Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#421 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:51

to Ci specjaliści są dziwni :masakra: gdybym nie miał łap jak u kowala to bym sam swój naprawił, ale niestety brakło mi delikatności i swój uszkodziłem usuwając ten diabelny żel, zrywając te złote druciki... do czasu zakupu nowego sterownika jeździłem na tym około miesiąca bez ABS'u i TC ale z działającym serwotronikiem i prędkościomierzem ;)


nie raz spotkalem sie z tak zjaranym sterownikiem ze nie dalo sie nic uratowac. a swoja droga przytarte zawory w pompie zabija sterownik wiec lepiej wymieniac calosc




 


#422 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 13:52

Panowie, ja walczę z tym dziadostwem ale tylko częściowo objawy się pokrywają.

Marek K. już mnie uświadomił że to sterownik. Nie mniej jednak. Po przestudiowaniu całego tego laboratu...
Etap pierwszy usterki to zaburzenia działania obrotomierza. Prędkościomierz działa poprawnie.
Etap drugi to wyłączenie się kontroli trakcji. ABS działa poprawnie choć przy niskich prędkościach czuje, że się uruchamia.
Dziś doszedł stały błąd. Skrzynia automatyczna weszła w tryb awaryjny.

Wcześniej problem występował sporadycznie. Zmieniłem kilka dni temu koła na zimowe (205/55/16 i 215/60/16) i problem już jest stały. Dziś po zmianie kół na wszystkie jednakowe brak TC, obrotek wariuje a skrzynia siedzi w trybie awaryjnym. Rozumiem, że to raczej sterownik.

Mam prośbę czy może ktoś na podstawie zdjęć lub dokładnego opisu podpowiedzieć jak się tam dostać. Krok po kroku pomijając oczywiste otwarcie maski :D

Mi już ręce opadają.

#423 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 13:57

Panowie, ja walczę z tym dziadostwem ale tylko częściowo objawy się pokrywają.

Marek K. już mnie uświadomił że to sterownik. Nie mniej jednak. Po przestudiowaniu całego tego laboratu...
Etap pierwszy usterki to zaburzenia działania obrotomierza. Prędkościomierz działa poprawnie.
Etap drugi to wyłączenie się kontroli trakcji. ABS działa poprawnie choć przy niskich prędkościach czuje, że się uruchamia.
Dziś doszedł stały błąd. Skrzynia automatyczna weszła w tryb awaryjny.

Wcześniej problem występował sporadycznie. Zmieniłem kilka dni temu koła na zimowe (205/55/16 i 215/60/16) i problem już jest stały. Dziś po zmianie kół na wszystkie jednakowe brak TC, obrotek wariuje a skrzynia siedzi w trybie awaryjnym. Rozumiem, że to raczej sterownik.

Mam prośbę czy może ktoś na podstawie zdjęć lub dokładnego opisu podpowiedzieć jak się tam dostać. Krok po kroku pomijając oczywiste otwarcie maski :D

Mi już ręce opadają.

sprawdź jakie masz ładowanie na zimnym i ciepłym silniku na wolnych obrotach i następnie na podwyższonych, tolerancja wahań nie powinna być większa jak 0,2-0,3V

#424 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 13:59

Ale jaki to może mieć wpływ? Ogólnie nie mam problemów z ładowaniem. 13,9-14,1 się waha.

#425 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 października 2011 - 14:02

Ale jaki to może mieć wpływ? Ogólnie nie mam problemów z ładowaniem


bo jakby był walnięty regulator napięcia to też mogą występować takie jaja ;)

#426 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 15:22

Rozumiem, że te "jaja" występowały by we wszystkich tych podzespołach (TC, skrzynia i obrotek). Kurde aż z ciekawości zejdę i jeszcze raz sprawdzę ładowanie.

Ładowanie niezmiennie 14,19-14,23 w całym zakresie obrotów.

:masakra: :masakra: :masakra:

#427 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 22:19

to pozostaje Ci podłączenie do Op-Coma, OpelScanera i sprawdzenie błędów i parametrów sterownika ABS/TC... jak się nie połączy lub wyskoczy błąd połączenia to niestety Marek_K ma rację wymiana elektroniki pompy ABS/TC Cię czeka...

#428 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2011 - 08:25

Bloku - spr. jaką masz pompę i szukaj jej - nic nie urodzisz z tego ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#429 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2011 - 09:28

Wiem wiem...pogodziłem się już z tym :/ Czekam, aż Wąski będzie miał trochę czasu bo sam tego nie ogarnę :-( Nawet nie mogę dobrze zweryfikować, gdzie ona jest.

#430 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2011 - 09:40

Nawet nie mogę dobrze zweryfikować, gdzie ona jest.

pomiędzy silnikiem a zbiorniczkiem od pompy wspomagania, przymocowana do podłużnicy...

Widok po jej wyciągnięciu do góry i zdemontowaniu zbiorniczka od wspomagania
Dodany obrazek

#431 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2011 - 09:51

Czyli dobrze celowałem. No to jednak się trochę jutro z tym pobawię i wyciągnę całość. Się okaże co to za cudo i jaki koszt tego będzie. Mam nadzieję, że to ta sama co Marek ma bo bym szybko się z tym uporał :-)

#432 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2011 - 19:57

Dziś sterownik wyjęty. Był zaśniedziały ale czyszczenie nie pomogło. Zostaje mi szukać nowego sterownika. Mam oznaczenie XD ale moje pytanie brzmi czy od XC podejdzie - piny i wtyczka oraz wygląd ten sam. A jest ich o kilka sztuk więcej (XD raptem dwie).

#433 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2011 - 20:04

tylko XD, a najlepiej jeszcze po numerach BOSCHowskich, bo wychodzilo kilka XD (koncowki 003, 004 itp), chociaz mozliwe ze podpasuje o innym numerze a z oznaczeniem XD
jak chcesz to podeslij mi numer boscha to jutro sprawdze czy mam o takich nr, bo mam 2pompy XD

#434 OFFLINE   Tomek FSW

Tomek FSW
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-10-2011
  • Skąd: Świebodzin

Napisany 27 listopada 2011 - 20:26

To i ja podepnę się pod temat. (Żeby nie było, przeczytałem wszystkie 416 postów :) ) W czwartek jadąc do pracy, przed samą firmą przyhamowałem trochę mocniej, abs skopał mi stopę, ale jak już odpuściłem hamulec to zauważyłem, że zapaliły się kontrolki ABS i TC. Auto zaparkowałem, po pracy wsiadam do auta, kontrolki po odpaleniu nie zgasły. Podjechałem do elektryka, sprawdził swoim komputerem- Megamax 42. Wyskoczyły 2 błędy. Skasował tylko błąd czujnika abs tylnej osi, nie pamiętam która strona, pozostał błąd "uszkodzenie przekaźnika bezpieczeństwa" ( jego komp tłumaczy na ludzki ;) ) Co to za ustrojstwo?
Kiedyś już mi się zapaliły te kontrolki, jak dość szybko przejechałem przez przejazd kolejowy, ale po zgaszeniu auta i odpaleniu wszystko było ok.
W obu wypadkach prędkościomierz i obrotomierz, tempomat i inne podzespoły działały bez zarzutu.
Co to mogło zdechnąć?

#435 OFFLINE   Tomek FSW

Tomek FSW
  • 29 postów
  • Dołączył: 10-10-2011
  • Skąd: Świebodzin

Napisany 08 grudnia 2011 - 20:51

Poszukałem trochę w sieci i znalazłem odpowiedź na mój problem. Padł sterownik. Wymontowałem go, co wcale nie było łatwe, rozebrałem i okazało się, że jedna ze ścieżek jest przerwana. Swoją drogą to niezły prąd musiał tam popłynąć, skoro przepaliło ścieżkę szerokości 1,5mm i grubości koło ,5. Zabrałem się za lutowanie i wtedy przyszło mi do głowy, że skoro raz się spaliło, to może i drugi raz. Tak więc przylutowałem 2 grube przewody, do nich dolutowałem kabel z gniazdem bezpiecznika. Wszystko zmontowałem, połączenia plastików uszczelniłem takim środkiem do montażu szyb samochodowych i jutro montaż w aucie.
I tu kolejne przemyślenie. Przepalenie tej ścieżki i nie działanie abs-u to nie przyczyna, to skutek. Najprawdopodobniej przyciera się pompa abs-u. Gdzieś czytałem, że jakiś koleś podłączał plus z aku bezpośrednio do plusa w pompie, przewód robił się gorący w dotyku, ale w końcu pompa się odtarła;) i od tamtej pory( post z 2006 roku o naprawie, 2010 o działaniu bezproblemowym)
Na allegro znalazłem ofertę naprawy sterownika za 150zł, mi to zajęło ok 10 minut z naprawą przewodu lutownicy:)

#436 OFFLINE   kezman1991

kezman1991
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-12-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 grudnia 2011 - 14:47

Witam, mam taki problem. Zamontowałem wczoraj ksenony z allegro 6000k i wszystko niby bylo dobrze, ale dzis wyskoczyly mi kontrolki ABS i TC. Czy to moze być przez to ze zrobiło sie spiecie przy wyjeciu akumulatora wczoraj czy to przez ksenony? dziekuję za odpowiedz

#437 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2011 - 15:39

to przez HIDy które kupiłeś , albo je wywal albo zmień na takie które nie zakłócają elektroniki

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#438 OFFLINE   lapa1

lapa1
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 22 grudnia 2011 - 16:02

Witam,koledzy dołączę się do waszego tematu,bo nie wiem jak założyć nowy.

Mam problem z moja omką,mianowicie wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka Tc. po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika pod maska coś "warczało" okazało się ze to pompa ABS wsiadłem do auta,przekręcam zapłon a tu zdziwko. Nie świeci się wo gole kontrolka ABS(Tc,ładowanie,smarowanie,sonda się świeci) odpalam,a tu po po chwili zapala się sonda i Tc. (żarówka od ABS jest sprawna,bo na krótko świeci) ABS i Tc nie działają,a najgorsze jest to "warczenie"tej pompy,bo muszę odłączać akumulator,inaczej będzie chodzić aż się rozładuje albo zatrze pompa.

#439 OFFLINE   kezman1991

kezman1991
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-12-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 grudnia 2011 - 00:07

to przez HIDy które kupiłeś , albo je wywal albo zmień na takie które nie zakłócają elektroniki


no niestety nie masz racji. z hidami wszystko jest ok. poprostu to przez spiecie, byłem, podłaczylem pod komputer i nie wykazało nic. ale dziekuje za odpowiedź.

#440 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2011 - 00:12

no niestety nie masz racji. z hidami wszystko jest ok. poprostu to przez spiecie, byłem, podłaczylem pod komputer i nie wykazało nic. ale dziekuje za odpowiedź.


Własnie,że kolega Kocyk ma racje,przerabiałem to u siebie,niestety komp niczego w tym wypadku ci nie powie,poprostu nie chodzi tu o same hidy czyli żarniki ale o przetwornice,która ma przepięcie i daje tak szybki i zarazem wyrazny sygnał,który odrazu wpływa na działanie urzadzeń bardzo czułych na przepięcia i w tym wypadku ABS I TC sa na to narażone jako 1 .
Zmień przetwornice na lepsze a wszystko wróci do normy.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS