Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1461 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2011 - 20:27

Mam puche pomalowana na czarno i zupelnie nie czuje roznicy kiedy na poczatku byla w matach i innych bzdetach... No ale to Wasze omy i Wasze decyzje :)


Tak trochę OT, tak trochę w temacie. W tamtym roku założyłem sobie stożek bo podobał mi się dźwięk. Przyszło gorące lato, często byłem w trasie, miałem problem z termostatem (cały czas miałem wysoką temp. silnika). Podczas postoju np. na światłach chciałem ruszyć szybciej i czułem, że auto lekko zamuliło się. Ściągnąłem stożek i założyłem ori filtr, sytuacja z zamuleniem nie powtórzyła się. Ameryki nie odkryłem ale IMO izolacja puchy napewno nie zaszkodzi a może pomóc :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1462 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 07 maja 2011 - 20:39

izolacja puchy napewno nie zaszkodzi a może pomóc :)


Tak sie zastanawiam,ktos w tym temacie wspomnial o zjawisku*TERMOSU*po dluszej jezdzie,potem chwila postoju...lecimy dalej a tu :pupa:co o tym myslicie???

#1463 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 07 maja 2011 - 20:51

Taśma aluminiowa będzie odbijała ciepło. Lepszym rozwiązaniem byłoby żeby ograniczała "wnikanie" ciepłego powietrza do puszki poprzez ścianki


Malo precyzyjnie sie wyrazilem:)
Dalem ta mate grzejnikowo pod spod a na wierzch tasma alu

#1464 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2011 - 21:35

U mnie jest zrobione w następujący sposób - ponieważ dobrze odizolowac od ciepła oraz aby pogodzić z wyglądem - wstydziłbym się przed kolegami otworzyć maskę gdzie puszka byłaby owinięta jakimis szmatami, trochę trąca wiochą - mam puszkę pomalowaną farba termoizolacyjną w sprayu. Po pół roku użytkownia jest ok, farba nie schodzi, spełnia swoją powinnoś oraz wygląda uważam lepiej jak owinięte ścierkami. Jedyny minus to koszt sprayu- 90zł za małą puszkę ale warto. Bardzo ciężko jest dostac ponieważ produkt nie jest polski i na allegro tylko jeden koleś sprowadza z UK ten wyrób ale jesli chcecie aby była izolacja od ciepła i wyglądało w miare proponuję takie rozwiązanie.
Spray tworzy grubą chropowatą warstwę, na puszcze jest napisane że wytrzymuje do 250 stopni więc na naszego mantzela w zupełnosi wystarczy gdyz temperatura w tej części komory wynosi po nagrzaniu około 130.

#1465 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2011 - 21:44

U mnie jest zrobione w następujący sposób - ponieważ dobrze odizolowac od ciepła oraz aby pogodzić z wyglądem - wstydziłbym się przed kolegami otworzyć maskę gdzie puszka byłaby owinięta jakimis szmatami, trochę trąca wiochą - mam puszkę pomalowaną farba termoizolacyjną w sprayu. Po pół roku użytkownia jest ok, farba nie schodzi, spełnia swoją powinnoś oraz wygląda uważam lepiej jak owinięte ścierkami. Jedyny minus to koszt sprayu- 90zł za małą puszkę ale warto. Bardzo ciężko jest dostac ponieważ produkt nie jest polski i na allegro tylko jeden koleś sprowadza z UK ten wyrób ale jesli chcecie aby była izolacja od ciepła i wyglądało w miare proponuję takie rozwiązanie.
Spray tworzy grubą chropowatą warstwę, na puszcze jest napisane że wytrzymuje do 250 stopni więc na naszego mantzela w zupełnosi wystarczy gdyz temperatura w tej części komory wynosi po nagrzaniu około 130.


Czy to przypadkiem nie jest VHT ?? Farba sotsowana szczególnie pod maska w Hondach :) Jezeli tak to u mnie puszka jak i kolektor jest w tej farbie. Nie dosc ze praktycznie to jeszcze ładnie :)

http://imageshack.us.../pict0503x.jpg/

Tomek stozek to inna para kaloszy. On musi byc odizolowany tak jak org. filtr bo bedzie zamulał tak jak Tobie. Moj byl kiedys schwany w oryg. puszcze i było ok. Ale stozek mialem tylko dla dzwieku, jak przyszła pucha poleciał do śmietnika. Pamietajcie ze w multiramie przeplyw powietrza wynosi około 70 litrów na sekunde !! Gdzie i kiedy te powietrze ma sie nagrzać ?? :) Proponuje wstawić czujke temp (nawet z miernika) przy filtrze a drugi przy przepustnicy. Moge sie zalozyc ze roznica temp nie bedzie duza o ile w.g sie zmieni...

#1466 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2011 - 21:58

Farba VHT nie ma nic wspólnego z termoizolacją, po prostu wytrzymuje wysokie temperatury :)

#1467 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 maja 2011 - 21:59

to jest dokładnie ta farba- nie ma wiochy, wygłada konkretnie oraz porządnie izoluje, puszka się poprostu nie nagrzewa.

wstrzymuje wysokie temperatury co za czym idzie niedopuszcza do nagrzewania od komory silnika.

#1468 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2011 - 22:12

Farba VHT nie ma nic wspólnego z termoizolacją, po prostu wytrzymuje wysokie temperatury :)


Ale za to Immo jak wyglada ;)

#1469 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 07 maja 2011 - 22:13

Farba VHT nie ma nic wspólnego z termoizolacją, po prostu wytrzymuje wysokie temperatury :)


Czy jedno nie wyklucza drugiego?

#1470 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2011 - 22:16

wstrzymuje wysokie temperatury co za czym idzie niedopuszcza do nagrzewania od komory silnika.

Niezły wniosek, nie mam więcej pytań...

Ale za to Immo jak wyglada ;)

Prawda, wygląda bajernie :)

Czy jedno nie wyklucza drugiego?

Odporność na wysokie temperatury a izolacja cieplna to 2 różne rzeczy.

#1471 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2011 - 22:22

Pamietajcie ze w multiramie przeplyw powietrza wynosi około 70 litrów na sekunde !! Gdzie i kiedy te powietrze ma sie nagrzać ?? :) Proponuje wstawić czujke temp (nawet z miernika) przy filtrze a drugi przy przepustnicy. Moge sie zalozyc ze roznica temp nie bedzie duza o ile w.g sie zmieni...


Hmm... przecież zakładając puchę nie mamy już multiramu ;) Ale wiem o co Ci chodzi :) Lukasboss po części masz rację, tyle powietrza żeby zagrzać się potrzebuje czasu. Ale właśnie stojąc w korku, na światłach czy podczas wolniejszej jazdy jazdy w komorze silnika jest spora temp. i myślę, że wtedy to powietrze ma szansę zagrzać się. Wciskasz gaz a tu pupa, silnik zamuli się na chwilkę. Takich sytuacji nie ma wiele ale są. Tak czy siak wydaje mi się, że izolując puchę nie zaszkodzimy. A autosugestia podpowie nam, że tak jest lepiej ;) :D
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1472 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2011 - 22:49

Hmm... przecież zakładając...


Puszka daje nam znacznie krotsza droge od filtra do kolektora ssacego niz dlugi multiram wiec powietrze dodatkowo ma krotsza droge do przebycia, ale wszyscy wiemy o co chodzi wiec nie ma co sie rozpisywac :)

Wspólnie wyłączmy autosugestie i zacznijmy myśleć racjonalnie :D

1) Farba VHT zamiast szmat = ładniej i tyle samo daje.
2) Owijanie plastików w dolocie nic nam nie zmieni, bo jest ich zbyt mało (w sumie to przepływka i kilka cm gumy) no i ten przepływ w nich
3) Ide w kime :D

#1473 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 08 maja 2011 - 08:57

tak jak pisałem, zrobiłem 3 rzeczy w tym samym czasie. Jeżeli izolacja g*** daje to albo grzanie przepustnicy, albo siatka w przepływce. Coś w znaczący sposób wpłynęło na elastyczność od dołu.

#1474 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 08 maja 2011 - 23:01

wiem że nie na temat za bardzo ale wywalilem kratke z przepływki, coś mi spalanie dziwnie skoczylo, miał ktos tak u siebie :-) ?

#1475 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 09 maja 2011 - 20:20

mi pali tyle samo, nie wiem tylko czy nie oszukuje mi bardziej wskazanie sredniego spalania na lpg
o ile Ci sloczylo spalanie?

#1476 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 10 maja 2011 - 08:08

no własnie o 1-3 litry, zalezy od tego jak jade ale bardzo duży skok widze szczególnie na niższych obrotach w sumie na każdym biegu

#1477 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2011 - 15:30

zamontowalem wczoraj puche bez instrukcji, bo forum nie dzialalo i w sumie wszystko zrobilem dobrze oprocz jednej rzeczy. Do czujnika podcisnien nie zostawilem zadnegom podlaczonego przewodu i teraz nie wiem juz ktory to ma byc. Ja calkowicie zaslepilem wszystkie podcisnienia i ten czujnik. Czy ktos mi powie ktory wezyk powinien isc (skad wychodzi)??

Juz wszystko wiem. Dziekuje serek ;)

#1478 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 16 maja 2011 - 16:41

zamontowalem wczoraj puche bez instrukcji, bo forum nie dzialalo i w sumie wszystko zrobilem dobrze oprocz jednej rzeczy. Do czujnika podcisnien nie zostawilem zadnegom podlaczonego przewodu i teraz nie wiem juz ktory to ma byc. Ja calkowicie zaslepilem wszystkie podcisnienia i ten czujnik. Czy ktos mi powie ktory wezyk powinien isc (skad wychodzi)??

Juz wszystko wiem. Dziekuje serek ;)


i jak wrażenia?

#1479 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2011 - 20:39

i jak wrażenia?


jeszcze dobrze nie testowalem. Wczoraj nie bylo szalu (nie widzialem roznicy) ale nie mialem podlaczonego podcisnienia wiec to moze to. Dzisiaj bylem zalatany i jezdzilem tylko po miescie i to w korkach wiec nie mialem mozliwosci sprawdzenia. Dam znac jak potestuje.

#1480 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2011 - 17:35

No i wczoraj wszystko zlozylem jak sie nalezy. Okazalo sie ze u mnie zawor na kolektorze nie dzialal i musialem zalozyc akumulator podcisnienia z multiramu (dziekuje serek jeszcze raz ;) ) Teraz dziala jak nalezy i faktycznie lepiej ciagnie od dolu. Mniej wiecej od 2,5tys obr/min. Szalu nie ma ale jest lepiej niz fabrycznie :)