

Wymiana tuleji wahacza
#261
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2012 - 13:07
#262
OFFLINE
#263
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2012 - 20:11
#264
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2012 - 10:10
#265
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2012 - 21:05
#266
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2012 - 21:53
Po "przeanalizowaniu" forum dziś odebrałem auto od mechanika po założeniu tulei od bmw, jeszcze zbieżność i zobaczymy ile te wytrzymają ( febi omegowskie 6 m-cy ) ...
Febi u mnie nie zdały egzaminu - są za miękkie i po tygodniu znów zmieniałem. Tylko Lemforder:up:

#267
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2012 - 11:08
ą za miękkie i po tygodniu znów zmieniałem. Tylko Lemforder
Potwierdzam, u mnie febi działało nieco ponad pół roku.
#268
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2012 - 14:16
Uważam, że same Lemfordery nie wystarczą. Potrzebny jest jeszcze prawidłowy montaż i skręcenie wahaczy gdy auto stoi na kołach. Piszę o tym bo niedawno tłumaczyłem staremu mechanikowi dlaczego. Nie rozumiał więc mu narysowałem. No to było tylko ... Ahaaaaaaa

Wahacz skręcony przy podniesionym aucie, gdy koła zwisają w dół, kończy się zerwaniem silentblocków. I cały ambaras od początku.
#269
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2012 - 14:24
Ja włożyłem Lemforder prawie dwa lata temu (około 40.000km). W ubiegłym tygodniu byłem na szarpakach - zero luzów.
Uważam, że same Lemfordery nie wystarczą. Potrzebny jest jeszcze prawidłowy montaż i skręcenie wahaczy gdy auto stoi na kołach. Piszę o tym bo niedawno tłumaczyłem staremu mechanikowi dlaczego. Nie rozumiał więc mu narysowałem. No to było tylko ... Ahaaaaaaa
Wahacz skręcony przy podniesionym aucie, gdy koła zwisają w dół, kończy się zerwaniem silentblocków. I cały ambaras od początku.
woczywiscie ze montaz jest bardzo wazny pisane niejednokrotnie
#270
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 13:35
możecie podpowiedzieć jak zamontować tuleje wahacza Lemforder do Omegi?
z jednej strony na tuleji jest taka mała strzałka z której strony powinna ona się znajdować i w jakim kierunku skierowana?
#271
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 14:51

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#272
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 15:14
Nawet sa zdjecia porownawcze wersji BMW/Opel w wahaczu.wszystko masz napisane w tym temacie i to kilka razy
#273
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 16:35
#274
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 17:20
musowo:)czy po wymianie tulei musowo ustawiac zbieznosc?
#275
OFFLINE
#276
OFFLINE
Napisany 03 września 2012 - 23:27
W skrócie opiszę swój przypadek, po wymianie amoryzatorów i naprawie tulei wahaczy, skręciłem wszystko na stojącym aucie, jednakże z powodu moim zdaniem odciążenia sprężyn, auto stało z jakieś 5 cm wyżej...Ja włożyłem Lemforder prawie dwa lata temu (około 40.000km). W ubiegłym tygodniu byłem na szarpakach - zero luzów.
Uważam, że same Lemfordery nie wystarczą. Potrzebny jest jeszcze prawidłowy montaż i skręcenie wahaczy gdy auto stoi na kołach. Piszę o tym bo niedawno tłumaczyłem staremu mechanikowi dlaczego. Nie rozumiał więc mu narysowałem. No to było tylko ... Ahaaaaaaa
Wahacz skręcony przy podniesionym aucie, gdy koła zwisają w dół, kończy się zerwaniem silentblocków. I cały ambaras od początku.
Po skręceniu, stało się sztywne - ciężko było docisnąć przód auta (jak przy sprawdzeniu amorów kiedyś się robiło)
Udałem się na jazdę próbną, kilka hamowań i Omesia opuściła się na przodzie o wspomniane 5 cm....ale dalej była sztywna(nadmiernie).
Po zluzowaniu śrub dużych tulei i ponownym dokręceniu, tuleje ustawiły się ponownie na swoim miejscu i auto stało się komfortowo miękkie i dawało się ugiąć....
Stąd moja rada, aby po złożeniu wszystkiego przejechać się , kilka razy zahamować i ponownie dokonać zluzowania i dokręcenia dużych tulei...napewno nie zaszkodzi

#277
OFFLINE
Napisany 02 października 2012 - 14:57
aha....skręcane na podniesionym samochodzie ale na kobyłkach czyli ok:) montujcie nie pożałujecie!
#278
OFFLINE
Napisany 03 października 2012 - 18:02
skręcane powinny być na kołach stojących na podłodze(pozycja taka jak auto stoi na jezdni bez obciążenia)aha....skręcane na podniesionym samochodzie ale na kobyłkach czyli ok
#279
OFFLINE
Napisany 03 października 2012 - 20:23
skręcane powinny być na kołach stojących na podłodze(pozycja taka jak auto stoi na jezdni bez obciążenia)
na podnosniku tez skrecisz tylko wlasnie wahacz trzeba podeprzec do pozycji kola jak na stojacym aucie
#280
OFFLINE
Napisany 10 października 2012 - 19:58
zrobiłem tak jak koledzy...duże lemforder od Beemki:) wrażenia z jazdy super...polecam! montowane strzałką do silnika...
A nie strzałką od silnika......