Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tuleji wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
491 odpowiedzi na ten temat

#361 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 kwietnia 2013 - 06:32

Kiedy wreszcie ludzie zrozumieją, że *droga na skróty jest drogą dłuższą....


*w tym wypadku tańsze=2 razy drożej
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#362 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 kwietnia 2013 - 08:22

Kiedy wreszcie ludzie zrozumieją, że *droga na skróty jest drogą dłuższą....


*w tym wypadku tańsze=2 razy drożej


nigdy. przeciez tanie wino jest dobre bo jest dobre i tanie. tak samo z tanimi zamiennikami. tyle ze przy aucie taniej = z reguly drozej.




 


#363 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2013 - 22:41

Zeby nie bylo tak, ze kupi wahacze cale, stare wahacze wyrzuci, a jak tuleje padna i bedzie chcial zmienic same tulej to sie okaze, ze nie podejda do tych wahaczy....

#364 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2013 - 15:57

Witam

Wałkowałem cały temat bo też musiałem po roku czasu zmieniać tuleje.Zdecydowałem na zestaw Lemfordera LMI10531 z BMW E34 koszt 65zł za 1szt gość z sklepu zdziwił się ,że pasuje tuleja z Bmki do Omy .Wrażenia po 200km-lepiej drogi się trzyma i nic nie stuka.Tak jakoś dziwnie stabilnie się drogi trzyma mile zaskoczony.Teraz ciekawe ile kilometrów na tym przejadę ?Bo za zwykłe,które wkładałem rok temu dałem 40zł -firma "no name" kilometrów 10tyś.

#365 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 maja 2013 - 12:04

Witam

Wałkowałem cały temat bo też musiałem po roku czasu zmieniać tuleje.Zdecydowałem na zestaw Lemfordera LMI10531 z BMW E34 koszt 65zł za 1szt gość z sklepu zdziwił się ,że pasuje tuleja z Bmki do Omy .Wrażenia po 200km-lepiej drogi się trzyma i nic nie stuka.Tak jakoś dziwnie stabilnie się drogi trzyma mile zaskoczony.Teraz ciekawe ile kilometrów na tym przejadę ?Bo za zwykłe,które wkładałem rok temu dałem 40zł -firma "no name" kilometrów 10tyś.


Jeżdżę na tych tulejkach już 3 lata i zrobiłem nimi 40 tys km. Jak do tej pory bez wymiany... odpukać ;)
A mechanik też się dziwił :D

#366 OFFLINE   Jackie

Jackie
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-12-2011
  • Skąd: Cała Polska/ przemieszczam się
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 czerwca 2013 - 22:33

będę wymieniał tuleje i mam w związku z tym dwa dylematy:

1. założyć od BMW Lemforderi 10351 czy silniejsze (do BMW z największymi silnikami) 10352?? -obie mają w sklepie

2. o zakładaniu pierwszej wiekszość twierdzi że z strzałką w kierunku silnika a jak się zakładają te drugie (10352) -z strzałką w kierunku??

i jedne podpytanie:

nie mam żadnego luzu na sworzniach (na Omie są fabryczne na nitach) i ktoś z forum radził mi bym ich nie zmieniał ale chciałbym ich od razu przygotować do ich wymiany w przyszłości tzn rozwiercić nity i wstawić śruby w związku z tym jakie śruby mam przygotować -grubość i długość??

#367 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 czerwca 2013 - 09:26

trwalsze są 10352, auto sztywniejsze. Jak zdejmiesz wahacz to przyjrzyj się gdzie masz umiejscowiony zderzak gumowy w tej tulei. Ja już nie pamiętam jak zakładałem, bo to było 3 lata temu i do tej pory się trzymają, a auto lekko nie ma. Na 70% pamięć mi podpowiada, ze dałem w kierunku silnika czyli wzdłuż ramienia wahacza. Ale ponoć jak dasz odwrotnie to tez nic złego się nie stanie

#368 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 09:29

@up
mam 10352 i strzałką do ramienia, sztywno tzn. na kierze więcej drgań czuję przy nierównościach ale prowadzi sie lepiej

Panowie, jak jest z wahaczem z tyłu? Ile tam jest tulei? Tak jak z przodu duża i mała? Za tył się biorę - koła mam tak /---\ i to raczej tuleje za to odpowiadają.

#369 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 czerwca 2013 - 10:35

Z tylu masz regulowana zbieżność na drążkach. Im sie przyjrzyj

#370 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 10:44

Za tył się biorę - koła mam tak /---\ i to raczej tuleje za to odpowiadają.

Sprawdz czy sprężyny maja wszystkie zwoje bo możesz się zdziwic :p

#371 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 10:51

Podobno tak /---\ (patrząc z tyłu auta) ustawionych kół tymi drążkami nie wyreguluje. Są one do regulacji kątów przy ustawianiu zbieżności. Nie wiem czy jasno się wyraziłem ale tak usłyszałem na stacji diagnostycznej i od mechanika. Dodam, ze walczę z lekkimi stukami w tyle. Wymiana amorków nic nie dała chociaż padły już zupełnie jeszcze oryginalne. Chce teraz zrobić te tuleje bo i tak miałem się za to zabrać po zrobieniu przodu.

@up

sprawdze ale wymenialem 2 lata temu

#372 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 czerwca 2013 - 12:43

Jeżeli kola patrza w siebie to masz zbieżność rozjechaną, a jeśli masz kola idchylone od pionu to przyjrzyj sie sprezynom.... Nie siedzi Ci jakoś za nisko to auto?? :D

#373 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 12:53

Koła mam odchylone od pionu (odwrotnie jak w starej Tatrze :)) ale za nisko nie siedzi, jakieś 4-5 cm prześwitu opona/błotnik (guma 225/55/16).

#374 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 czerwca 2013 - 15:41

jeśli masz kola idchylone od pionu to przyjrzyj sie sprezynom.


Tutaj chyba nie do końca o sprężyny chodzi. Ja u siebie mam sprężyny w bardzo dobrym stanie, wszystkie tuleje i prosiaki również, auto stoi wysoko a koła są pochylone. Do pionu idą dopiero jak jest auto mocno załadowane, tak około 300-400 kilo na tyle.

Jest to na tyle upierdliwe że wożąc powietrze w bagażniku drze gumy od środka.

Na stacji jak byłem robić geometrie to pochylenie tylnych kół łapie się w normę dopiero jak bagaja mi obciążyli takimi klockami o 80 kilo, a gdzie tam do pionu. I nikt nie wie o co chodzi. Gdyby to wynikało tylko z długości sprężyn to już powinienem mieć pion bo mam auto podniesione o prawie 3cm względem serii.

#375 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 czerwca 2013 - 18:27

Tutaj chyba nie do końca o sprężyny chodzi. Ja u siebie mam sprężyny w bardzo dobrym stanie, wszystkie tuleje i prosiaki również, auto stoi wysoko a koła są pochylone. Do pionu idą dopiero jak jest auto mocno załadowane, tak około 300-400 kilo na tyle.

Jest to na tyle upierdliwe że wożąc powietrze w bagażniku drze gumy od środka.

Na stacji jak byłem robić geometrie to pochylenie tylnych kół łapie się w normę dopiero jak bagaja mi obciążyli takimi klockami o 80 kilo, a gdzie tam do pionu. I nikt nie wie o co chodzi. Gdyby to wynikało tylko z długości sprężyn to już powinienem mieć pion bo mam auto podniesione o prawie 3cm względem serii.


Albo sprezyny od kombi albo chińskie




 


#376 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 20:28

Zajrzeliśmy dziś pod auto. Czeka mnie wymiana tulei tylnych najlepiej wszystkich czterech bo robota ta sama (wahacz trzeba będzie wyjąć) a łatwo nie będzie, oj nie. Generalnie trudno stwierdzić luż ale widać, że wahacz w innej linii stoi niż śruba (ni ma kąta prostego między zewnętrzną tuleją a śrubą) stąd koła od pionu odstają bo innej przyczyny nie widać. Co do lekkich stuków to nie było to tylko.... końcowy tłumik, w środku coś się urwało. Trzeba było naprawdę ostro potrząsnąć, żeby usłyszeć. Jeszcze oryginał więc może już był czas na niego, do tego gaz. Padł po 12 latach. W Golfie II oryginalny padł mi po 15 latach ale wcześniej chyba inne materiały stosowali. W Omedze czekałem tylko kiedy się skończy. Komplecik musze zamówić i mieć spokój na 3-4 lata, oby.

#377 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 czerwca 2013 - 20:36

Pamiętaj że do wymiany prosiaków nie trzeba ściągać całego tyłu :) Jest instrukcja na forum.

#378 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwca 2013 - 20:54

Byłoby super bo zdjęcie całego wahacza to makabra i jeszcze nie wiadomo jak śruby pójdą...

#379 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 kwietnia 2014 - 12:49

Mam pytanie. Czy po odkreceniu srub na tulejach przednich wahaczy da sie wahacz na tyle wyciagnac bez odkrecania sworznia zyby wykrecic tuleje sciagaczem do tulei?

#380 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 kwietnia 2014 - 13:43

Pewności nie mam, ale chyba będzie Ci trzymać końcówka drążka