Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 15 sierpnia 2011 - 21:04

Według tego obrazka, ramię numer 9, nazwane thrust o którym mowa, jest ramieniem nacisku i wydaje mi się, że niektórzy mają rację jeśli chodzi o montaż. W omedze ta tulejka jest wypychana na zewnątrz, a w BMW E34 do środka, w kierunku silnika, więc po namyśle i mi się wydaje, że powinna być montowana odwrotnie.

Nie chcę się tu wykłócać, ale jak sama nazwa wskazuje, thrust - znaczy nacisk i po namyśle też wydaje mi się, że powinna być montowana w omedze na odwrót.

Dodany obrazek
Tu jest link do instrukcji e34 i jego zawieszenia: http://j.mp/oswKOR

#122 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2011 - 21:11

no dalej jakies teoretyzowanie.... W tym poscie osobiscie wstawilem rysunek/zdjecie z tulejami monotwanymi w omedze i bmw i jasno z nich wynika (tak jak marekkloss napisal) ze strzalka w kierunku sworznia. Powiem wiecej ta sama tuleja jest stosowana w bejcy na dolnym wahaczu...
Pytanie jest inne, czy ktos testowal dluzej przy montazu strzalka w kierunku silnika?
Odpowiedz brzmi - tak , Beast ma odwrotnie zamontowane i jezdzi ok

p.s. jeszcze jedno, strzalki na tulejach oznaczaja zawsze montaz w kierunku sworznia lub w kierunku jazdy w zaleznosci od tulejki , chyba ze sa znaki na obudowie wtedy strzalka do znaku


wg logiki nakazywalo by odwrotnie niz w bmw. montuje tak ludziom czyli strzalka w strone swoznia i zadnej reklamacji nie bylo. sam mam zamontowane zderzakiem do swoznia i tez jest ok. te tuleje same w sobie sa wytrzymalsze i twardsze niz omegowskie i spokojnie mozna zapomniec o problemie z plywaniem itp




 


#123 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 15 sierpnia 2011 - 21:21

Ja tam montuje "na odwrót". Tak mi podpowiada ta właśnie logika i moja intuicja :D :p

#124 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2011 - 21:22

montuj - bedzie ok.




 


#125 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 sierpnia 2011 - 21:46

Ja tam montuje "na odwrót". Tak mi podpowiada ta właśnie logika i moja intuicja :D :p


Słuszna decyzja, będziesz zadowolony.
Dodam jeszcze, że miałem założone tuleje 10531 - strzałką do sworznia i dzięki temu rozleciały się małe tulejki, gdyż one przejmowały część sił działających na wahacz, które miał zniwelować zdarzak w przedniej tulei.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#126 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2011 - 22:15

rozlecialy sie bo miales stare i tyle. mam auta ktore maja po prawie 100 000 nalatane na Lemf + mala swag/febi wprasowane strzalka do swoznia i wszystko dziala jak nalezy




 


#127 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 15 sierpnia 2011 - 22:19

ZyX tego obrazka własnie brakowało. Czyli chyba oficjalnie możemy potwierdzić że tuleję od BMW E34 prawidłowo( czyli zgodnie z założeniami jej wykorzystania do sprawnego przenoszenia sił hamowania) zakładamy odwrotnie niż w BMW, strzałką w kierunku swożnia, na wzór tej, która jest w omedze i 180 stopni obrócona w stosunku do tego co było na początku tego wątku.

#128 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2011 - 10:05

rozlecialy sie bo miales stare i tyle.


Wcale nie stare, oryginalne Lemf. wytrzymały 12kkm. Zakładane razem z dużymi 10531.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#129 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2011 - 10:56

Wcale nie stare, oryginalne Lemf. wytrzymały 12kkm. Zakładane razem z dużymi 10531.


to dziwne. bo moje maja dobre 80 000 najechane i wsadzalem swag i sie trzymaja




 


#130 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 16 sierpnia 2011 - 11:12

być może u kolegi przypadkowo zostały niepoprawnie założone, zdarza sie też że jedno porządne walnięcie w dziurę, na torach czy na progu zwalniającym i po gumach. Tyle przykro że znów trzeba robić i kaskę wydać.

