Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#381 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 09 marca 2011 - 20:09

Przedzwoń połączenie pompa-licznik.
Przewód niebiesko/czerwony


A jeszcze zapytam.Ma może ktoś informację czy można sprawdzić po ściągnięciu licznika jakie jest napięcie w przewodzie odpowiedzialnym za sygnał o prędkości i jakie powinno faktycznie tam być?

Sprawdzałeś oprócz tego błędy sterownika silnika?


Nie.Błędów sterownika silnika nie sprawdzałem.Skupiłem się na błędach ogólnych (czyli takich jakie można sprawdzić przez SmartBox np. błąd czujnika takiego a takiego itp.) i błędach ABS.W obu przypadkach wynik - 0

#382 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 marca 2011 - 20:16

jakie jest napięcie w przewodzie odpowiedzialnym za sygnał o prędkości

Też chciałbym to wiedzieć, raczej impulsy zależne od prędkośći

#383 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 09 marca 2011 - 20:22

Też chciałbym to wiedzieć, raczej impulsy zależne od prędkośći


Chodzi mi o ten przewód niebiesko/czerwony z pompy ABS do licznika, czy ma on jakieś napięcie.Bo kombinuję sobie w ten sposób, że po włączeniu zapłonu jakiś impuls i tak musi iść do licznika i prędkościomierza a w miarę zwiększania prędkości jest on coraz mocniejszy.

#384 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 marca 2011 - 20:29

Obawiam się że jest to coś w rodzaju impulsów cyfrowych ,ew. wypełnienie w czasie czyli zmienna częstotliwość raczej nie mierzalne miernikiem nie wiem nigdy nie sprawdzałem.

Przydałby się oscyloskop,

#385 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 10 marca 2011 - 18:38

Coraz bardziej jestem pewien, że za brak wskazań na liczniku może być odpowiedzialna wiązka z przewodami i w sobotę zabieram się za to.A dodam jeszcze odnośnie informację odnośnie TC.Więc tak jak wspominałem podczas zapłonu mogę włączyć lub wyłączyć przyciskiem TC kontrolkę TC na zegarach - ale chodziło mi o kontrolkę pomarańczową.Normalna kontrolka TC pomimo, że jest sprawna żarówka nie świeci wcale:pokoj:

#386 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 marca 2011 - 18:58

ja napisze tylko tyle - jesli jest uszkodzona wiazka i to powoduje brak wskazan predkosci na liczniku, to NAPEWNO nie ma to nic wspolnego z tym, ze TC nie dziala. popieram to wlasnym doswiadczeniem - u siebie jeszcze w B mialem przypadek, ze licznik raz wskazywal predkosc raz nie, kontrola dzialala. usterka zostala "naprawiona" poprzez dosyc mocne poruszanie wiazka w okolicach przegrody.
jesli komputer wskazuje prawidlowa predkosc, licznik zostal podmieniony, to raczej musi byc to problem z wiazka (nie mowie tu o TC!)

#387 OFFLINE   tadi

tadi
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 11 marca 2011 - 17:11

witam, przeczytałem cały temat i nie znalazłem nic o moim abs, otóż wszyscy co opisali to mają również TC i przy awari abs-u nie działa predkościomierz, niewiem jaka jest pompa i sterownik u mnie, kontrolka swieci wciąż, abs nie działa i teraz proźba czy w moim przypadku też można sam sterownik wyjąć i ewentualnie naprawić czy tylko wymiana całej pompy,wspomne że czujniki sprawne(sprawdzone) za wszelkie info dziekuje

#388 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2011 - 17:15

kontrolka swieci wciąż, abs nie działa

No to pojedz na kompa i zobacz jaki jest blad. Bo to wcale nie musi byc walniety sterownik/pompa.

#389 OFFLINE   tadi

tadi
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 11 marca 2011 - 17:27

No to pojedz na kompa i zobacz jaki jest blad. Bo to wcale nie musi byc walniety sterownik/pompa.


otóż żona obecnie ją ujeżdża ja bede za 2 tyg w domku, wysłałem ją na kompa i gość podobno mówił że czujniki sprawne a z pompą nie może sie połączyć i tak po przeczytaniu tematu sugeruje sie że to może być właśnie sterownik( tyle wiem od żonki) a czy o czymś nie zapomniała to kto wie:hmmm:

#390 OFFLINE   kociapsocia

kociapsocia
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 11 marca 2011 - 17:38

Może być, ale bardziej zastanawia mnie to że jest brak TC... sam licznik nie powinien mieć powiązania z TC... Przyznaję brak mi pomysłów...

