Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w przednim zawieszeniu. Prośba o poradę.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2007 - 20:49

Witam wszystkich
Chcialbym przedstawic moj problem
Mianowicie , jakos w lutym wymienilem mcphersony ,i od tego czasu z okolic kielichow pod maska (gdzie amor laczy sie z buda) dochodza stuki .
domyslam sie ,ze pewnie chodzi o lozysko , ktore pozwala na ruch mcpersona wokol wlasnej osi w momecie ruchu kierownica , ale nie do konca jestem przekonany. Puka tylko jadac po dziurach, ale tak mnie wk..... ten dzwiek ze dostaje cholery.
Amory nowe , tuleje od wczoraj nowe ,a szarpaki nic innego nie wykazuja. Mial ktos taki przypadek?
Dzieki i pozdrowienia dla Ω-wiczow :driver:

#2 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2007 - 21:35

a jak sie prezentuja tulejki drazka kierowniczego? tez sie czesto wybijaja i powoduja stuk dochodzacy z tamtych okolic. lub gumy stabilizatora i jego laczniki, nic wiecej w zawieszeniu juz chyba nie ma. pzd


 


#3 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2007 - 21:36

Nie spotkałem się aby przyczyną stukania były łożyska na McP. Może źle dokręcone amorki? Silentblocki, łączniki stabilizatora... Spróbuj stanć obok samochodu i naciskać maskę nad prawym a potem nad lewym kołem (energicznie bujaj samochodem). Jak stuka (stuk metaliczny) to łączniki. Potem delikatnie wjeżdżaj na niewielki krawężnik lewą, a potem prawą stroną. Jak stuka (głuche głośne stuknięcie) - silentblocki do wymiany.

#4 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2007 - 06:22

No dzieki panowie . Dzis sprawdze wedlug Waszych podpowiedzi :drink:

#5 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2007 - 14:06

No i nadal nic nie wiem. tuleje wahaczy mam nowe, laczniki stab. bez luzu , a jak pukalo tak puka. Amortyzatory dobrze skrecone. Szukam dalej. Wszelkie sugestie mile widziane :drink:

#6 OFFLINE   Macccias

Macccias
  • 116 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 26 kwietnia 2007 - 15:24

A sprawdzales wspornik drazka kierowniczego, a scislej jego tuleje? To ta rzecz przykrecona z jednej strony do drazka, a z drugiej do podluznicy.

#7 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2007 - 16:09

wspornik sprawdzilem, ale tylko szarpiac go reka. Moze to za malo. Chyba nie pozostaje mi nic innego, tylko jeszcze raz szarpaki i sprawdzanie do oporu

#8 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2007 - 18:08

wspornik sprawdzilem, ale tylko szarpiac go reka. Moze to za malo. Chyba nie pozostaje mi nic innego, tylko jeszcze raz szarpaki i sprawdzanie do oporu

moj jest wybity i szarpanie za niego nie pomoglo w diagnozie. trzeba za niego zlapac i poprosic by ktos poruszal kierownica w obie strony i wtedy dopiero wyczujesz luz. Pozdrawiam


 


#9 OFFLINE   jacekdal

jacekdal
  • 446 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: brac kase ;-)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2007 - 20:05

Ok. sprawdze ten patent. Dzieki

#10 OFFLINE   PieciaZ

PieciaZ
  • 52 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 31 stycznia 2008 - 20:51

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem stuki w okolicach przedniego,prawego koła.
Najbardziej zauważalne jest to podczas skręconych kół i w tym samym czasie jeździe po wertepach.

Podczas zmiany oleju mechanik sprawdzał i nic nie zauważył.
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i badanie też nic nie wykazało. Wszystkie końcówki,tuleje i amortyzatory są w porządku.

Pytanie: Co stuka?

Zauważyłem też dziś delikatne pukanie w tym samym kole podczas wciskania pedału hamulca.
Może poluzowany jest zacisk lub coś w tym rodzaju.
Proszę o porady,co to może być.

Zaznaczam,że stuk jest identyczny jak przy wybitych tulejach metalowo-gumowych. W tamtym roku je zmieniałem i objawy były identyczne. Niemniej jednak badanie nic nie wykazało.

PozdrAwiam i czekam na jakieś sugestie.

Piotrek

#11 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 31 stycznia 2008 - 21:56

Srawdz dokladnie przegladnie kierownicza. Ja tak mialem i padl drazek nie wiem dokladnie co i jak, gdyz odbiore autko jutro. Koszt tego drazka wyniosl 165 zl.

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lutego 2008 - 09:04

a łącznik stabilizatora ??? ta część kosztuje 20 zł

#13 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 01 lutego 2008 - 12:06

może być jeszcze łożysko oporowe amortyzatora ... u mnie taki sam objaw i po wykluczeniu łacznikow , tulei i końcówek drążków wychodzi ,że to te łoyżysko oporowe ... ale u mnie wcześniej skrzypiało przy skręcaniu kołami przy jeździe parkingowej :-)

Czy u Ciebie też skrzypiało ?

#14 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lutego 2008 - 12:10

jeśli na stacji diagnostyczenj nie wykazało to pewnie łączniki stabilizatora lub ewentualnie gumy trzymające go do ramy (ale one raczej skrzypią jak walą ) a no i zostaje wspornik środkowego drążka kierowniczego ale jego raczej sprawdzają na SD
pozdro

#15 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 06 kwietnia 2008 - 15:46

u mnie na stacji diagnostycznej nie wykapował luzu w prawym drążku kierowniczym... sam go znalazłem jak miałem okazję wjechać na kanał ...

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2008 - 19:52

A co ze zużyciem sworzni? Tyle co wymieniłem i zapanowała błoga cisza. Było to samo. Przy skręcie, i wertepach. Przerażająco podczas zjazdów z krawężnika.

#17 OFFLINE   bleki6

bleki6
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Sowiny
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 kwietnia 2008 - 07:53

ja bym obstawiał na łącznik stabilizatora

#18 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 07 kwietnia 2008 - 10:10

Równie dobrze stuki mogą być związane ze zużyciem tzw. tulei olejowych na wachaczach przednich. Często przy diagnozowaniu przez mechanika, tego problemu nie zauważa. Dopiero po uniesieniu przodu na podnośniku i mechanicznym spradzeniu wachacza widać luz. :wink:
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#19 OFFLINE   cezary13

cezary13
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-09-2007
  • Skąd: łazy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwietnia 2008 - 10:21

U mnie pukało,wymienilem łączniki pukało dalej-okazało się że to te gumy na stabilizatorze,po wymianie spokój. Tylko dostęp do nich trochę kiepski, trzeba odgiąć nadkola

#20 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2008 - 10:59

Tylko dostęp do nich trochę kiepski, trzeba odgiąć nadkola

u mnie dostęp pierwsza klasa tylko jakoś zabrac sie nie mogę bo te gumy kosztują 10 zł za 2