Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zestaw naprawczy - nie odpala diesel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2009 - 18:25

witam serdecznie,mam problem z omka 2,5 td z 95 roku,na biegu jałowym,czy jest zimna,czy nagrzana autem szarpie od silnika a komputer pokazuje,ze auto spala w danym momencie zero litrow paliwa,czy to jest wina obrotow czy czegos innego?


zczytaj błędy, na biegu jałowym spalanie powinno byc 0,8-0,9

#42 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2009 - 19:24

witam serdecznie,mam problem z omka 2,5 td z 95 roku,na biegu jałowym,czy jest zimna,czy nagrzana autem szarpie od silnika a komputer pokazuje,ze auto spala w danym momencie zero litrow paliwa,czy to jest wina obrotow czy czegos innego?

Nastawnik pompy wtryskowej, albo się skończył, albo do ustawienia, stawiam na to pierwsze.

#43 OFFLINE   cody_12

cody_12
  • 18 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 19 lutego 2009 - 09:06

Myślę że też poduszki silnika - u mnie też komp pokazywał 0.0 a silnik z ramy nie wyskoczył co prawda obroty nie znacznie falowały ale silnikiem nie telepało.Masz takie wskazania od zawsze czy teraz tak nagle się pojawiło - im bliżej 0 ( zero ) tym większa dawka ropki i większy kop oraz większy wir w baku

#44 OFFLINE   harnas-71

harnas-71
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-02-2009

Napisany 19 lutego 2009 - 16:35

witam,porobilo sie tak ostatnio,silnik nie ma duzych obrotow,wrecz wydaje mi sie za male,niezbyt rowno klekocze,podlaczylem pod komp.ale spec powiedzial mi,ze nie ma zadnych bledow na silniku,a obroty w granicach 800/min-na luzie oczywiscie,ktos mi polecil specow od pomp bo tylko tak mozna podwyzszyc obroty,nie wiem czy to prawda,a ten nastawnik jest gdzies na zewnatrz by mozna go wyregulowac?

#45 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2009 - 18:16

witam,porobilo sie tak ostatnio,silnik nie ma duzych obrotow,wrecz wydaje mi sie za male,niezbyt rowno klekocze,podlaczylem pod komp.ale spec powiedzial mi,ze nie ma zadnych bledow na silniku,a obroty w granicach 800/min-na luzie oczywiscie,ktos mi polecil specow od pomp bo tylko tak mozna podwyzszyc obroty,nie wiem czy to prawda,a ten nastawnik jest gdzies na zewnatrz by mozna go wyregulowac?

Na luzie powinny być na poziomie 600-630 obr/min, więc obniżyć jak już.

#46 OFFLINE   cody_12

cody_12
  • 18 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 19 lutego 2009 - 21:20

nastawnik jest na pompie - to jakby dekiel pompy - uzyj wyszukiwarki - ja to już tu widziałem i sam nie długo też się tym osobiście zajmę

#47 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 03 lutego 2010 - 11:45

Witam,

Jestem nowy na forum, widzę, że temat dość stary, ale mam podobny problem i może mi ktoś coś podpowie... Mianowicie mam problem z odpalaniem, maską w dół odpali, w góre nie... wymienione wężyki przelewowe... ale nie wiem, czy dobrze odpowietrzyłem... odkręciłem przewody paliwowe przy wtryskach i kręciłem a znajomy zakręcał przewód jeśli zaczynało iść paliwo. W każdym razie nic to nie dało, bo nadal przy postoju maską w górę nie odpala. Jest jeszcze inny problem, mianowicie, jeśli już odpali to nie pójdzie więcej niż 1700 obrotów... czy to może być wina zapowietrzenia układu? czy to już jakiś inny problem?

Mój samochód to Astra G 2.0 DTI 101KM

a i jeszcze jedno, wydaje mi się, że spala dużo więcej paliwa i strasznie śmierdzi ropą (taką jakby niedopaloną)... na komputerze 0 błędów, a i pompa ciągnie z bańki ropę jak smok, szybko tak, że masakra

#48 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2010 - 16:24

http://forum.vectrak.../76-vb-diesel/?

#49 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 03 lutego 2010 - 16:59

ArturL, dzięki za link, ale maglowałem już prawie każdy z tych tematów :( nie tylko na jednym forum ale i na wszystkich prawie... dziś wymontowałem zawór zwrotny, jak w niego dmucham słysze syk, tylko, że to przez tą 3-cią malutką dziurkę, tzn. jak ją zatkam alcem dość silno i dmucham to słychać dalej taki syk, jakby był nieszczelny... znalazlem taki zaworek, ale nie ma tej dziurki 3-ciej. Będzie pasował? a i jak założyłem ten zaworek swój z 2-ma dziurkami (bez odpowietrzania silnika) i kręciłem rozrusznikiem, wyjąłem z filtra przewód powrotny i pociągnąłem ustami to wypłynęła ropa praktycznie od razu, na tym starym zaworku, który ma 3 po kręceniu rozrusznikiem i pociągnięciu przez przewód powrotny (i to kilka razy nie wyszło paliwo)

przedtem nie dodałem, że wymieniłem też filtr paliwa,

#50 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2010 - 18:13

tego silnika niewolno tak odpowietrzac bo usmazysz sterownik w pompie to sie robi pompką vacu na przelewie a nie kręceniem rozrusznika

#51 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 lutego 2010 - 18:29

tego nie robi sie na przelewie ale na powrocie do baku, za pompą.

#52 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 03 lutego 2010 - 18:33

jaką pompką vacu?


a co do tego zaworka? jak on ma działać...bo ja już nic nie wiem. Mechanicy rozkładają ręce , a ja nie wiem co mam robić

co post zapominam, coś napisać :mad: jak mi odpalił to nie wchodził na więcej niż 1700 obrotów. nie wiem co to ma być, już mam dość tego auta, mam go 2 miesiące i już. Lałem mu vervę, bo słyszałem, że pompa wrażliwa na paliwo złe, a szkoda gadać

w skrócie tak, pod górkę nie odpala, z górki pali, ale jak zapali nie wchodzi na obroty.
wymienione węzyki przelewowe, filtr paliwa, powietrza, olej, czyszczony EGR, sprawdzone czy ciągnie pompa z bańki i ciągnie... i żadnego błędu na kompie

rafja, na włączonym zapłonie, ściągnąłem od filtra ten wężyk niżej niż te dwa IN i OUT i na tamtym próbowałem zassać paliwo ustami

#53 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 lutego 2010 - 18:36

na bank sie zapowietrza, czeka cie żmudny proces wykluczania poszczegolnych nieszczelnosi. Musisz poszperac po forum, jest tego od zawalenia. Co do nie wkrecania sie powyzej 1700 obr... to cos nie tak... na razie brak konkretnych pomyslow poza podpiecie na zywo pod kompa....

srubę/zawór sobie daruj. to nie tędy droga. moze podcisnienia masz dodatkowo zle podpiete?

#54 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 03 lutego 2010 - 18:44

no żmudny proces już trwa... Jak odpaliłem kiedyś to od razu pojechałem na komputer, podpiął i nic... 0 błędów na włączonym silniku.

rafja jak u Ciebie działa ten zaworek zwrotny?bo już nie mam pomysłów jak to sprawdzić, odpiąłem przeód od filtra ten OUT i dmuchałem w niego i szło jak chciałem zassaćto ropa wychodziła, a nie powinna raczej no nie? bo zawór powinien trzymać chyba, tak?

a co do obrtotów, to znajomi mówią, żeby sprawdzić katalizator, bo tego może na kompie nie pokazać, a obrotów nie puści, jak spaliny nie będą miały jak swobodnie przejść

podciśnienia?? ale ja tam nic nie grzebałem, przestał kręcić obroty, miałem jechać do mechanika i nie odpalił rano

a i co do szperania po necie, to już mi oczy wysiadają, masakra normalnie, szukam już4 dzień, a co znajdę idę sprawdzać w aucie. Tragedia dla mnie to auto - zaczynam żałować zakupu :(

będę tak dopisywał co chwilę hehe byłem u 2 mechaników i każdy mówi, że pompa wtryskowa siada, jeden mi powiedział, że 99% pompa siada (ten gość mi wymieniał filtr paliwa) i po wymianie filtra odpalił, a na drugi dzień lipa. Później komputer i 0 błędów. Poźniej z kuzynem zaczęliśmy takie wymiany jak pisałem dalej. I na koniec pojechałem do gościa jeszcze jednego i mówi, że pompa ciśnienia nie wytwarza. Mam niedaleko ASO OPEL, ale oni mnie skasują dość dobrze, a mi się wydaje że pompa dobrze działa, bo by nie odpalił tak jak z góry stoi,

i jeszcze jedno, wczoraj patrzyliśmy z kuzynem, czy ciągnie paliwo z bańki przez przewody te od filtra (poszło) i poźniej włożyliśmy je na miejsce... ja chce zapalać i jechać do domu, a tu myk opalił od strzała, na obroty wszedł (mi sie banana zrobił), 10s i dość, obroty spadły, mogą być przyczyną uszkodzone przewody od filtra do pompy?? byłby to aż taki wpływ ??

