Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
246 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2008 - 10:15

Moim skromnym zdaniem zmien mechanika

#62 OFFLINE   hipek510

hipek510
  • 2 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: brzeg

Napisany 21 czerwca 2008 - 15:50

ja mam vectre i omege jak i ta tak ita bieże olej. W vectrze nawet robiłem głowice i to niepomogo. Jedno co spostrzegłem to to żę przy spokojnej jeździe tak do 100km nie ubywa prawie nic, ale jak depne to potem odzywa mi sie komp zebym dolał
hipek

#63 OFFLINE   Pino72

Pino72
  • 50 postów
  • Dołączył: 23-12-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 29 czerwca 2008 - 09:07

to o czym mówisz to typowe dla auta z malym przebiegiem a wiekowym. ja mialem to samo. przyczyną spalania oleju są na sto procent uszczelniacze zaworowe. po ich wymianie objawy zniknely. nie doczytalem ale jezeli swiece są mokre to masz sparciałą uszczelkę pod klawiaturą. u mnie aż olej stał. wymiana banalna.

#64 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 czerwca 2008 - 09:31

Tak wyglądają świece jeżeli silnik pali małe ilości oleju. Dodany obrazek Dodany obrazek

#65 OFFLINE   mgrJered

mgrJered
  • 108 postów
  • Dołączył: 14-02-2007
  • Skąd: Opole/Warszawa

Napisany 28 lipca 2008 - 09:19

Pawale i co zmieniłeś olej?
daj znac czy pomogło.

#66 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 12 sierpnia 2008 - 22:57

powiem Ci że zmieniłem na 10W40 GM i jedyna korzyść jaką zauważyłem to cena... niestety bierze go nadal podobne ilości (jak jest różnica to mała)...jak to mówią szału nie ma:) ale przy tej cenie oleju mogę lać...bo nie widzę żadnych innych objawów

#67 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 sierpnia 2008 - 23:05

powiem Ci że zmieniłem na 10W40 GM i jedyna korzyść jaką zauważyłem to cena... niestety bierze go nadal podobne ilości (jak jest różnica to mała)...jak to mówią szału nie ma:) ale przy tej cenie oleju mogę lać...bo nie widzę żadnych innych objawów



zobaczysz za jakis czas. pad sondy i katalizatora




 


#68 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2008 - 07:17

Paweł - zrób zdjęcie świec (takie jak ja podałem) i wklej tutaj.

#69 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 13 sierpnia 2008 - 21:47

o to świece które zmieniłem jakieś 2 miesiące temu... Dodany obrazek

#70 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2008 - 21:49

Tak wyglądają świece jeżeli silnik pali małe ilości oleju.


a jak wygladaja jak nie bierze oleju..??

#71 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2008 - 22:36

Raczej czyste, bez nalotu, kolor kremowy przy benzynie, prawie biały przy LPG.

#72 OFFLINE   siwy873

siwy873

    Byly klu.owicz - do czasu

  • 526 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2008 - 22:41

a co jesli sa tylko mokre ??tak jakby zamoczyc ja w oleju i wyjac..

#73 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2008 - 23:04

Jeździsz na krótkich trasach? Jeżeli po dłuższej to raczej bogata lub niespalona mieszanka.
Silnik pracuje bezproblemowo?
Czy na pewno świece masz dobrane do swojego silnika?
Sprawdź to:
http://www.aa1car.co...spark_plugs.jpg
http://www.gnttype.o...gine/plugs.html
http://www.superstre...s/photo_05.html
http://www.essexbike...hread.php?t=137

Któraś podobna do Twojej?

#74 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 14 sierpnia 2008 - 08:18

i jak oceniacie moje świece???
siwy873 ja też miałem mokre i kazali mi remontować silnik, ale za drugim razem jak zmieniałem już nie były jakoś znacząco mokre...więc może faktycznie to po jeździe na krótkich dystansach bo ja zazwyczaj jeżdżę tylko po mieście małe dystanse...a silnik pracuje u mnie bardzo dobrze...olej bierze ale z tym już chyba nie wygram...

#75 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2008 - 12:34

Pawel – wydaje mi sie, ze te swiece nadaja sie juz raczej do wymiany lub zdjecie jest niskiej jakosci I sprawiaja wrazenie zuzytych.
Wszystko jest zaleznie od tego jakie trasy robisz. Jesli krotkie to swiece powinny wygladac jak ta z dolnego prawego rogu.
Lewy gorny – wg mnie spalony olej. Swieca jest sucha I olej/benzyna sie usmazyla na niej, wiec spalanie jest prawidlowe. Jezeli pali olej to male ilosci lub ta swieca byla wczesniej w innym cylindrze.
Pozostale dwie to albo olej albo bogata mieszanka (krotkie trasy).
Wg mnie to jezeli dawno nie wymieniales swiec to je wymien I skontroluj stan po tygodniu. Zobaczysz co sie dzieje w ktorym cylindrze.

#76 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2008 - 22:05

mam ten sam silnik. przebieg 185tys km. z rury bylo czysciutko az wycialem katalizator i zaczelo walic czarnym dymem jak z komina. po czasie w miare sie uspokoilo dymienie, ale wciaz jest mocno widoczne powyzej 2500 obrotow. lalem olej GM 10W40, potem dolewalem Orlen Gas 15W40 i nie ma roznicy. bierze okolo 1L/1000km. zadnych wyciekow. 2 razy zmienialem swiece ngk v line 2. ciezko wpowiedziec co to, moze i te uszczelmniacze albo popychacze. nie zauwazylem nigdy niebieskiego dymu. jak stoje i dosyc pogazuje to na chodniku pod rura az czarna mokra plama sie zrobi. po odkreceniu wlewu oleju do silnika na wlaczonym silniku naprawdę minimalnie pluje olejem. mechanik powiedzial ze wymiana popychaczy wyniesie ponad 500zl bo trzeba kupic pelno uszcelek, miedzy innymi od kolektora wydechowego, ktora 2 miesiace temu byla wymieniana a i tak nniby trzeba bedzie nowa kupic, planowanie glowycy itp.
PS
ile kosztuje komplet pierscieni? jak wezme sie za wymiane popychaczy i uszczelniaczy to moze od razu te pierscienie zmienie zeby 2 razy za ropzbieranie silnika nie placic a bedzie pewnosc ze przestanie brac olej?

#77 OFFLINE   Krzysztof P

Krzysztof P
  • 48 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 05 listopada 2008 - 17:44

vandave,

Od razu zrób kapitalke - ze szlifem wału włącznie, bo jak wymienisz same pierścienie to nóż widelec panewki polecą :mrgreen:

A tak poważnie. Niech mechanik zrobi kontrolę kompresji cylindrów, jedną na sucho, drugą - z olejem w cylindrach. Jak kompresja na sucho i z olejem będzie mniej więcej taka sama to wymieniaj same uszczelniacze zaworów i nie ładuj się w żadne wymiany pierścieni. Przy wymianie pierścieni trzeba honować (szlifować) cylindry.
Od 15 listopada 2008 jestem off-line :)

#78 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 05 listopada 2008 - 19:56

Przy wymianie pierścieni trzeba honować (szlifować) cylindry.

To chyba przy wymianie tłoków...

#79 OFFLINE   pawel359

pawel359
  • 32 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: fgvr

Napisany 13 czerwca 2009 - 23:05

witam Was po przerwie... a więc tak zrobiłem remont silnika (wymiana pierścieni tłokowych, naprawa głowicy, szlif, uszczelniacze, prowadnice, zawory wydechowe, komplet uszczelek silnika) i co najgorsze po przejechaniu 700km wzięło mi 0,5l oleju. Myślicie że może się to jeszcze poprawić czy reklamować remont? Zalali olej mobil 5W30 na początek (może tu był błąd) w poniedziałek pojadę go już chyba wymienić na GM 10W40...Już nie wiem co o tym myśleć

#80 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 czerwca 2009 - 08:09

witam Was po przerwie... a więc tak zrobiłem remont silnika (wymiana pierścieni tłokowych, naprawa głowicy, szlif, uszczelniacze, prowadnice, zawory wydechowe, komplet uszczelek silnika) i co najgorsze po przejechaniu 700km wzięło mi 0,5l oleju. Myślicie że może się to jeszcze poprawić czy reklamować remont? Zalali olej mobil 5W30 na początek (może tu był błąd) w poniedziałek pojadę go już chyba wymienić na GM 10W40...Już nie wiem co o tym myśleć


poczatkowo ma prawo. cylindry byly szlifowane??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI