Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#301 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:18

Własnie że będzie. Wywalona tuleja wspornika powoduje mega ciepanie po drodze.



Dwa lata jezdziłem z wywalonym (jak zdejmowałem to guma juz nie istniała) i nie było zadnego pływania.Jezdziłem tez ze zuzytymi tulejami (mocno) zadnego pływania ani zuzycia opon.Jedyne co mnie wkurza tu stukajace łaczniki starczajace na 30 pare tys,km. Omege mam juz 6 rok i ja nie wiem co znaczy pływanie na drodze....

Tak nawiasem to zuzyta tuleja wspornika powoduje jego luz góra-dół .W jaki sposób ma to wpłynac na pływanie samochodu?

#302 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:22

U mnie na pływanie wymiana tulei wahaczy nie pomogła, dopiero wymiana wspornika załatwiła sprawę. Na 205 nie było żadnego pływania ale na alu z 225/235 w koleinach była walka z samochodem.

Choć sam nie wiem bo wtedy jak wspornik wymieniłem regulowałem też luz na kolumnie:p

Pewnie miałem kumulację i stąd to pływanie. Dodatkowo pukało u mnie w nogach pasażera co ewidentnie wskazywało na wspornik. A wizualnie był w stanie niemal idealnym.

#303 OFFLINE   cali1095

cali1095
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-06-2012
  • Skąd: Radomsko

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:55

A do tego sprawdziłbym końcówki drążków kierowniczych i wszystkie sworznie. Pewnie już się pokończyły na tych naszych cudownych drogach.
A wahacze całe robiłeś?


W wahaczach zmieniałem tulejki i sworzeń, nic innego nie ruszałem. Po tej operacji powoli samochód zaczynał pływać i tak coraz mocniej i mocniej a teraz to szok. Wydaje mi się jakby koło się schodziły do środka, albo wogóle się rozjeżdzały, to co jest odpowiedzialne za to?? Drążki??

#304 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2013 - 22:04

Sprawdź czy koło przednie ma luz w przód i w tył auta. Złap je mocno rękami i poszarp szybko.
Albo nogą je pchaj pulsacyjnie i obserwuj jaki jest luz. Możesz też sprawdzić odległość między kołem a progiem czy z obu stron jest taka sama(auto musi stać na płaskim terenie).

#305 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 stycznia 2013 - 22:37

Ja wymieniłem tuleje wspornika na nową(tani zamiennik) i luz był nadal nie wiem czemu? Dodam, że właśnie pływa auto reszta zrobione zero luzu tuleje lemfordera nowe amory bilstein.
tomek14829

#306 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2013 - 23:09

Ja wymieniłem tuleje wspornika na nową(tani zamiennik) i luz był nadal nie wiem czemu? Dodam, że właśnie pływa auto reszta zrobione zero luzu tuleje lemfordera nowe amory bilstein.


Prosiaki wymieniałeś?

#307 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 23:20

Jedyne co mnie wkurza tu stukajace łaczniki starczajace na 30 pare tys,km

Wymien poduchy na drazku i laczniki beda zyly znacznie dluzej :D

#308 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2013 - 23:23

Wymien poduchy na drazku i laczniki beda zyly znacznie dluzej :D


W tym akurat coś jest. Odkąd wymieniłem te gumki nie musiałem jeszcze wymieniać łączników. Kosztują grosze ale dostęp do nich jest :masakra:, a na tyle to już nie mówię:p

#309 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 stycznia 2013 - 23:24

Prosiaki wymieniałeś?


Właśnie tyłu wogóle nie ruszał nic tam nie robiłem, a to one mają duży wpływ?
tomek14829

#310 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2013 - 23:26

Właśnie tyłu wogóle nie ruszał nic tam nie robiłem, a to one mają duży wpływ?

Największy ze wszystkich elementów na tyle.
Wjedź na kanał, breszka i sprawdzaj luz na boki i się wyjaśni.

Zbieżność i geometrię ustawiałeś po wymianie?

#311 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 23:27

Kosztują grosze ale dostęp do nich jest

W x20xev/x20se wymienia sie nawet bez kanalu :D W 5 min na strone :p


EDIT: jezeli chodzi o dostep w sensie dostepnosci zakupu, to nawet w takim wujowym miescie jak Uć kupilem w pierwszym sklepie ori gumki w torebce z logiem GM za jakies 4 dyszki.

