Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
154 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 października 2011 - 21:16

jak jest uszkodzony trojdrozny to memmbrana sie nie podnosi i nie odcina cieplego. tu stawiam na zle podlaczone przewody wodne. i podcisnienie powoduje podniesienie membrany i odciecie ogrzewania. w bfl podcisnienie w kabinie steruje tylko zaworem od obiegu wewnetrznego




 


#42 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2011 - 17:27

więc po co tak naprawdę te podciśnienie? Skoro bez niego wszystko chodzi dobrze jak trzeba

#43 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2011 - 18:35

daje to, że latem gdy jest gorąco nagrzewnica nie rozgrzewa dodatkowo powietrza.
W espero nie mam takiego zaworka, przez co nagrzewnica jest zawsze gorąca. Latem, zwłaszcza po krótkim postoju bebechy klimy tak się nagrzewają, że po uruchomieniu dmuchawy wali powietrzem o kilka stopni cieplejszym niż na zewnątrz. Masakra, dobrze że esperak ma klimę

#44 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2011 - 19:31

daje to, że latem gdy jest gorąco nagrzewnica nie rozgrzewa dodatkowo powietrza.
W espero nie mam takiego zaworka, przez co nagrzewnica jest zawsze gorąca. Latem, zwłaszcza po krótkim postoju bebechy klimy tak się nagrzewają, że po uruchomieniu dmuchawy wali powietrzem o kilka stopni cieplejszym niż na zewnątrz. Masakra, dobrze że esperak ma klimę


dzięki za info na lato podłączy się kabelek i klima będzie furgotała od samego początku aż miło ale na razie niech kabelek sobie odpocznie:D

#45 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 20:13

Który dokładnie odczepiłeś przewód, ten co idzie do zaworu trójdrożnego?

#46 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2011 - 20:18

Nie wiem który idzie. Jeden miał grubszą końcówkę i jest trochę bliżej wnętrza samochodu a drugu ze szczuplejszą końcówka i bliżej silnika właśnie odczepiłem

#47 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 17 października 2011 - 09:37

podepnę sie pod temat otóż temp. spada na dworze i przydałoby sie troszkę ogrzać w aucie a tu lipa jak włączę ogrzewanie na max. to leci takie letnie powietrze ale to tylko na 1 i2 biegu dmuchawy bo im wyższy tym zimniejsze. zauważyłem ze czasem jak auto jest rozgrzane czyli 90st. i zgaszę potem znów odpalę to leci dość cieplejsze powietrze. weze do nagrzewnicy są gorące tak samo jak i nagrzewnica jak ja totykam to jest gorąca. wiec co to może być?

#48 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2011 - 10:26

podepnę sie pod temat otóż temp. spada na dworze i przydałoby sie troszkę ogrzać w aucie a tu lipa jak włączę ogrzewanie na max. to leci takie letnie powietrze ale to tylko na 1 i2 biegu dmuchawy bo im wyższy tym zimniejsze. zauważyłem ze czasem jak auto jest rozgrzane czyli 90st. i zgaszę potem znów odpalę to leci dość cieplejsze powietrze. weze do nagrzewnicy są gorące tak samo jak i nagrzewnica jak ja totykam to jest gorąca. wiec co to może być?


Wiesz co jest najczęstszą przyczyną braku ogrzewania w samochodzie.....zimno:D A tak poważnie to dziwne skoro nagrzewnica oddaje ciepło bo jest gorąca to nie mam pojęcia

#49 OFFLINE   Spinacz156

Spinacz156
  • 35 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Grudziadz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 października 2011 - 22:31

witam
Mam dość dziwny problem ponieważ z nawiewów na desce leci zimne powietrze a z nawiewu na tylne siedzenia (pod podłokietnikiem) letnie gdzie mogę znaleźć przyczynę bo zima się zbliża
ogólnej historii ogrzewania samochód kupiony niedawno
pozdrawiam Darek

#50 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2011 - 16:36

zacznij od sprawdzenia czy podciśnienie ci nie robi bałaganu proste i tanie jak to nie to będziesz myślał dalej

#51 OFFLINE   seba1x

seba1x
  • 89 postów
  • Dołączył: 24-01-2011

Napisany 27 października 2011 - 18:56

ja u siebie rozwiązałem problem w końcu leci mi ciepło ale tylko z środkowej kratki chodzi o to ze jak mam ustawione nawiew na twarz to leci z wszystkich kratek i na nogi i szybę wszędzie dolne nawiewy zatkałem wiec już lepiej potem pozamykałem boczne no i jest ok z środkowego leci aż gorące powietrze...jak przełączę na szybe to słychać jak klapka opada i z powrotem tez wiec dziala tylko szyba i twarz.

#52 OFFLINE   truespinmice

truespinmice
  • 34 postów
  • Dołączył: 16-02-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 19 grudnia 2011 - 22:13

Podepnę się pod temat. Mam taki problem: w piątek wymieniałem płyn chłodzący i po wymianie nie mam ciepłego powietrza. Wymiana polegała na:
-odkręcenie korka spustowego w chłodnicy i spuszczenie starego płynu (zleciało ponad 5 litrów)
-zalanie układu na max nowym płynem (zalanie odbywało się poprzez zbiorniczek wyrównawczy)
-odpalenie auta, otworzył się duży obieg
-po zgaszeniu auta była kolejna dolewka płynu.
Ogólnie weszło ponad 5 litrów, czyli można powiedzieć, że to co spuściłem to uzupełniłem.

Próbowałem już różnych rzeczy: zostawiłem auto z pracującym silnikiem na długo, przejechałem 100km, dawałem w palnik.....i nic. Dalej leci zimne powietrze.
Odpowietrzałem sposobem Beasta: odkręciłem korek od zbiorniczka, dałem HI i MAX na klimatroniku, poczekałem aż wentylatory się włączą. Mniej więcej w tym samym czasie co wentylatory się włączają płyn zaczyna się gotować, więc zakręcam zbiorniczek.
Niestety nic to nie dało...

Generalnie wszystko wygląda OK w aucie. Gaz pracuje normalnie, parownik się nagrzewa, jak w klimatroniku zmieniam temperaturę to słyszę jak silniczki pracują, gruby wąż z góry jest gorący....nie mam już pomysłu :(

ps. zaworu trójdrożnego nie mam od dawna (mechanik wstawił zwykły trójnik). Ogrzewanie oczywiście było przed wymianą płynu.

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 grudnia 2011 - 22:19

przenioslem do wlasciwego dzialu. przeczytaj ten temat od poczatku. jesli zalewales na gorace glowice zimny plyn ....:oonie:




 


#54 OFFLINE   truespinmice

truespinmice
  • 34 postów
  • Dołączył: 16-02-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 20 grudnia 2011 - 11:30

nie, nie - pisałem ci, że płyn był w temp. pokojowej.

Ale moje męki się skończyły - odstawiłem auto do mechanika, który wymieniał płyn i ogrzewanie wróciło. Powiedział mi, że nie sprawna była "pompka od nagrzewnicy" i po prostu zbieg okoliczności, że padła podczas wymiany płynu. Wykręcił, rozebrał (wymienił szczotki), złożył i działa nawiew ciepły.
Wieczorem odbiorę auto to sprawdzę co i jak rzeczywiście było.

ps. Znalazłem w necie fotkę, więc pewnie to jest to:
Dodany obrazek

Czy ktoś mógłby mi pokazać gdzie to ustrojstwo siedzi pod maską?

ps2. dzieki Beast za pomoc przez PW.

#55 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2011 - 11:35

Czy ktoś mógłby mi pokazać gdzie to ustrojstwo siedzi pod maską?

pod zbiorniczkiem wyrównawczym

#56 OFFLINE   truespinmice

truespinmice
  • 34 postów
  • Dołączył: 16-02-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 20 grudnia 2011 - 11:40

no to wszystko jasne dlaczego go nie widziałem - dzięki :)

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 grudnia 2011 - 11:46

no to wszystko jasne dlaczego go nie widziałem - dzięki :)


pisalem ci ze uklad moze byc zapchany. w pompce szczotki nie padaja - syf z ukladu blokue wirnik ktory porusza sie na magnesie. wystarczy rozkrecic i wyczyscic




 


#58 OFFLINE   truespinmice

truespinmice
  • 34 postów
  • Dołączył: 16-02-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 20 grudnia 2011 - 11:52

pisalem ci ze uklad moze byc zapchany. w pompce szczotki nie padaja - syf z ukladu blokue wirnik ktory porusza sie na magnesie. wystarczy rozkrecic i wyczyscic

No tak - tylko "zapchany układ" to pojęcie baaaardzo szerokie :) i w moich warunkach ciężkie do ogarnięcia. Zresztą nie ja popsułem, więc nie ja powinienem naprawiać :p

#59 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 21 grudnia 2011 - 12:47

Pomocy!!!!!
Dziś wymieniłem nagrzewnicę, zrobiłem reset klimatronika, a ogrzewania jak nie ma tak nie ma, leci tylko letnie powietrze, zaczyna mi brakować pomysłów co jest winowajcą tego stanu rzeczy, po lekturze myślę że to pompka od nagrzewnicy, poprawcie mnie jeżeli się mylę, chyba że macie inne pomysły....:dziura:

PS. nagrzewnica ciepła jak cholera, rurek dotknąć się nie da!!

#60 OFFLINE   croton5

croton5
  • 41 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Gdansk

Napisany 21 grudnia 2011 - 13:36

koledzy ratujcie 3tyg temu wymienilem chlodnice i plyn odkrecilem korek i odpalilem auto celem odpowiedszenia ok.od tamtej pory samochud nagrzewa sie do 95 na postoju z nawiewu leci chlodne pow...kiedy rusze temp.. spada do 70 i z nawiewu leci cieple pomyslalem ze nagrzewnica zapchana albo zapowiet.... skrecilem grzanie na min wylaczylem nawiew i dalej to samo kiedy stoje tem 95 ruszam spada do 70 80 w trasie temp trzyma 90 i leci cieple wystarczy ze sie zatrzymam np swiatlach temp rosnie do 95 100 z nawiewu leci chlodne jak rusze 70 z naw.. cigorace po 3 kl 90i gor.. zmienilem termostat i nadal to samo pompa wodna ok cicha nic nie slychac zeby cos tam sie dzialo co moze byc przyczyna przed zmiana chlodnicy bylo ok ..POMOCY!!!!