

#461
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 16:24
Koledzy pisze nowy temat ponieważ nie moglem nigdzie znaleźć tego o co mi chodzi. Mianowicie mam problem z ABS i TC. Jakiś czas temu przestały działać (pamietam była bardzo deszczowa pogoda i myślę ze mogły zalać się wodą). Nie zależało mi na tym zeby działały ale teraz auto chcę sprzedać i pasuje żeby to wszystko działało:) Wymontowałem dziś sterownik z pompy po czym rozebrałem go. Okazało sie ze popaliły się ściezki. Posprawdzałem przekażniki i diody. Polutowałem wszystko pięknie i założyłem na swoje miejsce. Po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolki gasną na jakies 5 sekund i znowu się zaświecają. Podlączyłem ja pod kompa i wyskoczył bład 35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika. Poczym sterownik zaniosłem do znajomego elektronika rozmontował i powiedział ze ściezki ktore byly przepalone juz zalutowałem. Profilaktycznie posprawdzał jeszcze wszystko miernikiem i wydaje sie ze sterownik działa jak należy. Myślę jeszcze czy wina nie leży po stronie samej pompy. Prosze pomóżcie
Pozdrawiam
ale zapytać mogłeś w istniejącym temacie , przeniosłem ,;kocyk
#462
OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2012 - 17:54
#463
OFFLINE
Napisany 21 września 2013 - 09:40
Szukam elektryka, z Górnego Śląska który naprawi (zdjagnozuje) mi problem z TC i ABS. Mam pompę DX którą wymieniłem na używkę z allegro i bez zmian.
Pozdrawiam
tel 663 381 318
#464
OFFLINE
Napisany 21 września 2013 - 16:39
Witam,
Szukam elektryka, z GĂłrnego Śląska ktĂłry naprawi (zdjagnozuje) mi problem z TC i ABS. Mam pompę DX ktĂłrą wymieniłem na używkę z allegro i bez zmian.
Pozdrawiam
tel 663 381 318
Niestety nie zda sie tutaj gniazdo obd na spinacz, abs sie nie da. Zatem polecam podjechac na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna badz mechanika co ma komp i niech sie polaczy z absem i zapisze Ci na kartce blad. Nastepnie jedz z tym bledem do mechanika badz elektro-mechanika i usun usterke. Najprawdopodobniej ktorys czujnik abs jest skopany.
Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2
#465
OFFLINE
Napisany 06 października 2013 - 20:32
Panowie, podłącze się pod temat, mam sterownik BOSCH'a part number 0 273 004 206.
Sytuacja podobna jak do reszty, nie działa ABS+TC, prędkościomierz. Wyświetla pomarańczowe kontrolki ABS +TC, oczywiście komp pokładowy także nie widzi, żeby auto się przemieszczało(spalanie cały czas pokazuje w l/h zamiast w km/h itp.). Wspomaganie ok, wcześniej znacznie wcześnie zaraz po zakupie działało słabo, po miesiącu zaczęło znacznie lepiej działać, teraz od jakieś pół roku cały czas działa poprawnie i nic złego się w tym temacie nie dzieje. Nie mniej jednak zmierzyłem czujniki na kołach - wszystkie są ok, dodatkowo oczyściłem porządnie koła zębate, nic nie zmieniło. Mam wrażenie, że to tylko złącze lub sterownik, który wyjąłem, w zał. fotki tej bestii. \
Czy w tym modelu sterownika, były jakieś ewidentne błędy seryjnej produkcji ?
Czy ktoś go regenerował i wie co się tam niedobrego dzieje ?
Czy jest ktoś sprawdzony - jakiś zakład do regeneracji (potencjalnej takiego sterownika - gdzie można go wysłać ?
Z góry dzięki za każdą podpowiedź,
P.S. Auto bez problemu działa bez sterownika - ktoś się wahał w temacie.
#466
OFFLINE
Napisany 06 października 2013 - 21:50
Czy ktoś go regenerował i wie co się tam niedobrego dzieje ?
Czy jest ktoś sprawdzony - jakiś zakład do regeneracji (potencjalnej takiego sterownika - gdzie można go wysłać ?
Z góry dzięki za każdą podpowiedź,
P.S. Auto bez problemu działa bez sterownika - ktoś się wahał w temacie.
ja regenerowałem swój i mam gwarancję na piśmie na 2 lata, a było to rok temu, śmiga bezproblemowo:D
możesz wysłać do naprawy http://eltronic24.pl...terownikow/abs/
#467
OFFLINE
Napisany 06 października 2013 - 22:06
Dzięki za odpowiedź.
#468
OFFLINE
Napisany 06 października 2013 - 22:19
Potwierdzamja regenerowałem swój i mam gwarancję na piśmie na 2 lata, a było to rok temu, śmiga bezproblemowo
możesz wysłać do naprawy http://eltronic24.pl...terownikow/abs/
Dwa m-ce temu wysyłałem do nich - z tym że razem z pompą (jakoś łatwiej zdemontować całą pompę aniżeli sam sterownik) - pompa do sprawdzenia i wymiany szczotek - impreza kosztowała z przesyłką 180 pln i gwar 2 lata - pompa DX ze sterownikiem - ciężka sprawa do kupienia w niskiej cenie nawet w UK.
#469
OFFLINE
Napisany 07 października 2013 - 05:55
tak, wszystkie ten sam. Dwa srebrne druciki odpowiadają za zasilanie układu, ale żeby nie było za wesoło to tam zatopili je w jakimś żelu który uniemożliwia lutowanie, kolejny problem to taki że podczas usuwania żelu można po obrywać sąsiadujące obok cieńsze złote druciki ---> http://forum.omegakl...3&postcount=214Czy w tym modelu sterownika, były jakieś ewidentne błędy seryjnej produkcji ?
Osobiście próbowałem i poległem, proponuje oddać do gościa z Rumi i zrobi to tak jak należy

#471
OFFLINE
Napisany 07 października 2013 - 21:08
Z innej beczki czy wyciągnięcie pompy jest trudne ? Bo wyciągnięcie sterownika naprawdę bez tragedii, ale zastanawiam się jak pompa, oczywiście wiąże się to ze zmianą płynu hamulcowego prawda ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
#472
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 05:45
na stronie do której dostałeś link, jest zakładka wysyłka ---> http://eltronic24.pl/wysylka/Kolega z Zarządu ma rację - bez lepszego sprzętu nie ma podejścia do tematu, ale dalej w temacie, Panowie auto mam na chodzie i niestety mocno potrzebne, czy jest sens wysyłać bez pompy ? Czy wiecie co u Was człowiek z tej firmy robił ? Czy wszyscy wysyłaliście z pompą ? Czy coś mogę jeszcze sprawdzić przed wysłaniem ?
Z innej beczki czy wyciągnięcie pompy jest trudne ? Bo wyciągnięcie sterownika naprawdę bez tragedii, ale zastanawiam się jak pompa, oczywiście wiąże się to ze zmianą płynu hamulcowego prawda ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Tam wyczytasz wszelkie potrzebne informacje

#473
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 17:58
#474
OFFLINE
Napisany 08 października 2013 - 18:17
Witam, kolego a sporo zapłaciłeś za usługę regeneracji sterownika ? Szybko to odesłali ? Coś więcej sprawdzałeś przed odesłaniem urządzenia do nich ? To był ten sam model co u mnie ? ---> BOSCH'a part number 0 273 004 206 ?
Dzięki za odpowiedź.
Ja byłem osobiście w Rumi i oni wymontowywali i wkładali sami, zapłaciłem 250 zł za całość

zadzwoń i spytaj o cenę

Panowie auto mam na chodzie i niestety mocno potrzebne, czy jest sens wysyłać bez pompy ? Czy wiecie co u Was człowiek z tej firmy robił ? Czy wszyscy wysyłaliście z pompą ? Czy coś mogę jeszcze sprawdzić przed wysłaniem ?
Z innej beczki czy wyciągnięcie pompy jest trudne ? Bo wyciągnięcie sterownika naprawdę bez tragedii, ale zastanawiam się jak pompa, oczywiście wiąże się to ze zmianą płynu hamulcowego prawda ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
sam sterownik na 4 śrubach jest i możesz bez niego normalnie jeździć samochodem, dlatego łatwiej sam sterownik wysłać, a i tak pompy nie naprawia tylko elektronikę
#475
OFFLINE
Napisany 23 października 2013 - 18:35
Dzięki wszystkim za pomoc.
#476
OFFLINE
Napisany 23 października 2013 - 18:47
Witam, Panowie, wszystko ogarnięte, wysłałem sterownik do Rumii, oprócz tego, że ten czas naprawy to jakieś 3 dni, to wielki szacun, wszystko działa świetnie, 250PLN kilka godzin grzebania i śmiga. Gwarancja też jest, człowiek ogarnia temat.
Dzięki wszystkim za pomoc.
:piwo2:
#477
OFFLINE
Napisany 23 października 2013 - 21:19
#478
OFFLINE
Napisany 23 października 2013 - 23:34
Temat długi jak równik, więc zastanawiałem się czy tu dopisać czy zakładać nowy. U mnie problem jest troszkę inny. ABS działa a TC zapala się przy 50-70km/h i tak zostaje do zgaszenia. Wymieniłem opony na nowe, ale nie pomogło. Bod kompa nie podłączałem bo takowego nie posiadam. Jakieś sugestie?? Może jest ktoś w warszawie z kolegów co dysponuje komputerkiem?? Pompę mam WX.
masz esp i nie dotyczą cię bolączki związane z pompą dx. Ale bez podłączenia komputera niczego się nie dowiesz
#479
OFFLINE
Napisany 24 października 2013 - 22:03
Może jest ktoś w warszawie z kolegów co dysponuje komputerkiem?? Pompę mam WX.
podjedź na spota:D tylko nie wiem czy OS obsłuży twój model
#480
OFFLINE
Napisany 25 października 2013 - 17:29
masz esp i nie dotyczą cię bolączki związane z pompą dx. Ale bez podłączenia komputera niczego się nie dowiesz
ESP? Już miałem się zapytać o tą funkcję ale poczytałem i... doczytałem. U mnie mam klawisz TC i lampkę na desce. Data 1 rejestracji 4.2012 w Holandii. Szyby ma 2001/2002. Ale mam wrażenie że coś było kombinowane, bo poprzedni właściciel (handlarz) zmieniał liczniki, bo go na tym przyłapałem. Tak czy siak lampka ABS nie pali się w ogóle. Macałem elektrykę i przejście jest od pompy do gniazda X1, dalej nie szukałem. Żarówki dobre więc pewnie deska nie od tego modelu.
Usterka powstała albo po własnoręcznej instalacji gazu, albo po wymianie panewek korbowych i opuszczaniu sanek. Nie jestem wstanie sobie przypomnieć.
Zobaczymy, podjadę na spot w październiku. Jak nie będzie diagnozy to pozostaje TECH u opla.

Jeszcze mi się przypomniało, że demontowałem fotel kierowcy, ale zgodnie z zasadami. Jakby któryś z kolegów miał fotę tego czujnika uślizgu to będę wdzięczny.
Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS
Technika →
Elektryka i Elektronika →
Czujnik abs - nie działający prędkościomierzRozpoczęte przez graci26 , 16 lis 2015 ![]() |
|
![]()
|