

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel
#21
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2009 - 20:20
mialem ostatnio taki przypadek,ze przez trzy dni moja omega stala na górce w ten sposób ,ze przód byl duzo wyzej od tylu auta.po trzykrotnym podgrzaniu swiec (temp.na zewn. -2*C ) nachwile załapała ale tak jakby nie na wszystkie gary i zaraz zgasla.potem nie moglem juz odpalic -aku krecil rozrusznikiem b.mocno.pomoglo dopiero holowanie .
kiedys czytalem ze mozna sprawdzic czy zapowietrzanie jest przyczyna zlego odpalania poprzez ustawienie tyłu auta wyzej od przodu (mialo to zapobiec cofnieciu sie ropki).u mnie sytuacja byla odwrotna -czyzby faktycznie cofnela sie ropka i przez to nie moglem odpalic ?
wczesniej tylko przy b.duzych mrozach mialem problem z odpalaniem zazwyczaj po dwoch -trzech probach odpalila a tym razem przy -2*C nie odpalila.pozdro
#22
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 10:16
Następnie zawór zwrotny na pompie-ten mozna samodzielnie sprawdzic: rozpinasz przewody powrotne w okolicach filtru paliwa-taki węższy metalowy od grubego gumowego, i zasysasz przez jakis przewod przezroczysty /aby sie nie opic/ paliwko z pompy. Jak bedzie szło /sprawdzaj tylko przy włączonym zaplonie/ to moze byc zuzyty ten zaworek (śruba z kulką).
Czy to jedyna przyczyna - nie wiadomo. Jak to sprawdzisz i bedzie jeszcze nie tak- mówią ze uszczelniacze wtryskiwaczy-koszt ok. 140zł części w serwisie + robocizna. Ja tego jeszcze nie probowałem, dzis po wymianie zaworka bede dopiero odpowietrzał...
Jezeli tego nie sprawdzisz /a jestes pewien ze swiece grzeją/ to nie ma co szukac dalej... trzeba pierw to sprawdzic...
Jesli naprawde cofa sie tobie paliwo to w filtrze paliwa powinno go zostac tak miedzy 1/4 a 1/2 pojemnosci...
#23
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 14:58
autko parkuje zawsze w poziomie ten przypadek ,ktory opisalem byl pojedynczy dlatego nie wiem czy tak by sie dzialo zawsze jak postawie auto przodem do gory.
czy moglbys dac jakas fotke pogladowa odnosnie tych przewodow -ktory to jest.
mam jeszce pytanie-czy warto kombinowac cos z dodatkowym zaworkiem zwronym miedzy filtrem a pompa ?
#24
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2009 - 19:25
#25
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 09:12
1. Zapobiegnie /czyt. znacznie opóźni/ powrót paliwa przez filtr do zbiornika
2. W pewnych przypadkach umożliwia podpompowanie paliwka ze zbiornika do filtra i na wejscie pompy- nie musisz wtedy tak zarzynać pompy w celu zaciągniecia paliwka ze zbiornika przez filtr...
Wczesniej jednak ustal czy zawsze zapowietrza sie /nie mozesz odpalic/ tobie w konkrenych sposobach parkowania auta -maska w górę, bo zapowietrzanie czeso mozna rozpoznać gdy auto mozesz odpalić parkując maską znacznie niżej...
#26
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 11:03
Maciejdm1, przelewy do wymiany najprędzej. Po odpaleniu po ilu sek zgasła?
po ok 2-3 sekundach i pozniej juz nie odpalilem .dopiero holowanie pomoglo
#27
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 11:07
Do wymiany przelewy + trójniki + ODPOWIETRZENIE, które da odpowiedź o stanie uszczelniaczy wtrysków (odpowietrzanie pompą ssącą z przeźroczystym wężykiem, np. wysysarką do oleju). Koszt całości w ASO - 200zł, u mechanika 100zł. Przewód przelewowy -fi 3,2 - 10zł/mb (wystarczy 1mb), trójniki w ASO.po ok. 2-3 sek.
#28
OFFLINE
#29
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 12:31
do serwisu mam daleko i czoraj sprobowalem tak:
-rozpiąłem długi przewód przelewowy fi-32mm idący z pompy od pierwszego trójnika, w to miejsce wpiąłem trojnik z 2 kawałkami przewodów: 1-szy koniec trojnika do rozpietego przewodu, 2-ga koncowa trojnika z zalozonym kawalkiem przewou przelewowego-na plastykową czesc rozpietego wczesniej trojnika, i do 3-go konca tego wstawianego trojnika wpiąłem z 1m przewodu przelewowego ze strzykawką ok 100ml/wiekszych nie moglem znalezc/. ściągnąłem tak z 1,5 l On, poszlo troche pecherzykow powietrza, ale mniej niz sie spodziewalem..
pozniej szybko wypiąłem swój uklad, pozostałe przeody połączyłem jak były, autko odpalilo od "kopa", pojechalem na parking i na noc zostawilem na rownym.
dzis po ponad 13 godz odpalił od "strzala".
dzis stawiam maską w górę i powiem co dalej... tylko widzisz, u mnie ewidentnie byl walniety zawrek dławiący w pompie, a czy cos jeszcze to sie okaze na dniach, zobacze jak pali autko...
Jak odpalił tylko na 2-3 sek. to wypalił paliwko z pompy a pozniej miał puste przewody... moim zdaniem sprawdz filtr paliwa i złączki na dekielku,przypadkiem nie wymieniales filtra?
#30
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 12:39
#31
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 14:03
a czy ten zawor w pompie mozna wymienic samemu czy trzeba do aso?
#32
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2009 - 20:24
mimo to paliwo nie ucieka mi z powodu przewodu...
Jezeli dalej tobie gasnie to faktycznie posprawdzaj te przelewy i trojniki... tam wszystko obiera sie na podcisnieniu i wyciekow raczej nie zobaczysz....
po wszystkim tylko koniecznie odpowietrz
#33
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2009 - 10:12
Dzieki wszystkim za pomoc a zwłaszcza duze podziekowania dla ArturL:piwo: :piwo:
Pozdrawiam:cool:
Temat juz do zamkniecia
#34
OFFLINE
#35
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2009 - 21:06
69 zaworek /mozna i taniej/
4,70 strzykawka w aptece
12 zł - 2m przewodu 3,2mm
8zl - 4 trójniki plastykowe
25zł - "gruszka" - ale to raczej moja próba pompowania paliwa...
razem cos ok 120zł
mam jeszcze komplet uszczelniaczy wtryskiwaczy za 138zl ale to wydam juz jak znajde chwiele, troche mi cieknie z 1 przewodu wtryskowego i chlapie na dół... dla swietego spokoju powymieniam uszczelniacze wtryskiwaczy...
#36
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 15:35
odkrecilem plastykowa oslone ,pozniej jeszcze listwe z przewodami ,która jest nad przelewami oraz metalowa "podpórke "(nad pierwszym wtryskiem) żeby bylo lepsze dojscie.powymienialem stare przelewy i trójniki na nowe.
odpowietrzanie zrobilem tak jak pisał rafja -sciagalem ropke strzykawka(zaplon wlączony) -troche bylo to pracochlonne i spuscilem ok. 2,5 L .na poczatku szlo duzo powietrza , pozniej same pojedyncze bąble a na koncu tak jakby piana.w wezyku nie bylo jaz widac powietrza szybko rozpiąlem pomocnicze wezyki ,pospinalem wszystko jak trzeba i ... odpalilem dopiero za trzecim razem po dlugim kreceniu.na poczatku troche ja potelepalo dodalem lekko gazu i weszla ladnie na obroty.pochodzila tak na wolnych obrotach ok 10 minut , pozniej pare razy przygazowalem tak do 3,4 -4 tyś obr/min .wracajac do domu bylo wszystko o.k.
stare przelewy byly lekko wilgotne -moze to byl znak ze sa nieszczelne i puszczaja powietrze? jutro zobacze jak zapali
pozdro
wielkie dzieki za wszystkie pomocne posty w szczególnosci dla rafja
#37
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2009 - 17:21


#38
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 18:48
Tak mysle ze dla wlasnego dobra jeszcze przejade sie pewnego dnia do sewisu na odpowietrzanie... jak narazie odpala po ok 1,5 sek krecenia i jezdzi

#39
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2009 - 20:58

ladnie zapalila, nic nie telepotalo .mysle wiec ze jest dobrze, zobacze jak beda wieksze mrozy .
jezeli chodzi o odpowietrzanie sposobem rafji to nie do konca wydaje mi sie on za dobry (z resztą on sam tak przyznał).
w trakcie odpowietrzania po zaciagnieciu ropki w strzykawke zaciskalem przewód , odpinalem go od strzykawki i ropke wyciskalem do bańki .dwa razy za slabo scisnąłem ten przewód i momentalnie w ciągu dosłownie 2-3 sek ropka cofala sie z przewodu i wypelniala powietrzem (przewód dlugosci ok. 80 cm) .dlatego mysle , ze duzo powietrza dostalo sie do ukladu jak spinalem wezyk powrotny do trójnika po odpowietrzeniu (trwalo to ok 5 sek. )
mozna by bylo pomyslec o scisnieciu tych przewodow jakąś żabką i wtedy wszystko polaczyc . może ktoś tak zrobi i napisze co i jak.
jeszcze raz dzieki za wszystkie podpowiedzi

pozdro
#40
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2009 - 18:16