Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega bierze olej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   bazant 2

bazant 2
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-12-2010

Napisany 27 lutego 2011 - 23:43

Kolego APPO TAKIE BRANIE OLEJU TO JEST NIC ZE 1 CM. NA BAGNECIE NA 1300 km. U mnie to na 900km. tez w trasie do niemiec spala 1,5 ALE nie centymetra a LITRA . TAK TAK LITRA. I to dosłownie spala bo silnik bez wycieków.

#102 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 28 lutego 2011 - 10:30

no widzisz a mi ostatnio 0.4 litra spalila na 150km i nie wiem czy spalila i po czesci wycieklo czy tylko wycieklo. bo zauwazyelm w tylniej czesci silnika jak rowniez z z bokow spory wyciek oleju z miejsca gdzie silnik laczy sie z miska olejowa. nie miska tylko powyzej miski jest kolniez. i tam wlasnie cieknie i to fest bo na belce az wisi olej. i wszystko jest z tylu silnika umorusane olejem... czy to mozliwe aby tak wlasnie zaczelo tam cieknac mocno po tym jak zrobilem pokrywy zaworow uszczelniacze i uszczelniacz walu na pompie oleju?
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#103 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2011 - 19:26

Może masz zatkaną odmę i wywaloło simmering na wale.

#104 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2011 - 19:28

Może masz zatkaną odmę i wywaloło simmering na wale.


odma drozna




 


#105 OFFLINE   walusxxx

walusxxx
  • 34 postów
  • Dołączył: 22-08-2010

Napisany 28 lutego 2011 - 21:03

koledzy przepatrzylem caly ten temat i nie znalazlem nic dla siebie.u mnie jest taki problem po remoncie głowic bierze olej i nie wiem czy leciec z awantura do mech czy moze jednak nie :) auto kupilem 6 mies temu i zmienilem oliwe i nie bral strasznie duzo(pisze zeby wykluczyc dolanie jakiegos doktora przez sprzedajacego) dopiero po nastepnej wymianie i remoncie glowic.auto dymi na bialo na rozgrzanym i na niebiesko przy przyspieszaniu i pod obciazeniem np wzniesienie lub zapieta przyczepka.jak jechalem wlasnie z przyczepka i dalem mu po garach to za mna siwy dym! tzn niebieski.czy jakis uszczelniacz sie poluzowal?czy to pierscienie? bialy dym nie oznacza brania plynu , bo jego stan jest ok

#106 OFFLINE   galicjusz2004

galicjusz2004
  • 119 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: PIŁA

Napisany 01 marca 2011 - 10:02

no wiec widzisz beast co chwile cos ciekawszego sie dowiaduje... kuplem pokrywe a tu sie okazuje ze chyba z pod pokrywy jednak nie leci ale z tego laczenia miski z blokiem. i to z tylniej czesci auta. tyle czy tylko z tej czesci moze byc tak duzy ubytek?
Najważniejsze to - CZUĆ SIĘ WOLNYM !!!

#107 OFFLINE   STEFFN

STEFFN
  • 65 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: JAWORZNO /KATOWICE

Napisany 06 marca 2011 - 10:46

mnie brała 1l na 1000km juz mnie to wnerwiało no i padła uszczelka pod głowica to sie wziołem za remont o dziwwo przestała brac.miałem luzy na pierscieniach po milimetrze no i zero uszczelniaczy teraz to jest silnik ale koszt tego to 4000pln,nadmienie ze czesci to sama gorna polka reinz ruville goetze.
AAWWAANNTTIII

#108 OFFLINE   walusxxx

walusxxx
  • 34 postów
  • Dołączył: 22-08-2010

Napisany 06 marca 2011 - 19:19

ja niby mam zrobiona góre.a ile trzeba wyżygać żeby zrobic pierscionki?trzeba gore sciagac czy mozna od dolu sie dobrac?i czy cos jeszcze pasuje zrobic?bo szlifu to nie polecaja podobno

#109 OFFLINE   seba42

seba42
  • 7 postów
  • Dołączył: 28-02-2011
  • Skąd: Mikołajowa

Napisany 06 marca 2011 - 20:47

witam żeby dobrać się do pierścionków to niestety trzeba ściągnąć gore, a koszty to już zależą od ciebie jakie części chcesz włożyć tanie czy dobre

#110 OFFLINE   walusxxx

walusxxx
  • 34 postów
  • Dołączył: 22-08-2010

Napisany 07 marca 2011 - 20:53

wiec moze ktos napisze ile kosztuje mniejwiecej górna i dolna pólka?glowice sa porobione wiec tylko nowe uszczelki by trzeba bylo,pierscienie i niewiem co jeszcze?

#111 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 13:51

no ja pomału w atakach nie zmierzonej głupoty też myślę o rozgrzebaniu silnika :

pierścienie, uszczelki i uszczelniacze...

żre mi 1 litr na 1200km .... no 0,9 trochę gdzieś się leje... zalewam ją syntetykiem więc trochę też dlatego żre ale no bez przesady... ps. jak odpali kontrolkę silnika to zaczyna nie miłosiernie kopcić - wody nie zauważyłem żeby brała... dolewki płynu ok 0.2 - 0.4 litra co pół roku....

rozgrzebywać to.... może by kupić 3.0 i przeszczep... a jak kupie takiego samego złoma....


Ps. mierzyłem kiedyś sprężanie i było ok na jednym - lewy od grodzi było troszkę mniej ale ogólnie było ok.....

#112 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 kwietnia 2013 - 12:32

Witam wszystkich

jestem jakies 3 tygodnie (puściała UPG) po remoncie głowicy (wszystkie uszczelki i uszczelniacze zaworów). Od tego czasu oleju leje około litr na 150-200 kilometrów. Przed remontem też brał olej ale ok 0,5 litra na 1500 kilometrów. Czy jest możliwe, że po uszczelnieniu głowicy przepala tyle oleju pierscieniami. Dodam, że nie widać absolutnie żadnych wycieków i nie kopci. Nawet kolega jechal za mną a ja cisnąłem omegę ile sie da. Z relacji wynika, że ani razu nie puscił nawet dymka. Nie bardzo wiem jak przekonac mechanika, że to jednak chyba te nowe uszczelniacze zawarów (komplet uszczelek erlinga).

Witam

#113 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 kwietnia 2013 - 19:56

Witam wszystkich

jestem jakies 3 tygodnie (puściała UPG) po remoncie głowicy (wszystkie uszczelki i uszczelniacze zaworów). Od tego czasu oleju leje około litr na 150-200 kilometrów. Przed remontem też brał olej ale ok 0,5 litra na 1500 kilometrów. Czy jest możliwe, że po uszczelnieniu głowicy przepala tyle oleju pierscieniami. Dodam, że nie widać absolutnie żadnych wycieków i nie kopci. Nawet kolega jechal za mną a ja cisnąłem omegę ile sie da. Z relacji wynika, że ani razu nie puscił nawet dymka. Nie bardzo wiem jak przekonac mechanika, że to jednak chyba te nowe uszczelniacze zawarów (komplet uszczelek erlinga).

Witam


Coś dziwnego. Wszystko wskazuje na te uszczelniacze, albo mech.. wlał jakiś inny olej.
W oplach powodem brania oleju są prwie zawsze pirścienie, ale litr na 200km to bardzo dużo!!

no ja pomału w atakach nie zmierzonej głupoty też myślę o rozgrzebaniu silnika :

pierścienie, uszczelki i uszczelniacze...

żre mi 1 litr na 1200km .... no 0,9 trochę gdzieś się leje... zalewam ją syntetykiem więc trochę też dlatego żre ale no bez przesady... ps. jak odpali kontrolkę silnika to zaczyna nie miłosiernie kopcić - wody nie zauważyłem żeby brała... dolewki płynu ok 0.2 - 0.4 litra co pół roku....

rozgrzebywać to.... może by kupić 3.0 i przeszczep... a jak kupie takiego samego złoma....


Ps. mierzyłem kiedyś sprężanie i było ok na jednym - lewy od grodzi było troszkę mniej ale ogólnie było ok.....


