Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1361 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 30 stycznia 2011 - 20:26

Tak,na długi kolektor. Mam nadzieje że ta puszka spełnia to samo zadanie co taka oryginalna:)

#1362 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 stycznia 2011 - 23:23

Ja węże nie pamiętam jakiej średnicy kupiłem ale chyba 60mm bo lekko weszły ale zewnętrzną ściankę musiałem oszlifować. A kupiłem w agromie wąż od chyba kombajnu od układu chłodzenia - koszt około 20zł.

#1363 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2011 - 09:15

Dobra założylem.
Kupilem wąż fi 60. Faktycznie trzeba bylo go ściąć, zeby zmieściły sie dwa koło siebie, ale to do przejścia.
W poznaniu weże do kupienia na ul. Kościelnej w sklepiku z gumami, węzami itp. (przed salonem Renaul od strony dąbrowskiego).
Problemem okazało sie połączenie przepływki do puszki.
Nie wiem jak u Was, bo nikt nie wspominał o problemie, ale u mnie gumki z oryginalnego dolotu nie pasowały do przepływki.
Tzn są tam trzy gumki - mniejsza i dwie większe. Ta mniejsza pasuje, a te większe miały za dużą średnice.
Mniejsza z tym.
Całość musze jeszcze poprawić bo puszke miałem zrobioną tak, ze miała za długi kołnierz od strony przepływki i całość nie chciała sie zmieścić.

No i nie rozumiem, dlaczego w jednej z instrukcji napisane jest, ze przepływke trzeba obrócić. Mam zamontowaną zgodnie z kierunkiem przepływu.

Taki tip ode mnie na montaż czujnika temp. zasysanego powietrza.
Czytalem, ze wszyscy montują go robiąc otwór w puszcze filtra.

Ja zamontowałem go wlasnie w jednej z gum pochodzących z oryginalnego dolotu. Jest tam wytłoczka, ktora wygląda na pierwszy rzut oka jak stworzona do tego celu ...
Wystarczy zrobić małą dziurke, wyjąc czujnik z tej gumki, która go trzyma w oryginalnym miejscu i użyć troche siły, zeby go wcisnąć w nowe miejsce.

Ilustracje załączam niżej.

#1364 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2011 - 10:58

Taki tip ode mnie na montaż czujnika temp. zasysanego powietrza.
Czytalem, ze wszyscy montują go robiąc otwór w puszcze filtra.

ja tez tak zamontowalem, najpierw wywiercilem dziure, potem spojzalem na gumy i zauwazylem ta wytloczke :/

#1365 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2011 - 13:36

Ja również tak mam. W którejś instrukcji było tak opisane. Żadna robota a pasuje idealnie.

#1366 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 15 lutego 2011 - 14:50

Też tak mam, ale musiałem uszczelnić silikonem, bo nie zgrywały się wysokości wylotu z filtra do przepływki i trochę się czujnik wysuwał.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#1367 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2011 - 19:12

Dobra założylem.
Kupilem wąż fi 60. Faktycznie trzeba bylo go ściąć, zeby zmieściły sie dwa koło siebie, ale to do przejścia.
W poznaniu weże do kupienia na ul. Kościelnej w sklepiku z gumami, węzami itp. (przed salonem Renaul od strony dąbrowskiego).
Problemem okazało sie połączenie przepływki do puszki.
Nie wiem jak u Was, bo nikt nie wspominał o problemie, ale u mnie gumki z oryginalnego dolotu nie pasowały do przepływki.
Tzn są tam trzy gumki - mniejsza i dwie większe. Ta mniejsza pasuje, a te większe miały za dużą średnice.
Mniejsza z tym.
Całość musze jeszcze poprawić bo puszke miałem zrobioną tak, ze miała za długi kołnierz od strony przepływki i całość nie chciała sie zmieścić.

No i nie rozumiem, dlaczego w jednej z instrukcji napisane jest, ze przepływke trzeba obrócić. Mam zamontowaną zgodnie z kierunkiem przepływu.

Taki tip ode mnie na montaż czujnika temp. zasysanego powietrza.
Czytalem, ze wszyscy montują go robiąc otwór w puszcze filtra.

Ja zamontowałem go wlasnie w jednej z gum pochodzących z oryginalnego dolotu. Jest tam wytłoczka, ktora wygląda na pierwszy rzut oka jak stworzona do tego celu ...
Wystarczy zrobić małą dziurke, wyjąc czujnik z tej gumki, która go trzyma w oryginalnym miejscu i użyć troche siły, zeby go wcisnąć w nowe miejsce.

Ilustracje załączam niżej.



u mnie guma bez problemu pasowala na przeplywke. czujnik temp mam w ten sam sposob zamontowany co ty -w gumie do przeplywki. przeplywki nie odwracasz - wazny jest kierunek przeplywy




 


#1368 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2011 - 20:17

u mnie guma bez problemu pasowala na przeplywke


no to nie kumam.
Na dolecie są trzy gumu - jedna mniejsza i dwie większe. Ta mniejsza pasowała między filtrem a przepływką, ale dwie pozostałe byly po prostu za duże i to sporo.
Nie kumam dlaczego u mnie mialo to wyglądąć inaczej, przecież wszystkie powinny mieć takie same.
Przepływki nie odwracałem, czytalem tylko, ze ktoś odwracał inie bardzo rozumiem po co.

ps. do czego (tak konkretnie) służy czujnik podcisnienia i co ważniejsze - czy obojętnie z której strony dostanie podciśnienie, a którą zaślepie?

#1369 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2011 - 20:59

czy obojętnie z której strony dostanie podciśnienie, a którą zaślepie?


Ja zaślepiłem wszystkie strony bez doprowadzania podciśnienia i błędu nie wywala.

#1370 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2011 - 21:10

Ja zaślepiłem wszystkie strony bez doprowadzania podciśnienia i błędu nie wywala.


błędu nie wywali jak tylko wtyczke podepniesz, bo komp go będzie widział
Ja pytam na co tak naprawde ma wpływ, kiedy nie jest podpięty pod podcisnienie i czy podcisnienie musi przyjść z konkretnej jego strony.

Jak dobrze rozumiem jest coś jak mapsensor do lpg tyle, ze do benzyny, a jesli tak - to do jazdy na benzynie jest niezbędny do odpowiedniej dawki paliwka w zależności od zapotrzebowania.
Ale chcialbym, zeby mi to ktoś wyłożył ;)

#1371 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2011 - 21:18

Ja pytam na co tak naprawde ma wpływ, kiedy nie jest podpięty pod podcisnienie i czy podcisnienie musi przyjść z konkretnej jego strony.


od gory podcisnienie od boku sterowanie. to nie czujnik tylko zawor. on ma funkcje sterujace a nie pomiarowe. MAP sensora w omedze nie ma. zastal zastapione przez Maf sensor czyli popularna przeplywke




 


#1372 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2011 - 21:32

od gory podcisnienie od boku sterowanie. to nie czujnik tylko zawor. on ma funkcje sterujace a nie pomiarowe. MAP sensora w omedze nie ma. zastal zastapione przez Maf sensor czyli popularna przeplywke


czyli w przypadku powerpuszki nie musi być podłaczony w ogole do podcisnienia, wystarczy ze jest podłączony elektrycznie - tak?

#1373 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lutego 2011 - 21:34

dokladnie. wazne zeby podcisnienie bylo szczelne. wywal ten przewod ktory idzie do przodu i podlacz tylny zawor bezposrednio od aku w podszybiu




 


#1374 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2011 - 21:35

Yess

Edit. No i się spóźniłem

#1375 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2011 - 22:55

Jakies dziwne historie z tym montazem przeplywki w druga strone, a juz o wtykaniu czujnika temp w obudowe filtra to pierwsze slysze :)

Teraz jeszcze przez kolejne 100 postow pewnie beda pytania o czujnik podcisnienia :D

No ale faktycznie dla swiezakow ogarnac prawie 1500 postow na temat mantzla to troche sporo, zeby jakies konkrety wyciagnac :D


 


#1376 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2011 - 09:06

Czepiasz sie.
W sprawdzonych poradach jest instrukcja, gdzie jest pokazany montaż czujnika temp w obudowie filtra, gdzie gość wspomina o odwrócenu przepływki, gdzie wskazuje na podłączenie podcisnienia pod czujnik.
Sugerując sie wiszącą poradą zadałem pytanie, bo podczas montażu doszedłem do własnych wniosków. Każdy montujący najpierw zaglądnie do zwięzłej jednopostowej porady zamiast czytać ponad 100u stronicowy temat.
Poza tym to, ze Ty montowałeś puszke dawno temu, nie znaczy ze wszyscy to już robili, mimo, ze niektórzy mieli omege zdecydowanie dłużej niż Ty...

#1377 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2011 - 09:31

Odwrotne zalozenie przeplywki powoduje telepanie sie auta jak by na polowe garow nie palil, nie wkreca sie na obroty i potrafi zgasnac, wiec nie rozumiem czemu ktos w sprawdzonych poradach pisal o jej odwróceniu.

Czujnik w puszcze to raczej odosobniony przypadek wiekszosc dawala robiac otwor w gumie. Tak czy innaczej w ktorym miejscu by nie byl z wyzej wymienionych i tak jest wszystko ok.

Podcisnienie idzie do sterowania przepustnicami na multiramie dlatego zaslepienie ich lub poprowadzenie do aku jak pisal beast jest wskazane i nie powoduje zadnych problemow, gdyz i tak pozbywamy sie przepustnic/zaworow.

Tak samo mitem w.g mnie jest szczelne izolowanie puszki przed temperatura (pisze o krotkim dolocie, dlugi przybliza puszke do chlodnicy i jest troche gorzej). Wystarczy pomalowac puszke np czarna farba, ktora wytrzymuje wysokie temperatury i efekt jest taki sam jak z izolacja, nic nie muli a imo jest estetyczniej...

#1378 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2011 - 10:22

Czepiasz sie.

Chyba zle mnie odebrales :)

W sprawdzonych poradach jest instrukcja, gdzie jest pokazany montaż czujnika temp w obudowie filtra, gdzie gość wspomina o odwrócenu przepływki, gdzie wskazuje na podłączenie podcisnienia pod czujnik.

Najwidoczniej nie widzialem tej porady - i tutaj dziwne, ze nikt nie zakwestionowal do tej pory tego opisu...

Każdy montujący najpierw zaglądnie do zwięzłej jednopostowej porady zamiast czytać ponad 100u stronicowy temat.

Jasne, ze tak, stad moja powyzsza wypowiedz...
A tutaj tyle postow i nawet brak porownania z wykresem sprzed i po zamontowaniu puchy - mam na mysli to, ze cala wiedze zawarta w tym watku mozna byc przeniesc do jednego konkretnego postu :)

Poza tym to, ze Ty montowałeś puszke dawno temu, nie znaczy ze wszyscy to już robili

No bylem jednym z pierwszych i musialem eksperymentowac, a tez bym chetnie skorzystal ze sprawdzonej porady - choc jak widac tez roznie z nimi bywa...

Poza tym to, ze Ty montowałeś puszke dawno temu, nie znaczy ze wszyscy to już robili, mimo, ze niektórzy mieli omege zdecydowanie dłużej niż Ty...

i kto tu sie czepia :) No przykro mi, ze jezdze omegami 'dopiero' od ponad 5 lat, postaram sie nadrobic :D

A tymczasem pochwal sie lepiej, jak wrazenia z pucha...


 


#1379 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2011 - 12:02

A tymczasem pochwal sie lepiej, jak wrazenia z pucha...

gdyby to było moje jedyne zmartwienie, to chętnie bym sie rozpisał ;-)

ps. IMO wielkiej różnicy nie ma, ale daje sie odczuć, ze faktycznie dół jest lepszy. Wymieniałem dolot na puche głównie ze względu na to, ze mój multiram nie dość, ze był połamany, to jeszcze niedziałający - więc puszka byłą po prostu naprawą auta ;)

#1380 OFFLINE   simon samit

simon samit
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: anglia

Napisany 19 lutego 2011 - 11:00

witam tak czytam to forum o tej puszce szukaem troszke na ebayu i znalazlem cus takiego tu link
http://cgi.ebay.co.u...e#ht_1506wt_932

co myslicie o tym??? zamiast puszki no koszt troszke wiekszy ale chodzi czy egzamin by zdala itd.
w polsce polonezy w angli fordy golfy i pierwszy opel i jeste zadowolony