Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w przednim zawieszeniu. Prośba o poradę.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2008 - 17:28

Ja też Panowie podepnę sie pod temat. Od jakiegoś czasu miałem objawy takie jak sebekopel, później doszły stuki z drążków. Parę dni temu je wymieniłem łącznie z tulejami wahaczy i na koniec została zrobiona zbieżność... Walenie drążków wiadomo po tym ustąpiło ale dalej mam głuche stuki w prawym kole przy podjeżdżaniu/zjeżdżaniu z krawężnika (głownie gdy koła są skręcone). Teraz juz wiem, ze to prawdopodobnie wina sprężyny bo prawdopodobnie na samym końcu, dosłownie mały kawałek jest uszczerbiony i pewnie to przez nią (auto zapakowane w 5 osób na trasie mała hopa i słychać wyraźny jej zgrzyt po prawej przedniej stronie auta) ale nie o to chciałem zapytać…

Po zrobieniu zawieszenia i jak wspomniałem zbieżności gdy jadę na wprost to kierownice mam lekko w lewo. Mechanik mi mówił że przez długą jazdę na wybitych gumach itp. wyząbkowały sie opony (fakt auto jeździło tam gdzie chciało, takie były luzy). Czy jak je zamienię stronami, tzn. dam na tył przednie a na przód tylne, czy wtedy faktycznie mój problem lekko przekrzywionej kierownicy zniknie ? czy źle zjechane opony mogą, aż tak namieszać przy kierownicy (przypominam, że zbieżność właśnie co zrobiona) ??

I druga sprawa, właśnie od tych paru dni od naprawy auto dziwnie sie zachowuje… na prostej drodze jest ok ale jak są na niej koleiny i trzymam mocno kierownice auto mi dosłownie ucieka na prawo lub na lewo mimo ze kierę trzymam cały czas prosto !!! po prostu pływa na koleinach. Na postoju jak kręcę kierą od prawej do lewej strony (tak ze kola sie jeszcze nie ruszają) jest (tak mi sie wydaje) spory luz i podejrzewam, że to jest właśnie przyczyna takiego pływania.
Od czego powstają takie luzy w układzie kierowniczym ?? I co ewentualnie jest wtedy do wymiany ? Czytałem kiedyś test omegi w (chyba w aut oświat), pisali że dużą wadą omeg B jest właśnie układ kierowniczy, który rzekomo po 150 tys.km. nadaje sie juz do regeneracji (??). Czy to prawda i co mieli na myśli ??

#62 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2008 - 18:16

jesli Cie nosi po drodze (koleinach) to albo jest zle zrobiona zbieznosc albo wybite cos w uklaqdzie kierowniczym (ukladzie zawieszenia) dobra diagnostyka przy uzyciu dobrej montówki/lyzki do kół jak najbardziej wskazana. Wada ukladu kierowniczego Omegi jest zastosowanie 3 koncówek na strone i jednego lacznika....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#63 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2008 - 21:15

Po zrobieniu zawieszenia i jak wspomniałem zbieżności gdy jadę na wprost to kierownice mam lekko w lewo.

źle ustawiona kiera przy zbieżności omka ma grube gwinty na drążkach i trzeba się trochę nagimnastykować przy ustawianiu zbieżności pokręcić kierą na boki i całe auto tył przód i aż do skutku najlepiej ustawiać na stacji diagnostycznej wtedy wpychasz delikatnie na maszyne i wyskakuje czy masz zbieżne czy rozb..
a co do pływania to jak zastosujesz tanie zamienniki tulei mają za miękką gumę i auto pływa po całej drodze (w poprzedniej tak miałem) podwójna robota musiałem kupić lepsze ale to itak daleko do oryginału

#64 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2008 - 09:30

ok Panowie dziękuje za pomoc już wiem co i jak...

#65 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 12 października 2008 - 07:57

Witam,od jakiegos czasu mam dziwne stuki w trakcie jazdy na wprost, w zakrecie, na nierownosciach, nawet jak przyhamuje mocniej. Jest to takie dziwne gluche stukniecie z prawej strony. Wydaje sie jakby kolo mialo odpasc. Co dziwne jak jade sam stukow jest wiecej,a jak w kilka osob to jest ich duzo mniej. Zawieszenie przejrzane u 2 mechanikow i nic nie ma luzow, bylem na szarpakach i tez nic. Jest bardzo delikatny luz na malej tulejce wahacza ale to tak na odczepnego kazali wymienic. Stalo sie tak po tym jak dziewczyna zawadzila kolem o kraweznik w zakrecie i ja az odbilo od niego. Co to moze byc?

#66 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 11:46

zmien mechanikow - koniecznie . na bank co jest wyrypane. Jak jest metaliczny dzwiek to oznacza ze nie ma elementu gumowego tam gdzie powinien byc i metal wali w metal
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#67 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 12 października 2008 - 12:51

Zdejmij koło, popatrz, poszarp trochę w różne strony może coś usłyszysz lub wypatrzysz. :idea:

#68 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 12 października 2008 - 17:25

A czy to moze byc wina tulejki wahacza? Jest to ta mala tulejka.

#69 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2008 - 17:40

oczywiscie ze moze ale to wielkie gdybanie. W omedze z przodu jest kilka eleementow ktore jesli sa zuzyte/uszkodzone beda wywolywac metaliczny dzwiek. Diagnostyka porzadna zawieszenia. Jesli tego nie zrobisz to znajac zycie wymienisz kilka elementow sprawnych na nowe
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#70 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 12 października 2008 - 17:45

No a na co zwrocic uwage? Czytalem o koncowkach drazkow, laczniku stabilizatora, tulei drazka srodkowego, tulejach wahacza, lozysku amortyzatora. Mechanik wymieni mi ta tuleje,ale co jeszcze mu kazac sprawdzic.

#71 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 października 2008 - 17:47

Stukanie mialem tylko w przypadku łącznika stabilizatora, wybite tuleje nie cechowaly sie u mnie zadnymi niepokojacymi odglosami.

Najlepiej samemu na jakis kanal pojedz z mocna brecha i kims do pomocy i zacznijcie sprawdzac.

Mechanik wymieni mi ta tuleje,ale co jeszcze mu kazac sprawdzic.

Dobry zwyczaj jest, zeby wymieniac tuleje kompletami, czyli przynajmniej obie (duza i mala) na jednej stronie, bo robocizna tyle samo kosztuje (demontaz wahacza + prasa), a jak Ci sie wybije druga za chwile, to po co placic 2x?

#72 OFFLINE   McF

McF
  • 100 postów
  • Dołączył: 06-08-2008
  • Skąd: Sochaczew Warszawa

Napisany 12 października 2008 - 17:59

A co z amortyzatorem i ewentualnie kielichem po tym uderzeniu ?

#73 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 12 października 2008 - 18:38

sprawnosc amortyzatora 80%, ja krecilem kierownica a on trzymal na gorze reke i mowil ze jest ok. Mechanik z kolei mowil ze jak sie nie wyjmie amortyzatora to pewnosci sie nie ma, bo te procenty mowi to klamia.

#74 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 13 października 2008 - 18:49

Dzis po dokladnym sprawdzeniu okazalo sie ze mam luz na amortyzatorze. Co wymienic-amortyzator czy lozysko (poduszke) amortyzatora?

#75 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2008 - 19:12

to zalezy gdzie jest ten luz. Jesli w gornym jego mocowaniu to nalez wymienic lozysko amortyzatora a jesli luz jest na "skoku" amortyzatora to bez wzglednie amortyzator (amortyzatory)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#76 OFFLINE   malinka

malinka
  • 89 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Puławy

Napisany 13 października 2008 - 19:18

no jak trzymalem to gorne mocowanie to delikatnie ruszalo sie. Raczej góra dół, bo jak palca wsadzilem miedzy kielich a gume to sciskalo go. Ile moga kosztowac amorki i jaka firme polecacie?

#77 OFFLINE   slawny.pl1

slawny.pl1

    :)

  • 195 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 13 października 2008 - 19:26

witam. miałem podobny problem tydzień temu. byłem na diagnostyce zawieszenia i sprawdzili wszystko, az zal było patrzec jak koła rozjezdzaja sie we wszyskie strony na tych szarpakach i to co usłyszalem od diagnosty było pocieszajace :mrgreen: . powiedzial ze zawiecha jest super a to co tłucze na krotkich nierównosciach to sa wyrobione prowadnice zacisow hamulcowych, moze u ciebie jest podobnie. wystarczy podniesc auto i od wewnetrznej strony uderzyc w opone dosyc mocno i słychac takie głuche uderzenie metal o metal. a co pomogło? wystarczyło wpuscic trochce smaru w te prowadnice i spokoj, błoga cisza. pozdrawiam

#78 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2008 - 19:35

na temat amortyzatorow i polecanych firm jest pare postow na forum. Jesli chcesz znac moja oferte to pisz na PW
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#79 OFFLINE   sebka

sebka
  • 109 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Turek wlkp.

Napisany 07 grudnia 2008 - 22:09

ja też borykam sie z tym problemem poruszałem go na farum koledzy udzielili mi podobnych porad i NIC nadal se stuka :( mechanik zrobił oględziny rozebrał polowe przedniego zawieszenia i NIC ręce opadają jedynie pozostaje ASO ale tam trzeba sie liczyć z kosztami.
miłosnik tego autka
Seqent BRC

#80 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2008 - 13:11

kurcze to co to za mechanik ze podczas diagnozy rozbiera zawieszenie. Nie ma rzeczy niemozliwych. Skoro cos stuka to nie moze wyjsc że nic. Zawieszenie bynajmniej w Omedze nie jest zagadką. W ASO sa tacy sami mechanicy jak wszedzie to nie cudotworcy. Poza tym na dobrej stacji diagnostycznej bardziej doswiadczony diagnosta powie Ci co boli twoje auto bez zdzierania ostatnej koszuliny za usługę. Pozdrawiam