Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

stag 300 - pali benzyne zamiast gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   art23

art23
  • 95 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: sląsk

Napisany 22 marca 2010 - 22:37

w sumie na autokalibracji powinno mu wywalic ze dysze za duze i mnoznik mu wtedy zleci na dół nie napisal jaki ma reduktor moze mu w 3.0 nie wyrabia i jak mowisz sa spadki cisnienia
Dodany obrazek

#82 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 marca 2010 - 23:40

Rzeczywiście coś jest nie tak ze screenshotami. Może dlatego, że mam dużą rozdzielczość na lapku. Edytowałem poprzedni post i wgrałem nowe.
Dodatkowo podaję link do pliku na www Dodany obrazek.

Przed całą zabawą zrobiłem 2 razy autokalibrację. Za pierwszym razem wyrzuciło mi zdaje się "dysze wtryskiwaczy całkowicie otwarte", ale głowy nie dam.
Punkty mnożnika dodawałem wg opisu kolegi ermi:
http://forum.omegakl... wtrysku&page=4
Regulując dalej dodałem punkt na 2 i 15 ms.

Moja instalka to:
Reduktor - Magic 3
Listwa - Magic Jet
Stag 300+
Zawór gazowy - Valtec

Oprogramowanie ściągnąłem wcześniej, aktualizację też zrobiłem.

Dodam, iż po założeniu instalki w sierpniu 2009 wszystko chodziło super.
Sprawdzałem go w trasie. Test 'gaz do dechy' był pozytywny. Szalałem i wszytko grało. Kłopoty zaczęły się po jakimś czasie. Okazało się, że 6 śrub dokręcających kopułke na reduktorze było poluzowane. Dokręciłem je i przy okazji :( zmieniłem ciśnienie zupełnie na czuja. Nie przełączało już na gaz przy 4500 ale zaczęły się wariacje ze spalaniem. A potem to już wszystko się rozjechało i tak jest do dziś.


Jutro reszta:
Filtr do wymiany - nowy mam
Trójnik pomiarowy - nie wiem co to ;), ale zrobię zdjęcie wg opisu
Wykres oscyloskopu i prinscreeny

#83 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 23 marca 2010 - 19:17

Nagraj plik , tak jak pisze Florek , z tą różnicą , że nagrywasz plik dopiero po zrobieniu całej jazdy łącznie z pedałem spód i wtedy pooglądamy i spróbujemy pomóc .

#84 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2010 - 20:28

Właśnie wróciłem z objazdu.

No więc wymieniłem filtr na nowy.
I co się zmieniło ? Ano jak daje pedał do deski to dochodzi do 7 tys obrotów i nie przełącza na benzynę :). Testowałem wiele razy zaczynając z różnych prędkości. Cały czas jedzie na gazie ;).
Teraz rzuca się w oczy fakt, iż dając gaz do deski przy ponad 5 tys obrotów czasami tak jakby ma chwilowy brak mocy i szybciej wrzuca wyższy bieg.

Ok, zamieszczam screeny i proszę o poradę.

#85 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 23 marca 2010 - 21:16

Jak jedziesz normalnie to OK , ale przy pedale spód ciśnienie spada do granicy powrotu ( masz ustawione na 0,56 ) i do tej wartości kilka razy spadło . W ogóle reduktor trochę niestabilny ciśnieniowo , przebieg ciśnienia w wielu momentach jest jak przebieg z sondy ( klasyczna sinusoida ) . Poza tym trochę rozjechane strony , sprawdź czy na Pb też , jesli nie to skoryguj wtryskiwacze ( programowo ). No i oczywiście mapa trochę w dół .
Zobacz od 3950 sek. nie jest najlepiej , jeśli tak jeździsz to dołóż drugi reduktor , aby ustabilizować ciśnienie . To tak na szybko .

#86 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2010 - 21:17

Ten plik oscyloskopu nagrany po wymianie filtrów (trafiłem ;) )? Olbrzymie spadki ciśnienia przy dużym obciążeniu silnika. Masz zapewne reduktor Magic3. Jeśli są takie spadki to coś nie tak z tym tłokiem w środku (spuchnięte albo brudne oringi?).

Gwoli ciekawości, trójnik pomiarowy to to coś w wężu gazu na lewo od cięgien przepustnicy.

#87 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2010 - 21:54

wrocek66
"trochę rozjechane strony , sprawdź czy na Pb też , jesli nie to skoryguj wtryskiwacze ( programowo )."

Proszę o opis bardziej jak dla amatora ;)
Jak to zrobić ?

Florek
Tak plik jest nagrany po wymianie filtra.
Reduktor to Magic3. Instalkę opisałem w poprzednim poście (dodany późno w nocy ;)).

"Jeśli są takie spadki to coś nie tak z tym tłokiem w środku (spuchnięte albo brudne oringi?)"
Czy to znaczy, że rozebrać i przeczyścić ?

#88 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 23 marca 2010 - 22:13

Czasy wtrysku benzyny nie są równe stronami : dla 1,2,3 jest np.2,2ms , a dla 4,5,6 jest 2,8 ms . Niech pochodzi na benzynie i sprawdź czy się wyrównają .Jeśli tak to oznacza że którys z wtryskiwaczy gazowych "leje" . Wyłączał bym po kolei i sprawdzał przy którym bedzie OK i to będzie oznaczało , ze on jest źle skalibrowany . Możesz go częściowo nadgonić programowo w zakładce "ustawienia wtryskiwaczy gazowych " ( odpowiednio na plus lub minus ) , tak , aby czasy były jednakowe po obu stronach ( na gazie jak i na benzynie ) .

#89 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2010 - 21:05

wrocku - w Vkach takie drobne rozjazdy pomiędzy stronami to normalka powiedzmy o 0,3-4. Nie wiem skąd się to bierze ale nie ma co się przejmować. Tutaj trochę już duże.

#90 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2010 - 21:34

Jestem po kolejnej jeździe.
Obniżyłem trochę mnożnik oraz skorygowałem w kilku punktach.
Zrobiłem także 'korektę wtryskiwaczy gazowych': 1,2 i 3 skorygowałem na -6%.

Teraz autko jeździ super.
Do ideału brakuje aby nie miał zakrzuśnięcia przy pedale do deski gdy obroty dochodzą do 5-6 tys i przełącza się bieg. Wydaje mi się także, że miewał większą moc/przyspieszenie.


Dziękuje ogromnie za wszystkie porady. Kamień spadł mi z serca. Tak długo, się męczyłem z tym, że już straciłem nadzieję.


Załączam screeny oraz przebieg oscyloskopu. Swoją drogą, po kolejnych odcinkach trasy mapa gazu zmieniała się a to trochę w górę a to trochę w dół.

Jeśli jeszcze coś mogę poprawić to proszę oczywiście o radę.


Zostały mi w głowie jeszcze 2 pytania:

co się mogło zepsuć w filtrze (zakładam że był niedrożny) jeśli teraz go sprawdzam dmuchając w każdą z trzech końcówek i powietrze przechodzi bez większych oporów ?

oraz pytanie o zabrudzony (?) reduktor:

Florek
"Jeśli są takie spadki to coś nie tak z tym tłokiem w środku (spuchnięte albo brudne oringi?)"
Czy to znaczy, że rozebrać i przeczyścić ?

#91 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 24 marca 2010 - 21:57

Już całkiem fajnie , gdyby nie te spadające i pływające ciśnienie . Dla stabilizacji , albo jak pisał Florek wyczyść reduktor , albo dodaj drugi . Wtedy nie powinno być braku mocy przy "pedał spód" . Jak coś będziesz jeszcze robił to daj przebiegi . Popatrzymy , podumamy .

#92 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2010 - 22:26

Czy to znaczy, że rozebrać i przeczyścić ?

to znaczy rozebrać parownik - uprzedni zdejmij kabel z elektrozaworu butli i wypal cały gaz z przewodów kilka minut aż się na benę przełączy - spuść płyn chłodzący, zdejmij reduktor , rozbierz go i wyczyśc stosując spirytus, złóż i ustaw śrubką ciśnienie robocze, które uprzednio miałeś ustawione. Jeśli tłok w środku porusza się z oporem to uwagę przykuj do oringa, który go uszczelnia, prawdopodobnie spóchł, zerknij tutaj.

o się mogło zepsuć w filtrze (zakładam że był niedrożny) jeśli teraz go sprawdzam dmuchając w każdą z trzech końcówek i powietrze przechodzi bez większych oporów ?

po to jest filtr, żeby się zapychał ;) a nie wtryskiwacze.

#93 OFFLINE   remek76

remek76
  • 92 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 marca 2010 - 22:16

rozłożenie i czyszczeniem reduktora szykuje się na sobotę.
myślę, że dam sobie rade. postaram się także zrobić foty.

odezwę się po operacji.

#94 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 marca 2010 - 23:23

witam wszystkich. za namową Florka postanowilem wymienic te przewody:) kupilem fi 6mm. wchodzi idealnie na magic jety. zdjalem kolektor, gorny i dolny. stare przewody byly niemal identycznej dlugosci. +/- 2 cm. mysle ze krzywdy nie bylo. kolejna sprawa nawiercenie. jest nisko, na lini wtr benzynowych ale nie sa skierowane na zawory,niestety gazownik wwiercil je prostopadle.

Dodany obrazek

co robic??? auto chodzi na lpg bardzo przyzwoicie.
nie chce sobie niepotrzebnej roboty robic
poprawiac to??

co nie bedzie latwe, bo nie ma raczej opcji wiercenia obok, ze wzgledu na kolizje z wtryskiwaczami benzyny. chyba ze w tym samym otworze, a to juz rzeźbienie:/ i nie wiem czy da rade.
Dodany obrazek
co ogolnie myslicie??

#95 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 marca 2010 - 23:26

najważniejsze by wszystkie nawierty były pod tym samym kątem no i żeby nie były wiercone "pod wiatr". Prostopadle jest ok, choć ponoć lepiej gdyby były "z wiatrem"

#96 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2010 - 23:40

Tomek, zostaw jak jest. Różnicy w dynamice nie zauważysz. Jest w porządku, blisko, równo w środek kanału. Masz tak ustawione wwiertki, że korzystnie byłoby - dla maksymalnego skrócenia wężyków - ustawić listwę gazu po lewej stronie zasilającą prawą strone silnika i odwrotnie, chyba, że tak miałeś. Nie ma sensu łukiem wyginać przewodów, aby po prawej stronie silnika była prawa listwa gazu i analogicznie po lewej stronie silnika lewa listwa gazu. Wymaga to tylko przerzucenia wtyczek na druga stronę - o ile tak juz nie masz. Po prostu analogicznie do kolektra ssącego: z górnej prawej strony ssie na krzyż na lewą połowe silnika. Czaisz bazę?? ;)

#97 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 marca 2010 - 23:54

1. czaje baze:D
2. mialem tak:D
3. dzieki. jutro skrecam i smigam :jump:

#98 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 00:06

jutro skrecam

Byle nie za mocno, przynajmniej opaski na wężykach, tylko lekko i z czuciem, opaski lubią po czasie poprzecinać wężyki. Przy składaniu prewencyjnie przedmuchaj odmy.

Na Alledrogo widziałem kolektor, dolną cześć już za 30zł + wysyłka ale naprawdę tu niewarto poprawiać.

#99 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 27 marca 2010 - 17:10

hej. skrecilem dzis wszystko. przy okazji kupa dodatkowych, pozytecznych robot.(nowe uszczelki po kolektor, nowy czujnik temp cieczy dla ecu, wypolerowany EGR:D wyczyszczona i odmalowana przepustnica) odpalilem auto. na benzynie wszystko wzorowo. na gazie lipa.

jak wylacze 1 i 3 wtryskiwacz w programie, to jest ok.
kolejnosc wtyczek poprawna,cala reszta rowniez. zaden blad w programie nie wyskakuje. skalibrowac tego nie idzie.

moja skromna diagnoza to zapchane wtryski. 1 i 3. z roztargnienia mogly jakies wiorki sie dostac do wezy i po zamontowaniu sie zapchaly - bo wyczytalem ze ponoc strasznie szybko sie zapychaja. i teraz pytanie... jak sie czysci magic jety??

lub jakies inne sugestie co sie moglo stac.choc mysle ze jest malo opcji

#100 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2010 - 18:18

jak wylacze 1 i 3 wtryskiwacz w programie, to jest ok.
kolejnosc wtyczek poprawna,cala reszta rowniez. zaden blad w programie nie wyskakuje. skalibrowac tego nie idzie.

zobacz, czy się wężyki nie załamały. Stroną z dyszą razczej się wtryski nie zapchały, szybciej od strony wlotu gazu do listwy.