Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1601 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2012 - 17:19

Widziałem właśnie kilka puszek zrobionych na długi dolot i mam zdjęcia tych projektów, ale nie mam jej wymiarów. Pierw zrobie sobie taką puszkę jaką wszyscy montują a potem w wolnym czasie w pracy spróbuje stworzyć tą niby na długi dolot bo wypolerowana na pewno ładnie się prezentuję pod maską z długim kolektorem ssącym



ladnie sie prezentuje, ale co sie nagrzewa to juz swoja droga.


BTW.

czy ktoś hamowal omege z ta puszką i bez tej puszki? w sensie ten sam samochod i 2 pomiary - z i bez?

#1602 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2012 - 19:10

ladnie sie prezentuje, ale co sie nagrzewa to juz swoja droga.


BTW.

czy ktoś hamowal omege z ta puszką i bez tej puszki? w sensie ten sam samochod i 2 pomiary - z i bez?


ja byłem na hamowni, puszke robiłem sam pod długi dolot, + delikatne mody wydechu wyszło 23 konie wiecej

#1603 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lutego 2012 - 19:34

a tą puszkę robiłeś na oko pod długi dolot czy przeliczałeś objętość tamtej?

#1604 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2012 - 19:40

a tą puszkę robiłeś na oko pod długi dolot czy przeliczałeś objętość tamtej?


puszka jest na wzor puszki pod krotki kolektor, ma tylko gdzie indziej wyjscia :)

kiedys miałem od execa puche, i wygladala tak

Dodany obrazek

a teraz mam tak

Dodany obrazek

#1605 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2012 - 19:54

ja byłem na hamowni, puszke robiłem sam pod długi dolot, + delikatne mody wydechu wyszło 23 konie wiecej



ale czy robiles pomiar najpierw na zwyklym dolocie i potem na puszce czy poprostu przyjechales z wydechami i puszką

#1606 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2012 - 19:59

ale czy robiles pomiar najpierw na zwyklym dolocie i potem na puszce czy poprostu przyjechales z wydechami i puszką


nie było nic i wpadłem z wydechami i puszka :)

#1607 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2012 - 20:06

czyli nie ma pewnosci ze 23 km to sama pucha

zaczyna mnie zastanawiac czy ta pucha napewno coś daje.

Napewno daje - szybciej sie dostac do rozrzadu :p

#1608 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 lutego 2012 - 20:08

No tak zamontowaną puszkę można śmiało nazwać IH (interheater) ;)

#1609 OFFLINE   Karas0317

Karas0317
  • 97 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: Mielec
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lutego 2012 - 22:13

puszka jest na wzor puszki pod krotki kolektor, ma tylko gdzie indziej wyjscia :)

kiedys miałem od execa puche, i wygladala tak

Dodany obrazek

a teraz mam tak

Dodany obrazek


I taką puszkę jak masz na drugim (czyli teraz) zdjęciu wolał bym zrobić bo ładniej ona wygląda w naszym dolocie :D
Ja mam u siebie w omie wycięte dwa tłumiki środkowe i wstawione strumienice łuskowe co daje ładny dźwięk V6 na hamowni wyszło 217KM, jak wstawię puszkę postaram się zrobić jeszcze raz pomiar i wtedy bede wiedział ile daje ta puszka. Z poprzednich komentarzy kolegów którzy robili pomiary wynika że puszka daje od 14KM do 20KM i więcej, i większy moment obrotowy. Na pewno coś w tym jest :D

#1610 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2012 - 22:55

predzej samopoczucie bo nie łykam ze pyknie 230KM skoro ilku wiecej sie spocił i ma tyle :)


ale czekam na hamownie :D a dni mojej puszki sa i tak policzone


BTW

to nie ma ladnie wygladac ino spelniac swoja funkcje :] dlaczego ludzie opitalają puszki materialami zeby nie przewodzily ciepła?

#1611 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lutego 2012 - 13:20

mi na krótkim dolocie z wałkami i wydechem pokazało 211KM ale nie hamowałem w międzyczasie. Jedno jest pewne puszka coś daje a ile ... napewno dół silnika jest lepszy.

#1612 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 18 lutego 2012 - 13:56

Zainteresowała mnie ta puszka nie tylko ze względu na walory techniczne ale z punktu "biznesowego". Przeczytałem praktycznie cały wątek, pewnie i tak sporo mi umknęło :D , i widzę, że dużum problemem jest w niej izolacja cieplna.
Wg mnie dobrym rozwiązaniem byłoby wykonanie jej z tworzywa. Oczywiście wykonanie jej w formie monolitu jest bardzo drogie ale można pokusic się o wykonanie jej podobnie jak z blachy poprzez pospawanie z płyty.
I tu mam kilka pytań:
Jaka temperatura może panować w miejscu gdzie montuje sie puszkę?
Jak duże jest podciśnienie w samej puszce?
Jakiej średnicy króćce byłyby najlepsze, żeby montaż jej był jak najlatwiejszy? Czy te 50, 75, 20 mm to tak najbardziej optymalnie?
Co myślicie o takiej puszce z tworzywa?

#1613 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 lutego 2012 - 15:01

Ja myślę, że to świetny pomysł :)

#1614 OFFLINE   gregmi

gregmi

    Born To Ride

  • 44 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: z E-wsi

Napisany 20 lutego 2012 - 16:06

Panowie, jakiej długości powinny być łączniki gumowe fi60? Pytam, bo na aledrogo sprzedają długości 76 i nie wiem czy wystarczą. W wolnym czasie pospawam sobie z kwasówki taką puszkę. Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie, trzyma się ona przy silniku tylko na tych łącznikach, czy powinno być jeszcze jakieś dodatkowe mocowanie?

#1615 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lutego 2012 - 16:09

laczniki 60tki. trzyma sie tylko na lacznikach, nie ma mocowania swojego.

#1616 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 lutego 2012 - 19:46

http://www.ebay.de/i...3#ht_524wt_1336

#1617 OFFLINE   gregmi

gregmi

    Born To Ride

  • 44 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: z E-wsi

Napisany 20 lutego 2012 - 20:18

Prawdę mówiąc, to zaciekawiła mnie koncepcja puszki z tworzywa. Wagowo na pewno byłoby kilka kilo mniej. Co do wytrzymałości, to trzeba rozważyć sposób łączenia płyt.
Więc ja widzę to tak: płyta z boramidu grubości 6 mm, łączona ze sobą na wkręty M3 + dodatkowo dla wzmocnienia połączeń użyję klej metakrylowy. Wybrałem taki, a nie inny rodzaj połączenia, bo nie mam wiedzy i dostępu do spawarki do tworzyw. Jeśli chodzi o króćce, to jednak zostałbym przy kwasówce, Jednak dla wzmocnienia połączenia króćców z obudową wypadało by dospawać kołnierze i skręcić na parę śrubek M4 + oczywiście klej montażowy.
Koncepcja wydaje mi się słuszna, jednak mam spore braki odnośnie obróbki tworzyw sztucznych. Może znajdzie się ktoś z większa wiedzą, liczę na podpowiedzi z Waszej strony.

#1618 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 lutego 2012 - 21:28

Najpierw zbiera się obciążenia (analizuje jakie siły działają na dany ustrój) a następnie dobiera się materiał i jego grubość do potrzeb.
Proponuje przeanalizować dokładnie obciążenie puszki przed doborem tworzywa i jego grubości ;)

#1619 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 20 lutego 2012 - 21:38

Najpierw zbiera się obciążenia (analizuje jakie siły działają na dany ustrój) a następnie dobiera się materiał i jego grubość do potrzeb.

albo robi się na zapas :D tak jak kolega i jego puszka z pewnością się nie połamie
Wg mnie klejenie nie jest dobrym pomysłem, zbyt duża szansa że coś się dostanie do układu. Zdecydowanie spawanie.
Czy ktoś wie jakie ciśnienie może panować w puszce?

#1620 OFFLINE   gregmi

gregmi

    Born To Ride

  • 44 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: z E-wsi

Napisany 20 lutego 2012 - 22:06

Przy spawaniu będziesz mógł użyć cienką płytę, co będzie miało wielkie znaczenie na cenę takiej puszki. Tylko czy spawy wytrzymają środowisko pracy, tzn wibrację i temperaturę otoczenia?