Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG Stag 200


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 20:42

Kolego pagaj, pierwszy raz w życiu widzę taki reduktor, tu przydałoby sie oko kogoś innego, :o nie znam jego wydajności, cokolwiek to jest ma naklejkę "Super" co świadczyć ma zapewne, że jest przystosowany do większych obciążeń, zawsze można jednak sprawdzić to empirycznie, laptop na kolana i podglądamy spadki ciśnienia i wykres sond podczas jazdy. Nie widzę na zdjęciach cz.temp. Widzę natomiast, że podciśnienie nie jest podłączone (albo jest to zawór nadmiarowy co wg. jednej ze szkół też mógłby być trójnikiem podłączony do podciśnienia-celem wyłapywania obłoczków gazu po Cut-Offie). Czy do reduktora dochodzi jakiś mały wężyk z podciśnieniem a nie widać go na fotkach? Cały czas prosim o te fotki wtryskiwaczy.

#22 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 29 grudnia 2009 - 20:42

Jeśli Tomasetto to na 99,9% masz montażowy Cz. temp. reduktora CT-04-2K, Trójnik zapewne oryginalny CT-02-2K i 2 razy AC PS-01 jako czujniki ciśnienia, ustawiasz rodzaje wtryskiwaczy, ciśnienie ustawione-lekko zmniejszone w Twoim przypadku i dopiero wtedy przeprowadzasz kalibrację. Zmieniając parametry ot tak po kalibracji sterownik dostaje głupoty m.in. od cz.temp. bo wprowadza korekty!

Jeżeli nie masz to ściągasz Najnowsze do Twojej wersji sterownika AcGasSynchro 1.14.1.0, uruchamiasz program, na górze "Aktualizacja sterownika", dalej ukazuje Ci się okienko a Ty patrzysz na dole programu na belce masz: X.(X)X.27 gdzie Xiksy to wersja PCB, a 27 to najnowsza wersja firmware, Ty masz zapewne niższą, klikasz "Wczytaj Aktualizacje" i przeszukujesz folder, w którym masz zainstalowany program AcGasSynchro najczęściej: C:\Program Files\AcGasSynchro\Firmware i szukasz tego folderu z nrPCB jaki masz, wybierasz najnowszą wersję 27 i potem "Aktualizuj". Nie pomyl wersji firmware od nie swojej wersji PCB! Poczytaj najpierw w opisie programu i plikach tekstowych o możliwych błędach aktualizacji i sposobach ich rozwiązywania!

Daj fotki tych wtryskiwaczy, obaczym co masz na pokładzie, pomożem wybrać dobre! Zaraz, zaraz, a jakie masz to Tomasetto? Model dokładnie prosim albo też fotki!

Generalnie:
0-(Bo zaczynamy od zera ;) )Czytamy sumiennie i uważnie Instrukcję w .pdf'ie dołączoną do programu
1-Ustawiamy czujniki, parametry, ciśnienie robocze ew średnicę dysz wtryskiwaczy oraz zmiany w firmware
2-Przeprowadzamy Autokalibrację
3- Jeśli mnożnik poczatkowy ustawi się nie wyżej niż 1,2 lub w okolicach na lewej stronie wykresu a dalej opada dążąc ku 1 to:
4-Przeprowadzamy dopieszczania na drodze, czyli zbieranie wykresu na benzynie oraz w takich samych warunkach na gazie. Dopuszczlna odchyłka 10% wg. producenta ale zazwyczj udaje się zrobić mniejszą.
Po zmianie ciśnienia roboczego, dysz i innych kluczowych parametrów zawsze należy przeprowadzić autokalibrację sterownika!

Jeśli nadal będą występowac problemy, to świadczy to o usterce mechanicznej jakiegoś podzespołu. Coś mi się widzi, a czytałem, że chodzi jakby na 4 garnkach to trąci niesprawnymi wtryskiwaczami lub zamienionymi kabelkami. Że o bliskości wwiertek w stosunku do wtryskiwaczy benzynowych i równej długości wężykach nie wspomnę. ;)



Zrobiłem tak jak napisałeś, z aktualizowałem program według twojej instrukcji wszystko poszło oki
Zrobiłem tak jak napisałeś ustawiłem parametry i zrobiłem kalibrację oczywiście jak zwykle napisał że obroty są za niskie i czy chce kontynuować, oczywiście wcisnąłem tak i poszło dalej.

Wysyłał ci zdjęcia mapy i ustawień później wyślę ci film który nagrałem po kalibracji zobaczysz co się dzieje z obrotami.
Szczerze mówiąc jest to samo obroty falują aż do granicy gdzie wraca na bp.
Gaśnie tak jak gasł czyli różnie bez żadnego schematu.
Jak przyśpieszam to czasami mam wrażenie jak by się dusił, zalewał chodził jak na 4 cylindrach a czasami jest tak, że ciągnie od najniższych obrotów bez zająknięcia.
W dalszym ciągu wali gazem, choć jest tego smrodu mniej.


[ATTACH]4377[/ATTACH]

[ATTACH]4378[/ATTACH]

[ATTACH]4379[/ATTACH]

[ATTACH]4380[/ATTACH]

[ATTACH]4381[/ATTACH]

#23 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 20:52

Czy do parownika leci wężyk z podciśnieniem? Widzę, że podczas kalibracji ciśnienie wynosiło 1,48bara i dlatego mnożnik wyszedł tak nisko, za nisko! Przy początkowym 1 faktycznie Valteki na wolnych obrotach mogą nie wyrabiać. A czemu pytam o ten malutki wężyk? Bo masz za duże ciśnienie gazu a na zdjęciach ten miedziany króciec był niepodłączony - brak kompensacji. Minimalna tempertura gazu ustaw sobie 0.

#24 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 29 grudnia 2009 - 20:56

Czy do parownika leci wężyk z podciśnieniem? Widzę, że podczas kalibracji ciśnienie wynosiło 1,48bara i dlatego mnożnik wyszedł tak nisko, za nisko! Przy początkowym 1 faktycznie Valteki na wolnych obrotach mogą nie wyrabiać. A czemu pytam o ten malutki wężyk? Bo masz za duże ciśnienie gazu a na zdjęciach ta miedziany króciec był niepodłączony - brak kompensacji.


Jak robiłem zdjęcia to zauważyłem ten króciec co wychodzi z parownika ale nie widziałem tam żadnego wężyka luzem który by można było nałożyć na ten króciec.
Do czego dalej powinno to być podłączone??

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:01

C:\Program Files\AcGasSynchro\Docs czyli folder z programem AC a dalej masz dokument "Instalacja STAG-200" Tam jest fajnie to rozrysowane. To ten wężyk, na którym jest trójnik z opisem "do kolektora ssącego"

#26 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:07

dziś zrobiłem kalkulację oma pali mi 28litrów gazu co przy 2pln za litr daje - 56pln
na benzynie wychodzi mi około 13.5 na Auchanie benzyna jest po 4pln więc razem daje to - 54pln

Chyba wymontuje te dziadostwo bo mnie to drożej kosztuje niż to warto.
Sprzedam na allegro to odzyskam parę pln he..he..he
:rolleyes:

C:\Program Files\AcGasSynchro\Docs czyli folder z programem AC a dalej masz dokument "Instalacja STAG-200" Tam jest fajnie to rozrysowane. To ten wężyk, na którym jest trójnik z opisem "do kolektora ssącego"


Dziś już ciemno ale jutro pogrzebię i zobaczę gdzie idą te przewodziki od PS 01.:D
Myślisz, że to tego przyczyna??

#27 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:17

Chyba wymontuje te dziadostwo bo mnie to drożej kosztuje niż to warto.
Sprzedam na allegro to odzyskam parę pln he..he..he

Potrafisz pocieszyć.

Jeśli nie możesz znależć wężyka to sprawdź, bo być może monter podłączył podciśnienie tylko od czujnika PS-01 dokładnie do wejścia MAP. Jeśli zrobił tak, to wystarczy wstawić trójnik w ten wężyk i podłączyć reduktor. Podejrzewam jednak, że ten wężyk gdzieś jest albo urwał się przy trójniku/został zdemontowany podczas jakieś naprawy i nie założony z powrotem-dodatkowo możliwość "lewego" powietrza, choć ze screnów wydaje się, że podciśnienie w porządku.

Mała poprawka, aby czerwony Valtek 3 Ohm prawidłowo "obrobił" wolne obroty mnożnik musi zaczynać się od 1.3 - ale tylko wtedy, jak kompensacja będzie podłączona.

Małymi kroczkami dojdziemy do ładu.
Po wyeliminowaniu błędnych ustawień, wyregulowaniu ciśnienia, podłączeniu kompensacji, ustawieniu mnożnika zostałaby się możliwość rozkalibrowanych wtryskiwaczy i błędniego podłączenia wtryskiwaczy-kolejność. Na razie walczymy.

#28 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:23

Florek
Napisałem do ciebie na priv jak prześlesz do siebie meila to ci podeślę filmy które dziś nagrałem
:)

Potrafisz pocieszyć.

Jeśli nie możesz znależć wężyka to sprawdź, bo być może monter podłączył podciśnienie tylko od czujnika PS-01 dokładnie do wejścia MAP. Jeśli zrobił tak, to wystarczy wstawić trójnik w ten wężyk i podłączyć reduktor. Podejrzewam jednak, że ten wężyk gdzieś jest albo urwał się przy trójniku/został zdemontowany podczas jakieś naprawy i nie założony z powrotem-możliwość "lewego" powietrza

Mała poprawka, aby czerwony Valtek 3 Ohm prawidłowo "obrobił" wolne obroty mnożnik musi zaczynać się od 1.3 - ale tylko wtedy, jak kompensacja będzie podłączona.

Małymi kroczkami dojdziemy do ładu.


Jak już się z tym uporam to obiecuję wielką flachę;););)

#29 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:38

Dodatkowo, co można wyczytać ze zdjęć, aż się zdziwisz:

Zdjęcie 1, na laptopie godzina 15:18 silnik pracuje, ciśnienie gazu=1,41bara
Zdjęcie 2, na laptopie 15:19, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu=0,58bara
Zdjęcie 3, na laptopie 15:20, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu 0,49bara.

Wniosek: Twoje wtryskiwacze są nieszczelne lub gdzieś jest przeciek odparowanego gazu!

U mnie ponad dwie godziny z początkowego 1,2bara trzyma 1 bar.

Po obejrzeniu Video z PW stwierdzam, że na bank coś jest nie tak z podciśnieniem! Podciśnienie w kolektorze ssącym to prawa strona wykresu, funkcja na osi pionowej, podciśnienie skacze a to są korekty od obciążenia którego de facto nie ma na biegu jałowym!

#30 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 29 grudnia 2009 - 22:05

Dodatkowo, co można wyczytać ze zdjęć, aż się zdziwisz:

Zdjęcie 1, na laptopie godzina 15:18 silnik pracuje, ciśnienie gazu=1,41bara
Zdjęcie 2, na laptopie 15:19, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu=0,58bara
Zdjęcie 3, na laptopie 15:20, silnik nie pracuje, ciśnienie gazu 0,49bara.

Wniosek: Twoje wtryskiwacze są nieszczelne lub gdzieś jest przeciek odparowanego gazu!

U mnie ponad dwie godziny z początkowego 1,2bara trzyma 1 bar.

Po obejrzeniu Video z PW stwierdzam, że na bank coś jest nie tak z podciśnieniem! Podciśnienie w kolektorze ssącym to prawa strona wykresu, funkcja na osi pionowej, podciśnienie skacze a to są korekty od obciążenia którego de facto nie ma na biegu jałowym!





