Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1441 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 maja 2011 - 21:19

Jest zbędne. Ogrzewa mocno powietrze. Im zimniejsze tym go więcej. Kolektor ssący też swoje robi


myslisz ze taka przepustnica z dwoma malymi wezykami bedzie odczuwalnie ogrzewac powietrze? przeciez tamtedy takie ilosci sa wciagane ze wzrost teperatury bedzie minimalny

#1442 OFFLINE   damix

damix
  • 105 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 maja 2011 - 00:52

Pany... ja nie wiem jak Wy widzicie serie w filmiku v1ru5... mi wychodzi 7,5 sek średnio po kilku ocznych pomiarach bez mocnego startu... a ostrym można jeszcze urwać
Przy serii katalogowo 9.5 sek to jest wynik.

Rozpędzenie w 9.5s serii do 100km/h przy mocy 170KM możliwe jest przy masie max 1615kg, moje obliczone założenie.

tą samą masę czyli 1615kg do prędkości 100km/h w czasie 7,5 można rozpędzić używając mocy równej 215KM.

Także ja zakładam, że bezmodowe 2.5 by zostało w tyle, a to co tam się narobiło bez wątpienia coś dało.

#1443 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2011 - 06:15

myslisz ze taka przepustnica z dwoma malymi wezykami bedzie odczuwalnie ogrzewac powietrze?

Przegoń i dotknij się przepustnicy :p tylko ostrożnie

#1444 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2011 - 06:48

Ja tylko dodam byście na zimę nie zapomnieli założyć wężyków na przepustnicę z powrotem, Bartus miał zapowietrzony układ (jeśli się nie mylę) i mu zimą przepustnica przymarzała zanim się silnik rozgrzał...

#1445 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2011 - 07:15

Ja miałem identycznie. Lecz w tym roku Oma zimuje w garażu i niczego nie będę ruszał :)

#1446 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 06 maja 2011 - 07:54

Założenie tego z powrotem to 5 minut. Myślę, że na zimę jednak to zrobię, bo autko stoi na dworze.

Zwłoki - puściłem bypass przepustnicy stalowym wężykiem. Nie idzie go dotknąć po nagrzaniu. Rożnica jest taka, że auto się nie zamula po nagrzaniu.

#1447 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 06 maja 2011 - 08:32

mógłbyś jakieś lepsze zdjęcie z bliska zrobić tego ? bo też bym u siebie coś takiego stworzył a nie wiem o co konkretnie chodzi :)

#1448 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2011 - 08:58

Pany... ja nie wiem jak Wy widzicie serie w filmiku v1ru5... mi wychodzi 7,5 sek średnio po kilku ocznych pomiarach bez mocnego startu... a ostrym można jeszcze urwać
Przy serii katalogowo 9.5 sek to jest wynik.

na twoim filmiku startujesz przy 6stej sekundzie, setke osiagasz przy 15stej tak na oko
co daje nam okolo 9 sekund :)


tu masz filmik z walkami od 3.0 z tego co pamietam jeszcze bez puszki okolo 9 sekund.

a ta przepustnice obejde sobie i sprawdze czy to cos daje

#1449 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2011 - 09:07

tu masz filmik z walkami od 3.0 z tego co pamietam jeszcze bez puszki okolo 9 sekund.
je


Zastanawiałem się właśnie czy ta pucha coś daje, nie ma żadnego potwierdzenia wykresem a stwierdzanie na podstawie dupohamowni jest średnio dokładne.

Takie małe porównanie. Obie omegi 3.0 w automacie, jedna (ta śliwkowa z puchą i mostem 4,22) druga seria i wygrała seria :o



#1450 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 06 maja 2011 - 14:10

na twoim filmiku startujesz przy 6stej sekundzie, setke osiagasz przy 15stej tak na oko.
co daje nam okolo 9 sekund :)


tu masz filmik z walkami od 3.0 z tego co pamietam jeszcze bez puszki okolo 9 sekund.

a ta przepustnice obejde sobie i sprawdze czy to cos daje


Start wyraźnie widać - aparat się zakolebał. Jak byś oglądał klatka po klatce, to jest koniec 6 sekundy. Patrzyłem jak dodać stoper ale nie mam oprogramowania na razie :)
Myślę, że wychodzi gdzieś 8,5s. Pamiętajcie, że to gazownia i mam w samochodzie kocioł 60litrów, instalację, 3/4 butli gaziora i fotelik dla dziecka. Będzie pewnie z 70 kg więcej razem.

Postaram się spalić kapcia następnym razem, może pomoże :) warto byłoby też zrobić to na Pb.

Bardzo możliwe, że to, co czuję to przeniesienie momentu obrotowego znacznie niżej niż był. Samochód zaczął jechać od dołu, czego nie było wcześniej

#1451 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2011 - 20:02

:p

#1452 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 06 maja 2011 - 20:44

Przegoń i dotknij się przepustnicy :p tylko ostrożnie


Po dobrym gonieniu to i z bajpasem bedzie bardzo goraca...

#1453 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2011 - 21:44

Temperaturę ssącego ciężko zbić niestety.
Trzeba izolować matą :D :masakra:

#1454 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 07 maja 2011 - 08:29

Temperaturę ssącego ciężko zbić niestety.
Trzeba izolować matą


Nie pisz tak:jump:bo zaraz ktos poleci do biedronki po karimate:masakra:

#1455 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2011 - 17:33

Nie pisz takbo zaraz ktos poleci do biedronki po karimate

moze by dolot z drewna wystrugac , bo drewno sie mniej nagrzewa

#1456 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2011 - 18:17

Ja mam pytanko odnośnie odizolowania puchy. Dzisiaj byłem w castoramie i patrzyłem na te maty zagrzejnikowe. Wszystkie są na styropianie i bez kleju, producenci zalecają jakieś kleje do nich. Parę osób izolowało tymi matami i na jaki klej to łapaliście?? A co powiecie na to, żeby puchę i rurki kolektora okleić taśmą dekarską?? Jest na kleju, jest ze złotkiem* i chyba też izoluje termicznie??

*złotko - sreberko, na które mówimy złotko i jest z aluminium ;)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1457 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 07 maja 2011 - 18:23

Kup tasme aluminiowa z klejem. Oklej dookola. Ja tak mam.jest okej

#1458 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2011 - 18:26

Kup tasme aluminiowa z klejem. Oklej dookola. Ja tak mam.jest okej


Taśma aluminiowa będzie odbijała ciepło. Lepszym rozwiązaniem byłoby żeby ograniczała "wnikanie" ciepłego powietrza do puszki poprzez ścianki
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1459 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2011 - 18:28

ja przykleiłem klejem Minutex, a brzegi obkleiłem taśmą. Na PJ są fotki jak wygląda.

#1460 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2011 - 20:16

ja szybko sie z tego wyleczylem i radze Wam nie oszpecajcie sobie omeg... Te pseudo zabiegi niewiele dadza, a wyglada to lekko mowiac paskudnie pod maska. Mam puche pomalowana na czarno i zupelnie nie czuje roznicy kiedy na poczatku byla w matach i innych bzdetach... No ale to Wasze omy i Wasze decyzje :)