Pierwsze co jak odłączyłam zepsuty sterownik TC to padł licznik, wiec jakimś tam sposobem to połączyli.
A dziś znów oddałam do mechanika auto, bo objawy podobne co ostanio...ale no własnie już odpięta TC.... Dodam, że samochód po odpięciu TC śmigał jak zły a teraz powtórka...
Nie wiem czy sie jakieś zwarcie nie robiło, bo ostanio moja wskazóweczka od prędkościomierza, dostawała tak jakby "tchnienia życia" czyli tak sobie podskakiwała do 20km/h i opadała. Nie mam pojęcia co ma piernik do wiatraka :( :masakra:

#391 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2011 - 18:05

otóż żona obecnie ją ujeżdża ja bede za 2 tyg w domku, wysłałem ją na kompa i gość podobno mówił że czujniki sprawne a z pompą nie może sie połączyć i tak po przeczytaniu tematu sugeruje sie że to może być właśnie sterownik( tyle wiem od żonki) a czy o czymś nie zapomniała to kto wie:hmmm:


Jak padł sterownik to masz dwie opcje:

- wyjąć sterownik i naprawić

- wymienić na sprawną pompę ABS ze sterownikiem

W moim przypadku pomogła druga opcja :D

#392 OFFLINE   tadi

tadi
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 11 marca 2011 - 18:17

W moim przypadku pomogła druga opcja :D[/QUOTE]

tak chyba bedzie pewniej i skorzystam z twojej opcji, jak wruce to jeszcze po sprawdzam pare rzeczy, dzieki za pomoc:)

#393 OFFLINE   strogonoff

strogonoff
  • 112 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: LHR

Napisany 09 kwietnia 2011 - 15:14

No i w dniu dzisiejszym nastąpił PRZEŁOM:p Odpaliłem samochód i poczułem, że coś kierownica się lżej kręci niż zazwyczaj.Po ruszeniu patrzę a tutaj licznik ruszył:D:D:D i pokazuje mi prędkość oraz przejechane kilometry.Po prostu samo się jakoś naprawiło, mój mechanik aż zgłupiał gdy zobaczył, że faktycznie licznik "ożył". Ale TC dalej mi się świeci:masakra: Dzięki wszystkim za pomoc a w szczególności dla Siuada,Wicek,Ziutek50,Rafipl,Kaskader83 i wielu innym forumowiczom.W końcu zobaczyłem działający swój licznik:):);)

#394 OFFLINE   Kisuro

Kisuro
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-04-2011

Napisany 21 kwietnia 2011 - 16:36

To ja może też się podepnę.
Objawy takie same, jak wymienione wcześniej w tym wątku - świecą się kontrolki ABS i TC (oraz układy nie działają), nie działa prędkościomierz i liczniki przejechanych kilometrów (ani ten mechaniczny na tablicy, ani ten w komputerze).
Samochód oddałem do mechanika, który zawyrokował, że padła pompa. Samochód trochę postał pod warsztatem, bo gość twierdził, że nie może dostać takiej pompy. I tu pytanie - czy zdobycie takiej pompy to naprawdę taki problem? Numer części (modelu? Nie wiem, nie znam się na tym) jaki mi podał to 0273 004 206, ale z tego, co patrzyłem to takie oznaczenia mają sterowniki a nie same pompy. Jeszcze drugie pytanie - czy to musi być koniecznie pompa (czy tam sterownik) o takim samym numerze, czy może są jakieś inne kompatybilne?
Kazałem w końcu facetowi złożyć samochód do kupy, bo będzie mi potrzebny, ale od trzech dni (!) nie może odpowietrzyć układu i twierdzi, że to też wina tej nieszczęsnej pompy...

EDIT: Jedna mała dodatkowa informacja - po podpięciu do komputera komputer nie widzi układu ABS.