#55 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2010 - 20:54

tego nie robi sie na przelewie ale na powrocie do baku, za pompą.

miałem na myśli przelew do baku, nadmiar i tak dalej wiadomo o co chodzi

#56 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 04 lutego 2010 - 12:49

Kolego...Żeby wykluczyć temat zapowietrzania proponuję podpiąć pompę "na krótko" tzn. wyjąć króciec "out" z filtra i założyć na niego przeźroczysty wężyk 8mm i zanużyć do czystej bańki z ropą i przewód powrotny z pompy w podobny sposób do bańki. Uruchomić silnik , dać mu popracować z dziesięć minut i zobaczyć, czy wszystko w tym czasie jest ok (czy kolor paliwa nie przebarwia się na ciemno,czy wkreca sie na obroty). Jeżeli dalej nie wkręca sie na obroty, to proponuję na kompa odczytać błędy. W innym przypadku będziesz szukał okręzną drogą przyczyny, tracił czas i nerwy. Próba z bańką wykluczy kwestie problemow z zasilaniem paliwa(oczywiscie moze po dluzszym postoju zapowietryc sie przez trawersy na wtryskach)

#57 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 04 lutego 2010 - 13:09

próba z bańką już była, na obroty się nie wkręca. ale paliwo ciągnie, a co do komputera to był podłączany i jak już pisałem 0 błędów. Komputer do jakiego podłączał mechanik to Launch X431... więc chyba dobry. Dziś kupie nowe przewody od filtra do pompy i nowy przwód powrotny, wepnę na niego tą gruszkę całą i będę pompował, zobaczęco i jak będzie wtedy. Czy paliwo z zaworka zwrotnego powinno spokojnie spływać? bo u mnie tak jest...

#58 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2010 - 17:11

Napisałeś, że kłopoty zaczęły się na drugi dzień po wymianie filtra i nie poszedłeś dalej tym tropem. Sama obudowa filtra ma 4 miejsca zapowietrzenia: uszczelka pod pokrywą, która ma tendencję do podwijania się, uszczelka pod śrubą, którą przykręca się pokrywę, śruba w dolnej obudowie filtra, którą spuszcza się wodę, wyjście ON z filtra do pompy. I jeszcze jedna - pęknięcie pokrywy (miałem to), co może być wynikiem zbyt silnego dokręcania jej lub pęknięcie obudowy filtra.

#59 OFFLINE   wkamuda

wkamuda
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Malinie k/Mielca

Napisany 04 lutego 2010 - 17:26

ArtutL nie po wymianie, zaczął się dławić, i miałem jechać do mechanika na drugi dzień, żeby to sprawdził.... myślałem ze filtr do wymiany to to wymienił i po tym odpalił, ale obrotów nie łapał. Dzień po wymianie, tzn. przestał noc i rano kicha.

Teraz go robiłem, odpalił po wciśnięciu ropy pompką gruszką z bańki i przewodem przelewowym w bańce. poleciała chwile piana i zaraz czysta ropka. Obrotów nie ma dalej

Myślicie, że to mogą być uszczelniacze w pompie??

Na wtryskach odpada, bo by ropa brudna wracała, a wraca czysta,

Jak przekręce zapłon, to coś bzyczy przy pompie, to normalne??

#60 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 05 lutego 2010 - 07:49

Bzyczenie w pompie to normalność. Moim zdaniem pompa, gdyż skoro na bańce jest to samo, to żadna gruszka ani przewody nic nie pomogą. Dziwne tylko, ze zero błędów. Ja osobiscie sprawdził bym to TECHem ( dawka pożadana i rzeczywista, oraz poczatek wtrysku pożądany i rzeczywisty). A ta kontrolka z silnika zaswieca sie wtedy,gdy nie chce wejść na obroty??? Jeszcze jedno. Pisałeś o zaworku(śrubie), która mocuje do pompy przewód powrotny paliwa. Sprawdz jeszcze to, gdyż ona po częsci odpowiada za niskie cisnienie w pompie. Jak nie ma niskiego to i wysokie bedzie szwankować. Może masz uwaloną sprężynkę w tym zaworku. Ale to wszystko co może przychodzić mi na myśl. Podciśnienia łatwo sprawdzić po tym, czy przelączają się klapy z nagrzewnic. Ale każda taka przypadłość powinna zapisać się w liście usterek komputera....Obawiam sie najgorszego, ale dla pewności podmienił bym ten zaworek(śrube)...Pozdrawiam i powodzenia