Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1561 OFFLINE   maniekstopro

maniekstopro
  • 32 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Rzezawa

Napisany 22 listopada 2011 - 21:03

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu myśle o przeróbce dolotu i zamontowaniu puszki na wzór mantzel. Kiedy szukałem informacji o tej puszce znalazłem projekt vecty z przerobionym dolotem.
http://www.mickey-ga...----254km-315nm
Wiem, że ma też przerobiony wydech ,ale może ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem w omie i ma jakieś informacje na temat osiągów bez przerabiania kolektorów wydechowych.

#1562 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopada 2011 - 21:42

ja pucha + wałki + puste wydechy 211KM na PJ jest wykres.
bez wydechów moc pod 200KM podchodzi

#1563 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopada 2011 - 21:58

A skąd dziś wziąć puchę? Jest ktoś jeszcze kto robi? Była taka osoba co robiła ale pisała, że już nie będzie robić.

#1564 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 22 listopada 2011 - 22:10

A skąd dziś wziąć puchę? Jest ktoś jeszcze kto robi? Była taka osoba co robiła ale pisała, że już nie będzie robić.


Elo,
jeśli jesteś zainteresowany kupnem to pisz na GG 1204399. Mam taką puchę (kupiłem na Allegro.pl, wyprodukowana ze stali kwasoodpornej, bardzo solidny wyrób jednego z Kolegów z Forum). Mogę ją zaoferować razem z potrzebnymi wężami - acha - w moim przypadku jest to pucha pod długą pokrywę dolotu (silnik 3,0 V6), nie pamiętam czy pasuje do krótkiej pokrywy o ile ją masz.
Choć kupiłem ją już jakiś czas temu, z uwagi na natłok obowiązków służbowych i brak garażu nie zamontowałem jej i nie zanosi się aby to nastąpiło :(
PZDR,
Radek
> Radek <

#1565 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 22 listopada 2011 - 22:19

ja pucha + wałki + puste wydechy 211KM na PJ jest wykres.
bez wydechów moc pod 200KM podchodzi


jak mozesz to podeslij link, ten w twojej sygnaturze nie dziala

#1566 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2011 - 00:17

Ja również będę miał ale na krótki dolot. Czekam tylko aż się obrobie w pracy bo narazie czasu brak.

link poprawny http://www.polskajaz...el/Omega/113729

#1567 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 listopada 2011 - 11:07

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu myśle o przeróbce dolotu i zamontowaniu puszki na wzór mantzel. Kiedy szukałem informacji o tej puszce znalazłem projekt vecty z przerobionym dolotem.
http://www.mickey-ga...----254km-315nm
Wiem, że ma też przerobiony wydech ,ale może ktoś spotkał się z takim rozwiązaniem w omie i ma jakieś informacje na temat osiągów bez przerabiania kolektorów wydechowych.


ten wynik jest głownie przez pełny przelot wydechu w tej vectrze i barany. ten dolot to nie jest rewelacja a zrobiony tak bo poprostu miejsa tam nie ma.

ganiałem sie z tą vectra :)

#1568 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 07 grudnia 2011 - 10:32

Najlepiej żeby jak ktoś ma jaką ktokolwiek puchę na zbyciu to pisał tu w temacie. mam nadzieje że moderator:tank: przymknie na to oko a przynajmniej pucha nie zginie w dziale sprzedaży a każdy kto takiej szuka będzie wiedzieć jeśli obserwuje temat

#1569 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 grudnia 2011 - 10:53

Najlepiej żeby jak ktoś ma jaką ktokolwiek puchę na zbyciu to pisał tu w temacie. mam nadzieje że moderator:tank: przymknie na to oko a przynajmniej pucha nie zginie w dziale sprzedaży a każdy kto takiej szuka będzie wiedzieć jeśli obserwuje temat


nie przymknie - market sie klania albo PW




 


#1570 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 09 grudnia 2011 - 06:48

Byc moze to było przerabiane (nie jestem w stanie sie przebić przez 125 stron, a wyszukiwarka nie zareagowała) poza tym to pewnie niejeden co się lepiej zna to mnie opierdzieli ;) ale mam jedno pytanie.
Nie można by było bezpośrednio zrobić dolot od filtra do przepustnicy, bez rezonatora? Wsztstkie szanujące się ls-y (v8 od corvetty itd. jak ktoś nie wie) jak i nawet v8 bmw mają filtr (w ich wypadkach stożek) podciągnięty dolotem bezpośrednio do przepustnicy. A przynajmniej tak to wygląda (nie miałem do czynienia z ls-em bezpośrednio), że jest kolanko w lewo lub w prawo, i filtr w miejscu gdzie u nas jest on standradowo. Ktos coś takiego próbował?

