Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1041 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:45

Do tego co napisał lukass dodać by jeszcze można błędne pojmowanie, ze puszka jest rezerwuarem dodatkowego powietrza.

#1042 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 29 sierpnia 2010 - 16:37

a powiedzcie jeszcze jak rozwiazaliscie kwestie czujnika temperatury powietrza? i czy trzeba wyciagac te orginalne rury czy pucha zmiesci sie razem z nimi:)


W tutku od montażu puchy masz dokładnie opisane (jeśli dobrze pamiętam to jest bezpośrednio w "pojemniku" na filtr powietrza)

http://forum.omegakl...ead.php?t=26157

#1043 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 16:49

jeśli dobrze pamiętam to jest bezpośrednio w "pojemniku" na filtr powietrza

no wiec zle zapamietałes...blisko ale nie celnie,czujnik temperatury przekladasz w rure od przepływki ,tam jest zaslepka trzeba ja wyjac i włozyc czujnik,nic nie przerabiasz wszystko pasuje idealnie:)

#1044 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 17:00

no wiec zle zapamietałes...blisko ale nie celnie,czujnik temperatury przekladasz w rure od przepływki ,tam jest zaslepka trzeba ja wyjac i włozyc czujnik,nic nie przerabiasz wszystko pasuje idealnie:)


a powiedzcie trzeba wyjmowac ten multiram czy wystarczy zdjac tylko plastiki z pzepustnic?

#1045 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 18:19

trzeba wyjmowac ten multiram

Trzeba :pokoj:

#1046 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 19:14

Trzeba :pokoj:


moze chociaz wystarczy go "rozebrac" do tych metalowych przepustnic:)

#1047 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 19:35

"Multiram nie został zrobiony do wyścigów czy super mocy silnika. Został stworzony w celu poprawy charakterystyki przebiegu momentu obrotowego. Poprawia mocno dolne obroty i zmniejsza zużycie paliwa. Oczywiście jak ktoś chce mocy i osiągów albo lubi jeździć w górnym zakresie to jest nieprzydatny."



jeżeli multiram ma poprawić dół i zmniejszyć spalanie to dla czego każdy kto założył puchę twierdzi że z puchą ciągnie od dołu, i że spalanie im spadło 1-2l/100km ??

Nie ma czegos takiego jak magazynowanie w puszcze powietrza:



tu nie chodzi o zbieranie powietrza i układanie na półkach na słabsze czasy :)
chodzi o to że zaraz za przepustnicami jest zgromadzone powietrze i po gwałtownym otwarciu przepustnic silnik do razu ma dostęp do powietrza i nie musi rozpędzać metrowego słupa...

Sam mialem zaizolowana puszke. Beast pisal ze niezaizolowana daje takie same efekty. Moja jest teraz pokryta tylko farba, izolacji juz sie pozbylem i faktycznie auto nie łapie muła. Chodzi tak samo jak mialo izolacje na puszcze.



oczywiście przy jeździe przepływ powietrza jest tak duży że nie zdąży się specjalnie rozgrzać, ale przy ruszaniu ze skrzyżowania z pewnością temperatura zasysanego powietrza pójdzie ostro w górę, co się z tym wiąże chyba nie muszę już pisać...

to oczywiście jest moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać... ;)

#1048 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:53

jeżeli multiram ma poprawić dół i zmniejszyć spalanie to dla czego każdy kto założył puchę twierdzi że z puchą ciągnie od dołu, i że spalanie im spadło 1-2l/100km ??


Ali jak by to napisac abysmy sie zrozumieli, to ze multiram otwieral zawor przy prawie 4 tys obrotow i kazdy z nas czul jak by zalaczalo sie turbo wcale nie oznacza ze auto bylo mega mulowate w dolnych zakresach. Dla mnie z puszka czy tez bez, silnik v6 w omedze na dole nie jedzie i trzeba miec przynajmniej te 3 tys obrotow aby cos zaczelo sie dziac. Jak juz pisalem jest inna charakterystyka silnika i nie mozna tego rozpatrywac w kategoriach odczuc. Ja bym bardziej opieral sie tutaj na wykresach z hamowni.

Tak jak z wycietymi katami Ali i zalozeniem strumienic. Mowi wiele osob wtedy jak ta fura od razu innaczej ciagnie i ten dzwiek silnika i wogole - gdzie tak naprawde moze jechac co najmniej tak samo lub nawet gorzej jak z dobrymi katami. No ale niestety odczucia biora gore znow nad zdrowym rozsadkiem.

Co do spalania to sam dobrze wiesz jak to jest na forum... te wpisy typu: "moja omega 3.0 v6 w miescie pali 10 litrow: :D Ja szczerze Ci powiem ze po zalozenie puchy spalanie z 14-15 litrow po miescie mam kolo 16 nawet 17 ze dwa razy wyszło. Myslalem na poczatku ze to po zalozeniu puszki noga ciezsza itp... ale jezdze juz "jak dawniej" i wyraznie widze takie samo lub wyzsze spalanie o ten litr niz z multiramem.

tu nie chodzi o zbieranie powietrza i układanie na półkach na słabsze czasy :)
chodzi o to że zaraz za przepustnicami jest zgromadzone powietrze i po gwałtownym otwarciu przepustnic silnik do razu ma dostęp do powietrza i nie musi rozpędzać metrowego słupa...


Naprawde w to Ali wierzysz ? Ze powietrze gromadzi sie itp ? Tak jak pisalem przy 3 tys obrotow przez kolektor przelatuje 70 litrow powietrza na sekunde i myslisz ze jadac na 2 tys obrotow i dadzac pedal gazu do oporu silnik dostanie jakies dodadkowe/gotowe powietrze ? Nie ma takiej opcji. Nie przy takim zaciaganiu. Tu chodzi o to cale plenum, o odpowiednie stworzenie wymiarow puszki przez inzynierow, zawirowania powietrza aby ostatecznie dac nam bardziej efektywne dotlenienie silnika.

oczywiście przy jeździe przepływ powietrza jest tak duży że nie zdąży się specjalnie rozgrzać, ale przy ruszaniu ze skrzyżowania z pewnością temperatura zasysanego powietrza pójdzie ostro w górę, co się z tym wiąże chyba nie muszę już pisać...


Teoretycznie tak. Praktycznie dalej twierdze ze silnik nawet na luzie ciagnie pare ladnych litrow na sekunde przez dolot i stanie w korku nic tutaj zbytnio nie zmienia. Ja 80% jazdy pokonuje w miescie w korkach i naprawde nie odczuwam roznicy po zagrzaniu sie silinika i dluzszym staniu na swiatlach. Moze farba (gruba warstwa vht cos izoluje) trudno mi teraz powiedziec.

to oczywiście jest moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać... ;)


Oczywiscie i od tego jest forum aby wymieniac sie pogladami :) Tylko ja lubie podyskutowac jak ktos ma ciekawe argumenty, ktore daja do myslenia a nie jak coponiektorzy pisza" "bo tak jest i ch.."
:piwo2:

#1049 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:01

oczywiście przy jeździe przepływ powietrza jest tak duży że nie zdąży się specjalnie rozgrzać, ale przy ruszaniu ze skrzyżowania z pewnością temperatura zasysanego powietrza pójdzie ostro w górę, co się z tym wiąże chyba nie muszę już pisać...

to oczywiście jest moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać... ;)[/QUOTE]

dokladnie mam to samo. Jak rano odpale silnik i pojezdze troche to auto zawsze zwawo jezdzi i nie ma problemu z zadnym startem itp ,ale jesli rozgrzeje autko i zostawie na jakis czas i potem takim cieplym znow zaczne jezdzic to nie jest juz to samo autko przynajmniej na poczatku. Jak juz troche powietrza przeleci przez dolot to widocznie schlodzi i jest ok.
Ostatnio jezdzilem z podlaczonym kompem i obserwowalem to na ekranie. Jak jechalem autostrada to temperatura z IAT-a byla okolo 11-12st i autko zwawo sie zbieralo ale gdy tylko zaczela sie jazda w terenie zabudowanym (kilka swiatel itp) to temp. skakala do nawet ok30 st i autko juz jezdzi troszke gorzej. Jeszcze nie mam puszki ale mam nadzieje ze zmiana bedzie duza i nie bedzie juz takich skokow temperatury przy mocno zaizolowanej puszce i reszcie dolotu.

#1050 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:10

bredo1 bo rano to kazde auto dobrze ciagnie. Temp otoczenia nizsza niz w poludnie no i ssanie robi swoje :D

A tak na serio wiem o czym piszesz ale jak zalozysz puszke bedziemy tak naprawde mogli dopiero o niej podyskutowac. To ze uklad dolotowy sie nagrzewa to normalne w kazdym aucie i po zalozeniu puszki ten efekt napewno nie zniknie (nawet jak puszke zaizolujesz to co z reszta ?) Przeciez IAT jest przy poczatku ukladu dolotowego (za filtrem). Z puszka czy bez pomiary masz te same.

My piszemu tu czy wystepuje jeszcze wieksze zamulenie auta z pucha czy nie z racji jej materialu, objetosci i usytuowania...

#1051 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:10

moze chociaz wystarczy go "rozebrac" do tych metalowych przepustnic

Kolego cos za cos,albo pucha albo multiram:) Bo w przypadku połaczenia tych rzeczy razem naprawde nie wiem co by Ci wyszło :)

#1052 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:18

Kolego cos za cos,albo pucha albo multiram:) Bo w przypadku połaczenia tych rzeczy razem naprawde nie wiem co by Ci wyszło :)


Rozebrac go do zaworu moze. Widzialem gdzies takie foto, ze dol multiramu zostal ale "niepodpiety" a pucha nad nim tak jak u nas. Imo bez sensu jak demontowac to wszystko razem. Chyba ze kolega chce jakas hybryde tak jak wspominasz z puszka zrobic to.... to bez komentarza :D Tak jak pisalem puszke wymysleli inzynierowie, ktorzy wydaje sie ze wiedzli co robia. Puszka musi miec swoje oryg wymiary aby to "działało". Nie sadze aby jej wyglad i budowa byly przypadkowe.

EDIT

Na potwierdzenie moich słów :D:

http://forum.omegakl...571&postcount=4

#1053 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:37

Naprawde w to Ali wierzysz ? Ze powietrze gromadzi sie itp ? Tak jak pisalem przy 3 tys obrotow przez kolektor przelatuje 70 litrow powietrza na sekunde i myslisz ze jadac na 2 tys obrotow i dadzac pedal gazu do oporu silnik dostanie jakies dodadkowe/gotowe powietrze ?



a czytałeś co pisałem ??

pisałem że podczas jazdy przepływ jest zbyt duży by odgrywało to jakąś rolę...

chodzi mi o ruszanie lub przyspieszenie z wolnych obrotów, np jedziesz sobie bez gazu lub z niewielkim naciskiem i musisz np. "uciec", to zimne powietrze z pewnością się przyda

i owszem wierzę w to co piszę.

#1054 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:00

a czytałeś co pisałem ??

pisałem że podczas jazdy przepływ jest zbyt duży by odgrywało to jakąś rolę...

chodzi mi o ruszanie lub przyspieszenie z wolnych obrotów, np jedziesz sobie bez gazu lub z niewielkim naciskiem i musisz np. "uciec", to zimne powietrze z pewnością się przyda

i owszem wierzę w to co piszę.


Spokojnie ALI nie denerwuj sie ;) Jezli zrobil bys tak jak piszesz czyli dodal bys nagle gazu w podloge przy tych np 1.5 czy 2 tys obrotow i silnik zachlysnal by sie powietrzem z dolotu to na chlopski rozum Ali ile bys tego powietrza przy strzale zasal ? 1/10 sekundy tego "cieplego" ? Bo przeciez w ulamek sekundy mial bys ogromny przeplyw powietrza juz z zewnatrz prawda ? A przy 70 litrach na sekunde (3 tysie obrotow) goraca puszka o ile nagrzeje stopni to powietrze ktore przez nie przelatuje hmm ? To nie jest dmuchanie w ciepla trabe to jest zapierd.. powietrza przez uklad ktory nawet rozgrzany do 50 stopni nie zdazy go nagrzac na tyle ze silnik zalapie muła.

#1055 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:11

Spokojnie ALI niedenerwuj sie



a gdzie te nerwy ??

puki ktoś nie poświęci się dla ogółu i pojedzie na hamownię przetestować wszystkie warianty cały ten temat jest wyssany z palca :D


po za tym napisałem już wszystko co miałem do przekazania w tym temacie... :p

#1056 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:15

a gdzie te nerwy ??

puki ktoś nie poświęci się dla ogółu i pojedzie na hamownię przetestować wszystkie warianty cały ten temat jest wyssany z palca :D


po za tym napisałem już wszystko co miałem do przekazania w tym temacie... :p


Ja tez juz swoje napisalem ;) Co do hamowni zgadzam sie w 100% :) Co do temp mozna sie wpiac w dolot czujnikiem temp i jakos sensownie to wszystko pomierzyc ;) chociaz znajac zycie po wynikach bedziemy wiedziec jeszcze mniej :D

#1057 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:43

Pany, kto ma zaizolowaną puchę i zapisał się na chamownie na najbliższym zlocie? Ja ostatnio wywaliłem izolację i nie czuję różnicy. Więc jeżeli ktoś ma puchę w izolacji i będzie chamował auto to się sprawdzi :)

#1058 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 30 sierpnia 2010 - 06:28

Kolego cos za cos,albo pucha albo multiram:) Bo w przypadku połaczenia tych rzeczy razem naprawde nie wiem co by Ci wyszło :)


kolega mnie nie zrozumial do konca:)
chce zalozyc puche normalna jak maja wszyscy ale nie chce wymontowywac multiramu tylko zostawic go na starym miejscu tak w razie czego jakby mi pucha nie podpasowala:) juz nie chce do niego puchy podlaczac:)

#1059 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2010 - 07:10

chce zalozyc puche normalna jak maja wszyscy ale nie chce wymontowywac multiramu tylko zostawic go na starym miejscu tak w razie czego jakby mi pucha nie podpasowala juz nie chce do niego puchy podlaczac

Moze upchasz jakos, ale to bedzie tragicznie wygladac. Pozatym jak juz odepniesz przeplywke, gorne gumy, czujniki i podcisnienie to co za problem dzwignac i wyciagnac dol multiramu ? ( w tym momencie to jest max 5 min)

#1060 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2010 - 11:53

Moze upchasz jakos, ale to bedzie tragicznie wygladac. Pozatym jak juz odepniesz przeplywke, gorne gumy, czujniki i podcisnienie to co za problem dzwignac i wyciagnac dol multiramu ? ( w tym momencie to jest max 5 min)


dokladnie, przeciez multiram wyciaga sie w pare minut, a bedziesz go musial rozebrac , zeby uzyc gumowych lacznikow