraki sie kreca od chlodnicy tylko na wlaczonym zaplonie tak samo pompka elektryczna jak i wiatraczek od kompa.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#115 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 sierpnia 2013 - 14:48

Zagrzej silnik by się włączył 1 bieg wentylatora na chłodnicy. Gdy wiatak ruszy, zgaś silnik. Pompka i wiatraki powinny jeszcze jakiś czas działać ( u mnie to jest około 30 sekund - zależy jak ciepło jest w otoczeniu i jak zagrzany był silnik).

#116 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 sierpnia 2013 - 16:39

Pisałem właśnie wyżej, że u mnie po włączeniu pierwszego biegu wiatraków i wyłączeniu zapłonu jest cisza. Nic się właśnie nie kręci, przez conajmniej 30 sekund. Nawet nie wiadomo gdzie tu problemu szukać.

#117 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2013 - 18:26

Nawet nie wiadomo gdzie tu problemu szukać.


czujniki w chłodnicy, instalacja elektryczna:)

#118 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 sierpnia 2013 - 18:50

Zapewne ktos zmostkowal gdzies jakis kabel na jakiejs kosci. Nie chce sie nawet za to zabierac bo to chyba nie ma az tak znacznego wplywu na auto. Najwyzej bede pamietal teraz o tym, ze jak wlacza mi sie wentylatory to nie gasic silnika tylko poczekac az temp spadnie :)

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#119 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2013 - 19:06

Zapewne ktos zmostkowal gdzies jakis kabel na jakiejs kosci. Nie chce sie nawet za to zabierac bo to chyba nie ma az tak znacznego wplywu na auto. Najwyzej bede pamietal teraz o tym, ze jak wlacza mi sie wentylatory to nie gasic silnika tylko poczekac az temp spadnie :)

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2


można sprawdzić OS działanie pompki przy chłodnicy:D

#120 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 sierpnia 2013 - 19:23

Moglbys Robercie troche sprostowac? ;)

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2