Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 14 sierpnia 2011 - 22:35

Panowie, dla pewności chciałem dopytać to co jest na obrazkach na początku tego tematu to jest nieprawidłowo, prawda? Ta tuleja od BMW musi mieć te wzmocnienie w tę samą stronę co oplowska więc strzałka ląduje nie w kierunku sworznia tylko 180 stopni ( w lewo na zdjęciu- kolega źle zamontował).


Cofnij się pare postów. Tam ktoś dał fotkę jak ma byc.

#102 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpnia 2011 - 23:58

Ta tuleja od BMW musi mieć te wzmocnienie w tę samą stronę co oplowska więc strzałka ląduje nie w kierunku sworznia tylko 180 stopni


Jak najbardziej TAK.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#103 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2011 - 07:46

byla juz na ten temat "debata" - tuleja w bmw pracuje tak ze strzalka jest w kierunku sworznia. Ja tak montuje ludziom i zero narzekan
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#104 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 15 sierpnia 2011 - 08:20

byla juz na ten temat "debata" - tuleja w bmw pracuje tak ze strzalka jest w kierunku sworznia. Ja tak montuje ludziom i zero narzekan


Czyli tak? Bo nie wiem o jaką strzałkę chodzi..

Dodany obrazek
Dodany obrazek

#105 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2011 - 08:28

tak, choc sa tacy co twierdza ze powinno byc odwrotnie. Klienci ktorzy u mnie kupuja zakladaja tak jak na tym zdjeciu i ja tez tak robie i tak jest w bmw
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#106 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 sierpnia 2011 - 08:40

choc sa tacy co twierdza ze powinno byc odwrotnie.


Ja swojego zdania nie zmieniłem;)
Tuleja od BMW, powinna być montowana w Omedze odwrotnie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#107 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 15 sierpnia 2011 - 08:47

Ja swojego zdania nie zmieniłem;)
Tuleja od BMW, powinna być montowana w Omedze odwrotnie.


Dlaczego? Macie jakąś fotkę tego układu od BMW jak to tam wygląda? Jeśli przykładowo przy hamowaniu wachacze w omedze i BMW rozjezdzaja sie w tym samym kierunku to wydaje mi sie, ze powinny byc montowane tak samo. W innym przypadku moze i masz racje. Ja tam sie nie znam. :p

#108 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 sierpnia 2011 - 09:38

Macie jakąś fotkę tego układu od BMW jak to tam wygląda?


Wstawiłem rysynek zawieszenia BMW e34, na nim widać, iż interesująca nas tuleja w "bawarce" pracuje odwrotnie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#109 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 15 sierpnia 2011 - 10:19

Czyli to?
Dodany obrazek
Tylko, że ten rysunek nie za dużo mi mówi.. Nie wiem, która to strona i nie widać też w którą stronę ta tulejka jest montowana

#110 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 15 sierpnia 2011 - 10:36

no właśnie na tych fotkach jest chyba żle...znaczy nieprawidłowo. Tuleja od BMW ma pogrubioną stronę w prawą stronę, a od GM w lewo, chyba że się mylę.

#111 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 11:11

Czyli tak? Bo nie wiem o jaką strzałkę chodzi..

Dodany obrazek
Dodany obrazek


Porównajcie sobie tą fotkę z tuleją zamontowaną w BMW


http://www.unto.pl/w...rny-p-1521.htmlDodany obrazek

są zamontowanie identycznie więc o co to całe zamieszanie ??

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#112 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 15 sierpnia 2011 - 13:51

rozrysowałem sobie to na obrazku(sorka za painta) wynika z niego jednoznacznie gdzie powinno być usztywnienie. dodatkowe pogrubienie jest z tego co wiem by wzmocnić tuleję w przypadku sił hamowania(są większe niż prz przyspieszaniu)jeżeli popełniłem jakiś błąd w rozumowaniu to od razu piszcie.


wniosek: Oplowska jest dobrze wsadzona i tak samo powinna być włożona ta od BMW, w BMW jest troszkę inny układ wahaczy(są dwa) i geometria ich może być zupełnie inna.