To co robić??????:(
Chyba za wcześnie chciałem wiwatować?????:(

#31 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 22:27

Podłączyć zgodnie z instrukcją instalacji ciśnienie gazu z trójnika pomiarowego do króćca Pressure Ps-01 oraz podłączyć podciśnienie z wkrętki w kolektorze ssącym lub trójnika wstawionego do oryginalnych podciśnień do MAP PS-01 i do króćca kompensacji na reduktorze-potrzebny trójnik do nabycia u gaziarzy.
Po samym podłączeniu podciśnienia do króćca reduktora ciśnienie gazu może opaść.
Już po tym zabiegu przeprowadzisz kalibrację dobierając tak ciśnienie gazu, aby dla czasu wtrysku 2,3-2,5ms mnożnik wynosił 1,35 (np2,3msX1,3=2,99ms a taki krótki wtrysk Valtek powinien "obrobić").
Pierwsze, co zrobić, aby zlikwidować nieszczelności to dokręcić opaski na wężach gazu i na wężykach do czujnika ciśnienia. Dalej należy zaopatrzyć się w spray do wykrywania nieszczelności. Jeżeli nieszczelności zostaną usunięte, to jedynym racjonalnym wytłumaczeniem spadku ciśnienia będą nieszczelne wtryskiwacze.

Na zdjęciu 1 różne czasy wtrysków, czy listwy są połączone wężykiem? Do sprawdzenia długości wężyków, od wtryskiwaczy do wkrętek w ostateczności należy sprawdzić komputerowo, czy to nie przypadkiem początek końca jednej z sond lambda - nie straszę, to jedna z wielu mozliwych przyczyn (wrażenia na gorąco, tydzień temu tak miałem, że sonda padała i były różne czasy wtrysków).


Małe oświecenie: reduktor w Twoim aucie to (HL Propan/Lovtec) Magic1 w wersji Super czyli teoretycznie do 150kW(204KM), podciśnienie-kompensacja jest od strony uchwytu, z tyłu, ten mosiężny króciec to jednak zawór nadmiarowy, może byc połączony z podciśnieniem, nie musi. Ma zabudowany czujnik temperatury-głowy nie daję- CT-LE-4K7

Będzie czas i na wiwaty ;)

#32 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 stycznia 2010 - 15:46

Moja propozycja to wrzucenie fotek spod maski - wtrysków, reduktora, połączeń ciśnienia i podciśnienia, rozmieszczenia elementów - może są jakieś błędy montażowe, które sprawiają, że to wszyskto nie chce działać ?

Co do regulacji - ja radzę sobie bez autokalibracji. Jak to robię - po odpaleniu i przełączeniu na gaz, ustawiam ręcznie mnożnik na biegu jałowym tak, aby czasy otwarcia wtrysków banzynowych były takie same na benzynie i gazie, a potem ruszam na zbieranie map, korygując je na bieżąco.

@pagaj - jeżeli bywasz w Warszawie - chętnie rzucę okiem na Twoją instalację.

#33 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 17:03

Kolego Marcin L, kolega raczy przeczytać od początku, są zdjęcia ;) a problem pojawił się dość długo od założenia instalacji, zważywszy, że instalacja ma swój wiek - po zastosowanych elementach idzie się domyśleć kiedy była założona.

Zbieranie map ręcznie, na żywca ma tę niedogodność, że potrzeba drugiej osoby. Dobrze jest robić to na czasy wtrysku, jeszcze lepiej patrząc na O2 Integratory.

Pomoc żywego człowieka to faktycznie bardzo dużo, dobrze, że kolega się oferuje :brawo:

#34 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 10 stycznia 2010 - 13:17

Uszczelniłem przewody zakładając nowe cybanty na całości połączeń gazowych i ciśnieniowych. Wymieniłem reduktor na Zavolaka S.
Spostrzeżenia są takie, że auto płynnie przyśpiesza w wyższych partiach obrotów nie szarpie i się nie dusi, po przełączeniu po pierwszym ranny odpaleniu silnik zachowuje się normalnie nie rzuca i pracuje równo.
Niestety trwa to jakieś parędziesiąt minut do momentu rozgrzania się silnika (ciężko określić temperaturę ale jakoś po 50stopniach gdy skazówka drgnie do góry) wtedy zaczyna się falowanie obrotów w zakresie od 200/300 do 800/1200 obrotów. Oczywiście gaśnie gdy schodzi w tak niskie obroty.
Zauważyłem też, że podczas równej jazdy (wciśnięty pedał gazu w jednej pozycji)silnik pracuje nie równo po prostu pod szarpuje.