#312 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2013 - 23:30

W x20xev/x20se wymienia sie nawet bez kanalu :D W 5 min na strone :p


No właśnie o to mi chodziło:D
U mnie jest już troszkę ciaśniej:hihi:

#313 OFFLINE   cali1095

cali1095
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-06-2012
  • Skąd: Radomsko

Napisany 25 stycznia 2013 - 12:08

więc tak naciągałem wahacze brechą i bez większego wysiłku duże gumy się poddawały więc nie wiem, jeszcze te drążki kierownicze sprawdzałem i jeden ciężko się przekręcał na boki a drugi bez wysiłku ale luzu wdłóż nie miały więc nie wiem co to, sworzeń wydaje sie być jeszcze dobry a łącznik stabilizatora to nie wiem jak sprawdzić


Dodam że ta duża tuleja jest jednak od BMW ale febi

#314 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2013 - 13:04

więc tak naciągałem wahacze brechą i bez większego wysiłku duże gumy się poddawały więc nie wiem, jeszcze te drążki kierownicze sprawdzałem i jeden ciężko się przekręcał na boki a drugi bez wysiłku ale luzu wdłóż nie miały więc nie wiem co to, sworzeń wydaje sie być jeszcze dobry a łącznik stabilizatora to nie wiem jak sprawdzić


Dodam że ta duża tuleja jest jednak od BMW ale febi



Postaw auto na płaskim terenie i nie podnosząc go na lewarku ani podnośniku ruszaj kołem na przemian tak jak na strzałce.
Oprócz tego sprawdź czy odległość koła od progu(zielony) jest taka sama z obu stron.

Jeśli koło będzie latać w przód i w tył bez większego oporu to masz tuleje duże do wymiany jeszcze raz.
Możliwe że zerwały się przy montażu, są w złej pozycji wprasowane lub się już rozpadły bo to febi. U mnie febi omegowe wytrzymały kilka tygodni i już było czuć na kierownicy przejazd przez poprzeczne nierówności.

#315 OFFLINE   cali1095

cali1095
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-06-2012
  • Skąd: Radomsko

Napisany 25 stycznia 2013 - 13:46

Ruszałem kołem i żadnego luzu nie ma, nic a nic, cały samochód sie rusza ale przy tym zauważyłem że chyba geometria jest bardzo zła bo jak jedno koło masz ustawione na wprost to drugie delikatnie jest skręcone do środka samochodu. Jadę na zbieżność i napisze potem co to dało

#316 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 25 stycznia 2013 - 14:46

Wymien poduchy na drazku i laczniki beda zyly znacznie dluzej :D


Wymieniałem na GM

#317 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2013 - 14:51

Wymieniałem na GM

To duza szansza ze drazek jest juz wyklepany w miejscu poduch.

#318 OFFLINE   cali1095

cali1095
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-06-2012
  • Skąd: Radomsko

Napisany 25 stycznia 2013 - 16:04

Więc tak, drążki są padnięte, mają luzy, nie ustawili mi przez to zbieżności. Jutro jestem już umówiony na wymianę i zbieżność. Tylko jakie drążki założyć?? Febi ? Czy mogę coś tańszego? Bo Cena Febi mnie już przestraszyła nie mówiąc o Lemforderze :/

#319 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 25 stycznia 2013 - 17:34

Oczywiście, że możesz coś tańszego, ale to loteria. Może się uda i będzie śmigać jak oryginał albo padnie po 1000 km. Jeśli Cię stać w razie czego na zakup kolejnych drążków i ponowną zbieżność, to ryzykuj, a nuż Ci się uda ;) Moim zdaniem lepiej od razu dorzucić stówe i mieć z głowy niż za miesiąc znowu przerabiać temat..

#320 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 25 stycznia 2013 - 17:37

Kupiłem zestaw na allegro drążków (3) za 155 zł. Po miesiącu gumy są juz sparciałe. Sprzedawca twierdzi, ze pierwszy raz słyszy ze po tak krótkim czasie... W tej chwili mam je 3 miesiąc i tydzień temu przegląd przeszedłem. Czy dalej są sprawne to nie powiem, bo na przekładni i tak mam luz duży więc nie czuje jakoś różnicy po wymianie. Ale stare podobno były juz wyj**** bardzo ;) Biorąc pod uwage koszt zbieżności i montażu, nie wiem czy nie lepiej było kupić coś lepszego. Pojeździmy zobaczymy.