

omega bierze olej
#1
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 14:28
#2
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 15:00
Sprawdz cisnienie to bedziesz wiedzial czy pierscienie sa ok.
#3
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 15:44
Jak napisal Lendio - czy pewnosc ze silnik pali olej? Przy przegazowaniu lub rano jest niebieski lub czarny dym?
Czy rura wydechowa jest czysta czy okopcona?
Jezeli nie to szukaj raczej wyciekow. Sprawdz pod silnikiem, kolo filtra, laczenie skrzyni z silnikiem, miska. Zlokalizuj skad leci olej - czy z uszczelnienia czy z pokrywy rozrzadu. My nie wywrozymy - wytrzyj jesli sa zacieki I obserwuj podczas pracy silnika skad leci.
Jesli silnik kopci lub masz podejrzenia ze pali olej to cos sie wymysli, ale nie zaczynaj od remontu tylko od prostych rzeczy...
#4
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 12:37
zapewne koledze chodziło o to czy szukać jakiejś większej przyczyny czy nie!!W instrukcji obsługi omegi A było podane ile oleju może ubyć po przejechaniu 1000km i tu może też tak jest, jeśli miałby zużyte pierścienie to więcej tego oleju gdzieś by znikało. A jak nudzą cie tego typu tematy i czytasz je codzinnie to proponuje w niedziele raz a porządnie sobie poczytać , a na kolege nie najeżdzać bo kto pyta nie błądzi!mkaminski100

#5
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 12:54
sorka ale wcale nie musisz odpisywać codziennie na te same tematy :razz:Codziennie taki sam temat... Chyba sie w koncu wsciekne
Mrozio, masz racje dla B tez było cos takiego podawane ale instrukcji do Bfl nie widziałem patryk1, jeśli nie masz wycieków to spradź czy auto ci dymi podczas przyspieszania (potrzeba drugiego auta i dobrego obserwatora) jeśli dymi na niebiesko to uszczelniacze masz do wymiany ale przedtem warto by było sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach
#6
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 12:58
Mrozio, masz racje dla B tez było cos takiego podawane ale instrukcji do Bfl nie widziałem patryk1, jeśli nie masz wycieków to spradź czy auto ci dymi podczas przyspieszania (potrzeba drugiego auta i dobrego obserwatora) jeśli dymi na niebiesko to uszczelniacze masz do wymiany ale przedtem warto by było sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach
jesli bierze olej to wystarczy otworzyc szyberdach i depnac mu ostro - bedzie czuc oleje w kabinie
#7
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:01
Koledze sie dostalo za wiele innych osob, wiec niech nie ma do mnie pretensji - chodzi o zasade i tyle. Wg mnie to "kto szuka nie bladzi"...
Nie na to tu dyskusja.
A tak w temacie
1. W instrukcji jest napisane ile silnik moze palic oleju.
2. Uszczelniacze to wg Ciebie to jest “wieksza usterka” czy nie? Jak znam zycie kolega sugeruje to co powiedzial mu mechanik lub ktos walnal na innym forum (patrz pkt 3).
3. Przyczyny szuka sie od najprostszych spraw (np wycieki na zewnatrz), ale poza checia wymiany uszczelniaczy kolega nic nie napisal. Tylko ze ja o tym napisalem wiec jak kolega sobie sprawdzi to da znac. Jak nie da to znaczy ze nie potrzebuje pomocy.
FIN
#8
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:06

