

MANTZEL
#1041
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:45
#1042
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 16:37
a powiedzcie jeszcze jak rozwiazaliscie kwestie czujnika temperatury powietrza? i czy trzeba wyciagac te orginalne rury czy pucha zmiesci sie razem z nimi:)
W tutku od montażu puchy masz dokładnie opisane (jeśli dobrze pamiętam to jest bezpośrednio w "pojemniku" na filtr powietrza)
http://forum.omegakl...ead.php?t=26157
#1043
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 16:49
no wiec zle zapamietałes...blisko ale nie celnie,czujnik temperatury przekladasz w rure od przepływki ,tam jest zaslepka trzeba ja wyjac i włozyc czujnik,nic nie przerabiasz wszystko pasuje idealnie:)jeśli dobrze pamiętam to jest bezpośrednio w "pojemniku" na filtr powietrza
#1044
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 17:00
no wiec zle zapamietałes...blisko ale nie celnie,czujnik temperatury przekladasz w rure od przepływki ,tam jest zaslepka trzeba ja wyjac i włozyc czujnik,nic nie przerabiasz wszystko pasuje idealnie:)
a powiedzcie trzeba wyjmowac ten multiram czy wystarczy zdjac tylko plastiki z pzepustnic?
#1045
OFFLINE
#1046
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 19:14
Trzeba :pokoj:
moze chociaz wystarczy go "rozebrac" do tych metalowych przepustnic:)
#1047
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 19:35
"Multiram nie został zrobiony do wyścigów czy super mocy silnika. Został stworzony w celu poprawy charakterystyki przebiegu momentu obrotowego. Poprawia mocno dolne obroty i zmniejsza zużycie paliwa. Oczywiście jak ktoś chce mocy i osiągów albo lubi jeździć w górnym zakresie to jest nieprzydatny."
jeżeli multiram ma poprawić dół i zmniejszyć spalanie to dla czego każdy kto założył puchę twierdzi że z puchą ciągnie od dołu, i że spalanie im spadło 1-2l/100km ??
Nie ma czegos takiego jak magazynowanie w puszcze powietrza:
tu nie chodzi o zbieranie powietrza i układanie na półkach na słabsze czasy

chodzi o to że zaraz za przepustnicami jest zgromadzone powietrze i po gwałtownym otwarciu przepustnic silnik do razu ma dostęp do powietrza i nie musi rozpędzać metrowego słupa...
Sam mialem zaizolowana puszke. Beast pisal ze niezaizolowana daje takie same efekty. Moja jest teraz pokryta tylko farba, izolacji juz sie pozbylem i faktycznie auto nie łapie muła. Chodzi tak samo jak mialo izolacje na puszcze.
oczywiście przy jeździe przepływ powietrza jest tak duży że nie zdąży się specjalnie rozgrzać, ale przy ruszaniu ze skrzyżowania z pewnością temperatura zasysanego powietrza pójdzie ostro w górę, co się z tym wiąże chyba nie muszę już pisać...
to oczywiście jest moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać...

#1048
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:53
jeżeli multiram ma poprawić dół i zmniejszyć spalanie to dla czego każdy kto założył puchę twierdzi że z puchą ciągnie od dołu, i że spalanie im spadło 1-2l/100km ??
Ali jak by to napisac abysmy sie zrozumieli, to ze multiram otwieral zawor przy prawie 4 tys obrotow i kazdy z nas czul jak by zalaczalo sie turbo wcale nie oznacza ze auto bylo mega mulowate w dolnych zakresach. Dla mnie z puszka czy tez bez, silnik v6 w omedze na dole nie jedzie i trzeba miec przynajmniej te 3 tys obrotow aby cos zaczelo sie dziac. Jak juz pisalem jest inna charakterystyka silnika i nie mozna tego rozpatrywac w kategoriach odczuc. Ja bym bardziej opieral sie tutaj na wykresach z hamowni.
Tak jak z wycietymi katami Ali i zalozeniem strumienic. Mowi wiele osob wtedy jak ta fura od razu innaczej ciagnie i ten dzwiek silnika i wogole - gdzie tak naprawde moze jechac co najmniej tak samo lub nawet gorzej jak z dobrymi katami. No ale niestety odczucia biora gore znow nad zdrowym rozsadkiem.
Co do spalania to sam dobrze wiesz jak to jest na forum... te wpisy typu: "moja omega 3.0 v6 w miescie pali 10 litrow:

tu nie chodzi o zbieranie powietrza i układanie na półkach na słabsze czasy
chodzi o to że zaraz za przepustnicami jest zgromadzone powietrze i po gwałtownym otwarciu przepustnic silnik do razu ma dostęp do powietrza i nie musi rozpędzać metrowego słupa...
Naprawde w to Ali wierzysz ? Ze powietrze gromadzi sie itp ? Tak jak pisalem przy 3 tys obrotow przez kolektor przelatuje 70 litrow powietrza na sekunde i myslisz ze jadac na 2 tys obrotow i dadzac pedal gazu do oporu silnik dostanie jakies dodadkowe/gotowe powietrze ? Nie ma takiej opcji. Nie przy takim zaciaganiu. Tu chodzi o to cale plenum, o odpowiednie stworzenie wymiarow puszki przez inzynierow, zawirowania powietrza aby ostatecznie dac nam bardziej efektywne dotlenienie silnika.
oczywiście przy jeździe przepływ powietrza jest tak duży że nie zdąży się specjalnie rozgrzać, ale przy ruszaniu ze skrzyżowania z pewnością temperatura zasysanego powietrza pójdzie ostro w górę, co się z tym wiąże chyba nie muszę już pisać...
Teoretycznie tak. Praktycznie dalej twierdze ze silnik nawet na luzie ciagnie pare ladnych litrow na sekunde przez dolot i stanie w korku nic tutaj zbytnio nie zmienia. Ja 80% jazdy pokonuje w miescie w korkach i naprawde nie odczuwam roznicy po zagrzaniu sie silinika i dluzszym staniu na swiatlach. Moze farba (gruba warstwa vht cos izoluje) trudno mi teraz powiedziec.
to oczywiście jest moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać...
Oczywiscie i od tego jest forum aby wymieniac sie pogladami

:piwo2:
#1049
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:01
to oczywiście jest moje zdanie i nikt nie musi się z tym zgadzać...

dokladnie mam to samo. Jak rano odpale silnik i pojezdze troche to auto zawsze zwawo jezdzi i nie ma problemu z zadnym startem itp ,ale jesli rozgrzeje autko i zostawie na jakis czas i potem takim cieplym znow zaczne jezdzic to nie jest juz to samo autko przynajmniej na poczatku. Jak juz troche powietrza przeleci przez dolot to widocznie schlodzi i jest ok.
Ostatnio jezdzilem z podlaczonym kompem i obserwowalem to na ekranie. Jak jechalem autostrada to temperatura z IAT-a byla okolo 11-12st i autko zwawo sie zbieralo ale gdy tylko zaczela sie jazda w terenie zabudowanym (kilka swiatel itp) to temp. skakala do nawet ok30 st i autko juz jezdzi troszke gorzej. Jeszcze nie mam puszki ale mam nadzieje ze zmiana bedzie duza i nie bedzie juz takich skokow temperatury przy mocno zaizolowanej puszce i reszcie dolotu.
#1050
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:10

A tak na serio wiem o czym piszesz ale jak zalozysz puszke bedziemy tak naprawde mogli dopiero o niej podyskutowac. To ze uklad dolotowy sie nagrzewa to normalne w kazdym aucie i po zalozeniu puszki ten efekt napewno nie zniknie (nawet jak puszke zaizolujesz to co z reszta ?) Przeciez IAT jest przy poczatku ukladu dolotowego (za filtrem). Z puszka czy bez pomiary masz te same.
My piszemu tu czy wystepuje jeszcze wieksze zamulenie auta z pucha czy nie z racji jej materialu, objetosci i usytuowania...
#1051
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:10
Kolego cos za cos,albo pucha albo multiram:) Bo w przypadku połaczenia tych rzeczy razem naprawde nie wiem co by Ci wyszłomoze chociaz wystarczy go "rozebrac" do tych metalowych przepustnic

#1052
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:18
Kolego cos za cos,albo pucha albo multiram:) Bo w przypadku połaczenia tych rzeczy razem naprawde nie wiem co by Ci wyszło
Rozebrac go do zaworu moze. Widzialem gdzies takie foto, ze dol multiramu zostal ale "niepodpiety" a pucha nad nim tak jak u nas. Imo bez sensu jak demontowac to wszystko razem. Chyba ze kolega chce jakas hybryde tak jak wspominasz z puszka zrobic to.... to bez komentarza

EDIT
Na potwierdzenie moich słów

http://forum.omegakl...571&postcount=4
#1053
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:37
Naprawde w to Ali wierzysz ? Ze powietrze gromadzi sie itp ? Tak jak pisalem przy 3 tys obrotow przez kolektor przelatuje 70 litrow powietrza na sekunde i myslisz ze jadac na 2 tys obrotow i dadzac pedal gazu do oporu silnik dostanie jakies dodadkowe/gotowe powietrze ?
a czytałeś co pisałem ??
pisałem że podczas jazdy przepływ jest zbyt duży by odgrywało to jakąś rolę...
chodzi mi o ruszanie lub przyspieszenie z wolnych obrotów, np jedziesz sobie bez gazu lub z niewielkim naciskiem i musisz np. "uciec", to zimne powietrze z pewnością się przyda
i owszem wierzę w to co piszę.
#1054
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:00
a czytałeś co pisałem ??
pisałem że podczas jazdy przepływ jest zbyt duży by odgrywało to jakąś rolę...
chodzi mi o ruszanie lub przyspieszenie z wolnych obrotów, np jedziesz sobie bez gazu lub z niewielkim naciskiem i musisz np. "uciec", to zimne powietrze z pewnością się przyda
i owszem wierzę w to co piszę.
Spokojnie ALI nie denerwuj sie

#1055
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:11
Spokojnie ALI niedenerwuj sie
a gdzie te nerwy ??
puki ktoś nie poświęci się dla ogółu i pojedzie na hamownię przetestować wszystkie warianty cały ten temat jest wyssany z palca

po za tym napisałem już wszystko co miałem do przekazania w tym temacie...

#1056
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:15
a gdzie te nerwy ??
puki ktoś nie poświęci się dla ogółu i pojedzie na hamownię przetestować wszystkie warianty cały ten temat jest wyssany z palca
po za tym napisałem już wszystko co miałem do przekazania w tym temacie...
Ja tez juz swoje napisalem




#1057
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:43

#1058
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 06:28
Kolego cos za cos,albo pucha albo multiram:) Bo w przypadku połaczenia tych rzeczy razem naprawde nie wiem co by Ci wyszło
kolega mnie nie zrozumial do konca:)
chce zalozyc puche normalna jak maja wszyscy ale nie chce wymontowywac multiramu tylko zostawic go na starym miejscu tak w razie czego jakby mi pucha nie podpasowala:) juz nie chce do niego puchy podlaczac:)
#1059
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 07:10
Moze upchasz jakos, ale to bedzie tragicznie wygladac. Pozatym jak juz odepniesz przeplywke, gorne gumy, czujniki i podcisnienie to co za problem dzwignac i wyciagnac dol multiramu ? ( w tym momencie to jest max 5 min)chce zalozyc puche normalna jak maja wszyscy ale nie chce wymontowywac multiramu tylko zostawic go na starym miejscu tak w razie czego jakby mi pucha nie podpasowala juz nie chce do niego puchy podlaczac
#1060
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 11:53
Moze upchasz jakos, ale to bedzie tragicznie wygladac. Pozatym jak juz odepniesz przeplywke, gorne gumy, czujniki i podcisnienie to co za problem dzwignac i wyciagnac dol multiramu ? ( w tym momencie to jest max 5 min)
dokladnie, przeciez multiram wyciaga sie w pare minut, a bedziesz go musial rozebrac , zeby uzyc gumowych lacznikow