

bierze olej- wszystko suche nic nie dymi
#81
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2009 - 22:26
#82
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2009 - 23:21
#83
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 19:45
#84
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 19:47
jak masz wszystko w silniku z uszczelniaczy wymienione to trzeba zostac przy syntetyku.
Nieprawda,spokojnie mozna zmienić na półsyntetyk
#85
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 22:27
#86
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 23:29
Nieprawda,spokojnie mozna zmienić na półsyntetyk
tylko po co?? mozna tez wlac minerala. nie pisze ze cos sie stanie z silnikiem jak wlejemy mu polsyntetyk, ale skoro ma wszystko uszczelnione to dlaczego silniczek nie moze dostac lepszego oleju. jest okazja lac lepszy olej to trzeba z niej skorzystac.
#87
OFFLINE
Napisany 18 lipca 2009 - 14:55

#88
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2009 - 21:16

auto pali od 0.5 do 1L oleju na 1000km. nic nie smierdzi nic nie kopci i jezdzi ok. poczasie zapchal sie troche katalizator - tak stwierdzil moj mechanik. wycialem go i wstawilem zwykla rure. po odpaleniu jak nie walnelo czarnym dymem to nie bylo tablicy rej widac. po chwili sie uspokoilo troche. po przejechaniu kilkuset moze i nawet tysiaca km czarny dym zamienil sie w lekko niebieski (typowy kolor przepalania oleju). tak juz zostalo do dzisiaj. smierdzi tez czesto spalinami i czyms podobnym do oleju...
wiec jezeli ktos ma auto ktore nie dymi i nie czuc spalin a bierze olej to stawiam na to ze ma katalizator

#89
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 18:30
Z góry dziękuję i pozdrawiam:)
#90
OFFLINE
Napisany 15 września 2009 - 16:34
Wyciecie katalizatora nie usunie problemu, a czy na pewno sa to uszczelniacze zostawiam diagnozie mechanika ktory zobaczy silnik na zywo.
#91
OFFLINE
Napisany 15 września 2009 - 20:21





#92
OFFLINE
Napisany 17 września 2009 - 08:55
#93
OFFLINE
Napisany 30 września 2009 - 11:31
tylko po co?? mozna tez wlac minerala. nie pisze ze cos sie stanie z silnikiem jak wlejemy mu polsyntetyk, ale skoro ma wszystko uszczelnione to dlaczego silniczek nie moze dostac lepszego oleju. jest okazja lac lepszy olej to trzeba z niej skorzystac.
Masz racje w tym co mowisz, jesli silnik po remoncie to mozna lac mu syntetyk o ile na takim wczesniej jezdzil, ale nalezy pamietac, ze nie jest to sztywna regula i nieraz lepszym olejem szybciej zalatwimy sobie silnik niz gorszym. Ja bym mu wlal dobrej jakosci polsyntetyka, castrola albo texaco, bo mobil to krajowy badziew robiony tam gdzie sie znajduje, a w naszym przypadku to gdansk:P
#94
OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 15:55
#95
OFFLINE
#96
OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 22:46
sprawdz czy przewod od odmy nie jest pekniety, ja tak mialem i olej co kapal tamtendy bardzo dyskretnie skapywal wiec na pierwszy rzut oka niebylo widacPOMOCY
#97
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2009 - 20:46
Wyczytałem na forum że przepustnica jest smarowana oparami z silnika więc nalot na ściankach przepustnicy mnie nie martwi, gorzej właśnie z tym olejem w kolektorze dolotowym. Czy możliwe jest że aż tyle mogło się tam go uzbierac i to jest normalny stan rzeczy?? Myślę że nie, bo opary z silnika idące przez odę powinny byc od razu spalane, a nie takie obfite żeby zalegac na dole kolektora. Podejrzewam uszczelniacze zaworowe ale nie mam tego typowego dla uszczelniaczy kopcenia na niebiesko. Ciśnienia nie sprawdzałem bo pomiar ciśnienia na tłokach i tak nie rozwieje do końca moich wątpliwości. Czy miał ktoś podobny objaw i problem??
#98
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 16:32
olej półsyntetyk Mobil 1
Nie ma takiego oleju. Jak półsyntetyk to Mobil S.
ale postanowiłem zajrzec do gardzieli przepustnicy i widac że jest brudna tzn ścianki są pokryte tłustą cieczą przypominającą olej. Czy to jest normalne??
Normalne. Tak działa odma. Mgła olejowa jest zaciągana do dolotu.
Otworzyłem gardziel i na samym dnie kolektora dolotowego w zagłębieniu jest zebrany olej co Panowie na to??
Nie ma się czym przejmować. Normalne.
Wyczytałem na forum że przepustnica jest smarowana oparami z silnika więc nalot na ściankach przepustnicy mnie nie martwi, gorzej właśnie z tym olejem w kolektorze dolotowym.
Ten sam olej co smaruje przepustnice leci w kolektor dolotowy i tam się zbiera. GM troche spartolił kolektor bo nie powinno być miejsca gdzie olej może stać, całośc powinna spływać do cylindrów.
Podejrzewam uszczelniacze zaworowe
Ale co mają uszczelniacze do oleju w kolektorze dolotowym ? Przez uszczelniacze olej leci bezpośrednio na grzybek zaworu a nie do kolektora.
#99
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2009 - 21:00
#100
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 11:48
o to chodzi, że przebieg jest pewny...więc już nie mam pojęcia co to może być...nie wiecie może ile kosztuje sama diagnoza w ASO?
Paweł jedź do jakiegoś warsztatu gdzie mają kompa podłączą sprawdzą silnik a skasują z 50zł ale jak masz kase to możesz do ASO? NARA