Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
246 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 grudnia 2009 - 20:38

Jak masz 265kkm to powinienes juz lac 15w40.

Przy tak malym przebiegu jak 5w40 byl by jeszcze dobry. Ja wide tylko jedna przyczyne. Musi troche pic. 5w40 jest zadki, byc moze masz male nieszczelnosci przy zaworach i wlasnie tedy ci pozera. Moze tez byc tak ze pierscienie zbierajace na tlokach juz nie daja rady i olej sie spala z mieszanka. Sprawdzenie kompresji na cylindrach tego nie wykaze. Ja bym sprawdzil zawory, najtaniej i najprosciej.

#102 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2009 - 20:47

Jak masz 265kkm to powinienes juz lac 15w40.


15w40 to do poloneza sie nadaje? jak juz 10w40 ale faktycznie zmiana uszczelniaczy zaworowych przy tym przebiegu mogloby pomoc

#103 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 grudnia 2009 - 22:29

Jak masz 265kkm to powinienes juz lac 15w40.


przestac opowiadac bajki. 15w/40 to nie olej dla naszych aut. zabojstwo dla popychaczy. pozatym co to za przebieg 265 000 ? smieszny. i na bank nie pierwszy raz na tym liczniku




 


#104 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2010 - 02:44

przestac opowiadac bajki. 15w/40 to nie olej dla naszych aut
. zabojstwo dla popychaczy. pozatym co to za przebieg 265 000 ? smieszny. i na bank nie pierwszy raz na tym liczniku

dokladnie to samo powiedzialem
szczesliwego nowego roku!

#105 OFFLINE   lukas12347

lukas12347
  • 85 postów
  • Dołączył: 18-02-2009
  • Skąd: Łańcut,Markowa

Napisany 01 stycznia 2010 - 12:01

no ja juz do swojego minerału nie wleje.mialem na pólsyntetyku i wlalem minerał przy przebiegu ok 450 tys i z ok 2o tys bylo sicho a potem zaczeło słychac popychacze.przy przebiegu ok 570 tys zmieniłem popychacze i lipa nie pomoglo.wiec sie wku...em i zmieniłem silnik hehhee

#106 OFFLINE   ZET

ZET
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 01 stycznia 2010 - 14:58

przestac opowiadac bajki. 15w/40 to nie olej dla naszych aut. zabojstwo dla popychaczy. pozatym co to za przebieg 265 000 ? smieszny. i na bank nie pierwszy raz na tym liczniku




Zgadzam się. Mam 275 000 przebiegu. Od początku na Mobilu 0W40, dwa lata temu przeszedłem na 5W50.
Póki co nie mam problemów z łykaniem jakichś dziwnych ilości. Od wymiany do wymiany ( co 12 tyś. ) dolewam jakieś 1,5 l.

#107 OFFLINE   scanmar

scanmar
  • 39 postów
  • Dołączył: 01-02-2009

Napisany 29 stycznia 2010 - 16:19

witam>mam podobny problem olej stoi w kolektorze ssącym i bierze mi olej ale oma chodzi dobrze i niewiem też czy dolewać i jeżdzić ,czy coś moge naprawić ?a silnik mam 2,016v 95 rok,od wymiany do wymiany dolewam 3 litry może ktoś mi doradzi, dziękuje

#108 OFFLINE   madmax

madmax
  • 6 postów
  • Dołączył: 13-03-2007
  • Skąd: poznan

Napisany 02 lutego 2010 - 11:30

Witajcie ,wymienilem uszczelniacze saworow i moj problem jak narazie sie zakonczyl zrobilem 5000 km od naprawy i ubytek jest sladowy moze 150 ml ale luzy na usczelniaczach byly ponad 1mm wiec jesli macie suchy silnik a olej znika pamietajcie by zaczac odz tych nieszczesnych gumek . dzieki za pomoc panowie

#109 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 10 lutego 2010 - 13:07

