Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2306 odpowiedzi na ten temat

#561 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 15:30

No i troche polatalem na trasie z zaizolowana pucha i musze przyznac, ze jest roznica. Auto faktycznie lepiej ciagnie od dolu na cieplym silniku.

Ktos pisal, ze zaizolowana pucha dziala jak termos, ale jest na odwrot. Podczas jazdy na trasie powietrze zasysane do filtra przelatuje przez puche i ja schladza a sama puszka sie nienagrzewa tak od silnika.

#562 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 16:01

Ktos pisal, ze zaizolowana pucha dziala jak termos, ale jest na odwrot. Podczas jazdy na trasie powietrze zasysane do filtra przelatuje przez puche i ja schladza a sama puszka sie nienagrzewa tak od silnika.


Dokładnie. Z drugiej strony, jak autko się zabiera z parkingu, gdzie stało w słonku, to się przez chwilę dławi.

 


#563 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2009 - 21:26

Dokładnie. Z drugiej strony, jak autko się zabiera z parkingu, gdzie stało w słonku, to się przez chwilę dławi.


Zostaje nam czekac na chłodniejsze dni :p

EDIT:

f**k !! dzisiaj zajzalem pod maske a tam... odpadl stozek (puscila klema) i silnik przepływomierzem ssał powietrze z komory :mad: ostatnio gdy zaglądałem pod maske to było to jakieś 500 km temu :o pytanie jak dawno to się stało :(

#564 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2009 - 00:55

i silnik przepływomierzem ssał powietrze z komory ostatnio gdy zaglądałem pod maske to było to jakieś 500 km temu pytanie jak dawno to się stało

hm, to takie piaskowanie silnika robisz? :D
zartuje, nic mu nie bedzie, naprawic, jezdzic i zapomniec :)


 


#565 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2009 - 07:38

hm, to takie piaskowanie silnika robisz? :D
zartuje, nic mu nie bedzie, naprawic, jezdzic i zapomniec :)


:D

tak to jest z druciarstwem, zawsze coś się spieprzy :p

#566 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2009 - 09:30

tak to jest z druciarstwem, zawsze coś się spieprzy

rozwiazania prowizoryczne z reguly sa najbardziej trwale :)


 


#567 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 14 sierpnia 2009 - 10:23

No i troche polatalem na trasie z zaizolowana pucha i musze przyznac, ze jest roznica. Auto faktycznie lepiej ciagnie od dolu na cieplym silniku.

Ktos pisal, ze zaizolowana pucha dziala jak termos, ale jest na odwrot. Podczas jazdy na trasie powietrze zasysane do filtra przelatuje przez puche i ja schladza a sama puszka sie nienagrzewa tak od silnika.


o termosie to pisal"Michal"nie wiem jakie ma nieporzadane dzialanie taki termos,ale bylo tam napisane ze po wylaczeniu silnika tak sie dzieje

#568 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2009 - 21:02

ale bylo tam napisane ze po wylaczeniu silnika tak sie dzieje


po wyłaczeniu silnika , to wogole moc jakos dziwnie spada :D
z izalacja czy bez :D

#569 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 14 sierpnia 2009 - 21:54

po wyłaczeniu silnika , to wogole moc jakos dziwnie spada :D
z izalacja czy bez :D


no wlasnie,jak jedziesz to wszystko elegancko sie chlodzi,po wyloczeniu silnika kolektor wydechowy odaje strasznie cieplo a pucha od srodka sie nagrzewa i trzyma jak termos bo nie ma gdzie oddac,no i d.... no ale najlepsze ze kazdy moze to zmotowac pod siebie:yes_yes:(izolowac albo nie)kiedy chcemy lepszy efekt.

#570 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2009 - 22:13

no wlasnie,jak jedziesz to wszystko elegancko sie chlodzi,po wyloczeniu silnika kolektor wydechowy odaje strasznie cieplo a pucha od srodka sie nagrzewa i trzyma jak termos bo nie ma gdzie oddac,no i d.... no ale najlepsze ze kazdy moze to zmotowac pod siebie:yes_yes:(izolowac albo nie)kiedy chcemy lepszy efekt.


Tak, masz rację. Tylko po odpaleniu auta zaczyna tam zaciągać świeże powietrze, i pucha szybko traci temperaturę.