#131 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2011 - 11:27

to dziwne.


Otóż to, dlatego kolejne tuleje założyłem odwrotnie tj:strzałką do silnika.
Wcześniej obejrzałem sobie dokładnie zawieszenie w e34 (akurat w takiej przeszczepialiśmy silnik).
Jeszcze jedno, wahacze zawsze montuję zgodnie ze sztuką!!

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#132 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 sierpnia 2011 - 12:35

jako autor fotek przedstawiających tuleje od bmw i opla, które są w tym wątku wielokrotnie przypominane jak i użytkownik prezentowanych na nich wahaczy, stwierdzam, że nadal wszystko jest ok. Auto 90% kilometrów robi po mieście po naszych kochanych dziurawych drogach i nic. Co prawda musiałem już wymienić sworznie w wahaczach, ale same tuleje są nadal dobre. Co prawda, kilkadziesiąt postów wcześniej pisałem, że tak jakby zaczynała robić się "lekko miękka" ale dalej prowadzi się auto ok. Koledzy którzy uważają, że należy włożyć tuleje odwrotnie, niech tak zrobią, udokumentują to fotograficznie i za jakieś dwa lata wrócimy do tematu. :)

Tako rzekłem.

#133 OFFLINE   adamkaktus

adamkaktus
  • 24 postów
  • Dołączył: 14-11-2010
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 16 sierpnia 2011 - 12:38

masz rację, trzeba sprawdzić, zaryzykować.ja w piątek zakładam najprawdopodobniej te od BMW, mam tylko pytanie, bo średnicami różnią się o jakieś 0,2 mm natomiast szerokość podobno też się nieco różni, to prawda? są w związku z tym jakieś problemy?

#134 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 sierpnia 2011 - 12:59

są w związku z tym jakieś problemy?


Nie ma żadnych problemów, solidna prasa sobie poradzi.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#135 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 16 sierpnia 2011 - 15:53

Ja właśnie te lemfordery 10531 założyłem w swojej omedze, odwrotnie, a nawet wydaje mi się, że tak jak być powinny, bo budową "na odwrót" były podobne do tych omegowskich. Znajomego na warsztacie z prasą nie było więc musiałem sobie poradzić z dobrym imadłem. Żadnych problemów z założeniem nie było i założyłem lepiej jak ten "mój" mechanik... Równo!

Nie ma to jak samemu zrobić. Mam nadzieje, że mam spokój na następne 5 lat. (nie jeżdże po polskich drogach :p stąd 5 lat :D)

#136 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 16 sierpnia 2011 - 16:13

Ja właśnie walcze w garażu z wybiciem. u mnie wogóle powbijane tak jak sie udało;p To jak to ma być tym wcięciem na plastiku do sworznia?? Bo się gubię.:pokoj:

#137 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 16 sierpnia 2011 - 16:17

Ja właśnie walcze w garażu z wybiciem. u mnie wogóle powbijane tak jak sie udało;p To jak to ma być tym wcięciem na plastiku do sworznia?? Bo się gubię.:pokoj:


Ja założyłem strzałką w kierunku silnika.

#138 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 16 sierpnia 2011 - 16:25

własnie o to chodzi ze nie mam strzelek na tulejach:masakra:
i nie mam tej od drelichowozu tylko oplowską

#139 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:00

na fotkach przedstawionych wcześniej masz pokazane jak ma być zamontowana oplowska :masakra:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#140 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 16 sierpnia 2011 - 17:02

własnie o to chodzi ze nie mam strzelek na tulejach:masakra:
i nie mam tej od drelichowozu tylko oplowską


Tam taki żółty plastik jest i tym żółtym plastikiem w kierunku silnika.