Stuki w przednim zawieszeniu. Prośba o poradę.
#61 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2008 - 17:28
Po zrobieniu zawieszenia i jak wspomniałem zbieżności gdy jadę na wprost to kierownice mam lekko w lewo. Mechanik mi mówił że przez długą jazdę na wybitych gumach itp. wyząbkowały sie opony (fakt auto jeździło tam gdzie chciało, takie były luzy). Czy jak je zamienię stronami, tzn. dam na tył przednie a na przód tylne, czy wtedy faktycznie mój problem lekko przekrzywionej kierownicy zniknie ? czy źle zjechane opony mogą, aż tak namieszać przy kierownicy (przypominam, że zbieżność właśnie co zrobiona) ??
I druga sprawa, właśnie od tych paru dni od naprawy auto dziwnie sie zachowuje… na prostej drodze jest ok ale jak są na niej koleiny i trzymam mocno kierownice auto mi dosłownie ucieka na prawo lub na lewo mimo ze kierę trzymam cały czas prosto ! po prostu pływa na koleinach. Na postoju jak kręcę kierą od prawej do lewej strony (tak ze kola sie jeszcze nie ruszają) jest (tak mi sie wydaje) spory luz i podejrzewam, że to jest właśnie przyczyna takiego pływania.
Od czego powstają takie luzy w układzie kierowniczym ?? I co ewentualnie jest wtedy do wymiany ? Czytałem kiedyś test omegi w (chyba w aut oświat), pisali że dużą wadą omeg B jest właśnie układ kierowniczy, który rzekomo po 150 tys.km. nadaje sie juz do regeneracji (??). Czy to prawda i co mieli na myśli ??
#62 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2008 - 18:16
[B]
#63 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2008 - 21:15
źle ustawiona kiera przy zbieżności omka ma grube gwinty na drążkach i trzeba się trochę nagimnastykować przy ustawianiu zbieżności pokręcić kierą na boki i całe auto tył przód i aż do skutku najlepiej ustawiać na stacji diagnostycznej wtedy wpychasz delikatnie na maszyne i wyskakuje czy masz zbieżne czy rozb..Po zrobieniu zawieszenia i jak wspomniałem zbieżności gdy jadę na wprost to kierownice mam lekko w lewo.
a co do pływania to jak zastosujesz tanie zamienniki tulei mają za miękką gumę i auto pływa po całej drodze (w poprzedniej tak miałem) podwójna robota musiałem kupić lepsze ale to itak daleko do oryginału
#64 OFFLINE
#65 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 07:57
#66 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 11:46
[B]
#67 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 12:51
#68 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 17:25
#69 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 17:40
[B]
#70 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 17:45
#71 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 17:47
Najlepiej samemu na jakis kanal pojedz z mocna brecha i kims do pomocy i zacznijcie sprawdzac.
Dobry zwyczaj jest, zeby wymieniac tuleje kompletami, czyli przynajmniej obie (duza i mala) na jednej stronie, bo robocizna tyle samo kosztuje (demontaz wahacza + prasa), a jak Ci sie wybije druga za chwile, to po co placic 2x?Mechanik wymieni mi ta tuleje,ale co jeszcze mu kazac sprawdzic.
#72 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 17:59
#73 OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 18:38
#74 OFFLINE
Napisany 13 października 2008 - 18:49
#75 OFFLINE
Napisany 13 października 2008 - 19:12
[B]
#76 OFFLINE
Napisany 13 października 2008 - 19:18
#77 OFFLINE
Napisany 13 października 2008 - 19:26
#78 OFFLINE
Napisany 13 października 2008 - 19:35
[B]
#79 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2008 - 22:09
Seqent BRC
#80 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2008 - 13:11