Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#801 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 28 listopada 2009 - 20:05

To może przed puchą takie ustrojstwo jakoś zamocowac ?! skoro chłodzi
A czy jest potrzebny na to nawiew powietrza ?

#802 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2009 - 20:13

To może przed puchą takie ustrojstwo jakoś zamocowac ?! skoro chłodzi
A czy jest potrzebny na to nawiew powietrza ?


w silniku N/A mija sie to z celem. zmiana dlugosci dolotu w tym wypadku tylko pogorszy zamiast poprawic. Intercooler jest potrzebny kiedy powietrze jest sprezane




 


#803 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 28 listopada 2009 - 20:22

no nic dzieki pozostaje jednak skutecznie okleic puche

#804 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2009 - 21:13

no nic dzieki pozostaje jednak skutecznie okleic puche


ja tam nie mam oklejonej i nie zauwazlam zadnego spadku mocy. popatrz sobie na odczyty z IAT - nie ma roznicy z oklejona i bez - pucha sie sama schladza




 


#805 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 28 listopada 2009 - 21:18

ja tam nie mam oklejonej i nie zauwazlam zadnego spadku mocy. popatrz sobie na odczyty z IAT - nie ma roznicy z oklejona i bez - pucha sie sama schladza

Nie dysponuje urządzeniem diagnostycznym:(

#806 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2009 - 10:04

ja tam nie mam oklejonej i nie zauwazlam zadnego spadku mocy. popatrz sobie na odczyty z IAT - nie ma roznicy z oklejona i bez - pucha sie sama schladza


Latem, gdy pucha nie była owinieta spadki mocy były bardzo wyraźnie odczuwalne. Jak tylko sie zagrzał lub postałem w korku to inne auto. Po oklejeniu wszystko wrociło do normy. Ale jezeli beast masz IAT na samym poczatku dolotu (za filtrem) to pomiary beda zawsze takie same. Pucha sie nagrzeje i bezposrednio wtłoczy cieplejsze powietrze do kolektora dolotowego mimo ze IAT da "prawidłowe" odczyty, czy zle mowie ? :)

#807 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2009 - 13:13

tak dla scislosci :)

(gdy przelatuje przez turbo, powietrze się nagrzewa)


powietrze nagrzewa sie w wyniku sprezania...

na zasadzie chłodzenia zasysanego powietrza,


hehe, w przypadku intercoolera, to zasysane to ono nie jest ;)


 


#808 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2009 - 13:17

powietrze nagrzewa sie w wyniku sprezania...

No ale nie powiesz, że nie nagrzewa się też od temp. spalin, którymi napędzana jest turbina... :)

#809 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 listopada 2009 - 13:19

No ale nie powiesz, że nie nagrzewa się też od temp. spalin, którymi napędzana jest turbina... :)



nagrzewa sie od sprezania




 


#810 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2009 - 13:21

No ale nie powiesz, że nie nagrzewa się też od temp. spalin, którymi napędzana jest turbina...

jasne, pewnie jakis tam maly wplyw ma rowniez to, jednak nie jest to podstawowa przyczyna stosowania intercoolerow itp...


 


#811 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 listopada 2009 - 18:26

hehe, w przypadku intercoolera, to zasysane to ono nie jest


powietrze jest zasysane

tyle że tłok zasysa sprężone powietrze :p ;) :D


fakt największy wpływ na zagrzewanie się powietrza ma sprężanie, w kompresorze niema części części gorącej a zastosowanie IC czyni cuda :D

#812 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2009 - 19:29

tyle że tłok zasysa sprężone powietrze

lol :D :p
zassij sobie powietrze z napompowanego balona i powiedz mi wtedy, ze to jest nadal zasysanie ;) :szpital: :D


 


#813 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 30 listopada 2009 - 16:09

rozmawialem z K.Czechem w sobote i jednak cos z rozmiarem puszki mam nie bardzo, to kolanko które łączy się z przepływką jest za długie, wynika z tego co widze po zdjęciach i opisach. kto jeszcze robi puszki bo bym tą z chęcią sprzedał i kupił taką co da się zmieścic filtr orginalny

pytanko ktos ma taka puche ? i czemu jedni maja wyjscia na przeplywke proste a niektorzy jak widzialem takie kolanka ? chodzi o przeplyw powietrza czy co :-) ?
http://www.allegro.p...lugi_dolot.html

#814 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 05 grudnia 2009 - 14:53

Zwykły koc ratunkowy ma własciwosci termiczne, teraz pytanie czy nadaje sie na osłonięcie puchy i odizolowanie stozka? Czy trzeba cos "mocniejszego" co bardziej odizoluje od wysokiej temperatury?

#815 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 26 stycznia 2010 - 13:04

trzeba bedzie faktycznei pomyslec o izolowaniu puchy szczegolnie w lato...bo na postoju lubi sie zagrzewac.... ale ani kocyki termiczne..izolacje...przegrody w komorze silnika..wywalenie podgrzew przepust...nie zastapia doprowadzenia swiezego, zimnego powietrza... poradzilem sobie w ten sposob... Dodany obrazek

pomocna okazala sie kanaliza;) troche jest dlubania, ale efekt bardzo pocieszajacy. rura kieruje swoj koniec prosto na stozek...a on juz dalej wie co z tym powietrzem robic....:D rzecz jasna, ze im szybciej jade, tym wiekszy jest ped powietrza... skutek jest taki ze jadac sobie ze srednia predkoscia 100kmh w tej pogodzie dolot jest wrecz lodowaty......puszki nie idzie dotknac...kolektor zimny...tylko przepustnica cieplutka....(wole na zime ogrzewanie zostawic)

to zimne powietrze naprawde robi swoje...omegi nie idzie zatrzymac:D

w upaly, w korkach dolot nic nie da.....i trzeba bedzie to czyms owinac....:/
ale szkoda mi tej nierdzewki Dodany obrazek

#816 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 26 stycznia 2010 - 13:35

tez cos takiego bym u siebie zrobil ale pozostaje kwestia jak sie wjedzie w dosc duza kaluze i wody nalapie do filtra

#817 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 stycznia 2010 - 14:07

tez cos takiego bym u siebie zrobil ale pozostaje kwestia jak sie wjedzie w dosc duza kaluze i wody nalapie do filtra


a jak filtr zassa wode do silnika to bedzie klops - wody nie sprezy




 


#818 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 stycznia 2010 - 14:12

wody nie sprezy

To jedno, a drugie zimna woda z temperaturami panującymi w silniku, pójdą tłoki, korby i głowice.

#819 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 26 stycznia 2010 - 14:15

no to wlasnie mialem na mysli :-) jakis przelot w rurze ok troche wody sie wydostanie ale przy duzej ilosci wody wszystkiego sie nie pozbedzie

#820 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 26 stycznia 2010 - 14:17

albo zastosować patent Land Rovera czyli wlot powietrza na dach ;)