Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG Stag 200


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 styczeń 2010 - 23:01

Lendio, na jakich wtryskach wyszedł taki mnożnik ? Na Magikach ?

#42 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 styczeń 2010 - 23:03

O, u lendio bardzo ładnie to wszystko ogarnięte na screnie :). Przyczepiłbym się z natury ;) tylko do temperatury reduktora-ciężko osiągnąć taką samą temperaturę silnika i reduktora oraz spróbowałbym dać np2% korektę dla wtryskiwaczy 1-3 o ile zawsze występuje taka rozbierzność a wężyki równe i listwy połączone z tyłu.

pagaj, taka oczywista oczywistość, gdybyś zdecydował się na nowe wtryskiwacze to pamietaj, że dysze przed rozwierceniem należy wykręcić z wtryskiwaczy ;).

#43 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 styczeń 2010 - 23:05

Czy czas wtrysków benzyny w tym silniku powinien być 2,7 ms ?

#44 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 styczeń 2010 - 23:08

Czy czas wtrysków benzyny w tym silniku powinien być 2,7 ms ?


Autodata podaje że czasy wtrysku benzyny zaczynają się już od 2,3ms.

#45 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 styczeń 2010 - 23:09

Lendio, na jakich wtryskach wyszedł taki mnożnik ? Na Magikach ?

Tak (opcje typ wtyskiwacza > valtec 2ohm > moze byc w tej opcji lub w jako matrix)

O, u lendio bardzo ładnie to wszystko ogarnięte na screnie . Przyczepiłbym się z natury tylko do temperatury reduktora-ciężko osiągnąć taką samą temperaturę silnika i reduktora oraz spróbowałbym dać np2% korektę dla wtryskiwaczy 1-3 o ile zawsze występuje taka rozbierzność a wężyki równe i listwy połączone z tyłu.

MAm 2 redkuktoiry zavoli N. Screen robiony na trasie, wiec auto dobrze zagrzane a V-alka sie dobrze grzeje.

Co do rozjadow miedzy stronami to na tym screenie jest nienajgorzej, bo zdarzaja sie tez wieksze rozjazdy, ale niechce tych korekt programem ustawiac.


OK wracajmy do staga200 i problemu autora tematu bo troche oftop zrobilem.

#46 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 styczeń 2010 - 23:11

MAm 2 redkuktoiry zavoli N. Screen robiony na trasie, wiec auto dobrze zagrzane a V-alka sie dobrze grzeje.

O ja to wiem ;) A jaki typ czujnika temperatury masz wybrany?

#47 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 styczeń 2010 - 23:15

O ja to wiem A jaki typ czujnika temperatury masz wybrany?

Szczerze to niepamietam, ale jak rano sprawdzalem na zimnym to temp red i gazu byly zblizone do temp otoczenia.

#48 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 styczeń 2010 - 11:19

..Czy do STAG 200 mozna uzywać ACGasSynchro 5.4.0.8 ?
Czy tylko AcGasSynchro 1.14.1.0 ?
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#49 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 styczeń 2010 - 11:20

Jeżeli użyjesz zbyt nowego oprogramowania, komputer powie, że trzeba użyć starszego.

#50 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 styczeń 2010 - 11:28

..Z jakiej strony mozna sciagnać aktualizacje dla STAG 200?
Bo zeby sie podpiac pod net musze odpiac komp od sterownika..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#51 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 styczeń 2010 - 11:57

Do starego Staga200 i Staga300 używamy AcGasSynchro 1.14.1.0. Do nowego Staga200, Staga300plus, Staga4 i Staga300premium używamy ACGasSynchro 5.4.0.8 i nowszych. Aktualizacje oprogramowania wewnętrznego sterownika/firmware znajdują się w zainstalowanym programie. Aby zaktualizować sterownik należy użyć najnowszej wersji programu i tam poszukać zakładki "Aktualizacja sterownika".

Przy starszych wersjach sterownika podczas aktualizacji należy zwrócić uwagę na numer PCB. Nowsze oprogramowanie podczas połączenia samo zaproponuje aktualizację firmware.

Program konfiguracyjny SetupAcGasSynchro-5.4.0.8 oraz Program konfiguracyjny AcGasSynchro v1.14.1.0 do STAG-200, STAG-300

#52 OFFLINE   rafalekjan

rafalekjan
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 12 styczeń 2010 - 12:36

Siema. Potrzebuję kabla z komputera do złącza diagnostycznego, najlepiej na USB.
Ma ktoś na sprzedaż?:>

#53 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 styczeń 2010 - 12:57

Na Alledrogo.pl jest tego pełno, takie firmy jak Viaken, oryginalne AC mają wzięcie i są w zasięgu zaskórniaków portfela. Wpisz w wyszukiwarkę aukcyjną LPG-USB, jest w czym wybierać.

#54 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 12 styczeń 2010 - 20:34

Marcin, pisałem do ciebie na priv
Możemy się spotkać,rzucisz okiem na ten mój wynalazek lpg??
:(

Jeżeli użyjesz zbyt nowego oprogramowania, komputer powie, że trzeba użyć starszego.


Florek, przesłałem ci film na priv jak pracuje silnik na gazie po wymianie reduktora, mam nadzieje, że ci skrzynki nie zablokowałem....:)...........

Na Alledrogo.pl jest tego pełno, takie firmy jak Viaken, oryginalne AC mają wzięcie i są w zasięgu zaskórniaków portfela. Wpisz w wyszukiwarkę aukcyjną LPG-USB, jest w czym wybierać.



