Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

omega bierze olej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   karaluch

karaluch
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: starachowice

Napisany 29 kwietnia 2010 - 19:59

ale co to dla mnie bedzie oznaczało Dafik??bo nie jestem fachowcem i nie kumam trochę...czy pomogło by zalanie gestszego oleju...jeżdze teraz na 10w40 GM przy przebiegu 246 tys...myslałem by zalac Motul 15w50??może choć troche pomoże...

czy myslisz że gęstszy olej by zmniejszył zużycie?
karaluch

#62 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 29 kwietnia 2010 - 20:18

czy myslisz że gęstszy olej by zmniejszył zużycie?


Dodatki w oleju potrafią pomóc. Zalej Valvoline MaxLife półsyn i zobacz.

#63 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 30 kwietnia 2010 - 19:50

ale co to dla mnie bedzie oznaczało Dafikbo nie jestem fachowcem i nie kumam trochę...czy pomogło by zalanie gestszego oleju...jeżdze teraz na 10w40 GM przy przebiegu 246 tys...myslałem by zalac Motul 15w50może choć troche pomoże...

czy myslisz że gęstszy olej by zmniejszył zużycie?


Myślę ,że zastosowanie gęstszego oleju w tym przypadku to leczenie sraczki papierem toaletowym. Wydaje mi się, że tracisz olej przez uszczelniacze zaworów.

#64 OFFLINE   karaluch

karaluch
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: starachowice

Napisany 01 maja 2010 - 09:55

Myślę ,że zastosowanie gęstszego oleju w tym przypadku to leczenie sraczki papierem toaletowym. Wydaje mi się, że tracisz olej przez uszczelniacze zaworów.


jestem po wymianie uszczelniaczy zaworów...jakieś tydzień temu...zuzycie tylko spadło o jakieś 0,3 z 1 l na o.7:/
karaluch

#65 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2010 - 13:53

więc bierze przez pierścienie lub masz spore wycieki...

#66 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 01 maja 2010 - 14:14

tu popre kolege wyzej...sprawdz kompreche zrob probe olejowa...nie zalewaj 15w zabijesz szklanki...
PRacuje obecnie w serwisie mercedesa w berlinie dzialalnosc w polsce zawieszona.....

#67 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2010 - 15:20

miałem kiedyś przypadek w renault 21 1.7 że strasznie kopcił i brał olej jak głupi...
klient mówi że kupił niedawno auto i gdzieś po miesiącu się zaczęło, sprawdził poziom oleju zauważył że ma na minimum dolał 2,5l do max i już dolewka za dolewką, litr na tydzień czasami więcej ale gość zauważył że brał aż spadło na bagnecie do minimum od tego momentu kończyło się kopcenie i branie...
pewnego razu przyjechał na zmianę oleju, przy laniu zdziwił mnie fakt że po wlaniu 5l na bagnecie nie było nawet minimum dolałem do minimum 0,5 i pojechał

nie dawało mi to spokoju i szukałem ile do tego ustrojstwa wchodzi oleju i okazało się że 5,1l więc stwierdziłem że ktoś po prostu podmienił bagnety, a brał bo było za dużo :D

tak mi jeszcze przyszło na myśl, a warto sprawdzić ;)

#68 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 01 maja 2010 - 20:36

jestem po wymianie uszczelniaczy zaworów...jakieś tydzień temu...zuzycie tylko spadło o jakieś 0,3 z 1 l na o.7:/


Jeśli tak, to zmieniaj motor, bo na szrocie jeździsz.

Ps. mój C30NE na 10 kkm gubi 1 l oleum 10 w 40. Eco kible mogą tylko wzdychać o takich osiągach. aaaa, zapomniałem dodać, że jara 14,5 l elpidzi na 100 km.

#69 OFFLINE   Pluto1

Pluto1
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-04-2010

Napisany 19 maja 2010 - 18:55

Długo mnie nie bylo na Forum,ale mam nowe wiadomości co do tematu ze świąt Wielkanocnych "ucieczka Oleju". Poradziłem się kolego i zmieniłem mechanika. Po pierwsze to okazało sie, że wyciek oleju z okolicy rozrządu dotyczył nieszczelenego zimeringu i pękniętej jakiejś małej tulejki, a płyn do chłodnicy sp.... mi nieszczelną pompką, która jest zamontowana pomiędzy silnikiem a zbiorniczkiem na płyn. Okazalo się ku mojemu zdziwieniu, że to gówno jest plastikowe i sie rozszczelniło. Koszt całkowitej naprawy z robotą to 440 zł. Jeżdżę nim od dwóch dni mam sprawdzać czy mi będzie brał olej. Jeżeli bedzie brał w granicach 1 l. na 1000 km to przyjme to na klatę, ale jak więcej to sprzedaję furę bo się wykończę finansowo ( narazie wpakowałem w niego 2300 zł a przejechałem zaledwie 4000 km mając go 6 miesięcy).
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

#70 OFFLINE   marcin 1986

marcin 1986
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-05-2010

Napisany 26 maja 2010 - 17:37

Witam jestem nowym uzytkownikiem klubu Mam omege z silnikiem 2,2 z gazem i co jakis czas musze dolewac oleju co jest tego przyczyna dodam ze dolewam tak w przeciagu miesiaca litr oleju

#71 OFFLINE   kilian7402

kilian7402
  • 15 postów
  • Dołączył: 24-06-2008
  • Skąd: Sandomierz

Napisany 26 maja 2010 - 19:18

Witaj w Klubie!!! Dosłownie i w przenośni
Jak chcesz odpowiedzi na Swoje pytanie to cofnij jakieś 7 stron, przeczytaj wszystko od dechy do dechy, choć na "dzień dobry" powiem Ci że i tak bez mechanora się nie obędzie.
Sukcesów życzę!
kilian

#72 OFFLINE   marcin 1986

marcin 1986
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-05-2010

Napisany 26 maja 2010 - 20:01

ostatnio w mojej omedze była wymieniana uszcselka pod głowica i wszystkie inne uszczelki co moze byc przyczyna brania tego oleju

#73 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 26 maja 2010 - 20:11

Uszczelniacze , pierścienie ?

#74 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 26 maja 2010 - 23:51

ostatnio w mojej omedze była wymieniana uszcselka pod głowica i wszystkie inne uszczelki co moze byc przyczyna brania tego oleju


czyli ze przed zrobieniem uszczelki nie bral oleju????a i jeszcze zalezy ile miesiecznie robisz km.bo moze ze 3-4tys albo 5 to ja narazie bym sie nie przejmowal,chyba ze robisz 1000

#75 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 13 czerwca 2010 - 12:49

Mi też bierze olej jakieś 0,5L na tysiac(Valvoline 10w40), nie dymi, nie kopci rura lśniąca żadnych wycieków nie widać, po za tym na zdjęciu ale nie sadze, żeby tam aż tyle leciało. Masakra

#76 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 13 czerwca 2010 - 20:00

Panowie powiedzcie mi gdzie i jakiej firmy kupić uszczelniacze zaworów do XEV'a
Niedawno sam to robiłem, a że nie mam sprzętów musiałem ściągać głowice, po wymianie wszystkich uszczelek i uszczelniaczy wszystkie problemy zniknęły. Nie kopcił i oleju nie brakowało ;) od wczoraj powtórka z rozrywki, chmury niebieskiego dymu- masakra znowu muszę się dostać do uszczelniaczy bo na pewno jakiś się zsunął. Wcześniej założyłem Erlinga myślałem że dobre, z resztą innych w sprzedaży nie znalazłem. Są jakieś inne ??

#77 OFFLINE   omegakielce

omegakielce

    Zbanowany

  • 65 postów
  • Dołączył: 17-04-2010

Napisany 13 czerwca 2010 - 20:12

ja dolewam litr co 800km, ale za tydzien rozpirzam silnik. tak nie bedzie litr agipa to 20zl. tak nie bedzie

#78 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 13 czerwca 2010 - 20:47

założyłem Erlinga myślałem że dobre, z resztą innych w sprzedaży nie znalazłem. Są jakieś inne


Elring miał wadliwe,kup reinza,ale jak masz wylatane prowadnice to i tak nie pomoże.Ja mam reinza i po 9000km od wymiany zaczeła kopcic.Na dniach sciagam głowice i wymieniam uszczelniacze razem z prowadnicami

#79 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 13 czerwca 2010 - 21:34

Cholera wasze kopcą i biorą prawie tyle co moja i nic nie kopci nawet dymka nie puści, wielokrotnie sprawdzane!! Mój wcześniejszy post, ta zaoliwiona przpustnica czy to przez to tak mi ubywa tego oleju??

#80 Guest_mariusz13_*

Guest_mariusz13_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 23 czerwca 2010 - 11:31

Witam, podepnę się pod temat ;)
Właśnie zrobiłem remont silnika - głowica, pierścienie, panewki wału, uszczelniacze itd. praktycznie cały remont bez szlifu cylindrów i wymiany tłoków.
Zauważyłem, że po przejechaniu od remontu 1000km ze stanu 3/4 ubyło do minimum.
Wychodzi na to, że jakieś 6-7 setek wsysło bo z tego co pisze na bagnecie od max do min to litr.
Autko nie dymi, jedynie jak jest zimno, wilgotno widać nieznacznie lekką "parę" białą. Wąchałem te spaliny i nie śmierdzi spalanym olejem.
W aucie też nie czuć oleju co wcześniej było - palił litr na 200-300km :D
Co do wydechu to nie biorę tego pod uwagę bo pewnie wypluwa jeszcze resztki z przed remontu.
Robię raczej krótkie jazdy miejsko-wiejskie.
Pod autem nie ma żadnych plam.
Drugie pytanie, zalałem silnik olejem Mobil Super 1000 15W-40 a z tego co przeczytałem to chyba niezbyt dobrze. Na jaki olej ewentualnie zmienić i ile trzeba przejechać spokojnie by "dotrzeć" silnik po remoncie w/w elementów.
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, do około 450-500km po remoncie olej był cały czas na poziomie zalania, czyli 3/4 stanu.
Z góry dzieki za odpowiedz.