


LPG Stag 200
#21
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 20:42

#22
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 20:42
Jeśli Tomasetto to na 99,9% masz montażowy Cz. temp. reduktora CT-04-2K, Trójnik zapewne oryginalny CT-02-2K i 2 razy AC PS-01 jako czujniki ciśnienia, ustawiasz rodzaje wtryskiwaczy, ciśnienie ustawione-lekko zmniejszone w Twoim przypadku i dopiero wtedy przeprowadzasz kalibrację. Zmieniając parametry ot tak po kalibracji sterownik dostaje głupoty m.in. od cz.temp. bo wprowadza korekty!
Jeżeli nie masz to ściągasz Najnowsze do Twojej wersji sterownika AcGasSynchro 1.14.1.0, uruchamiasz program, na górze "Aktualizacja sterownika", dalej ukazuje Ci się okienko a Ty patrzysz na dole programu na belce masz: X.(X)X.27 gdzie Xiksy to wersja PCB, a 27 to najnowsza wersja firmware, Ty masz zapewne niższą, klikasz "Wczytaj Aktualizacje" i przeszukujesz folder, w którym masz zainstalowany program AcGasSynchro najczęściej: C:\Program Files\AcGasSynchro\Firmware i szukasz tego folderu z nrPCB jaki masz, wybierasz najnowszą wersję 27 i potem "Aktualizuj". Nie pomyl wersji firmware od nie swojej wersji PCB! Poczytaj najpierw w opisie programu i plikach tekstowych o możliwych błędach aktualizacji i sposobach ich rozwiązywania!
Daj fotki tych wtryskiwaczy, obaczym co masz na pokładzie, pomożem wybrać dobre! Zaraz, zaraz, a jakie masz to Tomasetto? Model dokładnie prosim albo też fotki!
Generalnie:
0-(Bo zaczynamy od zera)Czytamy sumiennie i uważnie Instrukcję w .pdf'ie dołączoną do programu
1-Ustawiamy czujniki, parametry, ciśnienie robocze ew średnicę dysz wtryskiwaczy oraz zmiany w firmware
2-Przeprowadzamy Autokalibrację
3- Jeśli mnożnik poczatkowy ustawi się nie wyżej niż 1,2 lub w okolicach na lewej stronie wykresu a dalej opada dążąc ku 1 to:
4-Przeprowadzamy dopieszczania na drodze, czyli zbieranie wykresu na benzynie oraz w takich samych warunkach na gazie. Dopuszczlna odchyłka 10% wg. producenta ale zazwyczj udaje się zrobić mniejszą.
Po zmianie ciśnienia roboczego, dysz i innych kluczowych parametrów zawsze należy przeprowadzić autokalibrację sterownika!
Jeśli nadal będą występowac problemy, to świadczy to o usterce mechanicznej jakiegoś podzespołu. Coś mi się widzi, a czytałem, że chodzi jakby na 4 garnkach to trąci niesprawnymi wtryskiwaczami lub zamienionymi kabelkami. Że o bliskości wwiertek w stosunku do wtryskiwaczy benzynowych i równej długości wężykach nie wspomnę.
Zrobiłem tak jak napisałeś, z aktualizowałem program według twojej instrukcji wszystko poszło oki
Zrobiłem tak jak napisałeś ustawiłem parametry i zrobiłem kalibrację oczywiście jak zwykle napisał że obroty są za niskie i czy chce kontynuować, oczywiście wcisnąłem tak i poszło dalej.
Wysyłał ci zdjęcia mapy i ustawień później wyślę ci film który nagrałem po kalibracji zobaczysz co się dzieje z obrotami.
Szczerze mówiąc jest to samo obroty falują aż do granicy gdzie wraca na bp.
Gaśnie tak jak gasł czyli różnie bez żadnego schematu.
Jak przyśpieszam to czasami mam wrażenie jak by się dusił, zalewał chodził jak na 4 cylindrach a czasami jest tak, że ciągnie od najniższych obrotów bez zająknięcia.
W dalszym ciągu wali gazem, choć jest tego smrodu mniej.
[ATTACH]4377[/ATTACH]
[ATTACH]4378[/ATTACH]
[ATTACH]4379[/ATTACH]
[ATTACH]4380[/ATTACH]
[ATTACH]4381[/ATTACH]
#23
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 20:52
#24
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 20:56
Czy do parownika leci wężyk z podciśnieniem? Widzę, że podczas kalibracji ciśnienie wynosiło 1,48bara i dlatego mnożnik wyszedł tak nisko, za nisko! Przy początkowym 1 faktycznie Valteki na wolnych obrotach mogą nie wyrabiać. A czemu pytam o ten malutki wężyk? Bo masz za duże ciśnienie gazu a na zdjęciach ta miedziany króciec był niepodłączony - brak kompensacji.
Jak robiłem zdjęcia to zauważyłem ten króciec co wychodzi z parownika ale nie widziałem tam żadnego wężyka luzem który by można było nałożyć na ten króciec.
Do czego dalej powinno to być podłączone??
#25
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 21:01
#26
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 21:07
na benzynie wychodzi mi około 13.5 na Auchanie benzyna jest po 4pln więc razem daje to - 54pln
Chyba wymontuje te dziadostwo bo mnie to drożej kosztuje niż to warto.
Sprzedam na allegro to odzyskam parę pln he..he..he