#395 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2011 - 16:44

To ja może też się podepnę.
Objawy takie same, jak wymienione wcześniej w tym wątku - świecą się kontrolki ABS i TC (oraz układy nie działają), nie działa prędkościomierz i liczniki przejechanych kilometrów (ani ten mechaniczny na tablicy, ani ten w komputerze).
Samochód oddałem do mechanika, który zawyrokował, że padła pompa. Samochód trochę postał pod warsztatem, bo gość twierdził, że nie może dostać takiej pompy. I tu pytanie - czy zdobycie takiej pompy to naprawdę taki problem? Numer części (modelu? Nie wiem, nie znam się na tym) jaki mi podał to 0273 004 206, ale z tego, co patrzyłem to takie oznaczenia mają sterowniki a nie same pompy. Jeszcze drugie pytanie - czy to musi być koniecznie pompa (czy tam sterownik) o takim samym numerze, czy może są jakieś inne kompatybilne?
Kazałem w końcu facetowi złożyć samochód do kupy, bo będzie mi potrzebny, ale od trzech dni (!) nie może odpowietrzyć układu i twierdzi, że to też wina tej nieszczęsnej pompy...

W naszym roczniku była montowana pompa z oznaczenie DX i takiej potrzebujesz elektronik, bo to elektronika pada, a konkretnie drucik zasilania się obrywa... zresztą jak byś przebrnął przez te 376 postów to przy poście 214 znalazł byś taką informację ---> http://forum.omegakl...3&postcount=214 wymontuj elektronikę i daj elektronikowi polutuje złoży i będzie żyć ;)

#396 OFFLINE   Kisuro

Kisuro
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-04-2011

Napisany 21 kwietnia 2011 - 16:51

W naszym roczniku była montowana pompa z oznaczenie DX i takiej potrzebujesz elektronik, bo to elektronika pada, a konkretnie drucik zasilania się obrywa... zresztą jak byś przebrnął przez te 376 postów to przy poście 214 znalazł byś taką informację ---> http://forum.omegakl...3&postcount=214 wymontuj elektronikę i daj elektronikowi polutuje złoży i będzie żyć ;)


Tak właśnie przypuszczałem, że to elektronika, a nie sama pompa, ale gość od 3 dni nie może odpowietrzyć układu (po tym, jak mu powiedziałem, że ma załadować do środka tą starą, niby zepsutą, pompę).
A jeszcze w kwestii tych oznaczeń - rozumiem, że to 0273 004 206 to oznaczenie samej elektroniki, czyli układu sterującego, a pompa musi mieć po prostu oznaczenie DX, tak?

#397 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2011 - 17:05

sama elektronika nie jest zamienna z innymi oznaczeniami (DY,DK,DJ, XD, XJ itp.) łatwiej jest dojść (bynajmniej mi :p) po oznaczeniach dwóch liter, wyglądają podobnie, ale nie pasują, a to oznaczenie to nie powiem bo nie wiem, może oznaczać cały zespół pompa+elektronika lub samą pompę czy elektronikę

#398 OFFLINE   Kisuro

Kisuro
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-04-2011

Napisany 21 kwietnia 2011 - 17:25

Jak się okazuje to ostatecznie i tak żadna różnica, na allegro pomp DX brak. Wszystkie inne oczywiście są, takie to moje szczęście.

#399 OFFLINE   igor6631

igor6631

    Na czym siedzisz ja na 18

  • 149 postów
  • Dołączył: 25-07-2009
  • Skąd: Żmigród

Napisany 20 maja 2011 - 11:21

witam panowie słuchajcie mam mały problem jak ruszę to po chili zapalają mi się dwie kontrolki abs i tc. jak zgaszę i odpalę w czasie jazdy auto to zgasną ale nie zawsze bylem u elektryka mówił żebym pierw zmienił felgi na 4x takie same profile bo z przodu mam 35 a tył 40 i mówił ze miał kilka przypadków już takich a wy co o tym myślicie? co morze być przyczyna??

#400 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2011 - 11:26

jeśli różnica obwodu kół przednich i tylnych nie przekracza 2% (faktycznie nawet 3,5%) to abs/tc nie wyłącza się... poczytaj cały ten temat, lub chociaż połowę znajdziesz potrzebne informacje i co jest przyczyną...





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS