Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1401 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2011 - 13:37

Chciałbym zakupić puszkę mantzla czy ma ktoś na zbyciu i drugie pytanie czy warto puchę obłożyć matą bitumiczną wygłuszającą żeby nie nagrzewała się od silnika i co za tym idzie nie nagrzewała powietrza który idzie do kolektora?


Moze sie troszke wysilisz i poczytasz??W tym temacie jest wszytko opisane.

#1402 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 18:50

...drugie pytanie czy warto puchę obłożyć matą bitumiczną wygłuszającą żeby nie nagrzewała się od silnika i co za tym idzie nie nagrzewała powietrza który idzie do kolektora?

tak jak Hubert pisze!!

Chciałbym zakupić puszkę mantzla czy ma ktoś na zbyciu...

a z tym pytaniem sio mi do odpowiedniego działu :mad: i przeczytać regulamin :nu_nu:

#1403 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2011 - 22:57

Jak ten was tak zirytował to lepiej nie zaglądajcie do tematu "Jaki olej wlewacie do waszej omy vol. 2" xD

#1404 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2011 - 00:52

Ten ma puszke MANTZLA >> http://cgi.ebay.de/M...=item19c20772f8 :D:D:D

#1405 OFFLINE   nieprzytomnydruid

nieprzytomnydruid

    3.0 V6 24V

  • 17 postów
  • Dołączył: 03-09-2010

Napisany 12 kwietnia 2011 - 08:52

Witam. Sprawdziłem stronę po stronie ale wymiarów puszki na długi dolot nie znalazłem. Czy byłby ktoś chętny podzielić się tajemnica?:) Z góry dzięki

#1406 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 24 kwietnia 2011 - 00:05

u mnie wygląda to tak
puszka jest wykonana z poliesteru

#1407 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 kwietnia 2011 - 00:18

Fajna sprawa. Nie powinno być problemu z nagrzewaniem jak w metalowej.

#1408 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 24 kwietnia 2011 - 00:20

Fajna sprawa. Nie powinno być problemu z nagrzewaniem jak w metalowej.


nagrzewa się jak wszystko plastikowe pod maską ale stygnie szybciej

#1409 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2011 - 07:44

Napisz coś o technologii. Fajny pomysł.

#1410 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 24 kwietnia 2011 - 10:29

Napisz coś o technologii. Fajny pomysł.


cześć najpierw robisz formę i na to wylewasz poliester działa to ta takiej samej zasadzie jak mata do klejenia zderzaków pózniej gdy poliester wystygnie odbijasz go od formy i na koniec zostaje wykończeniówka

a podłączone mam tak nie wiem czy dobrze z tym podciśnieniem?

#1411 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 26 kwietnia 2011 - 17:19

Witam,

To i ja dodam swoje trzy grosze na temat puszki, bo ostatnio dodałem kilka kolejnych koni do stajni małym kosztem.

Zamontowałem niedawno mantzla oraz filtr pippercross ale dalej było mi mało więc wyczaiłem temat o podgrzewaniu przepustnicy. Zrobiłem bypass, dodatkowo po izolowałem cały dolot matą (połączenie puszki z filtem oraz tych węży, co łącza puszkę z kolektorem), taką co się za grzejniki wkłada (puszka na pająki była zaizolowana wcześniej), oraz wyciąłem to sitko z przepływomierza - ktoś o tym pisałem w innym poście :) teraz lalunia ma taki pałer, że na pierwszym biegu potrafi zerwać przyczepność po wciśnięciu gazu do końca - na suchym asfalcie. Oczywiście nie po strzale ze sprzęgła tylko już po normalnym ruszeniu :D
mam z tyłu 235 :) Różnica jest spora. Polecam wam taką modyfikację jak już macie puchę i szukacie dodatkowych wrażeń.
Co dziwne nie rozjechały się mapy LPG bo robiłem korektę ustawień po tej przeróbce (STAG 300+). Po mantzlu mapy były rozjechane - za uboga mieszkanka.

Wreszcie zaczyna mi się 2.5v6 podobać :)



cześć najpierw robisz formę i na to wylewasz poliester działa to ta takiej samej zasadzie jak mata do klejenia zderzaków pózniej gdy poliester wystygnie odbijasz go od formy i na koniec zostaje wykończeniówka

a podłączone mam tak nie wiem czy dobrze z tym podciśnieniem?



z podciśnieniami nie ma filozofii chociaż nie jest to jednoznacznie opisane. Też się zastanawiałem jak to ma być.

Najprościej - to co szło do multiramu - jeden wężyk - zaślepiasz. Cała reszta zostaje. Wydaje mi się, że tak masz zrobione więc jest okej.

#1412 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2011 - 21:46

pierwszym biegu potrafi zerwać przyczepność po wciśnięciu gazu do końca - na suchym asfalcie.


To zarzuc jakim filmikiem jak to sie zbiera.:)

A co tam masz jeszcze nagrzebane ze masz Silnik: silnik po tuningu.

#1413 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 27 kwietnia 2011 - 08:16

W sumie wszystko, co można było zrobić małym kosztem :)

Najpierw były wałki ssące G, później przyszedł rezonator, filtr pippercross, ostatnio odłączyłem grzanie przepustnicy, zrobiłem izolację na przepływkę oraz połączenie rezonatora z kolektorem z ekranu "zagrzejnikowego" i wywaliłem tą kratkę z przepływomierza. Efekty na prawdę sympatyczne. Od 1800 obrotów ciągnie aż miło.
Kończą mi się tanie modyfikacje :(

Co można więcej: strojenie, kolektory wydech. Ale to już droższa zabawa :)

A czytałem na forum aby kupić 3.0 ale mi mechanior odradzał :mad: byłaby lepsza baza do modów

#1414 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 11:19

połączenie rezonatora z kolektorem z ekranu "zagrzejnikowego"

Daj jakąś fotkę komory silnika.

#1415 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 27 kwietnia 2011 - 19:29

No to czekamy na :)jakis filmik jak to sie zbiera.


W sumie to źle napisałem, ciągnie fajnie od samego dołu. Nie ten silnik :)

zdjęcia mam ale wrzucę jutro,co do testów autko idzie do mechaniora w piątek na zmianę płynów i poduszki pod silnikiem albo skrzynią, bo raz wystartowałem ostro i zaczęło wibrować (mam nadzieję, że to tylko poducha). Potem ponagrywam i wrzucę na youtube

#1416 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:17

laweta , najazdy , wciągarka i sie zbiera do ograniczników ;)
a jak to ma się zbierać ?
normalnie jak ca.200km pod maską
aczkolwiek wątpliwym jest celowość wycięcia kratki z przepływki ...
ale kwestia nastawienia do zagadnienia

#1417 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 kwietnia 2011 - 20:53

wywaliłem tą kratkę z przepływomierza


Co do tej operacji to mam wielkie wątpliwości, że wczymś Ci pomogła. Zresztą chyba hubercht gdzieś o tym pisał, bo to zrobił. Dawaj foty silnika i filma jak to się zbiera :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#1418 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2011 - 21:28

aczkolwiek wątpliwym jest celowość wycięcia kratki z przepływki ...

staary, filtry powietrza sie zmienia, zeby lepszy przeplyw byl, a jak zajrzysz do przeplywki, to kratka spokojnie z 1/4 przelotu zabiera...

btw. jak tam moje wtryski? :]


 


#1419 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2011 - 23:23

ponagrywam i wrzucę na youtube


No to czekamy.

Ty lepiej podeslij filmik jak Twoj sie zbiera


Moja sie nie zbiera:p

#1420 OFFLINE   v1ru5

v1ru5
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Września

Napisany 28 kwietnia 2011 - 06:51

Póki co nie wygląda to szałowo, mam do poprawienia połączenie rezonatora z dolotem. Robiłem to bez demontażu (pod blokiem ciężko to się robi ;) i wyszło tak sobie)
Na zdjęciu widać jeszcze tempomat. Będzie przeniesiony na swoje miejsce ale gazownicy założyli gdzie jego miejsce parownik i bez większej rozbiórki nie dało się go tam wcisnąć.
Po weekendzie będę robił kapy bo mi jedna lekko cieknie i wtedy też mam zamiar go przenieść.

Zauważyłem jeszcze jedną zależność :) im więcej mam pozmieniane w silniku tym noga cięższa :D aż się rwie do podłogi

Ostatnio wpuściłem za kółko moją kobietę - pociągnęła dwa pierwsze biegi prawie do czerwonych, po czym skwitowała - ładnie ciągnie :)