Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#441 OFFLINE   kezman1991

kezman1991
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-12-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 grudnia 2011 - 01:10

Własnie,że kolega Kocyk ma racje,przerabiałem to u siebie,niestety komp niczego w tym wypadku ci nie powie,poprostu nie chodzi tu o same hidy czyli żarniki ale o przetwornice,która ma przepięcie i daje tak szybki i zarazem wyrazny sygnał,który odrazu wpływa na działanie urzadzeń bardzo czułych na przepięcia i w tym wypadku ABS I TC sa na to narażone jako 1 .
Zmień przetwornice na lepsze a wszystko wróci do normy.


aha. polecisz mi jakieś? niewiem, sprawdzone czy moze te które Ty użytkujesz? :)

#442 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2011 - 14:54

aha. polecisz mi jakieś?



możesz je jeszcze ekranować , jest porada w "sprawdzone porady" , może coś pomoże , ważny jest też montaż , trzeba przetwornice zamontować jak najdalej od wszelkich wiązek , wiem że to ciężkie do osiągnięcia szczególnie w przypadku lewej lampy , najlepiej zamontować pod samymi lampami albo pod osłoną plastikową nad chłodnicą

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#443 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2011 - 17:10

Kocyk to ekranowanie do mnie nie przemówło ;) moje przetwornice były zaekranowane same w sobie ,tzn nie zakłócały sygnału przez 3 lata użytkowania,ale nadszedł ten czas i któras odmówiła współpracy. Wymieniłem na te przetwornice powiedzmy z wyższej półki i jest spokój. :)
Wiem iz każdy tnie koszta w dzisiejszych czasach,ale ja bym jednak wymienił na inne przetwornice ,ekranowanie pochałania troche czasu i pracy i trzeba mieć cierpliwosc i nie ma gwarancji ,ze w tym przypadku to pomoże,a tak kupi drugie a swoje może jeszcze sprzedać póki nie sa zniszczone na alledrogo.

#444 OFFLINE   kezman1991

kezman1991
  • 11 postów
  • Dołączył: 01-12-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 grudnia 2011 - 01:47

Kocyk to ekranowanie do mnie nie przemówło ;) moje przetwornice były zaekranowane same w sobie ,tzn nie zakłócały sygnału przez 3 lata użytkowania,ale nadszedł ten czas i któras odmówiła współpracy. Wymieniłem na te przetwornice powiedzmy z wyższej półki i jest spokój. :)
Wiem iz każdy tnie koszta w dzisiejszych czasach,ale ja bym jednak wymienił na inne przetwornice ,ekranowanie pochałania troche czasu i pracy i trzeba mieć cierpliwosc i nie ma gwarancji ,ze w tym przypadku to pomoże,a tak kupi drugie a swoje może jeszcze sprzedać póki nie sa zniszczone na alledrogo.


poki co Panowie jeżdżę drugi dzień i wszystko jest ok, zadnych błędów, zadnych kontrolek abs działa i mam nadzieje ze jest ok, a jak sie by nie daj boże powtórzyło wymienie na lepsze albo cos z tym faktem zrobię. dziekuje za porady i zycze wesołych SWIAT!!! :)
;)

#445 OFFLINE   someone25

someone25
  • 7 postów
  • Dołączył: 14-12-2010

Napisany 28 grudnia 2011 - 23:02

Witam, widze ze nie tylko ja mam problem z tymi kontrolkami ABS i TC, u mnie sprawa wyglada tak ze zapalaja sie one losowo po uruchomieniu silnika i przejechaniu 5 m i nacisnieciu hamulca (czyt. wyjazd z garazu.) niekiedy jednak ten problem nie wystepuje, a nawet czesciej sie nie zapalaja niz zapalaja. Podczas dluzszej jazdy zapalily sie tylko raz nie wciskajac hamulca. Podlaczylem auto pod kompa i wywalilo mi w sterowniku abs blad 37 co odczytalem z "workstation data" iz jest to prawy przedni czujnik, wiec przystapilem do testu w jezdzie z wykresami pracy tych czujnikow i nie zarejestrowalem zadnych zaklocen, pomiar predkosci na wszystkich czujnikach byl identyczny. Dodam jeszcze ze uruchamialem testy z opel scannera i bylo slychac ze pompa ABS pracuje, wiec to chyba nie ona. Za kazdym razem moglem podlaczyc sie do jej sterownika. Doradzcie mi gdzie moge szukac problemu??

#446 OFFLINE   someone25

someone25
  • 7 postów
  • Dołączył: 14-12-2010

Napisany 07 stycznia 2012 - 15:23

z racji iz nikt nie sprobowal nawet podpowiedziec wzialem sie za prace i doszedlem do rozwiazania problemu, naprawa polegala na oczyszczeniu wszystkich gniazd zarowek w lampach tylnych, potraktowalem je rowniez preparatem "Contact" do tego tez wszystkie przekazniki i wylacznik swiatel stop i od kilku dni nie mam juz zadnego problemu z kontrolkami ABS i TC. Pozdrawiam i zycze kazdemu takiego wyniku prac.

#447 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2012 - 22:01

Podlaczylem auto pod kompa i wywalilo mi w sterowniku abs blad 37


37 to blad wylacznika na pedale hamulca.

#448 OFFLINE   someone25

someone25
  • 7 postów
  • Dołączył: 14-12-2010

Napisany 08 stycznia 2012 - 23:07

jak szukalem w internecie i sprawdzalem w programach to naprzemienie bylo, albo blad przedniego prawego czujnika, albo wlacznika stop, sprawdzalem na wykresach i kazde nacisniecie pedalu bylo odnotowane. Blad mogl wywolywac spadek napiecia na zarowkach stopu, styki lewej lampy byly zasniedziale. Takze nie zawsze co komputer wykryje jest powodem awarii.

#449 OFFLINE   guti4x4

guti4x4
  • 20 postów
  • Dołączył: 03-11-2011

Napisany 18 stycznia 2012 - 00:13

Witam,
podepnę się pod wasz temat bo dużo piszecie o kontrolce tc. Mam taki objaw - włączam przycisk tc, załącza się jego kontrolka i kontrolka check'a (pomarańczowy silnik, nie ta z kluczykiem). tc działa, abs i wszystko inne też. Wyłączam tc przyciskiem i obie kontrolki gasną. AutoScannerOpel pokazuje błąd P0650 czyli kontrolki check'a. Jak miałem problem z przepływką i wywalało błąd to check zawsze włączał się z tc. Mieliście już coś takiego?

#450 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2012 - 00:17

Działa check samodzielnie ?? bo chyba połączony jest z TC coby po oczach nie walić :hmm:

#451 OFFLINE   Przemek1308

Przemek1308
  • 7 postów
  • Dołączył: 24-12-2011

Napisany 18 stycznia 2012 - 17:09

Witam serdecznie!
Powiem tak... miałem ten sam albo podobny problem z ABS i TC
Była głupia sytacja... Kontrolki świeciły mi z obu systemów i nie działały wogule...
Ale akurat napatoczyło mi sie że nie miałem świateł STOP wymieniłem wszystkie bezpieczniki od świateł i zarazem od ABS i TC a nawet wymieniłem czujnik stopu przy hamulcu... i nic:masakra:
Okazało się że miałem popalone żrówki i dlatego stop mi nie dziłał:D
Ale nie ma na tego złego co by na dobre nie wyszło - po wymianie czujnika przy hamulcu zaczeły mi działać systemy ABS i TC i kontrolki zgasły!
Więc można sprubować wymienić ten czujnik-nie zaszkodzi!

#452 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2012 - 20:21

Witam,
podepnę się pod wasz temat bo dużo piszecie o kontrolce tc. Mam taki objaw - włączam przycisk tc, załącza się jego kontrolka i kontrolka check'a (pomarańczowy silnik, nie ta z kluczykiem). tc działa, abs i wszystko inne też. Wyłączam tc przyciskiem i obie kontrolki gasną. AutoScannerOpel pokazuje błąd P0650 czyli kontrolki check'a. Jak miałem problem z przepływką i wywalało błąd to check zawsze włączał się z tc. Mieliście już coś takiego?


no to handlarz podłączył kontrolkę silnika do kontrolki TC by ukryć usterkę. zdejmij zegary i szukaj druta

#453 OFFLINE   guti4x4

guti4x4
  • 20 postów
  • Dołączył: 03-11-2011

Napisany 18 stycznia 2012 - 21:54

Działa check samodzielnie ?? bo chyba połączony jest z TC coby po oczach nie walić :hmm:

check zapala się razem z TC. Jak sprawdzić czy są połączone ze sobą?

no to handlarz podłączył kontrolkę silnika do kontrolki TC by ukryć usterkę. zdejmij zegary i szukaj druta

Przeoczyłem twojego posta, jutro sprawdzę.