Koledzy ja moją obecną omege kupiłem w pażdzierniku 2009 przebieg 180tyś. Po miesiącu wymieniłem olej. Zalałem Castrol 10w/40. Po 3tyś przebiegu od zmiany dolałem juz w sumie ok 2l oleju. Po 3tyś od zmiany olej zrobił sie czarny jak smoła. Nie kopci, nie puszcza chmurek na 100%. Co jest nie tak, niewłaściwy olej?? Podróba?? Prosze o opinie. Silnik pracuje cichutko, pali na dotyk jednak nie wiem co jest nie tak. Poprzednią omegą jezdziłem na shelu i nie było takich problemów jak dolałem litr na 10tyś to był max.

#110 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 lutego 2010 - 13:16

Właśnie dobry olej bo rozpuszcza syf który wychodował zapewne poprzedni właściciel. Nie masz wycieków ?

#111 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 10 lutego 2010 - 13:25

Wcześniej miałem wyciek uszczelką pokrywy zaworów zalane świece itp. Teraz suchutki. Właśnie obawiam sie tego oleju, obecnie oleje są chyba dość często podrabiane. Auto sprowadzone z niemiec od 1właściciela nie sądze żeby szczędził na oleju, auto w idealnym stanie.

#112 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 lutego 2010 - 13:35

Jeśli olej był czysty gdy go nalewałeś i zczerniał po 3 tyś km to znaczy że rozpuścił syf w silniku. Olej nie czarnieje sam z siebie, to czarne to nagar wymieszany z olejem. Zły olej to taki co nie rozpuszcza syfu, dobry olej ma wysokie TBN więc nie doszukiwał bym się winy w oleju tylko w samym silniku. Może ktoś wcześniej zalewał go "olejem do lpg" czyli zwykłym najtańszym olejem mineralnym z nalepką sugerującą że jest dedykowany do aut z lpg. Lub ktoś nie zmieniał oleju w pore co się często zdarza przed samą sprzedarzą.

#113 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2010 - 14:13

Koledzy ja moją obecną omege kupiłem w pażdzierniku 2009 przebieg 180tyś. Po miesiącu wymieniłem olej. Zalałem Castrol 10w/40. Po 3tyś przebiegu od zmiany dolałem juz w sumie ok 2l oleju. Po 3tyś od zmiany olej zrobił sie czarny jak smoła. Nie kopci, nie puszcza chmurek na 100%. Co jest nie tak, niewłaściwy olej?? Podróba?? Prosze o opinie. Silnik pracuje cichutko, pali na dotyk jednak nie wiem co jest nie tak. Poprzednią omegą jezdziłem na shelu i nie było takich problemów jak dolałem litr na 10tyś to był max.


a) jaki przebieg ma stary olej? Moze nie byl dlugo zmieniany.
b) uszczelniacze wydechu. Pedzie lekko dymil przy ok 4000 obr na postoju. wystarczy zeby zrobic czarny olej.

#114 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 10 lutego 2010 - 16:30

Czyli co wywalić ten olej i zalać nowym? Na jakim oleju jezdzicie koledzy?

#115 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2010 - 17:03

Czyli co wywalić ten olej i zalać nowym? Na jakim oleju jezdzicie koledzy?


Ja proponuję tak:
1) zmienić uszczelniacze zaworowe (najlepiej bez zdejmowania głowicy jak masz takiego fachowca co potrafi, jak ze zdjęciem głowicy to sprawdzić też pierścienie olejowe);
2) płukanie silnika np. LIQUI MOLY "Engine Flush";
3) zmiana oleju na Valvoline 5w40 SynPower lub Valvoline 10w40 MaxLife.
Ten silnik lubi wypić oleju, ale nie 700 ml na 1000 km. To dużo za dużo.

#116 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 10 lutego 2010 - 18:48

Sprawdzałem jeszcze raz nic nie dymi, cipły zimny przy wyprzedzaniu(kolega za mną jechał), musze jeszcze raz sprawdzić dokładnie czy nie ma jeszcze jakiegoś wycieku. Może spróbuje wymienić olej naValvoline 10w40 MaxLife bo na syntetyk to pewnie nie bardzo. Może faktycznie silnik zasyfiony. A Ty na jakim oleju jezdzisz i ile Ci tak szczerze bierze??

