Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:23

Wiem że to głupie pytanie ale z obu stron tak samo tak?? ;)

#142 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:30

Wiem że to głupie pytanie ale z obu stron tak samo tak?? ;)


No rzeczywiście głupie :p tak z obu stron tym żółtym w kierunku silnika.

#143 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2011 - 18:41

musiałem sobie poradzić z dobrym imadłem.


Pogratulować:) Chyba 10-cio kilowe to imadło.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#144 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 16 sierpnia 2011 - 20:41

Też walczyłem na imadle :p juz po :p juhuuuu

#145 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 17 sierpnia 2011 - 08:28

Pogratulować:) Chyba 10-cio kilowe to imadło.


Jak nie wiecej :D

#146 OFFLINE   mariush

mariush

    Było mineło...

  • 648 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2011 - 08:50

Dziś czeka mnie wymiana tulei ,duże będą od BMW
Przeleciałem ten wątek na szybko i jest zagwozdka jak je włozyć ,strzałką w te czy we wte ?
I chyba jednak strzałką do sworznia co bedzie to bedzie ;)
bedzie dobrze bo jak by inaczej :)

W podobnych kwestiach właśnie irytujące jest to ze ludzie podają różne wrianty i taki lajkonik jak ja ma zagwozdke co mechanikowi powiedzieć.

#147 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 sierpnia 2011 - 10:49

Najlepiej to badz przy nim jak je bedzie montowal u ciebie i opuszczal auto, co bys potem mu powiedziec, ze to jego wina ;) jak spsuje tuleje.

#148 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpnia 2011 - 10:58

Dziś czeka mnie wymiana tulei ,duże będą od BMW
Przeleciałem ten wątek na szybko i jest zagwozdka jak je włozyć ,strzałką w te czy we wte ?
I chyba jednak strzałką do sworznia co bedzie to bedzie ;)
bedzie dobrze bo jak by inaczej :)

W podobnych kwestiach właśnie irytujące jest to ze ludzie podają różne wrianty i taki lajkonik jak ja ma zagwozdke co mechanikowi powiedzieć.


jak nie zalozysz tak bedzie dobrze. przy v6 zaloz strzalka w strone silnika nie swoznia - bedzie wiekszy zderzak przy hamowaniu. patrz zeby mechanik dokrecal tuleje na stojacym aucie.




 


#149 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 19 sierpnia 2011 - 11:04

Ja założyłem strzałką w kierunku silnika. Przejechałem 2000km i autko pięknie trzyma sie drogi.

#150 OFFLINE   hasior v6

hasior v6
  • 18 postów
  • Dołączył: 26-11-2009
  • Skąd: W-wa Bielany
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2011 - 13:56

Ja też założyłem strzałką w stronę silnika i na razie jest ok :)

#151 OFFLINE   mariush

mariush

    Było mineło...

  • 648 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2011 - 16:04

no i pięknie ...
założyłem strzałka do sworznia
a dokrecone na opuszczonym aucie
mam nadzieje ze troszke polata

#152 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 sierpnia 2011 - 16:36

ja zalozylem wczoraj tak jak na fotkach,czyli strzalka do swożnia.ale wydaje mi sie,ze lepiej jednak byloby odwrotnie.tak sobie kalkuluje,ze przy hamowaniu,ta część prostokątna powinna ograniczac ruch wahacza do minimum,a przy montazu strzalka do swożnia,hamowanie powoduje dośc mocne wyhylenie.
do konca sprawa nie zostala zalatwiona bo auto troche jeszcze myszkuje na koleinach i przy gwałtownym hamowaniu z wiekszej prędkości.poza tym,ogolnie auto jest jakby bardziej stabilne na drodze.będzie trzeba jeszcze wymienic tuleje wspornika
tu przy okazji dziękuję dla Kolegi Kczecha za tuleje

#153 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 20 sierpnia 2011 - 18:04

U mnie założone Duże lemfordery BMW, małe Febi plus sworznie TRW. Założone na wzór tych oplowskich tak jak u Beasta. Kolega któremu myszkuje pojazd: sprawdź drążki i co ważne- podpórkę drążka i jej tuleję. Tuleja idzie z Omegi A- w intercarsie szukaj od omegi A, u mnie trzeba było dołożyć dwie takie podkładki jeszcze po wymianie bo w pionie został luz a nakrętka dop końca gwintu.Jeżeli z przodu wszystko ok, to znaczy że tył do roboty. Z wrażeń to mogę powiedzieć tyle, że samochód przestał sie zachowywać nerwowo, ustały wibracje prz ok 80km/h i samochód reaguje natychmiast na każde poruszenie kierownicą.

#154 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 22 sierpnia 2011 - 08:39

wczoraj bylem w dluzszej trasie i zaobserwowałem niepokojącą rzecz.od prędkości 90 km/h w zwyż kierownica drży.z tym,ze co najdziwniejsze dla mnie,nie zawsze.czasem łapałem sie na tym,że prędkość jest powyżej 90 a kierownica stoi spokojnie,a czasem własnie zeczynają się wibracje.nie potrafię powiedzieć od czego jest to uzależnione.może mieliście podobny przypadek albo wiecie od czego to jest?
mam zamiar na dniach wymienić jeszcze tuleje wspornika środkowego-może to przez nią?luz na kierownicy chyba jest bo w koleinach dalej ciąga autem.

#155 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 22 sierpnia 2011 - 08:46

wczoraj bylem w dluzszej trasie i zaobserwowałem niepokojącą rzecz.od prędkości 90 km/h w zwyż kierownica drży.z tym,ze co najdziwniejsze dla mnie,nie zawsze.czasem łapałem sie na tym,że prędkość jest powyżej 90 a kierownica stoi spokojnie,a czasem własnie zeczynają się wibracje.nie potrafię powiedzieć od czego jest to uzależnione.może mieliście podobny przypadek albo wiecie od czego to jest?
mam zamiar na dniach wymienić jeszcze tuleje wspornika środkowego-może to przez nią?luz na kierownicy chyba jest bo w koleinach dalej ciąga autem.


Ja tak mam. Wymienione prawie całe zawieszenie, wszystkie drążki, wsporniki i końcówki kierownicze, wszystkie tuleje przodu, dwie duże z tyłu, nowe opony, felgi proste i dalej trzęsie (wzmaga się przyhamowaniu).

Ale wiem już że tuleje na wahaczu mam źle wbite (obrócone o jakiś przypadkowy kąt chociaż mechanik zarzekał się że wie jak wbić), na dniach chcę wymienić na te od BWM (czekają już z rok). To już drugie podejście. Wcześniej miałem wbite od BMW strzałką do sworznia ale efekt był mizerny (moje przejścia można znaleźć w tym wątku). Teraz spróbuję strzałką do silnika. Dam znać.

#156 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 22 sierpnia 2011 - 09:53

Ja tak mam. Wymienione prawie całe zawieszenie, wszystkie drążki, wsporniki i końcówki kierownicze, wszystkie tuleje przodu, dwie duże z tyłu, nowe opony, felgi proste i dalej trzęsie (wzmaga się przyhamowaniu).

Ale wiem już że tuleje na wahaczu mam źle wbite (obrócone o jakiś przypadkowy kąt chociaż mechanik zarzekał się że wie jak wbić), na dniach chcę wymienić na te od BWM (czekają już z rok). To już drugie podejście. Wcześniej miałem wbite od BMW strzałką do sworznia ale efekt był mizerny (moje przejścia można znaleźć w tym wątku). Teraz spróbuję strzałką do silnika. Dam znać.



widze,ze Kolega oprocz tego,ze ma ten sam silnik,też jest z tego samego miasta.czekam więc na informacje o efektach wymiany.pozdrawiam

#157 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2011 - 13:55

a tak sie zapytam odnoście ciągania bo nie pisałeś, ustawiałeś geometrię ?? jak nie to zacznij od sprawdzenia tego wspornika, jeśli będzie cacy to ustaw zbieżność, i sprawdź czy masz wyważone koła lub felgi nie pokrzywione ;)

#158 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 22 sierpnia 2011 - 23:43

rzeczywiście,geometria nie była robiona.myślalem ze jak jedzie równo to nie trzeba:P
sprawdze to na dniach i będe działał dalej

#159 OFFLINE   rafalkot

rafalkot
  • 21 postów
  • Dołączył: 15-11-2010

Napisany 24 sierpnia 2011 - 19:52

witam mam pytanie czy wy wszyscy zakładacie te duze tulejki ob bmw czy moze ktos załozył te orginalne od omegi lemfoerdera???? bo jak ja pojechałem do sklepu to ten gosc sprawdził mi w katalogu i powiedzial ze te od bmw sa iles tam wezsze i krutsze i nie wie czy beda pasowac. i zamówiłem te do omegi. co wy na to????

#160 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 sierpnia 2011 - 19:55

i nie wie czy beda pasowac


Gdyby nie pasowały to byśmy nie mieli ich założonych.Uwierz mi,że pasują....