

elektryczna pompka wody
#61
OFFLINE
#62
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 23:40
#63
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2010 - 23:49
- działa to tylko poniżej +3 st. na zewnątrz
- funkcja ta jest programowalna przy pomocy Tech-2 (pytaj Beasta)
#64
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 08:31
ponoć:
- funkcja ta jest programowalna przy pomocy Tech-2 (pytaj Beasta)
Jeśli tak, to by wiele wyjaśniało.

Bo w sumie niedziałanie tylko tej pompki z powodu padu scalaka w takiej ilości paneli byłoby co najmniej dziwne.
Z drugiej strony moja Omega pochodzi ze Szwecji, więc dziwne że tam ta funkcja nie byłaby aktywna, a jednak pompka nie działała...
#65
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 12:28
#66
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 12:48
To ja tak myśle że jaki jest sens montowania tej pompki jeśli funkcja nie jest zaprogramowana?
masz rację, coś jest na rzeczy
możliwe, że pompka uruchamia się gdy temperatura jest bardzo niska i wydajność ogrzewania spada (szybciej napędza wodę do nagrzewnicy)
Najlepiej dolutować diodę do obwodu pompki i zamontować w kabinie - dopiero wówczas będzie można powiedzieć dokładnie, kiedy włącza się owa pompka.
#67
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 16:24
#68
OFFLINE
Napisany 11 marca 2011 - 15:13
Pompka elektryczna pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Z obserwacji wynika że jak ta pompka nie działa to temperatura silnika skacze a sam silnik może się poważnie nagrzewać. Lepiej mieć tą pompkę sprawną lub zrobić obejście.[/I]
Czy ktoś to potwierdzi ? U mnie ona nie działa, ogrzewanie kabiny w zimie miałem (nie leciał żar z kratek ale grzało. Za to jak jest powyżej zera to jak właczy sie wiatrak na chłodnicy to nie może zbic na tyle temperatury by się wyłaczył. Silniczek pompki mi nie działa....
#69
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 15:23
Tzn.czy zasilanie na pompkę ma się pojawiać po stacyjce, czy też razem z wentylatorami?
#70
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 16:17
Czy ktoś się orientuje jak wygląda kwestia tej pompki pod zbiorniczkiem w 2,5 td ?
Tzn.czy zasilanie na pompkę ma się pojawiać po stacyjce, czy też razem z wentylatorami?
Pod zbiorniczkiem to powinno po zaplonie. Razem z wentylatorami dziala ta przy chlodnicy
#71
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2011 - 18:31
U mnie po przekręceniu kluczyka(czy na 1,czy 2 pozycję) zasilania na pompce nie ma.Podobnie po uruchomieniu silnika.
#72
OFFLINE
Napisany 27 września 2011 - 20:59
Co do zasilania pompki pod zbiornikiem to mogę sprawdzić jutro jak i czy się pojawia, ale interesuje mnie inna sprawa. Wymieniałem chłodnicę i zonk. Pompka pod zbiornikiem ma niby wspomagać ogrzewanie kabiny na postoju, a tu się okazało że oba węże z pompki łączą się cienkimi wężami (po przekątnej) z chłodnicą. Jeśli to ma pchać wodę do nagrzewnicy to chyba mam coś namieszane w wężach. Czy ktoś może mnie oświecić gdzie ma podpięte węże z pompki? Ewentualnie do czego podpięte powinny być węże zbiornika wyrównawczego. U mnie ze zbiornika wychodzi do długiej stalowej rurki , z jednej strony rurki mam podłączoną nagrzewnicę, a z drugiej zawijam 180* dookoła rury z termostatem i wbijam do silnika( pod termostatem). Silnik 2,5TD z klimą, manual.
#73
OFFLINE
Napisany 07 października 2011 - 23:42
BTS711L1 bo idzie zimno a warto mieć taki ficzer w aucie, mam nadzieję że pompka mi ruszy. Jeśli nie to podłączę po przekaźniku do białego przekaźnika gdzie pojawia się 12V po przekręceniu stacyjki.
#74
OFFLINE
Napisany 08 października 2011 - 09:27
#75
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 11:39
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
#76
OFFLINE
Napisany 09 października 2011 - 13:25
a napisz jeszcze co zamierzasz osiągnąć przelutowując scalaka?
#77
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2012 - 23:03
Trochę odgrzeję...
Tak jak Snake napisał co z tymi przewodami z tej pompki w 2,5 td? U mnie z nimi jest tak samo jak u niego...
Spędziłem kilka godzin na czytaniu o tej pompce, ale nie doszedłem do konkluzji w temacie działania jej w tym silniku...( w benzynce to mogę być już chyba znawcą tematu...tyle tego tu jest

U mnie są takie objawy (tzn. w mojej klusce;))
- pompka nie działa ''na krótko'' i wiadomo- wymiana;
- brak napięcia na wtyczce;
Do czego ona służy w tym silniku?
Bo po podpięciu przewodów wodnych nie widzę logiki jej istnienia w tym podłączeniu przewodów wodnych- brak podpięcia do nagrzewnicy-nie widzę go. ( jak u Snake).
Dodam, ze mam problemy z temperaturą silnika. Wszystko ok do momentu szybszego przyśpieszania lub jazdy w mieście od świateł do świateł i w wysokich temperaturach powietrza, ale gdy zwolnię lub zacznę jechać stałą prędkością to schodzi do 92 stopni.
#78
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2012 - 17:39
Według mnie ta pompka w TD służy do schładzania płynu w układzie, szczególnie po zgaszeniu silnika. Z moich obserwacji wynika, że włącza się ona razem z wentylatorami chłodnicy oraz wentylatorem intercoolera. Po prostu przepompowuje cały płyn w układzie przez chłodnice która go chłodzi. U mnie w upały te wentylatory chodzą dość długo po zgaszeniu silnika.po podpięciu przewodów wodnych nie widzę logiki jej istnienia w tym podłączeniu przewodów wodnych- brak podpięcia do nagrzewnicy-nie widzę go. ( jak u Snake).
A do ilu Ci się nagrzewa? Miałem tak, że w upały po 30st, oraz przy mocnym depnięciu - doszło nawet do 100C, po wymianie wiska, mam w okolicach 90, w upały po mieście 95 - 97 na chwilę dosłownie, przy ostrym deptaniu nie przekracza 95. W trasie nawet przy ostrzejszej jeździe nie przekracza 92 - 93mam problemy z temperaturą silnika. Wszystko ok do momentu szybszego przyśpieszania lub jazdy w mieście od świateł do świateł i w wysokich temperaturach powietrza, ale gdy zwolnię lub zacznę jechać stałą prędkością to schodzi do 92 stopni.
#79
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2012 - 18:38
Prawie do 100 dochodzi, ale szybko spada jak zacznę ze stałą prędkością jechać i nie szybciej niż 130 km/h...u Ciebie tez tak spadała temperatura jadąc stałą prędkością?
#80
OFFLINE
Napisany 25 lipca 2012 - 18:48