#1571 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2011 - 09:30

A zauważyłeś różnicę w przepustnicy w LS'ie?

#1572 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2011 - 11:03

Przepustnica jest nieistotna, tylko to co znajduje się za nią ;)

irek1234, widziałeś w ogóle jak wygląda kolektor ssący w LSach? Albo choćby w V6 czy V8 Audi?

Jak myślisz po co w omedze jest plenum? Dlaczego mantzel wyrzeźbił puszkę a nie prostą rurę?

#1573 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 09 grudnia 2011 - 17:24

Matko córko ale na mnie naskoczyliście:D Nie znam wszystkiego w tym silniku na wylot, tym bardziej na ls-ie, dlatego się pytam. Sądziłem, że też po to jest to forum.

#1574 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 09 grudnia 2011 - 17:31

Matko córko ale na mnie naskoczyliście:D Nie znam wszystkiego w tym silniku na wylot, tym bardziej na ls-ie, dlatego się pytam. Sądziłem, że też po to jest to forum.


mysle ze tego nie mozna nazwac naskoczeniem;) poprostu proste wytlumaczenie i zachecenie do szukania informacji w necie, a jest tego troche.

osobiscie widzialem omege z dolotem zrobionym na styl LS i szalu nie bylo na hamowni


EDIT: zeby nie bylo zo leje wode to fotka;)

Dodany obrazek

#1575 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2011 - 17:37

Matko córko ale na mnie naskoczyliście:D Nie znam wszystkiego w tym silniku na wylot, tym bardziej na ls-ie, dlatego się pytam. Sądziłem, że też po to jest to forum.

Eee, nie chciałem żebyś tak to odebrał ;)

W skrócie kształt i pojemność omegowego kolektora ssącego nie pozwala na zastosowanie prostej rury, bo silnik straci parę dolnym i średnim zakresie obrotów.

Tak jak Serek napisał, ktoś kiedyś zrobił dolot z prostej rury, góra była całkiem fajna, za to dołu nie było w ogóle.

Kąt rozwarcia V6 w omedze nie pozwala na zastosowanie kolektora ssącego jak w fałkach o kącie rozw. 90st. Stąd taka konstrukcja kolektora i konieczność zastosowania dolotu o dużej pojemości.

#1576 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 grudnia 2011 - 22:22

EDIT: zeby nie bylo zo leje wode to fotka;)

Dodany obrazek


Ale rzeźba... :laugh:

#1577 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 09 grudnia 2011 - 22:36

Ale rzeźba... :laugh:


normalnie mistrzostwo, dlatego musialem to uwiecznic na focie, pozatym chlopaki sa przekonani ze to jest lepsze rozwiazanie niz pucha na pajki;).

#1578 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 09 grudnia 2011 - 22:45

Eee, nie chciałem żebyś tak to odebrał ;)

W skrócie kształt i pojemność omegowego kolektora ssącego nie pozwala na zastosowanie prostej rury, bo silnik straci parę dolnym i średnim zakresie obrotów.

Tak jak Serek napisał, ktoś kiedyś zrobił dolot z prostej rury, góra była całkiem fajna, za to dołu nie było w ogóle.

Kąt rozwarcia V6 w omedze nie pozwala na zastosowanie kolektora ssącego jak w fałkach o kącie rozw. 90st. Stąd taka konstrukcja kolektora i konieczność zastosowania dolotu o dużej pojemości.


Teraz już coś więcej wiem. dziękuję:) Innymi słowy, na wiosnę (bo teraz to jak pomyślę o dłubaniu w zimnym garażu to ciary przechodzą, połamanych lamp nie chce mi się zmieniać:D) wpada pucha, która leży od bodajże roku:D

#1579 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 stycznia 2012 - 15:16

czy ktos ma puche na dlugi dolot zamontowana, tak ze nie opiera sie o chlodnice?
a moze jest inna wersja takiej puchy zmodyfikowana ?

#1580 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 stycznia 2012 - 16:04

czy ktos ma puche na dlugi dolot zamontowana, tak ze nie opiera sie o chlodnice?
a moze jest inna wersja takiej puchy zmodyfikowana ?

Najprościej wstawić krótki kolektor...