Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#1021 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2010 - 20:55

na jaką długość potrzeba przyciąć dokładnie te łączniki pomiędzy puszką a kolektorem ssącym (krótki dolot)

u mnie jest równe 11 cm

oraz czy można zastosować rurę tej średnicy do połączenia puchy z przepływomierzem

tak mozesz jej uzyc bezproblemowo(mowa tu o oryginalnej rurze,tzn rura z przepływki idealnie pasuje na wejscie do puchy),ale na odcinku ssacy i pucha musi byc inna srednica węza:)

#1022 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 09:25

koledzy a jak myslicie czy taka puszka zdalaby egzamin gdyby wlot powietrza dac od dolu w ten sposob aby puszka zasysala powietrze nie z obudowy filtra tylko z tych dwoch orginalnych rur?

#1023 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 09:29

koledzy a jak myslicie czy taka puszka zdalaby egzamin gdyby wlot powietrza dac od dolu w ten sposob aby puszka zasysala powietrze nie z obudowy filtra tylko z tych dwoch orginalnych rur?



tę puchę stosuje się w celu skrócenia dolotu i obniżenia temperatury zasysanego powietrza...

#1024 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 09:54

tę puchę stosuje się w celu skrócenia dolotu i obniżenia temperatury zasysanego powietrza...


rozumie chociaz obnizenie temp. powietrza w metalowej puszce?

#1025 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2010 - 12:24

koledzy a jak myslicie czy taka puszka zdalaby egzamin gdyby wlot powietrza dac od dolu w ten sposob aby puszka zasysala powietrze nie z obudowy filtra tylko z tych dwoch orginalnych rur?


A filtr powietrza gdzie zamontujesz??

#1026 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 12:28

A filtr powietrza gdzie zamontujesz


tam gdzie jest...


kolega chciał zastosować puchę zamiast kolanek plastykowych pomiędzy przepustnicami a miltiramem...

#1027 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2010 - 12:50

no tak ale ona ma za zadanie skrócić dolot do minimum oraz zmniejszyć temperaturę a w tym przypadku to nie wiem co osiągnie.

#1028 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:19

no tak ale ona ma za zadanie skrócić dolot do minimum oraz zmniejszyć temperaturę a w tym przypadku to nie wiem co osiągnie.



każdy jest tylko człowiekiem i nie chce mu się czytać :p

#1029 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:27

każdy jest tylko człowiekiem i nie chce mu się czytać :p


ja to zrozumialem w ten sposob ze ma akumulowac powietrze i w przypadku otwarcia przepustnicy silnik zasysa go wiecej wiec nie widzialem sensu zmieniac dolotu tylko wsadzic go w miejsce plastikowych rurek ale widze ze jest inacze:)

#1030 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:34

ja to zrozumialem w ten sposob ze ma akumulowac powietrze i w przypadku otwarcia przepustnicy silnik zasysa go wiecej

i bardzo dobrze zrozumiałes,ale owa puszke musisz odizolowac ,by nie nagrzewała sie i nie podawała do ssacego ciepłego powietrza,bo wtedy to nici z osiagów

#1031 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:38

z tym akumulowaniem to owszem ale jeśli nie odizolujesz puchy to będzie ci akumulować ciepłe powietrze które ma mniej tlenu w danej objętości co za tym idzie silnik w momencie otwarcia przepustnicy zostanie przydławiony cieplejszym powietrzem, oczywiście tego powietrza w puszce jest stosunkowo mało i ledwo można to zauważyć, jeżeli powietrze jest zasysane z zewnątrz a nie z komory silnika...

następnym zadaniem puchy jest skrócenie dolotu/słupa powietrza który silnik musi rozpędzać przy zasysaniu i tracić na to ułamki mocy...


pamiętaj każdy kucyk jest ważny :D

#1032 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:42

pamiętaj każdy kucyk jest ważny

na tym rozgrzanym powietrzu to kawal konia sie traci, a nie jakiegos kucyka :D


 


#1033 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:50

A ja mam pytanie, czy puszka od 2,5 v6 do 3.0 v6 jest taka sama?

#1034 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:59

A ja mam pytanie, czy puszka od 2,5 v6 do 3.0 v6 jest taka sama?

A czym sie rózni 2,5 od 3.0 ?? oprócz pojemnosci...hmm
Bedzie pasowała!!

#1035 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:15

i bardzo dobrze zrozumiałes,ale owa puszke musisz odizolowac ,by nie nagrzewała sie i nie podawała do ssacego ciepłego powietrza,bo wtedy to nici z osiagów


no tak ale ona ze wzgledu na swoja metalowa obudowe (u mnie pod maska jest goraco jak diabli) nie podaje cieplego powietrza?

#1036 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:31

Na bank podaje jesli nie jest odizolowana termicznie,tzn wiem ja jak i kazdy na tym forum,ze owa puszka bardzo ładnie wyglada gdy nie jest odizolowana,ale nie stety musi byc gdyz bedzie sie nagrzewała i poddawała do ssacego ciepłe powietrze,a co za tym idzie tracisz moc.

#1037 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:32

Na bank podaje jesli nie jest odizolowana termicznie,tzn wiem ja jak i kazdy na tym forum,ze owa puszka bardzo ładnie wyglada gdy nie jest odizolowana,ale nie stety musi byc gdyz bedzie sie nagrzewała i poddawała do ssacego ciepłe powietrze,a co za tym idzie tracisz moc.


a jak ja izolujecie?

#1038 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:36

Kazdy ma swój sposób na to ja uzyłem armflexu http://forum.omegakl...&pictureid=2289

#1039 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:37

Nie do konca jest panowie tak jak piszecie. Sam do niedawna uwazalem ze powietrze sie akumuluje itp ale po rozmowie z ludzmi ktorzy mieli oryg puszki zanim jeszcze ktokolwiek z nas o nich slyszal wyglada to troche innaczej:

- Wstawienie puszki zamiast multiramu faktycznie skraca dlugosc dolotu lecz rowniez montaz puszki wymusza zlikwidowanie jednego z zaworow przez co zmienia sie charakterystyka momentu i mocy.

- Nie ma czegos takiego jak magazynowanie w puszcze powietrza:

"W X30XE przy 3000obr/min przez tą puszkę przelatuje 71,25 litrów powietrza na sekundę. Silnik spalinowy pracuje cyklicznie, dlatego w dolocie występują zjawiska falowe. Puszka jest rezonatorem lub jak kto woli plenum."

- "Multiram nie został zrobiony do wyścigów czy super mocy silnika. Został stworzony w celu poprawy charakterystyki przebiegu momentu obrotowego. Poprawia mocno dolne obroty i zmniejsza zużycie paliwa. Oczywiście jak ktoś chce mocy i osiągów albo lubi jeździć w górnym zakresie to jest nieprzydatny."

wypowiedzi Ilku.

- Sam mialem zaizolowana puszke. Beast pisal ze niezaizolowana daje takie same efekty. Moja jest teraz pokryta tylko farba, izolacji juz sie pozbylem i faktycznie auto nie łapie muła. Chodzi tak samo jak mialo izolacje na puszcze.

#1040 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 29 sierpnia 2010 - 14:41

Kazdy ma swój sposób na to ja uzyłem armflexu http://forum.omegakl...&pictureid=2289


a powiedzcie jeszcze jak rozwiazaliscie kwestie czujnika temperatury powietrza? i czy trzeba wyciagac te orginalne rury czy pucha zmiesci sie razem z nimi:)