

omega bierze olej
#61
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 19:59
czy myslisz że gęstszy olej by zmniejszył zużycie?
#62
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 20:18
czy myslisz że gęstszy olej by zmniejszył zużycie?
Dodatki w oleju potrafią pomóc. Zalej Valvoline MaxLife półsyn i zobacz.
#63
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 19:50
ale co to dla mnie bedzie oznaczało Dafikbo nie jestem fachowcem i nie kumam trochę...czy pomogło by zalanie gestszego oleju...jeżdze teraz na 10w40 GM przy przebiegu 246 tys...myslałem by zalac Motul 15w50może choć troche pomoże...
czy myslisz że gęstszy olej by zmniejszył zużycie?
Myślę ,że zastosowanie gęstszego oleju w tym przypadku to leczenie sraczki papierem toaletowym. Wydaje mi się, że tracisz olej przez uszczelniacze zaworów.
#64
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 09:55
Myślę ,że zastosowanie gęstszego oleju w tym przypadku to leczenie sraczki papierem toaletowym. Wydaje mi się, że tracisz olej przez uszczelniacze zaworów.
jestem po wymianie uszczelniaczy zaworów...jakieś tydzień temu...zuzycie tylko spadło o jakieś 0,3 z 1 l na o.7:/
#65
OFFLINE
#66
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 14:14
#67
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 15:20
klient mówi że kupił niedawno auto i gdzieś po miesiącu się zaczęło, sprawdził poziom oleju zauważył że ma na minimum dolał 2,5l do max i już dolewka za dolewką, litr na tydzień czasami więcej ale gość zauważył że brał aż spadło na bagnecie do minimum od tego momentu kończyło się kopcenie i branie...
pewnego razu przyjechał na zmianę oleju, przy laniu zdziwił mnie fakt że po wlaniu 5l na bagnecie nie było nawet minimum dolałem do minimum 0,5 i pojechał
nie dawało mi to spokoju i szukałem ile do tego ustrojstwa wchodzi oleju i okazało się że 5,1l więc stwierdziłem że ktoś po prostu podmienił bagnety, a brał bo było za dużo

tak mi jeszcze przyszło na myśl, a warto sprawdzić

#68
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 20:36
jestem po wymianie uszczelniaczy zaworów...jakieś tydzień temu...zuzycie tylko spadło o jakieś 0,3 z 1 l na o.7:/
Jeśli tak, to zmieniaj motor, bo na szrocie jeździsz.
Ps. mój C30NE na 10 kkm gubi 1 l oleum 10 w 40. Eco kible mogą tylko wzdychać o takich osiągach. aaaa, zapomniałem dodać, że jara 14,5 l elpidzi na 100 km.
#69
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 18:55
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
#70
OFFLINE
Napisany 26 maja 2010 - 17:37
#71
OFFLINE
Napisany 26 maja 2010 - 19:18

Jak chcesz odpowiedzi na Swoje pytanie to cofnij jakieś 7 stron, przeczytaj wszystko od dechy do dechy, choć na "dzień dobry" powiem Ci że i tak bez mechanora się nie obędzie.
Sukcesów życzę!
#72
OFFLINE
Napisany 26 maja 2010 - 20:01
#73
OFFLINE
#74
OFFLINE
Napisany 26 maja 2010 - 23:51
ostatnio w mojej omedze była wymieniana uszcselka pod głowica i wszystkie inne uszczelki co moze byc przyczyna brania tego oleju
czyli ze przed zrobieniem uszczelki nie bral oleju????a i jeszcze zalezy ile miesiecznie robisz km.bo moze ze 3-4tys albo 5 to ja narazie bym sie nie przejmowal,chyba ze robisz 1000
#75
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 12:49
#76
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 20:00
Niedawno sam to robiłem, a że nie mam sprzętów musiałem ściągać głowice, po wymianie wszystkich uszczelek i uszczelniaczy wszystkie problemy zniknęły. Nie kopcił i oleju nie brakowało

#77
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 20:12
#78
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 20:47
założyłem Erlinga myślałem że dobre, z resztą innych w sprzedaży nie znalazłem. Są jakieś inne
Elring miał wadliwe,kup reinza,ale jak masz wylatane prowadnice to i tak nie pomoże.Ja mam reinza i po 9000km od wymiany zaczeła kopcic.Na dniach sciagam głowice i wymieniam uszczelniacze razem z prowadnicami
#79
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 21:34
#80
Guest_mariusz13_*
Napisany 23 czerwca 2010 - 11:31

Właśnie zrobiłem remont silnika - głowica, pierścienie, panewki wału, uszczelniacze itd. praktycznie cały remont bez szlifu cylindrów i wymiany tłoków.
Zauważyłem, że po przejechaniu od remontu 1000km ze stanu 3/4 ubyło do minimum.
Wychodzi na to, że jakieś 6-7 setek wsysło bo z tego co pisze na bagnecie od max do min to litr.
Autko nie dymi, jedynie jak jest zimno, wilgotno widać nieznacznie lekką "parę" białą. Wąchałem te spaliny i nie śmierdzi spalanym olejem.
W aucie też nie czuć oleju co wcześniej było - palił litr na 200-300km

Co do wydechu to nie biorę tego pod uwagę bo pewnie wypluwa jeszcze resztki z przed remontu.
Robię raczej krótkie jazdy miejsko-wiejskie.
Pod autem nie ma żadnych plam.
Drugie pytanie, zalałem silnik olejem Mobil Super 1000 15W-40 a z tego co przeczytałem to chyba niezbyt dobrze. Na jaki olej ewentualnie zmienić i ile trzeba przejechać spokojnie by "dotrzeć" silnik po remoncie w/w elementów.
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, do około 450-500km po remoncie olej był cały czas na poziomie zalania, czyli 3/4 stanu.
Z góry dzieki za odpowiedz.