#35 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 18:39

Wtryskiwacze! W czasie rozgrzewania silnika oraz przy wyższych obciążeniach są dłużej otwarte. Wszelkie nierówności są nie do wykrycia. Natomiast, gdy rozgrzejesz silnik czasy wtrysku zmniejszają się, są na tyle małe, że jakakolwiek niesprawność zaburza sprawność układu, nawet wtedy, gdy jedziesz, po prostu po rozpędzeniu, przy równym obciążeniu czasy wtrysku też są małe. Reduktor Zavoli dał Ci lepszą wydajność od Magica2 i stąd poprawa na wysokich.

Nie lubię naciągać kogoś, ale na usta ciśnie mi się: kup wtryskiwacze MagicJet w listwach albo pojedyńcze-wymagane rozdzielacze ale krótsze wężyki do wkrętek da się zrobić, w starym AcGazSynchro ustawia się jako typ wtryskiwacza: Matrix; dysze rozwiercić na około 2,5-2,6mm + solidny filtr fazy lotnej (FL-02 lub Matrix), zamontuj wtryski dbając by pracowały pionowo i ciesz się jazdą.

Jak zwykle prosimy o screny i pliki oscyloskopu. ;)

#36 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:14

Potwierdzam, że Magic Jet do dobry wybór do tego auta i nie tylko do tego. Mają dużą szybkość precyzję i wydajność, o wiele lepszą niż popularne Valteki. Zresztą - mam je u siebie, pojedyńcze na 4,5-cm wężykach - 2 cm na wkrętce i 2 cm na dyszy, 0,5 cm luzu między wkrętką a dyszą.

Natomiast nie we wszystkich przypadkach pojedyńcze się sprawdzą - szczególnie gdy ich montaż jest utrudniony lepiej pozostać przy listwie.

Dysze obstawiałbym na 2,6-2,7 - u mnie jest podobna moc z cylindra i 2,5 mm trzeba trochę nadrabiać mnożnikiem. Dysza nieco większa byłaby więc optymalna.

#37 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:44

Faktycznie, nie doceniłem rozmiaru dysz. Tutaj dane odnośnie MagicJetów, z tego co tam podają to faktycznie większe, ale lepiej 2,6-2,7mm a potem ewentualnie rozwiercać. Tylko na rysunku technicznym dysza kalibracyjna jest na wlocie, a w rzeczywistości jest klasycznie, na wylocie z wtryskiwacza.

#38 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:48

Dysze obstawiałbym na 2,6-2,7 -

NIekoniecznie. Mam dysze 2,4 >> cisnienie na reduktorach ok 1,10-1,15 i jest ok.
Sondy tez pracuja ok na gazie i moc jest.

#39 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:51

Uściślając - to ile silnik dostaje gazu - zależy od 3 parametrów

1) mnożnika
2) rozniaru dyszy
3) ciśnienia gazu

Czyli jeżeli mamy małe ciśnienie, możemy zwiekszać dawkę poprzez mnożnik lub dyszę, jeżeli duże ciśnienie - niski mnożnik i mniejsza dysza, jeżeli mała dysza - zwiększamy mnożnik lub ciśnienie itp itd.

Oczywiście wszystko w granicach rozsadku czyli nie powinno być ciśnienia 2 bar i małych dysz lub ciśnienia 0,6 i dysz dużych, bo to nie będzie działać poprawnie w każdym zakresie pracy.

#40 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2010 - 22:54

Uściślając - to ile silnik dostaje gazu - zależy od 3 parametrów

1) mnożnika
2) rozniaru dyszy
3) ciśnienia gazu

Czyli jeżeli mamy małe ciśnienie, możemy zwiekszać dawkę poprzez mnożnik lub dyszę, jeżeli duże ciśnienie - niski mnożnik i mniejsza dysza, jeżeli mała dysza - zwiększamy mnożnik lub ciśnienie itp itd.

No ja dobrze o tym wiem :)