Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w przednim zawieszeniu. Prośba o poradę.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2008 - 13:02

U mnie pukało,wymienilem łączniki pukało dalej-okazało się że to te gumy na stabilizatorze,po wymianie spokój. Tylko dostęp do nich trochę kiepski, trzeba odgiąć nadkola

Mialem podobnie i tez sie okazaly gumy na stabilizatorze... Najtaniej wymienic wiec od tego najlepiej zaczac.


 


#22 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 14:46

Witajcie, Panowie pomóżcie, bo ja rozkładam ręce na swoją przypadłość, a raczej Omegi.
jest taka sprawa, że dochodzą stuki gdzieś z przodu, niby z zawieszenia.
Tylko że tak, byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, koleś sprawdził mi na takich platformach co sie schodzą i rozchodzą, i jeszcze tam na czymś, i mówi że w zawieszeniu to nie ma żadnych nieprawidłowości i że tam nic nie puka.Wszystkie drążki są okey, amortyzatory i wahacze też super, podejrzenie padło na prawy zacisk hamulcowy, bo faktycznie troche sie ruszął i było widać ślad rdzy wytartej delikatnie na nim, ale przyjechałem do domu, sprawdziłem to, dokręciłem wszystko jak trzeba, ale nadal wali to co waliło.

No i skoro koleś mówi że zawiecha jest ok, to może Wy mi pomożecie, co tam może jeszcze walić w zawieszeniu?może ktos miał już coś takiego.Stukanie pojawia sie podczas przejeżdzania przez tory na przykład, czy jak przejeżdzam po takiej drodze z płyt betonowych, a najlepiej to słychac jak sie zjeźdza z górki po takiej drodze z kamieni, "kocich łbach" wtedy to już pełna poezja wali bez przerwy jak sie trzyma delikatnie noge na hamulcu.I tak samo jest z tym waleniem jak hamuje na prostej droddze i są delikatne nierówności na jezdni, to słychac takie pukanie.

Może są jakjies newralgiczne punkty jeszcze w zawieszeniu, może jakieś gumy do wymiany, sworznie?tuleje?końcówki?nie mam pomysłu, poradźcie prosze jeśli ktoś ma pomysł od czego zacząć,pozdrawiam Sebek

 


#23 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 15:02

- Dlugi drazek (miedzy wasem przekladki a wieszakiem – idzie pod calym silnikiem)
- Koncowki drazkow (od dlugiego drazka do kol)
- Laczniki stabilizatora – prety idace z tylu za amortyzatorem do grubego preta.
- Uchwyty stabilizatora – idz dalej za tym pretem a dojdziesz
- Wieszak – was podczepiony do karoserii w nogach pasazera.
- Wahacze – sworzen lub gumy.
Bierzesz pret stalowy I wkladasz miedzy laczenia kulowe jakbys chcial je rozlaczyc. Jesli lekko wyskakuje to do wymiany. Jesli sie tylko lekko obraca (ale nie jest luzne) to jest ok
Kolo w reke I ruszasz w lewo I prawo. Jesli jest luzne lub pouka to cos w zawieszeniu jest uszkodzone

#24 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 16:30

-wahacze- odpadają, bo powiedział pacjent że sa wporządku, narazie mu wierze :)
-wieszak- co to jest?uda mi sie go zlokalizować z kanału?
-wąs przekładki-tez nie wiem co to i gdzie to

wybaczie, może to śmieszne ale dopiero któryś raz spotykam sie z tymi określeniami, i nie bardzo wiem gdzie tego szukać w zawieszce:)

a co do tego pukania jeszcze, to jak zjeżdzałem po tych kocich łbacvh na hamulcu, to waliło wtedy najbardziej i to bez przerwy, i latały mi koła w przód i w tył tak szybko,delikatnie było to widać, ale to chyba normlane podczas takiej jazdy po takiej drodze?

ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?dziękimkaminski100

 


#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2008 - 16:31

- Dlugi drazek (miedzy wasem przekladki a wieszakiem – idzie pod calym silnikiem)



u mnie wlasnie ten powodowal problem. na szarpakach tez nic nie wykazalo. po wymianie ciiiiisza




 


#26 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 16:33

- Dlugi drazek (miedzy wasem przekladki a wieszakiem – idzie pod calym silnikiem)



u mnie wlasnie ten powodowal problem. na szarpakach tez nic nie wykazalo. po wymianie ciiiiisza


bestjo, a miałes takie same objawy jak u mnie?

 


#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2008 - 16:36

- Dlugi drazek (miedzy wasem przekladki a wieszakiem – idzie pod calym silnikiem)



u mnie wlasnie ten powodowal problem. na szarpakach tez nic nie wykazalo. po wymianie ciiiiisza


bestjo, a miałes takie same objawy jak u mnie?



dokladnie takie same. po drodze do domu mam 2 przejazdy kolejowe i to mnie draznilo




 


#28 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 16:39

kurcze no to pewnie to będzie to! a wiele taki drążek?? i dam rade sam go wymienić? dziekibeast

 


#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 czerwca 2008 - 16:40

kurcze no to pewnie to będzie to! a wiele taki drążek?? i dam rade sam go wymienić? dziekibeast



wszystko da rade zalezy jakim zapleczem dysponujesz.




 


#30 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2008 - 16:41

wszystko da rade zalezy jakim zapleczem dysponujesz.

\

ja w sumie takim podstawowym ale mam sąsiada blacharza-lakiernika i ma wszystko czego dusza zapragnie jesli o narzędzia i klucze chodzi :smile: więc mam nadzieje że swoimni rękoma dam rade to wymienić

 


#31 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2008 - 07:32

a wiele taki drążek??

od 150 do 350 zł

#32 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2008 - 09:43

Najpierw sprawdz czy to ten. U mnie pewnie tez powoduje stukanie. Przy hamowaniu, skrecaniu i jak auto podskakuje. Roznica w cenie 150-300 jest dosc spora. Jakiej firmy jest drazek za 150 a jakiej za 300?

#33 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2008 - 09:56

A jesteś, że to puka zawieszenie samo w sobie, a nie np. zawiecha silnika? Sprawdź, czy poduszki któraś poduszka silnika nie wylała. Ewentualnie sprawdź, czy nie masz utrzaśniętej sprężyny zawieszenia, możliwe, że jest minimalnie pęknięta i na pierwszy rzut oka wygląda wszystko OK. U mnie stuki były spowodowane, pękniętą sprężyną tylną i niesprawną poduszką silnika.

#34 OFFLINE   Grzechoo

Grzechoo
  • 142 postów
  • Dołączył: 31-07-2007
  • Skąd: KK

Napisany 26 czerwca 2008 - 10:49

NIe wiem czy Ci to pomoze - mialem podobny objaw: niewiadomo skad dobiegajacy stukot z przedniego zwieszenia. Bylem na stacji diagn i nie wykazalo zadnych luzow. Albo ten mechanik byl cienki albo nie wylapal wybitego lacznika stabilizatora (24 zl + wlasna wymiana) z przodu prawego kola. Po jego wymianie - nastala cisza..

EDIT: wlasnie przejazdy przez tory, uskoki w jezdni czy osiedlowe dziury doprowadzaly do gluchego dudnienia. Denerwowalo mnie to bo nie wiedzialem co to moze byc a tez nastawialem sie na kosztowne naprawy.
Glupi cienki kawalek drutu z dwoma srubami a po jego wymianie auto odmlodnialo (w zawieszeniu) o jakies 5 lat ;-)
NIe chce wprowadzic w blad ale zanim oddasz auto do mechanika upewnij sie czy to nie to...
Nigdy wiecej zadnego opla <tfu psia jego mać>

#35 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2008 - 12:04

U Mnie tez walilo najgorzej na kocich lbach lub lezacych policjantach wymienilem lacznik i teraz jak bym plynol po drodze ps, niesprawdzaj na podniesionym aucie bo niewyczujesz najlepiej z kanalu gdy samochód stoi na kolach zlap za stabilizator kolo locznika i go poszarp jak jest luz na jabluszkach lacznika w ciemno wymieniaj :lol: pozdrawiam i napisz jak bylo




edit:poprawiłem jedną literkę bo akurat w tym wyrazie strasznie raziła w oczy.

#36 OFFLINE   amon

amon
  • 56 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: włoszczowa

Napisany 26 czerwca 2008 - 15:27

pokołysaj całym samochodem,naciskając go z góry na maske.albo złap za błotnik,z jednej jak i z drugiej strony i spróbuj pare razy podnieść go do góry.jeżeli to któryś łącznik (prawy lub lewy) ma luz to bedzie słychać stuki nawet na zewnątrz samochodu.

#37 OFFLINE   sebekopel

sebekopel
  • 419 postów
  • Dołączył: 24-01-2008
  • Skąd: UK,Lubelyszyczyzyna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2008 - 21:10

Panowie dzięki za porady!! jutro sie zabiore za sprawdzanie bo nie miałem dziisaj czasu, będe informowął co i jak!

 


#38 OFFLINE   kociemb

kociemb
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 26 czerwca 2008 - 21:47

koszt ok 30 zł jeśli nie masz możliwości samodzielnie wymienić to koszt podskoczy o 20zł. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie po wymianie trzeba było zrobić zbieżność (układ kierowniczy w trakcie zakrętów żył "swoim życiem" nie dało się prowadzić bezpiecznie Omegi. Teraz Omega znowu płynie po drodze bez żadnych stuków. Jeśli to łącznik możesz sprawdzić jadąc po dziurach dotknij bardzo delikatnie hamulec a stuki powinny ucichnąć.

#39 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2008 - 07:02

[quote name='kociemb']Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie po wymianie trzeba było zrobić zbieżność (układ kierowniczy w trakcie zakrętów żył "swoim życiem" nie dało się prowadzić bezpiecznie Omegi.[/quote] na pewno nie z powodu wymiany łącznika - pierwszy raz o tym słysze żeby zbieżność robić :p



wymiana zajmuje jakieś 10 minut razem z odkręceniem koła,[quote name='"kociemb"']Jeśli to łącznik możesz sprawdzić jadąc po dziurach dotknij bardzo delikatnie hamulec a stuki powinny ucichnąć.


nie polecam no name bo zrobiłem na nim aż 26 tys km i znowu stuka - teraz zamówiłem u kolegi kczech`a Teknorota - zobaczymy co warty

#40 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 czerwca 2008 - 10:27

Jezeli chodzi o drazek srodkowy. Widzialem kilka firm:
- DELLO
- HANS PREIS
- LEMFORDER
- TEKNOROT

Ktory sie oplaca?