#55 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 styczeń 2010 - 21:21

:mur:Daj zapis os-cy-lo-sko-pu, bo na filmie widzę tylko, że wskazówka obrotomierza faluje, zwiększając swoją amplitudę do czasu, aż ECU benzyny próbuje korygować, zapewne silniczkiem krokowym biegu jałowego lub/i czasem wtrysku. Widzę objaw, a chętnie obejrzałbym przyczynę :). Teraz widzę, że mogą być nierówno dawkujące wtryskiwacze, ale jak zobaczę oscyloskop to się wypowiem. Zapodaj pliki oscyloskopu oraz zrzuty zakładek "Parametry" i "Mapa" na forum. :)

#56 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 01 luty 2010 - 22:49

:mur:Daj zapis os-cy-lo-sko-pu, bo na filmie widzę tylko, że wskazówka obrotomierza faluje, zwiększając swoją amplitudę do czasu, aż ECU benzyny próbuje korygować, zapewne silniczkiem krokowym biegu jałowego lub/i czasem wtrysku. Widzę objaw, a chętnie obejrzałbym przyczynę :). Teraz widzę, że mogą być nierówno dawkujące wtryskiwacze, ale jak zobaczę oscyloskop to się wypowiem. Zapodaj pliki oscyloskopu oraz zrzuty zakładek "Parametry" i "Mapa" na forum. :)


Sorrki, miałem pracowitą końcówkę miesiąca. W między czasie wymieniłem ten parownik na zavolaka zeta s przepiąłem ciśnieniówki i teraz ma 1.30 bara, więc teoria się pokrywa.
W praktyce gorzej, spalanie spadło do jakichś 21L lpg, na wolnych obrotach nie faluje ale jak sie z beny na lpg przełączy do telepie omą jak by po tzw "kocich łbach jechał"mimo tego że stoi. próbowałem ustawić mapę i tutaj też teoria poległa ponieważ, żeby jeździć i w miarę przyśpieszać to musiałem z mapą zjechać na mnożniku poniżej 1.00 jakieś 0.9 jak ustawiłem mnożnik na 1.3 to ani wolnych obrotów ani jazdy "wigry 3" by mie objechało.
Nie można ustawić autokalibracji bo albo rpm za niskie albo za niskie ciśnienie kolektora.
Dziś trochę pojeździłem ale nic nie wykombinowałem niestety film który nagrałem do niczego się nie nadaje. Jutro spróbuję porobić parę zrzutów i może nagram coś żeby pokazać
:)

#57 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 luty 2010 - 00:00

Pagaj, nie wiem czy dotarł do Ciebie mój mail - moja propozycja spojrzenia w ustawienia i ewentualnej pomocy jest wciąż aktualna. Najlepiej napisz na maila alligator(at)o2.pl, bo może PW nie dochodzi...

Jeżeli jest telepanie po przełączeniu, to prawdopodobnie trzeba dopieścić mnożnik początkowy pod względem czasów wtrysku benzyny na benzynie i gazie.

Autokalibrację można sobie darować bo przy ciśnieniu 1,3 raczej nie przejdzie - trzeba zrobić ustawienie ręczne biegu jałowego wg czasów wtrysku a potam mapę z korekcją mnożnika w więszych czasach.

#58 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 luty 2010 - 00:14

musiałem z mapą zjechać na mnożniku poniżej 1.00 jakieś 0.9 jak

bo dostaje za dużo gazu. Imbusik w dłoń i na środku parownika jest śruba ustalająca ciśnienie zaznaczona na czerwono. Wykręcasz ją podczas pracy silnika i obserwujesz AcGazSynchro. Zjedź na 1,1 bara i już to ciśnienie zostaw w spokoju. Autokalibracja. Jeżeli nadal za dużo to oznacza zbyt duże dysze lub niepoprawną próbę regeneracji wtryskiwaczy-zbyt duży skok tłoczka-o której to pisałeś na początku tematu.

Skorzystaj z pomocy kolegi Marcin L. I daj pliki oscyloskopu, video nic mi nie mówi.

#59 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 luty 2010 - 09:34

Ja bym zostawił ciśnienie i dopracował dysze oraz mnożnik, bo Zavolak na 1,3 bar przy 3 litrowym motorze to i tak za mało...

Ma niskich obrotach być może będzie na granicy zalewania, ale na wysokich już moze dostawac za mało paliwa glatego w miarę możliwosci trzeba to skorrygować regulacją.

Optymalnym rozwiazaniem byłyby dwa reduktory lub jeden naprawdę mocny np Scoorpion GT.

#60 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 luty 2010 - 10:22

dopracował dysze oraz mnożnik

tak, ale na nowych wtryskiwaczach. Kolega pagaj na początku tematu napisał, że regenerował Valteki. Przy, zakładam, że dość znacznym przebiegu z racji użytego wcześniej reduktora, sterownika i wtryskiwaczy taka operacja to leczenie syfa pudrem.

Ma niskich obrotach być może będzie na granicy zalewania, ale na wysokich już moze dostawac za mało paliwa glatego w miarę możliwosci trzeba to skorrygować regulacją.

święta prawda.

Optymalnym rozwiazaniem byłyby dwa reduktory lub jeden naprawdę mocny np Scoorpion GT.

reduktor dopiero co kupiony, jeden narazie wystarczy, teraz czas na wtryskiwacze. Gdy uda się rozwiązać większe bolączki może nadejść czas na ewentualnie drugi reduktor, to zobaczy sam zadowolony właściciel.