

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi
#101
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2009 - 20:38
Przy tak malym przebiegu jak 5w40 byl by jeszcze dobry. Ja wide tylko jedna przyczyne. Musi troche pic. 5w40 jest zadki, byc moze masz male nieszczelnosci przy zaworach i wlasnie tedy ci pozera. Moze tez byc tak ze pierscienie zbierajace na tlokach juz nie daja rady i olej sie spala z mieszanka. Sprawdzenie kompresji na cylindrach tego nie wykaze. Ja bym sprawdzil zawory, najtaniej i najprosciej.
#102
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2009 - 20:47
Jak masz 265kkm to powinienes juz lac 15w40.
15w40 to do poloneza sie nadaje? jak juz 10w40 ale faktycznie zmiana uszczelniaczy zaworowych przy tym przebiegu mogloby pomoc
#103
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2009 - 22:29
Jak masz 265kkm to powinienes juz lac 15w40.
przestac opowiadac bajki. 15w/40 to nie olej dla naszych aut. zabojstwo dla popychaczy. pozatym co to za przebieg 265 000 ? smieszny. i na bank nie pierwszy raz na tym liczniku
#104
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 02:44
dokladnie to samo powiedzialemprzestac opowiadac bajki. 15w/40 to nie olej dla naszych aut
. zabojstwo dla popychaczy. pozatym co to za przebieg 265 000 ? smieszny. i na bank nie pierwszy raz na tym liczniku
szczesliwego nowego roku!
#105
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 12:01
#106
OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 14:58
przestac opowiadac bajki. 15w/40 to nie olej dla naszych aut. zabojstwo dla popychaczy. pozatym co to za przebieg 265 000 ? smieszny. i na bank nie pierwszy raz na tym liczniku
Zgadzam się. Mam 275 000 przebiegu. Od początku na Mobilu 0W40, dwa lata temu przeszedłem na 5W50.
Póki co nie mam problemów z łykaniem jakichś dziwnych ilości. Od wymiany do wymiany ( co 12 tyś. ) dolewam jakieś 1,5 l.
#107
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 16:19
#108
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2010 - 11:30
#109
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 13:07
#110
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 13:16
#111
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 13:25
#112
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 13:35
#113
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 14:13
Koledzy ja moją obecną omege kupiłem w pażdzierniku 2009 przebieg 180tyś. Po miesiącu wymieniłem olej. Zalałem Castrol 10w/40. Po 3tyś przebiegu od zmiany dolałem juz w sumie ok 2l oleju. Po 3tyś od zmiany olej zrobił sie czarny jak smoła. Nie kopci, nie puszcza chmurek na 100%. Co jest nie tak, niewłaściwy olej?? Podróba?? Prosze o opinie. Silnik pracuje cichutko, pali na dotyk jednak nie wiem co jest nie tak. Poprzednią omegą jezdziłem na shelu i nie było takich problemów jak dolałem litr na 10tyś to był max.
a) jaki przebieg ma stary olej? Moze nie byl dlugo zmieniany.
b) uszczelniacze wydechu. Pedzie lekko dymil przy ok 4000 obr na postoju. wystarczy zeby zrobic czarny olej.
#114
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 16:30
#115
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 17:03
Czyli co wywalić ten olej i zalać nowym? Na jakim oleju jezdzicie koledzy?
Ja proponuję tak:
1) zmienić uszczelniacze zaworowe (najlepiej bez zdejmowania głowicy jak masz takiego fachowca co potrafi, jak ze zdjęciem głowicy to sprawdzić też pierścienie olejowe);
2) płukanie silnika np. LIQUI MOLY "Engine Flush";
3) zmiana oleju na Valvoline 5w40 SynPower lub Valvoline 10w40 MaxLife.
Ten silnik lubi wypić oleju, ale nie 700 ml na 1000 km. To dużo za dużo.
#116
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 18:48
#117
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 08:52


#118
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 09:09
ten olej nie nadaje sie do omegi, przy zadnym przebiegu, to nie polonez , ze elementy zuzywaja sie tak szybko ze tylko nagar trzyma to wszystko w kupie,JEŚLI 15W/40 TO NIESTETY ALE JUŻ NA NIM DO KOŃCA OMEGI MUSIAŁBYŚ JEŹDZIC ALE TO PO OK.250TYS KM! POZDRAWIAM
wyplukac silnik , wymienic uszczelniacze zaworowe , sprawdzic kompresje na sucho , a potem z odrobina oleju na garach , wszystko bedzie jasne, jak kompresja dobra i uszczelniacze nowe , smialo mozna lac 5w40 albo 10w40
#119
OFFLINE
Napisany 15 marca 2010 - 23:49
p.s A tak wogóle mam pytanko ile oleju dolewacie i na ile do waszych Omeg
--------------------------------------------------------------------------------
#120
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 06:42
no popatrz ja przy przebiegu 220000 po 10W40 wlałem 0W40 i jakoś nic się nie stało poszukajcie artykułu który jest tu na forum na temat olei to trochę zmienicie zdanie, polecam zrobić płukankę i zalać czymś lepszym, proponuje poczytać http://p12.neostrada.pl/oleje.pdfTAK JAK KOLEGA SOMINOS NAPISAŁ CASTROL 10w/40 TO BARDZO DOBRY OLEJ! I NIE RADZE ZMIENIAĆ NA 5W/40 JEŚLI JUŻ MIAŁEŚ ZALANY 10W/40 A CO GORSZA JEŚLI 15W/40 TO NIESTETY ALE JUŻ NA NIM DO KOŃCA OMEGI MUSIAŁBYŚ JEŹDZIC ALE TO PO OK.300TYS KM! POZDRAWIAM