Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ABS i TC

ABS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
501 odpowiedzi na ten temat

#461 OFFLINE   marcin1416

marcin1416
  • 50 postów
  • Dołączył: 09-02-2007
  • Skąd: Miechów

Napisany 05 kwietnia 2012 - 16:24

Witam
Koledzy pisze nowy temat ponieważ nie moglem nigdzie znaleźć tego o co mi chodzi. Mianowicie mam problem z ABS i TC. Jakiś czas temu przestały działać (pamietam była bardzo deszczowa pogoda i myślę ze mogły zalać się wodą). Nie zależało mi na tym zeby działały ale teraz auto chcę sprzedać i pasuje żeby to wszystko działało:) Wymontowałem dziś sterownik z pompy po czym rozebrałem go. Okazało sie ze popaliły się ściezki. Posprawdzałem przekażniki i diody. Polutowałem wszystko pięknie i założyłem na swoje miejsce. Po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolki gasną na jakies 5 sekund i znowu się zaświecają. Podlączyłem ja pod kompa i wyskoczył bład 35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika. Poczym sterownik zaniosłem do znajomego elektronika rozmontował i powiedział ze ściezki ktore byly przepalone juz zalutowałem. Profilaktycznie posprawdzał jeszcze wszystko miernikiem i wydaje sie ze sterownik działa jak należy. Myślę jeszcze czy wina nie leży po stronie samej pompy. Prosze pomóżcie

Pozdrawiam

ale zapytać mogłeś w istniejącym temacie , przeniosłem ,;kocyk

#462 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2012 - 17:54

Pisałem już o tym chyba nawet w tym temacie. Winowajcą była pompa uwalająca moduł ABS+TC.
[SIGPIC][/SIGPIC]

#463 OFFLINE   TGol

TGol
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-04-2013

Napisany 21 września 2013 - 09:40

Witam,

Szukam elektryka, z Górnego Śląska który naprawi (zdjagnozuje) mi problem z TC i ABS. Mam pompę DX którą wymieniłem na używkę z allegro i bez zmian.

Pozdrawiam

tel 663 381 318

#464 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 września 2013 - 16:39

Witam,

Szukam elektryka, z GĂłrnego Śląska ktĂłry naprawi (zdjagnozuje) mi problem z TC i ABS. Mam pompę DX ktĂłrą wymieniłem na używkę z allegro i bez zmian.

Pozdrawiam

tel 663 381 318


Niestety nie zda sie tutaj gniazdo obd na spinacz, abs sie nie da. Zatem polecam podjechac na pierwsza lepsza stacje diagnostyczna badz mechanika co ma komp i niech sie polaczy z absem i zapisze Ci na kartce blad. Nastepnie jedz z tym bledem do mechanika badz elektro-mechanika i usun usterke. Najprawdopodobniej ktorys czujnik abs jest skopany.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#465 OFFLINE   wisla194

wisla194
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-06-2009

Napisany 06 października 2013 - 20:32

Witam,
Panowie, podłącze się pod temat, mam sterownik BOSCH'a part number 0 273 004 206.
Sytuacja podobna jak do reszty, nie działa ABS+TC, prędkościomierz. Wyświetla pomarańczowe kontrolki ABS +TC, oczywiście komp pokładowy także nie widzi, żeby auto się przemieszczało(spalanie cały czas pokazuje w l/h zamiast w km/h itp.). Wspomaganie ok, wcześniej znacznie wcześnie zaraz po zakupie działało słabo, po miesiącu zaczęło znacznie lepiej działać, teraz od jakieś pół roku cały czas działa poprawnie i nic złego się w tym temacie nie dzieje. Nie mniej jednak zmierzyłem czujniki na kołach - wszystkie są ok, dodatkowo oczyściłem porządnie koła zębate, nic nie zmieniło. Mam wrażenie, że to tylko złącze lub sterownik, który wyjąłem, w zał. fotki tej bestii. \
Czy w tym modelu sterownika, były jakieś ewidentne błędy seryjnej produkcji ?
Czy ktoś go regenerował i wie co się tam niedobrego dzieje ?
Czy jest ktoś sprawdzony - jakiś zakład do regeneracji (potencjalnej takiego sterownika - gdzie można go wysłać ?
Z góry dzięki za każdą podpowiedź,
P.S. Auto bez problemu działa bez sterownika - ktoś się wahał w temacie.

#466 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2013 - 21:50

Czy ktoś go regenerował i wie co się tam niedobrego dzieje ?
Czy jest ktoś sprawdzony - jakiś zakład do regeneracji (potencjalnej takiego sterownika - gdzie można go wysłać ?
Z góry dzięki za każdą podpowiedź,
P.S. Auto bez problemu działa bez sterownika - ktoś się wahał w temacie.


ja regenerowałem swój i mam gwarancję na piśmie na 2 lata, a było to rok temu, śmiga bezproblemowo:D

możesz wysłać do naprawy http://eltronic24.pl...terownikow/abs/

#467 OFFLINE   wisla194

wisla194
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-06-2009

Napisany 06 października 2013 - 22:06

Witam, kolego a sporo zapłaciłeś za usługę regeneracji sterownika ? Szybko to odesłali ? Coś więcej sprawdzałeś przed odesłaniem urządzenia do nich ? To był ten sam model co u mnie ? ---> BOSCH'a part number 0 273 004 206 ?
Dzięki za odpowiedź.

#468 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 października 2013 - 22:19

ja regenerowałem swój i mam gwarancję na piśmie na 2 lata, a było to rok temu, śmiga bezproblemowo

możesz wysłać do naprawy http://eltronic24.pl...terownikow/abs/

Potwierdzam
Dwa m-ce temu wysyłałem do nich - z tym że razem z pompą (jakoś łatwiej zdemontować całą pompę aniżeli sam sterownik) - pompa do sprawdzenia i wymiany szczotek - impreza kosztowała z przesyłką 180 pln i gwar 2 lata - pompa DX ze sterownikiem - ciężka sprawa do kupienia w niskiej cenie nawet w UK.

#469 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2013 - 05:55

Czy w tym modelu sterownika, były jakieś ewidentne błędy seryjnej produkcji ?

tak, wszystkie ten sam. Dwa srebrne druciki odpowiadają za zasilanie układu, ale żeby nie było za wesoło to tam zatopili je w jakimś żelu który uniemożliwia lutowanie, kolejny problem to taki że podczas usuwania żelu można po obrywać sąsiadujące obok cieńsze złote druciki ---> http://forum.omegakl...3&postcount=214

Osobiście próbowałem i poległem, proponuje oddać do gościa z Rumi i zrobi to tak jak należy ;)

#470 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2013 - 09:32

A oprócz tego proponuję dać nowe masy.Mi sam ten zabieg usunął problem.Pompa DX oczywiście.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#471 OFFLINE   wisla194

wisla194
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-06-2009

Napisany 07 października 2013 - 21:08

Kolega z Zarządu ma rację - bez lepszego sprzętu nie ma podejścia do tematu, ale dalej w temacie, Panowie auto mam na chodzie i niestety mocno potrzebne, czy jest sens wysyłać bez pompy ? Czy wiecie co u Was człowiek z tej firmy robił ? Czy wszyscy wysyłaliście z pompą ? Czy coś mogę jeszcze sprawdzić przed wysłaniem ?
Z innej beczki czy wyciągnięcie pompy jest trudne ? Bo wyciągnięcie sterownika naprawdę bez tragedii, ale zastanawiam się jak pompa, oczywiście wiąże się to ze zmianą płynu hamulcowego prawda ?
Z góry dzięki za odpowiedź.

#472 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2013 - 05:45

Kolega z Zarządu ma rację - bez lepszego sprzętu nie ma podejścia do tematu, ale dalej w temacie, Panowie auto mam na chodzie i niestety mocno potrzebne, czy jest sens wysyłać bez pompy ? Czy wiecie co u Was człowiek z tej firmy robił ? Czy wszyscy wysyłaliście z pompą ? Czy coś mogę jeszcze sprawdzić przed wysłaniem ?
Z innej beczki czy wyciągnięcie pompy jest trudne ? Bo wyciągnięcie sterownika naprawdę bez tragedii, ale zastanawiam się jak pompa, oczywiście wiąże się to ze zmianą płynu hamulcowego prawda ?
Z góry dzięki za odpowiedź.

na stronie do której dostałeś link, jest zakładka wysyłka ---> http://eltronic24.pl/wysylka/
Tam wyczytasz wszelkie potrzebne informacje :) wysyłaj sam sterownik.

#473 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 08 października 2013 - 17:58

Wymieniałem dziś pompę xd. Cała operacja wraz z odpowietrzeniem układu i jazdą próbną jakieś 3h. Jedyny knif na jaki natrafiłem to mocowanie pompy. Trzeba z przodu odkręcić nakrętkę 10mm później z tej śruby zsunąć mocowanie osłony termicznej i początek pompy unieść i ciągnąć pompę do przodu. Z tyłu jest też przewód jak mniemam masowy mocowany również nakrętką 10mm. A ja musiałem jeszcze spuścić płyn chłodniczy i odkręcić wąż wodny od termostatu do chłodnicy.

#474 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2013 - 18:17

Witam, kolego a sporo zapłaciłeś za usługę regeneracji sterownika ? Szybko to odesłali ? Coś więcej sprawdzałeś przed odesłaniem urządzenia do nich ? To był ten sam model co u mnie ? ---> BOSCH'a part number 0 273 004 206 ?
Dzięki za odpowiedź.


Ja byłem osobiście w Rumi i oni wymontowywali i wkładali sami, zapłaciłem 250 zł za całość:)
zadzwoń i spytaj o cenę:)

Panowie auto mam na chodzie i niestety mocno potrzebne, czy jest sens wysyłać bez pompy ? Czy wiecie co u Was człowiek z tej firmy robił ? Czy wszyscy wysyłaliście z pompą ? Czy coś mogę jeszcze sprawdzić przed wysłaniem ?
Z innej beczki czy wyciągnięcie pompy jest trudne ? Bo wyciągnięcie sterownika naprawdę bez tragedii, ale zastanawiam się jak pompa, oczywiście wiąże się to ze zmianą płynu hamulcowego prawda ?
Z góry dzięki za odpowiedź.


sam sterownik na 4 śrubach jest i możesz bez niego normalnie jeździć samochodem, dlatego łatwiej sam sterownik wysłać, a i tak pompy nie naprawia tylko elektronikę

#475 OFFLINE   wisla194

wisla194
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-06-2009

Napisany 23 października 2013 - 18:35

Witam, Panowie, wszystko ogarnięte, wysłałem sterownik do Rumii, oprócz tego, że ten czas naprawy to jakieś 3 dni, to wielki szacun, wszystko działa świetnie, 250PLN kilka godzin grzebania i śmiga. Gwarancja też jest, człowiek ogarnia temat.
Dzięki wszystkim za pomoc.

#476 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2013 - 18:47

Witam, Panowie, wszystko ogarnięte, wysłałem sterownik do Rumii, oprócz tego, że ten czas naprawy to jakieś 3 dni, to wielki szacun, wszystko działa świetnie, 250PLN kilka godzin grzebania i śmiga. Gwarancja też jest, człowiek ogarnia temat.
Dzięki wszystkim za pomoc.


:piwo2:

#477 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 października 2013 - 21:19

Temat długi jak równik, więc zastanawiałem się czy tu dopisać czy zakładać nowy. U mnie problem jest troszkę inny. ABS działa a TC zapala się przy 50-70km/h i tak zostaje do zgaszenia. Wymieniłem opony na nowe, ale nie pomogło. Bod kompa nie podłączałem bo takowego nie posiadam. Jakieś sugestie?? Może jest ktoś w warszawie z kolegów co dysponuje komputerkiem?? Pompę mam WX.

#478 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 października 2013 - 23:34

Temat długi jak równik, więc zastanawiałem się czy tu dopisać czy zakładać nowy. U mnie problem jest troszkę inny. ABS działa a TC zapala się przy 50-70km/h i tak zostaje do zgaszenia. Wymieniłem opony na nowe, ale nie pomogło. Bod kompa nie podłączałem bo takowego nie posiadam. Jakieś sugestie?? Może jest ktoś w warszawie z kolegów co dysponuje komputerkiem?? Pompę mam WX.


masz esp i nie dotyczą cię bolączki związane z pompą dx. Ale bez podłączenia komputera niczego się nie dowiesz

#479 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2013 - 22:03

Może jest ktoś w warszawie z kolegów co dysponuje komputerkiem?? Pompę mam WX.


podjedź na spota:D tylko nie wiem czy OS obsłuży twój model

#480 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 października 2013 - 17:29

masz esp i nie dotyczą cię bolączki związane z pompą dx. Ale bez podłączenia komputera niczego się nie dowiesz


ESP? Już miałem się zapytać o tą funkcję ale poczytałem i... doczytałem. U mnie mam klawisz TC i lampkę na desce. Data 1 rejestracji 4.2012 w Holandii. Szyby ma 2001/2002. Ale mam wrażenie że coś było kombinowane, bo poprzedni właściciel (handlarz) zmieniał liczniki, bo go na tym przyłapałem. Tak czy siak lampka ABS nie pali się w ogóle. Macałem elektrykę i przejście jest od pompy do gniazda X1, dalej nie szukałem. Żarówki dobre więc pewnie deska nie od tego modelu.
Usterka powstała albo po własnoręcznej instalacji gazu, albo po wymianie panewek korbowych i opuszczaniu sanek. Nie jestem wstanie sobie przypomnieć.
Zobaczymy, podjadę na spot w październiku. Jak nie będzie diagnozy to pozostaje TECH u opla. :)

Jeszcze mi się przypomniało, że demontowałem fotel kierowcy, ale zgodnie z zasadami. Jakby któryś z kolegów miał fotę tego czujnika uślizgu to będę wdzięczny.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: ABS