C:\Program Files\AcGasSynchro\Docs czyli folder z programem AC a dalej masz dokument "Instalacja STAG-200" Tam jest fajnie to rozrysowane. To ten wężyk, na którym jest trójnik z opisem "do kolektora ssącego"
Dziś już ciemno ale jutro pogrzebię i zobaczę gdzie idą te przewodziki od PS 01.

Myślisz, że to tego przyczyna??
#27
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 21:17
Potrafisz pocieszyć.Chyba wymontuje te dziadostwo bo mnie to drożej kosztuje niż to warto.
Sprzedam na allegro to odzyskam parę pln he..he..he
Jeśli nie możesz znależć wężyka to sprawdź, bo być może monter podłączył podciśnienie tylko od czujnika PS-01 dokładnie do wejścia MAP. Jeśli zrobił tak, to wystarczy wstawić trójnik w ten wężyk i podłączyć reduktor. Podejrzewam jednak, że ten wężyk gdzieś jest albo urwał się przy trójniku/został zdemontowany podczas jakieś naprawy i nie założony z powrotem-dodatkowo możliwość "lewego" powietrza, choć ze screnów wydaje się, że podciśnienie w porządku.
Mała poprawka, aby czerwony Valtek 3 Ohm prawidłowo "obrobił" wolne obroty mnożnik musi zaczynać się od 1.3 - ale tylko wtedy, jak kompensacja będzie podłączona.
Małymi kroczkami dojdziemy do ładu.
Po wyeliminowaniu błędnych ustawień, wyregulowaniu ciśnienia, podłączeniu kompensacji, ustawieniu mnożnika zostałaby się możliwość rozkalibrowanych wtryskiwaczy i błędniego podłączenia wtryskiwaczy-kolejność. Na razie walczymy.
#28
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 21:23
Napisałem do ciebie na priv jak prześlesz do siebie meila to ci podeślę filmy które dziś nagrałem

Potrafisz pocieszyć.
Jeśli nie możesz znależć wężyka to sprawdź, bo być może monter podłączył podciśnienie tylko od czujnika PS-01 dokładnie do wejścia MAP. Jeśli zrobił tak, to wystarczy wstawić trójnik w ten wężyk i podłączyć reduktor. Podejrzewam jednak, że ten wężyk gdzieś jest albo urwał się przy trójniku/został zdemontowany podczas jakieś naprawy i nie założony z powrotem-możliwość "lewego" powietrza
Mała poprawka, aby czerwony Valtek 3 Ohm prawidłowo "obrobił" wolne obroty mnożnik musi zaczynać się od 1.3 - ale tylko wtedy, jak kompensacja będzie podłączona.
Małymi kroczkami dojdziemy do ładu.
Jak już się z tym uporam to obiecuję wielką flachę