#113 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2011 - 14:57

no dalej jakies teoretyzowanie.... W tym poscie osobiscie wstawilem rysunek/zdjecie z tulejami monotwanymi w omedze i bmw i jasno z nich wynika (tak jak marekkloss napisal) ze strzalka w kierunku sworznia. Powiem wiecej ta sama tuleja jest stosowana w bejcy na dolnym wahaczu...
Pytanie jest inne, czy ktos testowal dluzej przy montazu strzalka w kierunku silnika?
Odpowiedz brzmi - tak , Beast ma odwrotnie zamontowane i jezdzi ok

p.s. jeszcze jedno, strzalki na tulejach oznaczaja zawsze montaz w kierunku sworznia lub w kierunku jazdy w zaleznosci od tulejki , chyba ze sa znaki na obudowie wtedy strzalka do znaku
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#114 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 sierpnia 2011 - 16:41

są zamontowanie identycznie więc o co to całe zamieszanie


Oczywiście, że tak. Tylko ramię prezentowane przez Ciebie na fotce, jest tyną częścią wahacza BMW, czyli interesująca nas tuleja pracuje tak ja "mała" w Omedze. My montujemy rzeczoną tuleję w jako przednią w wahaczu Omegi, zatem należy ją odwócić o 180 st.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#115 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 15 sierpnia 2011 - 17:25

Ej chopaki! Ja musze wiedzieć na 100% do jutra rana :D

Stworzyłem taką małą animację jak moim zdaniem zachowuje się tuleja przy np hamowaniu. Ten czerwony obszar to miejsce na zaokrąglenie samej metalowej obręczy. Na moje oko, jeśli to miało by się ruszać w drugą stronę to ta metalowa obręcz (jeśłi można to tak nazwać) obijała by się o to kwadratowe zakończenie w środku tulejki.

Dodany obrazek

#116 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2011 - 17:28

No masz podane kilka postow wyzej. Czego jeszcze chcesz? Albo montujesz tak, albo tak. Nikt za ciebie nie zdecyduje.

#117 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 15 sierpnia 2011 - 18:01

Oczywiście, że tak. Tylko ramię prezentowane przez Ciebie na fotce, jest tyną częścią wahacza BMW, czyli interesująca nas tuleja pracuje tak ja "mała" w Omedze. My montujemy rzeczoną tuleję w jako przednią w wahaczu Omegi, zatem należy ją odwócić o 180 st.


o to właśnie chodzi. w BMW ta tuleja jest w górnym wahaczu i przenosi siły w odwrotnym kierunku co w Oplu ponieważ dolny wahacz w BMW jest niejako rozbieżnie do kierunku jazdy i powoduje powstanie momentu wpuchającego sworzeń w stronę silnika, czemu zapobiega górny wahacz przez co na schemacie zawiasu z BMW nasza tuleja 8 jest pchana w prawą stronę czyli do przodu samochodu. Ja staram się tylko dojść do prawdy gdyż chcę sobię takie tuleje założyć lada dzień i wydaje mi się logiczne że należy je wsadzić dokładnie na wzór tej oplowskiej a nie przeciwnie. Strzałka jest dla BMW i przy tym zostańmy, bo nikt nie przewidywał takiego wykorzystania tego podzespołu.

#118 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2011 - 18:20

Oczywiście, że tak. Tylko ramię prezentowane przez Ciebie na fotce, jest tyną częścią wahacza BMW, czyli interesująca nas tuleja pracuje tak ja "mała" w Omedze. My montujemy rzeczoną tuleję w jako przednią w wahaczu Omegi, zatem należy ją odwócić o 180 st.


Porównaj dokładnie obydwa rysunki zauważ że te tuleje sa zamontowanie identycznie ( szerokim do sworznia ) i nie musimy jej obracać o 180 st.
podałem przykład górnego wahacza przedniego zawieszenia

Jak napisał Kczech sa wyznawcy teorii montowania tej tulei w podany sposób przez niego lub tacy co montują ja w odwrotny sposób
Jeden i drugi działa poprawnie nawet na zawieszeniu obniżonym jak ma Beast ( na kołach 18 cali) i Ja ( na kołach 17 cali )

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#119 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 15 sierpnia 2011 - 18:33

A ja bym chciał zobaczyć stan tej tulejki zamontowanej odwrotnie. Może faktycznie nie ma różnicy i ta końcówka w kształcie trójkąta jest z jakiegoś plastiku (jeszcze jej nie miałem w ręku to nie wiem, z czego to zrobione) i nie ma to większego znaczenia. Może w każdym kierunku można ją montować?
Szkoda, że nie mam dostępu do takiej bmki.

#120 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 15 sierpnia 2011 - 18:58

Więc tak. W obydwóch tulejach jedna połowa jest jakby pustawa, jest tylko jakby mały odbój gumowy a w tulei na śrubę jest wycięcie, z drugiej strony w obudwy w tulei na śrubę jest pogrubienie, a cała strona jest zalana gumą(bez wolnej przestrzeni.), w tym problem że na zdjęciu wcześniej wrzuconym nie ma zgodności co do kierunku obsadzenia tulei w wahaczu.





dodałem jeszcze rysunek z dokładną budową tych tulei (znów paint)... chyba teraz będzie jasne jak to ma działać i dlaczego tuleja od BMW powinna być odwrócona o 180 stopni w stosunku do fotek z początku tematu.