Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2013 - 18:44

Więc tak, drążki są padnięte, mają luzy, nie ustawili mi przez to zbieżności. Jutro jestem już umówiony na wymianę i zbieżność. Tylko jakie drążki założyć?? Febi ? Czy mogę coś tańszego? Bo Cena Febi mnie już przestraszyła nie mówiąc o Lemforderze :/


Coś tańszego jak febi, a co masz na myśli?
Mi Febiego wstawili poleciały dość szybko(jedna końcówka jak i dwie tuleje miękkie).

#322 OFFLINE   flavio2203

flavio2203
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-02-2013
  • Skąd: Kutno

Napisany 28 lutego 2013 - 11:59

Witam,
U mnie objawy były następujące::(
1. Pływanie auta (podsterowność)
2. Ściągało w prawo przy hamowaniu
3. Stuki w przednim zawieszeniu (najwyraźniejsze na niewielkich poprzecznych nierównościach zarówno przy drganiach lewego jak i prawego koła
4. Delikatny luz na fajerce
Problem zniknął :D po wymianie:
1. Drążek kierowniczy środkowy (AutoMega Germany) - 79 zł
2. Piasta koła prawego + łożysko (Genoparts Germany) - 105 zł
3. Łącznik stabilizatora prawy (Hans Pries Germany) - 35 zł
4. Tuleje wahaczy 4 szt. (Hans Pries Germany) - 75 zł
Za usługę serwisową (wymiana, geometria, zbieżność) zapłaciłem 220 zł.:) Niestety byłem zmuszony dokonać napraw jak najmniejszym kosztem i ciekaw jestem jak długo to wszystko wytrzyma.:confused: Za jakiś czas napiszę obszerniejszą opinię.

P.S. Do wymiany mam jeszcze klocki z przodu. Potrzebuję coś niezłego w rozsądnej cenie. Jakieś sugestie z Waszej strony?

#323 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2013 - 13:07

4. Tuleje wahaczy 4 szt. (Hans Pries Germany) - 75 zł

Wytrzyma do wielkanocy 2013 albo do pierwszej wiekszej dziury.

#324 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 28 lutego 2013 - 14:50

1. Drążek kierowniczy środkowy (AutoMega Germany) - 79 zł


Drążek też za długo nie pobędzie.

#325 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2013 - 15:27

Drążek też za długo nie pobędzie.


Bez przesady, akurat ta firma może i tania, ale nie jest jakiś straszny badziew ;)

#326 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2013 - 15:48

@flavio2203
Też tak wymieniłem rok temu na wiosnę zdajac się na fachurę mechanika (nie pamiętam firm ale podobnie cenowo wyszło). Stykło na 10-11 tys km :-( Teraz mam już przygotowany komplet Lemfordera. W marcu wymiana. Z drugiej strony koszt wymiany + geometria 220 zł to coś mało, tak mi się wydaje.

#327 OFFLINE   flavio2203

flavio2203
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-02-2013
  • Skąd: Kutno

Napisany 03 marca 2013 - 08:09

Z drugiej strony koszt wymiany + geometria 220 zł to coś mało, tak mi się wydaje.

Ja też byłem mile zaskoczony ale geometrię i zbieżność robili przy mnie. Stare graty oddali więc chyba raczej bez lipy...??...Zobaczymy jak długo wytrzyma u mnie. Jeżdżę raczej ostrożnie więc jestem dobrej myśli...

#328 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2013 - 09:25

Bez przesady, akurat ta firma może i tania, ale nie jest jakiś straszny badziew ;)


Niestety badziewie. Szczególnie ze ciężki silnik.




 


#329 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2013 - 14:27

Niestety badziewie. Szczególnie ze ciężki silnik.


koło mnie budowali przed euro węzeł na obwodnicy i były tam za***iste dziury.... skończyły mi się łączniki stabilizatora i sobie myślę, że włożę coś tańszego (i wziąłem właśnie tej firmy) a po Euro wymienie jak się zrobi cywilizacja.... dodatkowo Ci co u mnie byli wiedzą jaką mam drogę dojazdową do domu.... i po dziś dzień ku mojemu zdziwinieniu jest cisza :o a dałem chyba 40zł za 2 szt przy moim rabacie :lol: Może akurat tak trafiłem :)

