

Wymiana tuleji wahacza
#1
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2008 - 23:09
Chciałbym by ktoś wreszcie wyjaśnił sposób montażu tulei na wahaczu .
Przeszukałem cały dział technika i nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi.
Nadmieniam iż chciałbym wyjaśnienie wraz ze zdjęciami.
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 21 lipca 2008 - 20:02
U mnie to pomarańczowe było pionowo, na boku od strony silnika. (obróć zdjęcie o prawie 90 stopni z ruchem zegara to tak jest montowana jak wahacz leży i ten plastik jest od strony silnika). Wg mnie jest to zabezpieczenie przy hamowaniu bo wtedy wahacz idzie do środka i opiera się na tym plastiku. Mogę sie jednak mylić, bo nigdzie nie ma takiej instrukcji jak to montować i każdy patrzy jak u niego było.
P.S. Dla chcącego nic trudnego. Tak jak pisał Śmigieł, kto miał z tym do czynienia wie, ze da radę zmienić tuleję na imadle jak się nie ma prasy. Trzeba mieć tylko przygotowane "narzędzia" ( w praktyce wszystko co może być pod ręką). Dłubanie jest z wyciąganiem i trzeba ciąć pozostałości.
Pionową tuleję trzeba wcisnąć z uwagą, bo jak będzie krzywo to będzie źle działała. Po wciśnięciu sprawdź czy jest prosto.
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2008 - 21:09



Najlepsze tuleje do omegi sa od BMW e34 lemfordera, pasuja tak samo jak oryginalne, ale do BMW tuleje sa pelne czyli twardsze, na tycb tulejach mozemy zapomniec o jakims rzucaniu samochodu po drodze itd, wazne sa tez tuleje poziome (te mniejsze) o nich nie mozemy tez zapomniec i nie patrzyc czy sa wybite czy nie tylko od razu wymienic caly komplet
#5
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2008 - 21:26
Najlepsze tuleje do omegi sa od BMW e34 lemfordera, pasuja tak samo jak oryginalne, ale do BMW tuleje sa pelne czyli twardsze,
Masz jakieś namiary na tą tuleję? oglądałem do e34 (ale nie lemforder) i też są z plastykowymi wkładkami.
Może foto? namiar na hurtownię/ sklep.

#6
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2008 - 22:38
A większość robi tak, wahacz na wierzchu ciach nowe tuleje wciśnięte wprasowane wstukane mlotkiem albo innym gadzetem. Samochod wisi na podnosniku, wsadzony wahacz (wahacz prawie lapie pion do podlogi) z nowymi tulejami poskręcany, koła pneumatem, samochód w dół ( i taka tuleja juz moze byc zerwana) klient odbiera. za 3 miechy szok co za badziewne tuleje ja kupilem
#7
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 08:10
#8
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2008 - 16:31
#9
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 16:10
takie tuleje mozesz kupic np w inter carsie, wygladaja mniej wiecej tak samo jak do omegi tylko maja troche inny ten plastik (zolty) i przy skrecaniu pamietamy tak jak pisaly wyzej koledzy skrecamy wszystko na maxa dopiero na opuszczonym aucie, mozna nawet poruszac samochodem zeby tuleje dobrze sie ulozyly i dopiero skrecamy, bo jesli skrecimy na podnosciku to jak opuscimy samochod na tuleje dzialaja podwojne sily wiec taka tulejka 2 razy szybciej sie zuzywa niz powinna, no i oczywiscie pamietamy o kierunku tulei bo to ma tez bardzo duze znaczenie (tym zoltym lizakiem do srodka samochodu, scietym do kola)
Dzięki.
I uwaga o montażu bardzo cenna. Zapytam mechaniora czy o tym wie

czy to ta tuleja? LMI10531


#10
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 18:02
#11
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 18:55
jak to wyżej to jest tuleja od bemki to nie wygląda na pełną
Ano właśnie; lemforder (BMW E34) z katalogu intercars, innej nie znalazłem.

#12
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2008 - 21:07

3 najwazniejsze sprawy w wymianie tulei to:
1) firma tulei
2) montaz tulei (kierunkowej)
3) dokrecanie wszystkiego na na kolach czyli na opuszczonym samochodzie
a co do tych tulei od BMW e34 to kazdemu gwarantuje ze bedzie lepiej prowadzil sie samochod

#13
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2008 - 21:41

romanescou - na tych duzych tulejach nie ma zadnego wytloczenia firmy, jedynie co zauwazylem to to ze ten zolty plastik jest troche ciemniejszy w febi od innych np zamiennikow



#14
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2008 - 22:15
romanescou - na tych duzych tulejach nie ma zadnego wytloczenia firmy,............
Dzięki. chyba się zbieszę i kupię lamfordery do bawarki. Kuźwa wieczny taniec z tymi tulejami. Widzialem że w skepiku internetowym inter carsu też je mają.
Zerknijcie czy to te:
http://sklep.interca...sk=O&lang_id=PL
No i sprawa montażu, ta strona gdzie jest więcej plastiku do silnika?

#15
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2008 - 19:50
#16
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2008 - 19:53
z reguły krzyczą od 60 do 120 za cały wahacz czyli 2 tuleje i sworzeńWitajcie. Mam pytanie ile zapłaciliscie dla mechanika za wymiane tych tulejek??
#17
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2008 - 21:01
Witam
Powiedzcie mi czy złe wprasowanie tulei wahacza <tej dużej poziomej chodzi o ten znak a bardziej plastikową wstawke w niej> może być przyczyną ściągania auta podczas hamowania?? bo nie wiem jak mam wprasowane te tulejki ponieważ nie siedziałem nad mechanikiem jak mi to robił a po tej wymianie zaczeły sie cuda dziać podczas hamowania:/
Moim zdaniem tak. Ta tuleja jest bardzo ważna dla poprawności hamowania. Ona przejmuje obciążenia podczas hamowania.
Jeżeli masz możliwość to sam luknij pod auto.
U mnie po wymianie na lemforder z zastosowaniem wszelkich reguł poprawności montażu hamowanie zdecydowanie lepiej. Dużo lepiej.
Kiedyś miałem źle wstawione te własnie tuleje to często biły koła przy hamowaniu.

#18
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2008 - 08:45

#19
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2008 - 20:15
Na wstępie chcem podziekowac koledze romanescou za porade !"Wielkie dzieki".
Jak koledzy wspominali tuleje od BMW e34 (Lemfordera)pasują jak ulał do omeszki.Dziś sam je osobiście wcisnolem bez wiekszych problemow.Ostatnie tuleje zakladal mi mechanik (chyba od siedmiu boleści bo wytrzymaly tylko 8 tys).Różnica jest ogromna w jakosci prowadzenia sie auta i chamowania.Dla wszystkich zainteresowanych wymianą tych elementów moge z czystym sercem polecic abyscie zakladali tulejeczki od BMW e34 (Lemfordera-tylko ta duża pozioma),mala pionowa tylko dedykowana omedze!