V6 kopci parą, tym się nie przejmuj to standard. Olej leje się najpweniej pokrywami. Uszczelnij i zobacz ile wciągnie.

ja niby mam zrobiona góre.a ile trzeba wyżygać żeby zrobic pierscionki?trzeba gore sciagac czy mozna od dolu sie dobrac?i czy cos jeszcze pasuje zrobic?bo szlifu to nie polecaja podobno


Wyjąć silnik, robić górą bo nie wsadzisz inaczej tłoków.
Najtaniej, nowe uszczelki UPG + pokrywy to ok 360zł + pierścienie też tyle, silikon, uszczelki wydechu i pierdoły RAZEM - 800-900 + robota

#114 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 kwietnia 2013 - 19:58

przy spalanie 1L na 200km to by kopcił lepiej niż dwusuw :p poza tym tak rozwalone pierścienie byś czuł w spadku mocy

tej olej musi gdzieś znikać

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#115 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 kwietnia 2013 - 07:09

Witam wszystkich

jestem jakies 3 tygodnie (puściała UPG) po remoncie głowicy (wszystkie uszczelki i uszczelniacze zaworów). Od tego czasu oleju leje około litr na 150-200 kilometrów. Przed remontem też brał olej ale ok 0,5 litra na 1500 kilometrów. Czy jest możliwe, że po uszczelnieniu głowicy przepala tyle oleju pierscieniami. Dodam, że nie widać absolutnie żadnych wycieków i nie kopci. Nawet kolega jechal za mną a ja cisnąłem omegę ile sie da. Z relacji wynika, że ani razu nie puscił nawet dymka. Nie bardzo wiem jak przekonac mechanika, że to jednak chyba te nowe uszczelniacze zawarów (komplet uszczelek erlinga).

Witam


Wczoraj byłem jeszcze sprawdzić ciśnienie na tłokach. I tak na pierwszym 14,5 na pozosotałych 14. Niestety dwie świece (środkowe) są czarne więc tam pali olej. To niestety i tak mi nie wyjaśnia czy się upierać i kazać mechanikowi na gwarancji rozbierać głowicę i sprawdzić te uszczelniacze. Generalnie jest to dobry mechanik i uszczelniacze wymieniał mając głowicę na stole. No i pewnie też istotna sprawa to cylindry (po zdjęciu głowicy) były w tak dobrym stanie, że podjęliśmy wtedy decyzję, że remont głowicy wystarczy i nie wyciągaliśmy tłoków.

#116 OFFLINE   popsonator

popsonator
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-11-2012

Napisany 04 lipca 2013 - 19:20

Witam ,

jakiś czas temu za nieduże pieniądze kupiłem Omege B 98r 2,0 16v + LPG. Przy kupnie o dziwo uczciwie zostałem poinformowany , że znika 100-150g oleju na 100km i tak też się działo przez jakieś pół roku. Potem z tygodnia na tydzień drastycznie zaczął brać olej. Jeździłem nim rekreacyjne do pracy itp więc nie zwracałem uwagi ale w tym momencie już wstyd wyjechać do miasta, gdyż dymi na biało do tego stopnia , że ludzie uciekają na boki :) Byłem zmuszony ostatnio zrobić nim trasę około 400km i znikneło mi w tym czasie 2/3 oleju z silnika. Mam teraz dylemat czy jest sens bawić się w wymianę uszczelniaczy , pierścieni i innych czy od razu wymieniać silnik ? Buda jeszcze jest w niezłym stanie więc szkoda mi autka oddawać na złom. Z góry dziękuję za pomoc.

#117 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lipca 2013 - 19:54

Jak kupiłeś za drobne auto, to jak najbardziej opłaca się kupić drugi silnik ( pewny silnik ).

#118 OFFLINE   Burypudelek

Burypudelek
  • 61 postów
  • Dołączył: 26-07-2011

Napisany 01 września 2013 - 21:45

Witam

Jakiś czas temu zauważyłem że auto przy zmianie programu w skrzyni (automat) np z R na D czuć, że auto bierze olej - mała niebieska chmurka ;) podejrzewam uszczelniacze... czy ktoś może powiedzieć jakiej firmy wybrać? w sklepie intercars jest tego całkiem sporo:

REINZ
ELRING
GOETZE
PAYEN
AJUSA
CORTECO
ELWIS ROYAL
4MAX

#119 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2013 - 21:51

REINZ
ELRING
GOETZe
CORTECO


chyba najlepsze marki jakościowo:)

#120 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 02 września 2013 - 06:23

"słyszałem", że Erlingi lubią spadać:?
więc założyłem:

GOETZE

ale po ok miesiącu 8 szt "spadło" :o
i założyłem jednak:

ELRING

i koniec z dymkiem i braniem juz kilka lat ;)