#330 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2013 - 15:37

teee Niuniek ale Twoja Omega to ok grudnia nie przejechała nawet centymetra :innySmiech:

#331 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2013 - 16:54

teee Niuniek ale Twoja Omega to ok grudnia nie przejechała nawet centymetra :innySmiech:


Dlatego pisze, że jeszcze żyją te łączniki. Ja już, jeśli chodzi o zawieszenie, nie pakuję tanich części, nauczyło mnie życie, że tanie jest drogie, dlatego robię raz, ą porządnie. Na tulejach BMW jeżdżę już dwa lata i nic się nie dzieje, środkowy też mam Lemfordera. Mnie nie stać na ciągłe wymiany i geometrię. To kosztuje kupę kasy.

#332 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 marca 2013 - 09:18

teee Niuniek ale Twoja Omega to ok grudnia nie przejechała nawet centymetra


ale to nie ma znaczenia... zrobione na nich blisko 40 tyś km więc jakby były takie gówniane to już by było po nich

#333 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2013 - 09:21

ale to nie ma znaczenia... zrobione na nich blisko 40 tyś km więc jakby były takie gówniane to już by było po nich


laczniki to pikus ale na tulejach nie pojezdzisz tak samo na drazku srodkowym,




 


#334 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 marca 2013 - 15:35

laczniki to pikus ale na tulejach nie pojezdzisz tak samo na drazku srodkowym,


nawet nie będę próbował :D tuleje idą lemfordera, sworznie też :D Natomiast stwierdzam fakt, że łączniki trzymają się dzielnie :)

#335 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2013 - 12:28

Jestem właśnie po wymianie czterech tulei i łączników (wszystko Lemf, duża tuleja od bmw 740). Koncówki drążków i sworznie były OK. Środkowy drążek (też Lemforder) ze wspornikiem wymieniałem rok temu. Co tu dużo pisać, to zupełnie inne auto. Prowadzi sie rewelacyjnie :D Rok temu mechanik wsadził mi badziew (dużą tuleje i łaczniki) gdzie po 3 miesiącach na przeglądzie stwierdzili, że właśnie duże tuleje już lekko pływają :o Teraz chociaż nie byłem na geometrii (podobno nie trzeba jak drążki nie były ruszane) to inna bajka. SUPER!

#336 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2013 - 14:00

podobno nie trzeba jak drążki nie były ruszane

Trzeba bo wahacz byl wyjety i nie wsadzisz go dokladnie w takiej samej pozycji jak byl przed wyjeciem.

#337 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 11 kwietnia 2013 - 14:35

Witam.
A jakie tuleje zastosować do Omegi A ?
Wszędzie w sklepach i na allegro do Omegi A dają takie oto

http://sklep.interca..., 23_) 2.5 TD#x

Czy to jest dobre rozwiązanie ?
Czy tuleje od Omegi B będą pasowały do wahacza w Omedze A ?

#338 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 11 kwietnia 2013 - 15:32

omaga A ma inne wahacze jak B
ani jedna ani druga nie pasuje z A do B
gta77

#339 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 11 kwietnia 2013 - 16:47

Czyli mam kupić te tuleje ?
http://allegro.pl/tu...3105289062.html

Tamta powyżej jest na tył, nie zauważyłem wcześniej.

One wyglądają jakby były całe z gumy (poza rdzeniem).
Ma ktoś do polecenia jakieś dobre tuleje do Omegi A czy kupować pierwsze lepsze?

Ma ktoś doświadczenie w zmianie tuleji w Omedze A ?

#340 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 11 kwietnia 2013 - 19:13

a to druga
http://allegro.pl/tu...3100613169.html
obie do jednego wahacza
sam tego nie rób, trzeba mieć prasę a jak tego nie robiłeś to możesz pogiąć wahacz
sam wyjmij wahacz i jedź do mechanika, jak bedziesz miał wyjęty wahacz to tulejki wprasuje Ci za browca
co do firm to jest milion opinii, tych z linków akurat nie proponuje bo to szajs
w oryginale w omie B jedna jest firmy BOGE, druga LEMFORDER i to dobre produkty
ostatecznie jak nie zamierzasz długo jeździć kup FEBI czasem jeszcze się trafiają dobre ze starych zapasów
gta77