#9
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:13
Ja z doświadczenia wiem że silnik bierze olej i tyle. Ciśnienie może być miodzio a olej i tak będzie ubywać. W 2.0 miałem tak, że po uzupełnieniu oleju do MAX szybko ubywało go ok. litr a potem jeździłem i jeździłem a stan się utrzymywał. O ile pamiętam to noram dla 2.0 wynosiła 0,7l na 1000...chyba, sprawdze to napiszę...Więc kolego nie pękaj, jeździj, pamietaj o wymianie bo szkoda popychaczy i kontroluj stan-dolewki jak w KFC wskazane
0.7 to zabezpieczenie producenta przed wymiana silnika. na starym silniku dolewalem pod koniec litr na 500 km i to wszystko przez uszczelniacze. teraz na tym silniku na 6000 km dolalem 300ml ale mam wyciek delikatny spod filtra oleju.
pozatym - na starym silniku nie bylo widac ze kopci - bylo czuc podczas jazdy jak otworzylem szyber - sam olej.i pamietaj jeszcze za olej bedzie uszczelnial pierscienie powodujac wskazania kompresji dobre badz wieksze niz 15 bar.
#10
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:13
człowieku to jest dobrowolne forum, a nie bank!!bo dla ludzi ich czas jest cenny
widziałeś ile ma postów ten nasz kolega? jeden!I nie moga poswiecic 2 minut na poszukanie

tak, to w cholere roboty i kasa.Uszczelniacze to wg Ciebie to jest “wieksza usterka” czy nie?
#11
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:14
Cisnienie w cylindrach rowniez nie musi wskazywac czy silnik pali olej czy nie. Uszkodzone pierscienie plus cieknace uszczelniacze na ssaniu pokaza ze jest wszystko dobrze.
P.S. Niektorzy zmienili zdanie co do powielania watkow…
Mroziu - wrzuc na luz.
Nie mam zamiaru dyskutowac jak powinno wygladac forum. Od tego jest inny dzial jak masz chec.
Widzisz kolega zaczyna od wymiany uszczelniaczy, wiec chyba wie co robi i nie jest to tak trudna procedura. A tak dla Twojej informacji - uszczelniacze w 2.2 mozna w 1 dzien zrobic.
#12
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:21
...cholercia mi troche i to nawet więcej bierze. Kolega opowiadał mi że jadąc za mna na takim średnio zimnym silniku depnołem to poszedł niebieski dym. Wiem, że na zimnym silniku nie wkręca się maszyny ale tak jakoś wyszło...teraz na tym silniku na 6000 km dolalem 300ml
Jutro oddaje ome do mechanika na złośliwe zwyrodnienie UPG, uszczelniacze wymienie i opisze co po tej wymianie, a i jak będe miał czas to opisze cały remoncik co i jak, łącznie z cenami itp.
Pozdro
P.S.
teżmkaminski100

#13
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:46
od pilnowania porządku sa mody i admini widać sa nowe wytyczne bo by dawno juz temat zamkneli :razz:P.S. Niektorzy zmienili zdanie co do powielania watkow…
#14
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:47
od pilnowania porządku sa mody i admini widać sa nowe wytyczne bo by dawno juz temat zamkneli
narazie dyskusja jest rzeczowa - jesli to sie zmieni to napewno poleci klodeczka
#15
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:52
wow, zapisze to sobie...który dzisiaj jest :mrgreen:A tak dla Twojej informacji - uszczelniacze w 2.2 mozna w 1 dzien zrobic.
#16
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 13:57
wow, zapisze to sobie...który dzisiaj jest
czemu mial sluzyc ten komentarz ? w V6 jak sie sprężysz to max w 2 dni zrobisz tracac troche na planowanie glowic.
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 14:13

#19
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2008 - 14:38

#20
OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2008 - 20:31
mam podobny problem do kolegi patryk1. mam omege 2.0 16v z 99 roku. przebieg ok.140000km. od pewnego czasu ubywa mi oleju ok.0.5 l na 1000km. wyciekow zadnych nie zauwazylem i nie widze tez zeby dymil (moze troche ale tylko po odpaleniu na zimnym silniku). teraz moje pytanie, czy jesli faktycznie pali mi olej to wyjdzie to na analizie spalin, czy tez wszystko zostanie w katalizatorze? i w zwiazku z tym czy lepiej sprawdzic spaliny czy cisnienie sprezania? bo nie wiem od czego zaczac
dzieki za podpowiedzi