

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi
#41
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2008 - 18:34
Jest tak jak napisaliśmy - usuń wycieki spod pokrywy a wtedy zobacz czy pali.
Jeśli chodzi o dym to jeżeli auto jest "dziadkowane" po mieście to przy wyższych obrotach się oczyszcza. Sam dym też może być od oleju na rurze wydechowej.
Poszukaj może kogoś z forum w Twojej okolicy to naprawi Ci wyciek za małe pieniądze.
#42
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2008 - 21:41

#43
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2008 - 22:10
Tu masz zdjęcia świec, jak wyglądają. Jeżeli dużo jeździsz po mieście mogą być bardziej oczernione ale po trasie powinny być jasne.
http://picasaweb.goo...key=ItD9bBnx6DY
#44
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2008 - 22:21
Pojeździj trochę, nic w tym czasie nie ruszaj. Następnie pościągaj kable zapłonowe ze świec (samych świec nie ruszaj), jak będzie w gniazdach olej to uszczelka pokrywy zaworów do wymiany. Dla pewności wyczyść wszystko z oleju i sprawdź za kilka dni, jak dalej będzie tam olej to umawiaj się z mechanikiem na wymianę.
#45
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2008 - 22:38
mkaminski100 zrobię też zdjęcia świec bo widzę, że jesteś w tym ekspertem

#46
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 12:22
#47
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 12:33
Świece można mocno dokręcić, potrzebujesz porządny klucz do świec.
Odkręć świece i popatrz jak wyglądają świece - jeżel mają nalot to znaczy, że olej jest palony.
Na zimno każdy silnik puści dym, bo pracuja na ssaniu - dostaje prawie 2x więcej paliwa i jeżeli dasz mu takie obroty to większość sie nie spali i wyleci jako sadza - dlatego rura wydechowa zawsze jest lekko okopcona.
#48
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 12:42
Na zimno każdy silnik puści dym, bo pracuja na ssaniu - dostaje prawie 2x więcej paliwa i jeżeli dasz mu takie obroty to większość sie nie spali i wyleci jako sadza - dlatego rura wydechowa zawsze jest lekko okopcona.
Panowie nie mylcie pojec
-dym spalanego oleju ma kolor jasno niebieski
-a dym bogatej mieszanki jest koloru ciemnego -czarnego
#49
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 12:49
Panowie nie mylcie pojec
-dym spalanego oleju ma kolor jasno niebieski
-a dym bogatej mieszanki jest koloru ciemnego -czarnego
Tak pisza w książkach. Silnik musi był mocno uszkodzony, żeby dymił na niebiesko. Własnie robiłem taki, który palił olej a dymił na ciemno szaro/czarno. Kto chce niech szuka niebieskiego dymu - w praktyce wygląda to inaczej...
#50
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 19:40

#51
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 22:53
Ty z uporem maniaka szukasz problemu z paleniem oleju podając coraz bardziej niedorzeczne wytłumaczenia. Ani nie sprawdziłeś po czasie czy do świec nie wlewa się olej, ani nie widziałeś jak wyglądają świece i tym bardziej nie słuchasz się, że silnik palący olej będzie miał osad na świecach.
No ale to już do Ciebie należy decyzja. Nie pisz też, ze prosisz o pomoc, bo ją dostałeś. Wbiłeś dobie, że auto pali olej, więc zrób remont to pewnie przestanie...
#52
OFFLINE
#53
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2008 - 23:22
#54
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2008 - 08:22
Tu masz zdjecia uszkodzen swiecy. http://www.diaaut.home.pl/r6221c1x.htm W przypadku silnika X20XEV palenie oleju w przypadku gdy silnik pracuje poprawnie objawia sie wygladem swiecy jak na zdjeciu 4 od gory po lewej stronie. Elektroda nie bedzie az tak wypalona a ceramika nie bedzie peknieta. Olej osadza sie na swiecy I sie utlenia powodujac powstanie osadow, ktore wygladaja jak Glinka.
Jezeli masz tylko okopcone elektrody to jest wynik jazdy na krotkich trasach. Dlatego swiece najlepiej sprawdza sie po trasie.
Juz do konca nie wiem gdzie miales ten olej, ale jezeli gwint I elektrony wygladaja jakby je wlozyc do oleju to olej z gniazd swiec (ta dziura w ktorej zamontowana jest swieca) splynal w dol podczas odkrecania. Jezeli silnik palilby tyle oleju, zeby swieca byla nim zalana to na pewno bys mial problemy z odpalaniem I jazda.
Najprostszym sposobem jest wyjecie fajki przewodu wysokiego napiecia I sprawdzenie czy jest suchy na koncu. Jezeli jest zaolejony to tu masz problem.
Ode mnie to wszystko.
#55
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 22:19
mkaminski100- zauważ, że to Ty sobie wmówiłeś że świece są mokre od góry...więc nie masz o co mieć do mnie pretensji, że ja zmieniam zdanie bo cały czas mówię to samo... :bad:
ale i tak dziękuję za pomoc
#56
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2008 - 22:29
Zmień olej i poobserwuj, myślę że my już nic więcej nie wymyślimy.
#57
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2008 - 06:40
mkaminski100- zauważ, że to Ty sobie wmówiłeś że świece są mokre od góry...więc nie masz o co mieć do mnie pretensji, że ja zmieniam zdanie bo cały czas mówię to samo... :bad:
ale i tak dziękuję za pomoc
powiem Wam tak w gniazdach był olej wiec gościu sprawdził na jednym cylindrze ciśnienie i mu skali zabrakło bo ten olej go uszczelnił...i powiedział że sprawdzanie nie ma sensu remont nieunikniony... :bad:
Pawle - życzę tylko powodzenia w naprawie auta.
#58
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2008 - 09:24
mkaminski100-zauważ że jak ktoś się nie zna na budowie silnika to skąd ma wiedzieć, że gniazdo świecy jest tylko do wysokości gwintu a poniżej już nie... dla mnie gniazdo świecy to gniazdo świecy...może i to moja wina że się nie zrozumieliśmy, ale nie zawsze uda się naprawić auto przez internet...choć wiele razy mi to forum pomogło nawet nie musiałem pisać żadnych postów...i za to Wam wszystkim dziękuję
dam znać za jakiś czas czy coś się zmieniło po zmianie oleju
#59
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2008 - 09:54
goście co mierzyli kompresje powiedzieli, że silnik jest do remontu bo zaciąga olej (tłumaczyli jak to się dzieje ale 4000zł to średnio mi się to widzi)...
Jakby ci sie przypomniało jak to tłumaczyli to chętnie posłucham.
A za 4tys to można wyremontować ze dwa silniki x20xev na stan prawie nówka, więc tą ceną sie nie sugeruj - jest z kosmosu.
#60
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2008 - 10:06
Od poczatku pisalem Ci jakie sa opcje gubienia oleju i napisze je jeszcze raz, w kolejnosci wystepowania:
- Uszczelka pod pokrywa zaworow – olej zbiera sie w gniazdach swiec (czyli dziura w ktorej jest swieca). Przewody WN beda wtedy mokre od oleju
- Uszczelniacze – najczesciej ssace, a potem wydechowe. Trzeba odkrecic kolektor ssacy (mi to zajelo wczoraj 2h od wjechania do wyjechania) i zobaczyc czy zawory nie sa zaoleone. Jesli sa to wymiana uszczelniaczy – wg mnie jezeli ktos robi sam to bez zdejmowania glowicy (troche pracy i koszt 8 uszczelniaczy jest smieszny). Koszt wymiany: uszczelniacz ok 1.5zl/szt * 8 lub 16. + robicizna jezeli robione bez zdejmowania glowicy.
- Pierscienie tlokowe – jezeli auto dostatecznie dlugo palilo olej to ten spalil sie pod pierscieniami. Porzadnie powinno sie wymienic tloki i robic szlif. Normalnie wymienia sie pierscienie i wszystko dalej jedzie kolejne 100-200tys km.
To ze masz wysokie cisnienie znaczy, ze olej jest wpryskiwany na scianki i pierscienie go zgarniaja i uszczelniaja sie dajac wysokie cisnienie. W przypadku uszkodzenia pierscieni, cisnienie mialbys mizerne i przedmuchy ze skrzyni korbowe (z odmy dmuchalby dym, tak samo jak spod korka) i olej robilby sie czarny bardzo szybko.
Wg mnie wymiana oleju nie da nic lub da malo.
Na moje oko to uszczelniacze sa do wymiany i jezeli olej nie jest czarny (nie dymi sie lekko spod korka, nie zabarwia swiezego oleju po 100km) to tylko ssace sa do zrobienia. Ja ostatnio wymienialem u siebie, ale musze robic jeszcze raz, bo sie zsuwaja (nie wiem czemu prowadnice na ssaniu sa ciensze od wydechu). Czekam na info od Beasta, bo jego brat mial to samo i kleil czyms uszczelniacze.
Napisz czego oczekujesz jeszcze – czy potrafisz sam sie za to zabrac i szukasz praktycznej porady czy moze nie chcesz, zeby jakis pseudo-mechanik probowal Cie naciagac i pytasz sie co mu powiedziec, zeby wiedzial ze tez sie znasz.