#29
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 21:38
Zdjęcie 1, na laptopie godzina 15:18 silnik pracuje, ciśnienie gazu=1,41bara
Zdjęcie 2, na laptopie 15:19, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu=0,58bara
Zdjęcie 3, na laptopie 15:20, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu 0,49bara.
Wniosek: Twoje wtryskiwacze są nieszczelne lub gdzieś jest przeciek odparowanego gazu!
U mnie ponad dwie godziny z początkowego 1,2bara trzyma 1 bar.
Po obejrzeniu Video z PW stwierdzam, że na bank coś jest nie tak z podciśnieniem! Podciśnienie w kolektorze ssącym to prawa strona wykresu, funkcja na osi pionowej, podciśnienie skacze a to są korekty od obciążenia którego de facto nie ma na biegu jałowym!
#30
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 22:05
Dodatkowo, co można wyczytać ze zdjęć, aż się zdziwisz:
Zdjęcie 1, na laptopie godzina 15:18 silnik pracuje, ciśnienie gazu=1,41bara
Zdjęcie 2, na laptopie 15:19, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu=0,58bara
Zdjęcie 3, na laptopie 15:20, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu 0,49bara.
Wniosek: Twoje wtryskiwacze są nieszczelne lub gdzieś jest przeciek odparowanego gazu!
U mnie ponad dwie godziny z początkowego 1,2bara trzyma 1 bar.
Po obejrzeniu Video z PW stwierdzam, że na bank coś jest nie tak z podciśnieniem! Podciśnienie w kolektorze ssącym to prawa strona wykresu, funkcja na osi pionowej, podciśnienie skacze a to są korekty od obciążenia którego de facto nie ma na biegu jałowym!
To co robić??????

Chyba za wcześnie chciałem wiwatować?????

#31
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 22:27
Po samym podłączeniu podciśnienia do króćca reduktora ciśnienie gazu może opaść.
Już po tym zabiegu przeprowadzisz kalibrację dobierając tak ciśnienie gazu, aby dla czasu wtrysku 2,3-2,5ms mnożnik wynosił 1,35 (np2,3msX1,3=2,99ms a taki krótki wtrysk Valtek powinien "obrobić").
Pierwsze, co zrobić, aby zlikwidować nieszczelności to dokręcić opaski na wężach gazu i na wężykach do czujnika ciśnienia. Dalej należy zaopatrzyć się w spray do wykrywania nieszczelności. Jeżeli nieszczelności zostaną usunięte, to jedynym racjonalnym wytłumaczeniem spadku ciśnienia będą nieszczelne wtryskiwacze.
Na zdjęciu 1 różne czasy wtrysków, czy listwy są połączone wężykiem? Do sprawdzenia długości wężyków, od wtryskiwaczy do wkrętek w ostateczności należy sprawdzić komputerowo, czy to nie przypadkiem początek końca jednej z sond lambda - nie straszę, to jedna z wielu mozliwych przyczyn (wrażenia na gorąco, tydzień temu tak miałem, że sonda padała i były różne czasy wtrysków).
Małe oświecenie: reduktor w Twoim aucie to (HL Propan/Lovtec) Magic1 w wersji Super czyli teoretycznie do 150kW(204KM), podciśnienie-kompensacja jest od strony uchwytu, z tyłu, ten mosiężny króciec to jednak zawór nadmiarowy, może byc połączony z podciśnieniem, nie musi. Ma zabudowany czujnik temperatury-głowy nie daję- CT-LE-4K7
Będzie czas i na wiwaty