#117 OFFLINE   Daro Daro

Daro Daro
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Koszalinek

Napisany 11 lutego 2010 - 08:52

TAK JAK KOLEGA SOMINOS NAPISAŁ CASTROL 10w/40 TO BARDZO DOBRY OLEJ!!! I NIE RADZE ZMIENIAĆ NA 5W/40 JEŚLI JUŻ MIAŁEŚ ZALANY 10W/40 A CO GORSZA JEŚLI 15W/40 TO NIESTETY ALE JUŻ NA NIM DO KOŃCA OMEGI MUSIAŁBYŚ JEŹDZIC ALE TO PO OK.300TYS KM!!! POZDRAWIAM

#118 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 09:09

JEŚLI 15W/40 TO NIESTETY ALE JUŻ NA NIM DO KOŃCA OMEGI MUSIAŁBYŚ JEŹDZIC ALE TO PO OK.250TYS KM! POZDRAWIAM

ten olej nie nadaje sie do omegi, przy zadnym przebiegu, to nie polonez , ze elementy zuzywaja sie tak szybko ze tylko nagar trzyma to wszystko w kupie,
wyplukac silnik , wymienic uszczelniacze zaworowe , sprawdzic kompresje na sucho , a potem z odrobina oleju na garach , wszystko bedzie jasne, jak kompresja dobra i uszczelniacze nowe , smialo mozna lac 5w40 albo 10w40

#119 OFFLINE   Bartas26

Bartas26
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-12-2008

Napisany 15 marca 2010 - 23:49

Powiem wam szczerze, że nie wiedziałem co sie dzieje z tym olejem jak jezdziłem na Casrtolu, żeby 2,5 litra wzięła na 4tyś km Pamietam dokładnie ze tyle dolałem bo kupiłem dwa razy po 1L i 0,5 wziąłem od ojca zostało mu po wymianie w jego aucie. Najlepsze, że nie wiem co sie z tym olejem działo, bo ani nie kopciła ani rzadnego wycieku nie było wyparowywał czy co Teraz na tym Valvoline Max Life to aż miło sprawdzać stan oleju, miarka ciągle pełna bo skoro dolałem 0,4 litra na 2,5 tyś kilometrów to chyba na LPG i mojej dość ostrej jezdzie mieszcze sie w normie. Polecam Valvoline, a już chciałem silnik remontować. Nie chce żeby może ktoś pomyślał, że za wszelką cene zachwalam ten olej ale chciałbym podzielić sie moim doświadczeniem za nim ktoś niepotrzebnie zacznie grzebać przy silniku szukając przyczyn znikającego oleju. Wydaje mi sie też, że na tym Valvolinie silnik pracuje ciszej i łagodniej-lżej mu wchodzić na obroty! Pozdrawiam
p.s A tak wogóle mam pytanko ile oleju dolewacie i na ile do waszych Omeg

--------------------------------------------------------------------------------

#120 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2010 - 06:42

TAK JAK KOLEGA SOMINOS NAPISAŁ CASTROL 10w/40 TO BARDZO DOBRY OLEJ! I NIE RADZE ZMIENIAĆ NA 5W/40 JEŚLI JUŻ MIAŁEŚ ZALANY 10W/40 A CO GORSZA JEŚLI 15W/40 TO NIESTETY ALE JUŻ NA NIM DO KOŃCA OMEGI MUSIAŁBYŚ JEŹDZIC ALE TO PO OK.300TYS KM! POZDRAWIAM

no popatrz ja przy przebiegu 220000 po 10W40 wlałem 0W40 i jakoś nic się nie stało poszukajcie artykułu który jest tu na forum na temat olei to trochę zmienicie zdanie, polecam zrobić płukankę i zalać czymś lepszym, proponuje poczytać http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf