

MANTZEL
#1361
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2011 - 20:26
#1362
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2011 - 23:23
#1363
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 09:15
Kupilem wąż fi 60. Faktycznie trzeba bylo go ściąć, zeby zmieściły sie dwa koło siebie, ale to do przejścia.
W poznaniu weże do kupienia na ul. Kościelnej w sklepiku z gumami, węzami itp. (przed salonem Renaul od strony dąbrowskiego).
Problemem okazało sie połączenie przepływki do puszki.
Nie wiem jak u Was, bo nikt nie wspominał o problemie, ale u mnie gumki z oryginalnego dolotu nie pasowały do przepływki.
Tzn są tam trzy gumki - mniejsza i dwie większe. Ta mniejsza pasuje, a te większe miały za dużą średnice.
Mniejsza z tym.
Całość musze jeszcze poprawić bo puszke miałem zrobioną tak, ze miała za długi kołnierz od strony przepływki i całość nie chciała sie zmieścić.
No i nie rozumiem, dlaczego w jednej z instrukcji napisane jest, ze przepływke trzeba obrócić. Mam zamontowaną zgodnie z kierunkiem przepływu.
Taki tip ode mnie na montaż czujnika temp. zasysanego powietrza.
Czytalem, ze wszyscy montują go robiąc otwór w puszcze filtra.
Ja zamontowałem go wlasnie w jednej z gum pochodzących z oryginalnego dolotu. Jest tam wytłoczka, ktora wygląda na pierwszy rzut oka jak stworzona do tego celu ...
Wystarczy zrobić małą dziurke, wyjąc czujnik z tej gumki, która go trzyma w oryginalnym miejscu i użyć troche siły, zeby go wcisnąć w nowe miejsce.
Ilustracje załączam niżej.
#1364
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 10:58
ja tez tak zamontowalem, najpierw wywiercilem dziure, potem spojzalem na gumy i zauwazylem ta wytloczkeTaki tip ode mnie na montaż czujnika temp. zasysanego powietrza.
Czytalem, ze wszyscy montują go robiąc otwór w puszcze filtra.

#1365
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 13:36
#1366
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 14:50
#1367
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 19:12
Dobra założylem.
Kupilem wąż fi 60. Faktycznie trzeba bylo go ściąć, zeby zmieściły sie dwa koło siebie, ale to do przejścia.
W poznaniu weże do kupienia na ul. Kościelnej w sklepiku z gumami, węzami itp. (przed salonem Renaul od strony dąbrowskiego).
Problemem okazało sie połączenie przepływki do puszki.
Nie wiem jak u Was, bo nikt nie wspominał o problemie, ale u mnie gumki z oryginalnego dolotu nie pasowały do przepływki.
Tzn są tam trzy gumki - mniejsza i dwie większe. Ta mniejsza pasuje, a te większe miały za dużą średnice.
Mniejsza z tym.
Całość musze jeszcze poprawić bo puszke miałem zrobioną tak, ze miała za długi kołnierz od strony przepływki i całość nie chciała sie zmieścić.
No i nie rozumiem, dlaczego w jednej z instrukcji napisane jest, ze przepływke trzeba obrócić. Mam zamontowaną zgodnie z kierunkiem przepływu.
Taki tip ode mnie na montaż czujnika temp. zasysanego powietrza.
Czytalem, ze wszyscy montują go robiąc otwór w puszcze filtra.
Ja zamontowałem go wlasnie w jednej z gum pochodzących z oryginalnego dolotu. Jest tam wytłoczka, ktora wygląda na pierwszy rzut oka jak stworzona do tego celu ...
Wystarczy zrobić małą dziurke, wyjąc czujnik z tej gumki, która go trzyma w oryginalnym miejscu i użyć troche siły, zeby go wcisnąć w nowe miejsce.
Ilustracje załączam niżej.
u mnie guma bez problemu pasowala na przeplywke. czujnik temp mam w ten sam sposob zamontowany co ty -w gumie do przeplywki. przeplywki nie odwracasz - wazny jest kierunek przeplywy
#1368
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 20:17
u mnie guma bez problemu pasowala na przeplywke
no to nie kumam.
Na dolecie są trzy gumu - jedna mniejsza i dwie większe. Ta mniejsza pasowała między filtrem a przepływką, ale dwie pozostałe byly po prostu za duże i to sporo.
Nie kumam dlaczego u mnie mialo to wyglądąć inaczej, przecież wszystkie powinny mieć takie same.
Przepływki nie odwracałem, czytalem tylko, ze ktoś odwracał inie bardzo rozumiem po co.
ps. do czego (tak konkretnie) służy czujnik podcisnienia i co ważniejsze - czy obojętnie z której strony dostanie podciśnienie, a którą zaślepie?
#1369
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 20:59
czy obojętnie z której strony dostanie podciśnienie, a którą zaślepie?
Ja zaślepiłem wszystkie strony bez doprowadzania podciśnienia i błędu nie wywala.
#1370
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 21:10
Ja zaślepiłem wszystkie strony bez doprowadzania podciśnienia i błędu nie wywala.
błędu nie wywali jak tylko wtyczke podepniesz, bo komp go będzie widział
Ja pytam na co tak naprawde ma wpływ, kiedy nie jest podpięty pod podcisnienie i czy podcisnienie musi przyjść z konkretnej jego strony.
Jak dobrze rozumiem jest coś jak mapsensor do lpg tyle, ze do benzyny, a jesli tak - to do jazdy na benzynie jest niezbędny do odpowiedniej dawki paliwka w zależności od zapotrzebowania.
Ale chcialbym, zeby mi to ktoś wyłożył

#1371
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 21:18
Ja pytam na co tak naprawde ma wpływ, kiedy nie jest podpięty pod podcisnienie i czy podcisnienie musi przyjść z konkretnej jego strony.
od gory podcisnienie od boku sterowanie. to nie czujnik tylko zawor. on ma funkcje sterujace a nie pomiarowe. MAP sensora w omedze nie ma. zastal zastapione przez Maf sensor czyli popularna przeplywke
#1372
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 21:32
od gory podcisnienie od boku sterowanie. to nie czujnik tylko zawor. on ma funkcje sterujace a nie pomiarowe. MAP sensora w omedze nie ma. zastal zastapione przez Maf sensor czyli popularna przeplywke
czyli w przypadku powerpuszki nie musi być podłaczony w ogole do podcisnienia, wystarczy ze jest podłączony elektrycznie - tak?
#1373
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 21:34
#1374
OFFLINE
#1375
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2011 - 22:55

Teraz jeszcze przez kolejne 100 postow pewnie beda pytania o czujnik podcisnienia

No ale faktycznie dla swiezakow ogarnac prawie 1500 postow na temat mantzla to troche sporo, zeby jakies konkrety wyciagnac

#1376
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 09:06
W sprawdzonych poradach jest instrukcja, gdzie jest pokazany montaż czujnika temp w obudowie filtra, gdzie gość wspomina o odwrócenu przepływki, gdzie wskazuje na podłączenie podcisnienia pod czujnik.
Sugerując sie wiszącą poradą zadałem pytanie, bo podczas montażu doszedłem do własnych wniosków. Każdy montujący najpierw zaglądnie do zwięzłej jednopostowej porady zamiast czytać ponad 100u stronicowy temat.
Poza tym to, ze Ty montowałeś puszke dawno temu, nie znaczy ze wszyscy to już robili, mimo, ze niektórzy mieli omege zdecydowanie dłużej niż Ty...
#1377
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 09:31
Czujnik w puszcze to raczej odosobniony przypadek wiekszosc dawala robiac otwor w gumie. Tak czy innaczej w ktorym miejscu by nie byl z wyzej wymienionych i tak jest wszystko ok.
Podcisnienie idzie do sterowania przepustnicami na multiramie dlatego zaslepienie ich lub poprowadzenie do aku jak pisal beast jest wskazane i nie powoduje zadnych problemow, gdyz i tak pozbywamy sie przepustnic/zaworow.
Tak samo mitem w.g mnie jest szczelne izolowanie puszki przed temperatura (pisze o krotkim dolocie, dlugi przybliza puszke do chlodnicy i jest troche gorzej). Wystarczy pomalowac puszke np czarna farba, ktora wytrzymuje wysokie temperatury i efekt jest taki sam jak z izolacja, nic nie muli a imo jest estetyczniej...
#1378
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 10:22
Chyba zle mnie odebralesCzepiasz sie.

Najwidoczniej nie widzialem tej porady - i tutaj dziwne, ze nikt nie zakwestionowal do tej pory tego opisu...W sprawdzonych poradach jest instrukcja, gdzie jest pokazany montaż czujnika temp w obudowie filtra, gdzie gość wspomina o odwrócenu przepływki, gdzie wskazuje na podłączenie podcisnienia pod czujnik.
Jasne, ze tak, stad moja powyzsza wypowiedz...Każdy montujący najpierw zaglądnie do zwięzłej jednopostowej porady zamiast czytać ponad 100u stronicowy temat.
A tutaj tyle postow i nawet brak porownania z wykresem sprzed i po zamontowaniu puchy - mam na mysli to, ze cala wiedze zawarta w tym watku mozna byc przeniesc do jednego konkretnego postu

No bylem jednym z pierwszych i musialem eksperymentowac, a tez bym chetnie skorzystal ze sprawdzonej porady - choc jak widac tez roznie z nimi bywa...Poza tym to, ze Ty montowałeś puszke dawno temu, nie znaczy ze wszyscy to już robili
i kto tu sie czepiaPoza tym to, ze Ty montowałeś puszke dawno temu, nie znaczy ze wszyscy to już robili, mimo, ze niektórzy mieli omege zdecydowanie dłużej niż Ty...


A tymczasem pochwal sie lepiej, jak wrazenia z pucha...
#1379
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2011 - 12:02
gdyby to było moje jedyne zmartwienie, to chętnie bym sie rozpisał ;-)A tymczasem pochwal sie lepiej, jak wrazenia z pucha...
ps. IMO wielkiej różnicy nie ma, ale daje sie odczuć, ze faktycznie dół jest lepszy. Wymieniałem dolot na puche głównie ze względu na to, ze mój multiram nie dość, ze był połamany, to jeszcze niedziałający - więc puszka byłą po prostu naprawą auta

#1380
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 11:00
http://cgi.ebay.co.u...e#ht_1506wt_932
co myslicie o tym??? zamiast puszki no koszt troszke wiekszy ale chodzi czy egzamin by zdala itd.