#32
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 15:46
Co do regulacji - ja radzę sobie bez autokalibracji. Jak to robię - po odpaleniu i przełączeniu na gaz, ustawiam ręcznie mnożnik na biegu jałowym tak, aby czasy otwarcia wtrysków banzynowych były takie same na benzynie i gazie, a potem ruszam na zbieranie map, korygując je na bieżąco.
@pagaj - jeżeli bywasz w Warszawie - chętnie rzucę okiem na Twoją instalację.
#33
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 17:03

Zbieranie map ręcznie, na żywca ma tę niedogodność, że potrzeba drugiej osoby. Dobrze jest robić to na czasy wtrysku, jeszcze lepiej patrząc na O2 Integratory.
Pomoc żywego człowieka to faktycznie bardzo dużo, dobrze, że kolega się oferuje

#34
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 13:17
Spostrzeżenia są takie, że auto płynnie przyśpiesza w wyższych partiach obrotów nie szarpie i się nie dusi, po przełączeniu po pierwszym ranny odpaleniu silnik zachowuje się normalnie nie rzuca i pracuje równo.
Niestety trwa to jakieś parędziesiąt minut do momentu rozgrzania się silnika (ciężko określić temperaturę ale jakoś po 50stopniach gdy skazówka drgnie do góry) wtedy zaczyna się falowanie obrotów w zakresie od 200/300 do 800/1200 obrotów. Oczywiście gaśnie gdy schodzi w tak niskie obroty.
Zauważyłem też, że podczas równej jazdy (wciśnięty pedał gazu w jednej pozycji)silnik pracuje nie równo po prostu pod szarpuje.
#35
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 18:39
Nie lubię naciągać kogoś, ale na usta ciśnie mi się: kup wtryskiwacze MagicJet w listwach albo pojedyńcze-wymagane rozdzielacze ale krótsze wężyki do wkrętek da się zrobić, w starym AcGazSynchro ustawia się jako typ wtryskiwacza: Matrix; dysze rozwiercić na około 2,5-2,6mm + solidny filtr fazy lotnej (FL-02 lub Matrix), zamontuj wtryski dbając by pracowały pionowo i ciesz się jazdą.
Jak zwykle prosimy o screny i pliki oscyloskopu.

#36
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 22:14
Natomiast nie we wszystkich przypadkach pojedyńcze się sprawdzą - szczególnie gdy ich montaż jest utrudniony lepiej pozostać przy listwie.
Dysze obstawiałbym na 2,6-2,7 - u mnie jest podobna moc z cylindra i 2,5 mm trzeba trochę nadrabiać mnożnikiem. Dysza nieco większa byłaby więc optymalna.
#37
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 22:44
#38
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 22:48
NIekoniecznie. Mam dysze 2,4 >> cisnienie na reduktorach ok 1,10-1,15 i jest ok.Dysze obstawiałbym na 2,6-2,7 -
Sondy tez pracuja ok na gazie i moc jest.
#39
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 22:51
1) mnożnika
2) rozniaru dyszy
3) ciśnienia gazu
Czyli jeżeli mamy małe ciśnienie, możemy zwiekszać dawkę poprzez mnożnik lub dyszę, jeżeli duże ciśnienie - niski mnożnik i mniejsza dysza, jeżeli mała dysza - zwiększamy mnożnik lub ciśnienie itp itd.
Oczywiście wszystko w granicach rozsadku czyli nie powinno być ciśnienia 2 bar i małych dysz lub ciśnienia 0,6 i dysz dużych, bo to nie będzie działać poprawnie w każdym zakresie pracy.
#40
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 22:54
No ja dobrze o tym wiemUściślając - to ile silnik dostaje gazu - zależy od 3 parametrów
1) mnożnika
2) rozniaru dyszy
3) ciśnienia gazu
Czyli jeżeli mamy małe ciśnienie, możemy zwiekszać dawkę poprzez mnożnik lub dyszę, jeżeli duże ciśnienie - niski mnożnik i mniejsza dysza, jeżeli mała dysza - zwiększamy mnożnik lub ciśnienie itp itd.
