

omega bierze olej
#81
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2010 - 20:38
#82
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2010 - 22:40
Witam, podepnę się pod temat
Właśnie zrobiłem remont silnika - głowica, pierścienie, panewki wału, uszczelniacze itd. praktycznie cały remont bez szlifu cylindrów i wymiany tłoków.
Zauważyłem, że po przejechaniu od remontu 1000km ze stanu 3/4 ubyło do minimum.
Wychodzi na to, że jakieś 6-7 setek wsysło bo z tego co pisze na bagnecie od max do min to litr.
Autko nie dymi, jedynie jak jest zimno, wilgotno widać nieznacznie lekką "parę" białą. Wąchałem te spaliny i nie śmierdzi spalanym olejem.
W aucie też nie czuć oleju co wcześniej było - palił litr na 200-300km
Co do wydechu to nie biorę tego pod uwagę bo pewnie wypluwa jeszcze resztki z przed remontu.
Robię raczej krótkie jazdy miejsko-wiejskie.
Pod autem nie ma żadnych plam.
Drugie pytanie, zalałem silnik olejem Mobil Super 1000 15W-40 a z tego co przeczytałem to chyba niezbyt dobrze. Na jaki olej ewentualnie zmienić i ile trzeba przejechać spokojnie by "dotrzeć" silnik po remoncie w/w elementów.
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, do około 450-500km po remoncie olej był cały czas na poziomie zalania, czyli 3/4 stanu.
Z góry dzieki za odpowiedz.
lol kolego, robisz remont i lejesz do kluski mineralny no to pozdrowienia dla popychaczy.
Co najmniej dobry półsyntetyk ale ja bym zalał jakiś syntetyk.
#83
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 14:33

#84
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 14:52


#85
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 15:00

#86
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 17:52
#87
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 19:26
mam omege 2,2 benzyne z gazem była wymieniana uszczelka pod głowica i po wymianie omega zaczela brac olej bierze jakies 0,5 litra na 1000 km co jest przyczyna i czy samemu da sie to naprawic
A na jakim oleju jeździsz??
Panowie mi sie zrobila kluska znaczy gesta zaiesina pod korkiem wlewu oleju... czy przy tym odma tez sie mogla zapchac? poza tym wywalilo na MIDzie zeby dolac oleju wiec dolalem pol litra i pokazywalo 3/4 stanu i po 4 dniach ((200km) na zimnym motorze znow sprawdzilem stan i spadl na bagnecie o jakies pol stanu wiec pozostalo niecale 1/4 stanu na bagnecie. pijechalem tam gdzie olej mi wymianiali w castrolu na castrol 10w40 i dolali coprawda na cieplym silniku 0.9 l. mowia ze rto to ze auto tylko po miescie jezdzi i wiecznie niedogrzane jest... czy to mozliwe... i czy to mozliwe przy mrozach -10? panowie silnik 2,6 v6 z LPG choc zdarzalo sie to przed zalozeniem gazu. auto niby nie kopci wiec sam juz nie wiem... a co wiecej bardzo dlugo sie rozgrzewa przy -10 stopniach jakies 8-10km zanim wskazowka drgnie z dna czyli przekroczy 60stopni
Jak zaczęło ubywać oleju a nie widać wycieku to może napełniają się gniazda świec, co oznacza nieszczelną pokrywę głowicy. Wyjmij przewody WN z gniazd i popatrz czy w oleju nie są.
#88
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 19:31
przypone ze jezdze obecnie na castrol 10w40

#89
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 19:40
#90
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2010 - 21:23
Jak masz na myśli maskę od silnika to trzeba otworzyć.no tyle ze do wyjecia tych przewodow trzeba niestety uchylic gorna pokrywe.
tak ma byćno i przy odkreconym korku wlewu oleju (dluga rura jak to jest w V6kach) podczas dodawania gazu do czerwonego pola pryska olejem na zewnatrz lekko ochlapujac w promieniu 10cm silnik dookola... czy to cos oznacza?
drożność bagnetu, raczej mało przydatne. Lepiej jak odmę by przedmuchali.bo ktos kto wymienia olej tylko i wylacznie firma castrol dmuchneli mi powietrzem w otwor bagnetu i wylatuje powietrze przez szyjke wlewu oleju mowia ze jest droznosc... wiec co to wszystko znaczy?
omega jezdzi na mobilu 10w-40 wydaje mi sie to dobry olej
Poczytaj na forum o olejach, różne są zdania na temat mobila.
#91
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 13:00

#92
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 14:25
#93
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 14:37
pytam bo z Egonem rozmawialem opinie sa podzielone. mowi ze miedzy 2 a 3 kreska od dolu powinno byc

#94
OFFLINE
#95
OFFLINE
#96
OFFLINE
#97
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 23:20
mineralny... Wymieniać w "terminie" ...
to zes sie kolego rozpisal.:pokoj:
#98
OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 11:02
mineralny... Wymieniać w "terminie" ...
taaaaa....szczegolnie do silnikow z hydrauliczna regulacja luzu zaworowego.
stosuj takie rady dla siebie a nie innym glupie pomysly podsuwasz:dziura:
#99
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 19:48
Moze jestescie mi wstanie pomoc??
jestem posiadaczem omegi od 40dni kupilem ja w polsce lpg+benzyna zostawilem w polsce zeby wymienic rorzad i pojechalem do niemiec.
3 tygodnie temu pojechalem znow do polski jezdzilem nie malo okolo 2tys km i mialem wszystko ok nic nie przybylo ni nie ubylo wczoraj jechalem do niemiec dojechalem (no powiedzmy ze bez wiekszego problemu) wczoraj zrobilem trase 1300km i ubylo z 1cm na miarce oleju co to moze byc od czego czego to sa przyczyny prosze o pomoc z gory dzieki
#100
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 19:58
Witajcie!
Moze jestescie mi wstanie pomoc??
jestem posiadaczem omegi od 40dni kupilem ja w polsce lpg+benzyna zostawilem w polsce zeby wymienic rorzad i pojechalem do niemiec.
3 tygodnie temu pojechalem znow do polski jezdzilem nie malo okolo 2tys km i mialem wszystko ok nic nie przybylo ni nie ubylo wczoraj jechalem do niemiec dojechalem (no powiedzmy ze bez wiekszego problemu) wczoraj zrobilem trase 1300km i ubylo z 1cm na miarce oleju co to moze byc od czego czego to sa przyczyny prosze o pomoc z gory dzieki
Kolego po pierwsze patrz gdzie piszesz posty, przeniosłem do tematu który powinien Cię zainteresować... Po drugie wparowałeś na forum nie czytając żadnego temat i chcesz udzielenia odpowiedzi...po trzecie użyj opcji szukaj... po czwarte zapoznaj się z regulaminem, który zaakceptowałeś rejestrując się na forum, nie znajomość czy nie wiedza nie jest tłumaczeniem...