Nie do konca jest panowie tak jak piszecie. Sam do niedawna uwazalem ze powietrze sie akumuluje itp ale po rozmowie z ludzmi ktorzy mieli oryg puszki zanim jeszcze ktokolwiek z nas o nich slyszal wyglada to troche innaczej:
- Wstawienie puszki zamiast multiramu faktycznie skraca dlugosc dolotu lecz rowniez montaz puszki wymusza zlikwidowanie jednego z zaworow przez co zmienia sie charakterystyka momentu i mocy.
- Nie ma czegos takiego jak magazynowanie w puszcze powietrza:
"W X30XE przy 3000obr/min przez tą puszkę przelatuje 71,25 litrów powietrza na sekundę. Silnik spalinowy pracuje cyklicznie, dlatego w dolocie występują zjawiska falowe. Puszka jest rezonatorem lub jak kto woli plenum."
- "Multiram nie został zrobiony do wyścigów czy super mocy silnika. Został stworzony w celu poprawy charakterystyki przebiegu momentu obrotowego. Poprawia mocno dolne obroty i zmniejsza zużycie paliwa. Oczywiście jak ktoś chce mocy i osiągów albo lubi jeździć w górnym zakresie to jest nieprzydatny."
wypowiedzi Ilku.- Sam mialem zaizolowana puszke. Beast pisal ze niezaizolowana daje takie same efekty. Moja jest teraz pokryta tylko farba, izolacji juz sie pozbylem i faktycznie auto nie łapie muła. Chodzi tak samo jak mialo izolacje na puszcze.