Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1081 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2010 - 09:26

jest różnica?? tak naprawdę odczuwalna??

Zresztą zobaczymy po czasach na zlocie na ćwiartkę



 


#1082 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 września 2010 - 09:29

po weekendzie ogarne ukl wydechowy i moze nakrece kiego filma.

oby nie padało

#1083 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 06 września 2010 - 20:33

po weekendzie ogarne ukl wydechowy i moze nakrece kiego filma.

oby nie padało




mozecie dac jakis konkretny namiar na mate izolacyjna?

#1084 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2010 - 21:17

castorama a która to chyba ci obojętne skoro jesteś bezdomny ;)

#1085 OFFLINE   york

york
  • 91 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Elbląg

Napisany 07 września 2010 - 00:59

jak dla mnie, puszka dala efekt jakby hmm... wyjac z auta 40/50 kg, czyli wlasciwie niewielki. po kilku dniach mozna zapomniec bo sie czlowiek przyzwyczai. ogolnie chodzi dobrze wiec zostawilem ja, niech sobie wisi a i efekt wizualny nieco ladniejszy, bo izolowalem "profesjonalnie" ;) matą zagrzejnikową ze sreberkiem. co do spalania, nie wypowiem się bo jestem w trakcie kombinacji z mapą wtrysku lpg.

#1086 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 06:29

jak dla mnie, puszka dala efekt jakby hmm...


No bo dokładnie tak jest jak piszesz :) a spalanie delikatnie wzrasta :p

#1087 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 09:14

No bo dokładnie tak jest jak piszesz :) a spalanie delikatnie wzrasta :p

A mi nie wzroslo tylko spadlo o okolo 1litra.

#1088 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 10:43

A mi nie wzroslo tylko spadlo o okolo 1litra.


To tylko sie cieszyc :)

#1089 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 16:28

A mi nie wzroslo tylko spadlo o okolo 1litra

cholera,moze masz jakas inna puszke:) bo u mnie o ten 1 litr na bank wiecej chla:)

#1090 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 20:17

jak już pisałem, chla tyle ile jej dasz...

więc tak...
odległości i prędkości są wyssane z palca reszta to czysta fizyka
jeżeli na 5 biegu, na danym odcinku drogi z prędkości 70km/h do prędkości 120km/h bez puszki rozpędzisz się na dystansie 500m, a z puszką do zamierzonych 120km/h na tym samym odcinku drogi, na dystansie 450m to przez te 50m jedziesz już rozpędzony i bez obciążania silnika co za tym idzie oszczędniej.
to samo tyczy się każdej poprawnie przeprowadzonej przeróbki...

#1091 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 21:24

jak już pisałem, chla tyle ile jej dasz...

więc tak...
odległości i prędkości są wyssane z palca reszta to czysta fizyka
jeżeli na 5 biegu, na danym odcinku drogi z prędkości 70km/h do prędkości 120km/h bez puszki rozpędzisz się na dystansie 500m, a z puszką do zamierzonych 120km/h na tym samym odcinku drogi, na dystansie 450m to przez te 50m jedziesz już rozpędzony i bez obciążania silnika co za tym idzie oszczędniej.
to samo tyczy się każdej poprawnie przeprowadzonej przeróbki...



Jezeli wsadze walki ssace od 3.0 do mojej 2.5 na dystansie 500 metrow rozpedze sie szybciej niz na walkach (w krotszym czasie) od 2.5 to wcale nie znaczy ze mniej mi oma spali :rolleyes: wrecz przeciwnie spali mi wiecej a jedynym zyskiem bedzie szybsze rozpedzenie sie do wyznaczonej predkosci na okreslonym dystansie... ze cos dzieje sie dluzej nie znaczy ze dzieje sie kosztem wiekszego spalania...

No offence Ali ale troche zaszalales z ta teoria :rolleyes: zeby tak prosto wszystko w zyciu działalo....

Ja dalem przyklad ze zmiana parametrow silnika tak jak Ty. Oczywiscie mozna to podciagnac pod zmiany mechaniczne i porownanie do puszki staje sie lekko nie na miejscu. Ale pokazuje to rownierz ze tak tego nie mozna liczyc i znow teoria nie pokrywa sie z praktyka. Jezli bys pisal o 2 takich samych autach, takich samych silnikach ale o roznej masie wlasnej wtedy moge sie zgodzic. Mniejsza masa, mniejsze wysilenie silnika, mniejsze spalanie, szybsze osiagniecie "celu". Ale to juz zupelnie co innego. Pozatym kazda dodatkowa "moc" nie bierze sie z powietrza (chyba ze mowa o turbo ;)) i dobrze o tym wiesz.

#1092 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 21:33

jedynym zyskiem bedzie szybsze rozpedzenie sie do wyznaczonej predkosci na okreslonym dystansie


albo "szybsze rozpędzanie" albo na "określonym dystansie"

jedno wyklucza drugie

jeżeli do danej prędkości masz rozpędzić się na określonym dystansie to mocniejszym autem wciskasz mniej gazu co za tym idzie spalasz mniej

jeżeli zaś masz po prostu przejechać określony dystans i rozpędzić się do określonej prędkości to tym samym dystans przejechany z pełną określoną prędkością jest przejeżdżany bez obciążenia silnika co za tym idzie oszczędniejszy

#1093 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 21:48

albo "szybsze rozpędzanie" albo na "określonym dystansie"

jedno wyklucza drugie

jeżeli do danej prędkości masz rozpędzić się na określonym dystansie to mocniejszym autem wciskasz mniej gazu co za tym idzie spalasz mniej

jeżeli zaś masz po prostu rozpędzić się do określonej prędkości i przejechać określony dystans to tym samym dystans przejechany z pełną określoną prędkością jest przejeżdżany bez obciążenia silnika co za tym idzie oszczędniejszy


Ale zysk z osiagniecia predzej zamierzonej predkosci i przejechania okreslonego dystansu pokrywa sie wprostproporcjonalnie do uzytej mocy i wiekszego spalania. Puszka tak jak chiptuning w dieslach (oczywiscie nie na taka sama skale) jest zmiana charakterystyki pracy motoru i co za tym idzie osiagniecia pewnych korzysci ktore zazwyczaj pociagaja za soba wieksze spalanie. Tak jak juz pisalem innaczej ma sie to przy tych smamych silnikach ale z roznica masy pojazdu. Dlatego wlasnie silnik 3.0 v6 w corsie kamilosa pali w miescie do 12-13 litrow a nie jak w naszych omach po 17 a do tego objedzie 2x kazda napotkana ome na ulicy...

#1094 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 22:05

Ale zysk z osiagniecia predzej zamierzonej predkosci i przejechania okreslonego dystansu pokrywa sie wprostproporcjonalnie do uzytej mocy



nie do końca wprost proporcjonalnie...

dlatego że przy szybszym osiągnięciu zamierzonej prędkości jest mniej strat w postaci wydzielonego ciepła :)

posiadanie mocy a konieczność wykorzystania mocy to dwa końce kija

powiedz dlaczego każdy posiadacz omegi 2,0 8v z którym rozmawiam twierdzi że żeby w mieście nie zostawać z tyłu na światłach i jechać razem z innymi autami musi to okupić 13/14 litrami i każdy posiadacz V'ki mówi dokładnie to samo, dodając później: ale nie po to kupił V'kę żeby jeździć jak inne emeryty i jest zawsze pierwszy więc i spala więcej :)

#1095 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 22:16

nie do końca wprost proporcjonalnie...

dlatego że przy szybszym osiągnięciu zamierzonej prędkości jest mniej strat w postaci wydzielonego ciepła :)


Uwierze Ci na słowo ;)

posiadanie mocy a konieczność wykorzystania mocy to dwa końce kija



zgadza sie ale my pisalismy o konkretnej sytuacji

powiedz dlaczego każdy posiadacz omegi 2,0 8v z którym rozmawiam twierdzi że żeby w mieście nie zostawać z tyłu na światłach i jechać razem z innymi autami musi to okupić 13/14 litrami


Bo 2.0 8v nie jedzie a do tego ma tyle samo roboty co v6 czyli do pociagniecia 1.5-1.7 tony zlomu. Stosunek mocy do masy zajezdza ten silnik juz na papierze przed wyjechaniem na droge.

i każdy posiadacz V'ki mówi dokładnie to samo, dodając później: ale nie po to kupił V'kę żeby jeździć jak inne emeryty i jest zawsze pierwszy więc i spala więcej :)


Wiesz mi 13-14 pali jak jezdze na emeryta (tam gdzie sie konczy spalnie w 2.0 tam sie u nas w V zaczyna). Akurat przyklad omegi jest specyficzny. Bo aby kogos wciagnac z pod swiatel i tak musze deptac do oporu. Male lekkie miejskie autka z tym swoim spalaniem 6 litrow po miescie obejzdzaja mnie na starcie (i znowu przegrywamy z fizyka i stosunkiem mocy do masy). Pozniej to inna bajka, bajka ktora kosztuje mnie nierzadko sporym spalaniem. I tam gdzie konczy sie silnik "6 litrow po miescie" tam zaczyna sie v-ka w omedze. Tylko ze przy dystrybutorze "6 litrow po miescie" znow sie z nas smieje... Chcesz mocy musisz swoje do baku wlac i nie ma mocnych :)

Zawsze mozna namieszac cos ze skrzynia i jej przelozeniami, mostem. Moze wtedy spalanie bedzie takie samo a osiagi lepsze ? Nie wiem nie testowalem :)

#1096 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 22:22

Wiesz mi 13-14 pali jak jezdze na emeryta. Akurat przyklad omegi jest specyficzny. Bo aby kogos wciagnac z pod swiatel i tak musze deptac do oporu.

Lukass pomysl o omie 3.2 (automat oczywiscie) i gwarantuje ci, ze wciagniesz wiekszosc aut bez deptania do oporu i niespalisz duzo wiecej ( nieporownuje spalani do emeryckiego 13-14 litrow)

#1097 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 22:25

Puszka tak jak chiptuning w dieslach (oczywiscie nie na taka sama skale) jest zmiana charakterystyki pracy motoru i co za tym idzie osiagniecia pewnych korzysci ktore zazwyczaj pociagaja za soba wieksze spalanie.

Poczytaj temat o CT w 2.5 TD :) Nie zawsze większa moc = większe spalanie.

#1098 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 22:34

Poczytaj temat o CT w 2.5 TD :) Nie zawsze większa moc = większe spalanie.


haha powiedz mi czemu wiedzialem ze napiszesz takiego posta wicek ? :D No ale to osobny temat i nie bede zabieral w nim glosu bo nie lubie diesli :D

Lukass pomysl o omie 3.2 (automat oczywiscie) i gwarantuje ci, ze wciagniesz wiekszosc aut bez deptania do oporu i niespalisz duzo wiecej ( nieporownuje spalani do emeryckiego 13-14 litrow)


Czy ja wiem lendio :confused: 3.2 do setki ma delikatnie gorzej na papierku od testerow z GM niz 3.0. Ok pominmy ten fakt popatrzmy na przyspieszenie 3.2 do setki (wkoncu nm powinny cos pokazac). Ile lendio to wynosi ? 9 sek, 8.5 na automacie ? 8,3 przy sprzyjajacej grawitacji ? Taki wynik jest smieszny na dzisiejsze czasy gdzie male miejskie autka robia setke po 7 sekund a takich aut po miescie jezdzi coraz wiecej z ktorymi nie mozemy konkurowac pod wzgledem przyspieszania jak i spalania. Niestety nasze omegi to nie 8 cud swiata i musimy o tym pisac wprost ;) Jezeli mamy dobry stosunek mocy do masy to mozemy cieszyc sie i osiagami i dobrym spalaniem innaczej musimy za to wiecej placic.

#1099 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 22:40

Taki wynik jest smieszny na dzisiejsze czasy gdzie male miejskie autka robia setke po 7 sekund a takich aut po miescie jezdzi coraz wiecej

Niewiem jak na papierze, ale w realu 3.2 ciagnie lepiej niz moje poprzedniej 3,0 manual ( tez bylo zdrowe)

Do takich aut co maja 7sek nieporownuje omegi, ale wiekszosc aut jezdzacych po naszych drogach ma w granicach 9-10 sek ( jak widze cos konkretniejszego to nawet sie niezabieram do prob :)

Pozatym wystarczy, ze ktos manualem spali troche start i juz widzi moj kufer (automatem sie raczej nieda zle wystartowac :)

#1100 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 września 2010 - 22:45

Niewiem jak na papierze, ale w realu 3.2 ciagnie lepiej niz moje poprzedniej 3,0 manual ( tez bylo zdrowe)


No na papierku z tego co pamietam jest tak jak napisalem. Co do odczuc na zywo przychylam sie do Twojej odpowiedzi bo napewno wiesz lepiej skoro latasz tym na codzien.

To takich aut co maja 7sek nieporownuje omegi, ale wiekszosc aut ma w granicach 9-10 sek.


Wiesz moj ojciec ma nowa z salonu jette 1.4 TSI i mam mega problem aby go dogonic po miescie czy z pod swiatel.. a takich aut jezdzi juz cala masa :)

Dobra tyle odemnie w temacie bo padam na pysk :D