

MANTZEL
#561
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 15:30
Ktos pisal, ze zaizolowana pucha dziala jak termos, ale jest na odwrot. Podczas jazdy na trasie powietrze zasysane do filtra przelatuje przez puche i ja schladza a sama puszka sie nienagrzewa tak od silnika.
#562
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 16:01
Ktos pisal, ze zaizolowana pucha dziala jak termos, ale jest na odwrot. Podczas jazdy na trasie powietrze zasysane do filtra przelatuje przez puche i ja schladza a sama puszka sie nienagrzewa tak od silnika.
Dokładnie. Z drugiej strony, jak autko się zabiera z parkingu, gdzie stało w słonku, to się przez chwilę dławi.
#563
OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2009 - 21:26
Dokładnie. Z drugiej strony, jak autko się zabiera z parkingu, gdzie stało w słonku, to się przez chwilę dławi.
Zostaje nam czekac na chłodniejsze dni

EDIT:
f**k




#564
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 00:55
hm, to takie piaskowanie silnika robisz?i silnik przepływomierzem ssał powietrze z komory ostatnio gdy zaglądałem pod maske to było to jakieś 500 km temu pytanie jak dawno to się stało

zartuje, nic mu nie bedzie, naprawic, jezdzic i zapomniec

#565
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 07:38
hm, to takie piaskowanie silnika robisz?
zartuje, nic mu nie bedzie, naprawic, jezdzic i zapomniec

tak to jest z druciarstwem, zawsze coś się spieprzy

#566
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 09:30
rozwiazania prowizoryczne z reguly sa najbardziej trwaletak to jest z druciarstwem, zawsze coś się spieprzy

#567
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 10:23
No i troche polatalem na trasie z zaizolowana pucha i musze przyznac, ze jest roznica. Auto faktycznie lepiej ciagnie od dolu na cieplym silniku.
Ktos pisal, ze zaizolowana pucha dziala jak termos, ale jest na odwrot. Podczas jazdy na trasie powietrze zasysane do filtra przelatuje przez puche i ja schladza a sama puszka sie nienagrzewa tak od silnika.
o termosie to pisal"Michal"nie wiem jakie ma nieporzadane dzialanie taki termos,ale bylo tam napisane ze po wylaczeniu silnika tak sie dzieje
#568
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 21:02
ale bylo tam napisane ze po wylaczeniu silnika tak sie dzieje
po wyłaczeniu silnika , to wogole moc jakos dziwnie spada

z izalacja czy bez

#569
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 21:54
po wyłaczeniu silnika , to wogole moc jakos dziwnie spada
z izalacja czy bez
no wlasnie,jak jedziesz to wszystko elegancko sie chlodzi,po wyloczeniu silnika kolektor wydechowy odaje strasznie cieplo a pucha od srodka sie nagrzewa i trzyma jak termos bo nie ma gdzie oddac,no i d.... no ale najlepsze ze kazdy moze to zmotowac pod siebie:yes_yes:(izolowac albo nie)kiedy chcemy lepszy efekt.
#570
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2009 - 22:13
no wlasnie,jak jedziesz to wszystko elegancko sie chlodzi,po wyloczeniu silnika kolektor wydechowy odaje strasznie cieplo a pucha od srodka sie nagrzewa i trzyma jak termos bo nie ma gdzie oddac,no i d.... no ale najlepsze ze kazdy moze to zmotowac pod siebie:yes_yes:(izolowac albo nie)kiedy chcemy lepszy efekt.
Tak, masz rację. Tylko po odpaleniu auta zaczyna tam zaciągać świeże powietrze, i pucha szybko traci temperaturę.
#571
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2009 - 00:06
Pod maska wszystko jest bardzo nagrzane, wiec jak ma ta pucha oddac cieplo skoro wszystko jest gorace ? Odda, ale jak silnik ostygnie, czyli w lecie za dobre kilka godzin.no wlasnie,jak jedziesz to wszystko elegancko sie chlodzi,po wyloczeniu silnika kolektor wydechowy odaje strasznie cieplo a pucha od srodka sie nagrzewa i trzyma jak termos bo nie ma gdzie oddac,no i d....
#572
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2009 - 19:53


#573
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2009 - 20:06
temat bez konca,pisalismy czy izolowac puche zeby sie nie gzala ,a teraz zeby cieplo oddala
Izolujesz po to żeby się nie grzała i koniec. Motor ma ciągnąć w miarę zimny luft
ps. Jutro Ci napiszę co z Twoją puchą ;-)
#574
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:36
ja od momentu zalozenia zrobilem 1500km i spalanie spadlo o 1 litr, mimo, ze bardziej cisne.
(kilometry przejechane z puszka powyzej czerwonej kreski)

#575
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:45
tylko nie wiem czemu zaczelo mi w aucie smierdziec gazem na biegu jalowym jak auto stoi ?
#576
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:21
moze po prostu ruszyles jakims wezem od gazu i masz nieszczelnosc, zajrzyj pod maske, poruszaj wezami i sprobuj uslyszec, czy gdzies nie syczy... u mnie pare razy sie tak zdarzylo...tylko nie wiem czemu zaczelo mi w aucie smierdziec gazem na biegu jalowym jak auto stoi ?
#577
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:28
#578
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:32
Ciekawe ile ma na multiramie w takich samych warunkach, ale podejzewam, ze podobnie.Panowie ostatnio moja kluska została podpieta pod Kompa i co sie okazało...na rozgrzanym silniku stojac na P...i przy uruchomionych wenytlatorach Kopmuter informował mnie ,ze kluska zaciaga powietrze(do silnika) o temperaturze 40 c ...i to przy zaizolowanej puszcze na Pajaki..niebawem pomiary beda robione jeszcze raz podczas postoju i jazdy.
Sam z ciekawosci sprawdzalem u taty na mocno nagrzanym silniku przy upalach. Podnioslem mache i dotykalem rur od multiramu i tej czesci odlewanej i tez wszystko wrzatek, reki sie niedalo przytrzymac.
Masz stozek, czy puche polaczona z oryginalnym filtrem ?
#579
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:34
#580
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 21:41
czujnik temp. jest przeca zaraz za filtrem, więc chyba bardziej należało by się zainteresować tym skąd ciągnie powietrze...