#454 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2012 - 13:08

Jak sprawdzić czy są połączone ze sobą?

Wyjac licznik i poszukac przerobki.

#455 OFFLINE   guti4x4

guti4x4
  • 20 postów
  • Dołączył: 03-11-2011

Napisany 19 stycznia 2012 - 18:35

dobrze kombinowaliście choć to nie sprawka handlarza czy gaziarzy. Zgodnie z radami wyjąłem licznik i niestety żadnego mostka. Już miałem składać z powrotem ale zobaczyłem jakiś paproch na taśmie ze ścieżkami. Chciałem go usunąć ale nie schodził .... bo to było lekkie przetarcie foli ochronnej. Obok zatrzask plastikowy też lekko przytarty. Okazało się że przetarcie pochodziło od metalowej spinki sprężystej w desce rozdzielczej która ma usztywniać zegary żeby się nie telepały podczas jazdy. Uszkodzona była izolacja dwóch scieżek i mostkowana przez metalową spinkę. Przy załączaniu check'a lub TC obie kontrolki były zasilane. Uszkodzenie zamalowane, podklejone taśmą izolacyjną, to samo ze spinką i wszystko hula.
Dzięki za naprowadzenie na przyczynę, w końcu lista błędów czysta :)

#456 OFFLINE   DragonSlayer

DragonSlayer
  • 26 postów
  • Dołączył: 05-08-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 marca 2012 - 15:02

Witajcie, mam pytanko...
Zdarza się że podczas jazdy zapala mi się kontrolka TC, jak się zatrzyma, zgaszę silnik i uruchomię ponownie kontrolka TC gaśnie..
Problem nie zawsze występuje...
Wie może ktoś jak sobie z tym poradzić??

#457 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2012 - 15:56

Witajcie, mam pytanko...
Zdarza się że podczas jazdy zapala mi się kontrolka TC, jak się zatrzyma, zgaszę silnik i uruchomię ponownie kontrolka TC gaśnie..
Problem nie zawsze występuje...
Wie może ktoś jak sobie z tym poradzić??


U mnie ten sam problem skończył się wymianą modułu ABS+TC.

Zczytaj błędy ze sterownika i będziesz miał jasność czy nie on pada.
[SIGPIC][/SIGPIC]

#458 OFFLINE   DragonSlayer

DragonSlayer
  • 26 postów
  • Dołączył: 05-08-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 marca 2012 - 23:43

No tak, tyle że jeżeli to tylko zasyfiony jakiś styk, to wolałbym nie jechać specjalnie na komputer, szkoda kasy na to.. a nie za bardzo wiem nawet gdzie szukać...

#459 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2012 - 08:50

W moim aucie też najpierw co jakiś czas zapalała się kontrolka a później moduł zdechł. Możesz przeczyścić złącze ale obawiam się że bez zczytania błędów z modułu ABS się nie obejdzie. Popytaj na forum, może ktoś z Twojej okolicy ma kompa i podepnie :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

#460 OFFLINE   DragonSlayer

DragonSlayer
  • 26 postów
  • Dołączył: 05-08-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 marca 2012 - 12:38

Problem rozwiązany :D
Obeszło się bez komputera a nawet zbytniego brudzenia i męczenia się...
Już jeden z forumowiczów wspominał o takim rozwiązania problemu.
Przy wyprzedzaniu, kierowca tira, którego wyprzedzałem przez CB poinformował mnie że jak miałem włączony kierunkowskaz to światło pozycji mi przygasało w prawej tylnej lampie, po rozebraniu lampy okazało się że styki w kostce były zaśniedziałe i było przebicie pozycji z kierunkiem... Z przed kierownicy tego nie widziałem :p
Po zlikwidowaniu tego przebicia kontrolka TC sama się nie zapala:)





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS