Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

elektryczna pompka wody


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
166 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 grudnia 2013 - 11:51

To wiem,tylko gdzie? Szukalem i mam kilka 12V ale prad jest tam caly czas. Myslqalem ze jest jeszcze jakis ''pewniak''.


w radio masz +12V po zapłonie :)

a tak poważnie to zwykle prynd po zapłonie jest kabelek koloru czerwono-białego

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#142 OFFLINE   lesniak

lesniak
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Iława

Napisany 19 grudnia 2013 - 10:10

Matujac ta pompke na przewodzie wodnym miedzy zaworem trójdrożnym a glowica pompka ma pchac plyn w strone glowicy czy nagrzewnicy?

#143 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2013 - 21:19

Matujac ta pompke na przewodzie wodnym miedzy zaworem trójdrożnym a glowica pompka ma pchac plyn w strone glowicy czy nagrzewnicy?


nagrzewnicy:D

#144 OFFLINE   lesniak

lesniak
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Iława

Napisany 20 grudnia 2013 - 19:16

W ktora strone pcha pompka do głowicy czy w zawor i dalej nagrzewnice?

#145 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2013 - 20:14

W ktora strone pcha pompka do głowicy czy w zawor i dalej nagrzewnice?


w stronę nagrzewnicy przez zawór
na rysunku układ od V6

#146 OFFLINE   miki7

miki7
  • 24 postów
  • Dołączył: 03-03-2014

Napisany 17 maja 2014 - 14:46

witajcie koeldzy.
a czy montaz takiej pompki w silniku 2.0 (pompka ta pod zbiorniczkiem) da rade szybciej dogrzac kabine?
jesli pompka byłaby zamontowana pomiedzy dolnym węzem zbiorniczka wyrównawczego a magistrala wodna?

#147 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 maja 2014 - 15:18

witajcie koeldzy.
a czy montaz takiej pompki w silniku 2.0 (pompka ta pod zbiorniczkiem) da rade szybciej dogrzac kabine?
jesli pompka byłaby zamontowana pomiedzy dolnym węzem zbiorniczka wyrĂłwnawczego a magistrala wodna?


Ssybciej miedzy mostkiem wodnym a nagrzewnica. Przy zbiorniczku masz bardziej powrot.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#148 OFFLINE   miki7

miki7
  • 24 postów
  • Dołączył: 03-03-2014

Napisany 18 maja 2014 - 10:39

a jesli bedzie tak zamontowana to moze to zaszkodzic w jakis sposób silnikowi jesli bedzie zamontowana na tym dolnym wezu od zbiorniczka..?

#149 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2014 - 10:44

a nie lepiej wymienić nagrzewnicę i przywrócić ogrzewanie ??

#150 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 maja 2014 - 11:36

a jesli bedzie tak zamontowana to moze to zaszkodzic w jakis sposĂłb silnikowi jesli bedzie zamontowana na tym dolnym wezu od zbiorniczka..?


Zaszkodzic nie zaszkodzi ale co to ma na celu? Chciales poprawic ogrzewanie podobno.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#151 OFFLINE   miki7

miki7
  • 24 postów
  • Dołączył: 03-03-2014

Napisany 18 maja 2014 - 12:53

wporzadku dzieki za wypowiedz.
z ogrzewaniem nie mam problemów bardziej chodziło mi o schłodzenie płynu chłodniczego dlatego pytałem czy mozna tak zamontowac.
przy chłodnicy chciałem zamontowac ta pompke lecz nie mam zbyt pojecia jak podłaczyc (poniewaz musi pracowac przy wyłaczonej stacyjce i działajacych wentylatorach. mam silnik x20xev wiec jak wentlatory pracuja i wyłacze stacyjke wentylatory tez zatrzymuja sie ) lecz u sadze ze u mnie nie bedzie raczej takiej mozliwosci (no chyba ze sie myle) ze mógłbym podmienic przekazniki z 2.5 i by wszystko dzialało jak nalezy co o tym sadzicie?

#152 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2014 - 13:19

a czy montaz takiej pompki w silniku 2.0 (pompka ta pod zbiorniczkiem) da rade szybciej dogrzac kabine?

z ogrzewaniem nie mam problemów bardziej chodziło mi o schłodzenie płynu chłodniczego

wtf ??

Dodany obrazek

#153 OFFLINE   miki7

miki7
  • 24 postów
  • Dołączył: 03-03-2014

Napisany 18 maja 2014 - 13:24

cytuj
"a czy montaz takiej pompki w silniku 2.0 (pompka ta pod zbiorniczkiem) da rade szybciej dogrzac kabine?"
to bylo po prostu moje pytanie do was jak zamieszałem to sory:pokoj:

chodzi mi dokładnie o schłodzenie płynu chłodniczego.
tj napisałem wyzej czy da rade cos z tym zrobic np. tj maja silniki 2.5 ze wentylatory chodza po wyłaczeniu silnika?;)czy moge zastosowac cos takiego u siebie tylko w silniku xev?


bron Boze zadnego druciarstwa! koledzy pytam grzecznie :)
pozdr.

#154 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 maja 2014 - 13:30

cytuj
"a czy montaz takiej pompki w silniku 2.0 (pompka ta pod zbiorniczkiem) da rade szybciej dogrzac kabine?"
to bylo po prostu moje pytanie do was jak zamieszałem to sory:pokoj:

chodzi mi dokładnie o schłodzenie płynu chłodniczego.
tj napisałem wyzej czy da rade cos z tym zrobic np. tj maja silniki 2.5 ze wentylatory chodza po wyłaczeniu silnika?;)czy moge zastosowac cos takiego u siebie tylko w silniku xev?


bron Boze zadnego druciarstwa! koledzy pytam grzecznie :)
pozdr.


No jasne na wolnych obrotach w korku zimą bedziesz mial o niebo cieplej

#155 OFFLINE   miki7

miki7
  • 24 postów
  • Dołączył: 03-03-2014

Napisany 18 maja 2014 - 13:40

kolego Se61 powiedz mi taka rzecz jesli owa pompka bedzie wpieta pomiedzy dolny waz od zbiorniczka płynu chłodniczego a magistrala wodna to sprawdzi sie ona w jakikolwiek sposób? czy montaz jej byłby bezcelowy?

prosiłbym forumowiczów o podpowiedz w spr. pracy wentylatorów.
pozdr.

#156 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2014 - 14:19

mnie to się wydaje, że jeżeli fabrycznie jest dobrze przy sprawnym układzie, to po co rzeźbić ?? nie lepiej układ doprowadzić do sprawności, zamiast pompki montować.

#157 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2014 - 23:39

w v6 musi być bo jakby nie patrzeć tego silnika jest dwa razy tyle i samo się nie schłodzi, istnieje ryzyko że po wyłączeniu skumulowane ciepło zagotuje płyn i mamy problem
w r4 nie dość że wąski słupek to jest kupa przestrzeni naokoło gdzie może ładnie odebrać nadmiar ciepła samo powietrze

#158 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lutego 2015 - 09:09

Panowie te pompki co są w V6 to kiedy one działają ?

#159 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2015 - 09:15

Jeśli mowa o Bfl to ta na chłodnicy włacza się wraz z wentylatorem chłodnicy ale tylko po wyłaczeniu silnika.
Z tą pod zbiorniczkiem jest gorzej.Nikt nie wie kiedy się włącza.
W wersji przedliftowej działa non stop po zapłonie.

#160 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lutego 2015 - 09:36

a no właśnie tal sprawdzałem wczoraj z ciekawości czy tam się pokazuje napięcie po zapłonie czy jak i nie doszedłem ale dzięki za info. Powiedz jeszcze ta koło chłodnicy jak się włącza po zgaszeniu silnika to ją słychać czy cuc ?? :D