 


#571 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2009 - 00:06

no wlasnie,jak jedziesz to wszystko elegancko sie chlodzi,po wyloczeniu silnika kolektor wydechowy odaje strasznie cieplo a pucha od srodka sie nagrzewa i trzyma jak termos bo nie ma gdzie oddac,no i d....

Pod maska wszystko jest bardzo nagrzane, wiec jak ma ta pucha oddac cieplo skoro wszystko jest gorace ? Odda, ale jak silnik ostygnie, czyli w lecie za dobre kilka godzin.

#572 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 15 sierpnia 2009 - 19:53

:D:D temat bez konca,pisalismy czy izolowac puche zeby sie nie gzala ,a teraz zeby cieplo oddala :D

#573 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 sierpnia 2009 - 20:06

temat bez konca,pisalismy czy izolowac puche zeby sie nie gzala ,a teraz zeby cieplo oddala


Izolujesz po to żeby się nie grzała i koniec. Motor ma ciągnąć w miarę zimny luft

ps. Jutro Ci napiszę co z Twoją puchą ;-)

#574 OFFLINE   ancek

ancek
  • 129 postów
  • Dołączył: 26-12-2007
  • Skąd: FG/Gorzów/Zielona Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:36

Panowie jak u Was ze spalaniem po zalozeniu puchy?
ja od momentu zalozenia zrobilem 1500km i spalanie spadlo o 1 litr, mimo, ze bardziej cisne.

(kilometry przejechane z puszka powyzej czerwonej kreski)
Dodany obrazek

#575 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 18 sierpnia 2009 - 18:45

no mi spadlo jakies półtorej do nawet 2 litrów, ostatnio to oscyluje w granicach 13l lpg

tylko nie wiem czemu zaczelo mi w aucie smierdziec gazem na biegu jalowym jak auto stoi ?

#576 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:21

tylko nie wiem czemu zaczelo mi w aucie smierdziec gazem na biegu jalowym jak auto stoi ?

moze po prostu ruszyles jakims wezem od gazu i masz nieszczelnosc, zajrzyj pod maske, poruszaj wezami i sprobuj uslyszec, czy gdzies nie syczy... u mnie pare razy sie tak zdarzylo...


 


#577 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:28

Panowie ostatnio moja kluska została podpieta pod Kompa i co sie okazało...na rozgrzanym silniku stojac na P...i przy uruchomionych wenytlatorach Kopmuter informował mnie ,ze kluska zaciaga powietrze(do silnika) o temperaturze 40 c ...i to przy zaizolowanej puszcze na Pajaki..niebawem pomiary beda robione jeszcze raz podczas postoju i jazdy.Poinformuje was o wynikach...a no i bedzie oma bez puchy..co by lepsze dane uzyskac i porównac wartosci zasysanego powietrza.

#578 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:32

Panowie ostatnio moja kluska została podpieta pod Kompa i co sie okazało...na rozgrzanym silniku stojac na P...i przy uruchomionych wenytlatorach Kopmuter informował mnie ,ze kluska zaciaga powietrze(do silnika) o temperaturze 40 c ...i to przy zaizolowanej puszcze na Pajaki..niebawem pomiary beda robione jeszcze raz podczas postoju i jazdy.

Ciekawe ile ma na multiramie w takich samych warunkach, ale podejzewam, ze podobnie.
Sam z ciekawosci sprawdzalem u taty na mocno nagrzanym silniku przy upalach. Podnioslem mache i dotykalem rur od multiramu i tej czesci odlewanej i tez wszystko wrzatek, reki sie niedalo przytrzymac.

Masz stozek, czy puche polaczona z oryginalnym filtrem ?

#579 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2009 - 20:34

Lendio no własnie bedzie oma co ma multiram i moja ...i beda pomiary robione w2 Kluskach co by te wartosci porównac i zobaczyc jaka wystepuje róznica co do temperatury zasysanego powietrza. Moja pucha jest połaczona jak narazie z oryginalnym filtrem,zamknietym w oryginalnej obudowie. Postaram sie o Foty z przebiegu tej operacji...bysmy wszyscy mieli porównanie czy izolacja Puchy zdaje egzamin czy tez nie

#580 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2009 - 21:41

ale co za różnica czy na multiramie czy z puchą???

czujnik temp. jest przeca zaraz za filtrem, więc chyba bardziej należało by się zainteresować tym skąd ciągnie powietrze...